Meenemen thuiszorg op vakantie

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Meenemen thuiszorg op vakantie

#1 Bericht door prajak » vrijdag 22 oktober 2010, 04:11

Woensdagavond was in Nieuwsuur een discussie tussen Linda Voortman, Tweede Kamerlid GroenLinks en Fleur Agema, Tweede Kamerlid voor de PVV. Het ging over het voornemen van een zorgklub thuiszorg aan te bieden aan verzekerden op vakantie in Turkije.

Binnen de EU is dat al in enkele landen; het EU verdrag heeft daar bepalingen over. In Suriname ook al jaren. Maar de PVV verzet zich tegen hulp in Turkije. Voortman was goed voorbereid, Agema deed alleen maar herhaling van zetten.

Maar voor ons kan mogelijk van belang zijn dat de PVV zich blijft verzetten tegen "export" van zorg en uitkeringen. En dat baart zorgen mocht die klub ooit aan de macht komen. De AOW blijft bij de PVV buiten schot maar hoe lang nog ?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11634
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Meenemen thuiszorg op vakantie

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 22 oktober 2010, 04:18

Ik kan me verbod van export van zorg voorstellen, het zou beter zijn uit te zoeken of er locaal goedkoper oplossingen te vinden zijn en dat per land en wellicht maxima daar aan te koppelen naar de nederlandse maatstaven.

Maar het verbod op export van bepaalde uitkeringen zoals AOW daar heeft niemand winst bij, toch?? Een per geval bekijken van WAO en gelijke uitkeringen kan ik me wel voorstellen.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Meenemen thuiszorg op vakantie

#3 Bericht door Borowolf » vrijdag 22 oktober 2010, 04:51

Ik zou het onverstandig vinden als Nederland de uitkering (welke uitkering dan ook) aan emigranten zou korten. Er heerst een hevige discussie hoe de zorg aan ouderen betaald moet worden als wij baby-boomers 65 worden. Emigratie is in feite een oplossing voor dit probleem. Oudere emigranten zouden dus een bonus moeten krijgen. 8-)
kwaam kit dee may :idea:

Op het gevaar af dat jullie me afschieten..... ;)
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat de ziektekostenverzekering voor emigranten niet meer geldt. De ziektekosten premie voor de basisverzekering bestaat immers niet alleen uit de premie maar wordt via de belasting ook op een andere manier bekostigd. Daar betalen wij (meestal) niet meer aan mee dus.......

ok, ik :evil: ga nu voor een paar weken ondergronds. Kan iemand me pb'en als de storm geluwd is?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Meenemen thuiszorg op vakantie

#4 Bericht door yandre » vrijdag 22 oktober 2010, 05:08

ja wat dat betreft blijft het koffie dik kijkken
maar in de politiek is alles bijna mogelijk
maar aow niet meer het land uit dan wordt het
wel weer druk met al de mensen die terug keren
en zijn de kosten denk hoger .
maar goed de aow leeftijd is ook of gaat omhoog
en dat was ook eerst niet bespreekbaar dus
politiek is maar hoe de wind staat en meestal hebben
ze zelf alles al zeer goed geregeld voor zich zelf
mij idee.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Meenemen thuiszorg op vakantie

#5 Bericht door Mart » vrijdag 22 oktober 2010, 05:23

Aan de AOW is al veel "gesleuteld"

Weet iemand hoeveel AOW in nu zou ontvangen, op basis van ruim 20 jaar geleden ?

Dat zou in ieder geval veel meer zijn dan dat wat ze nu uitbetalen :mrgreen:

De verzekeringsgroep waarover met sprak was dacht ik iets van AGIS
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Meenemen thuiszorg op vakantie

#6 Bericht door prajak » vrijdag 22 oktober 2010, 07:00

Mhuuh ! Bor de Wolf heeft wel gelijk. Daar zit een stevige waarheid in. NL-mensen in de EU betalen denk ik wel inkomstenbelasting in hun nieuwe woonland maar lang niet altijd in NL. Maar het EU verdrag verzet zich tegen discriminatie op basis van woonland.

Nou, ik ben kandidaat voor een NL zorgpolis met een toeslag vanwege permanent verblijf buiten de EU, MAAR DAN OOK met premiekorting voor alle medische handelingen die ik in TH laat doen. Ik zag op TV ook dat de medische kosten in TH iets van 30% zijn van die in NL. Dus dat moet dan ook gecompenseerd. Het kan niet een richting op gaan. Maar ja, politiek is soms/altijd verrassend en wij gewone boeren en buitenlui snappen niets van die dames en heren op het pluche......

Zo, als nu volgende maand de BKK Post bericht dat men een mensenschuwe NL-er heeft aangetroffen in een boomhut diep in het woud dan weten we wie het is.......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Meenemen thuiszorg op vakantie

#7 Bericht door Mart » vrijdag 22 oktober 2010, 10:06

Zo, als nu volgende maand de BKK Post bericht dat men een mensenschuwe NL-er heeft aangetroffen in een boomhut diep in het woud dan weten we wie het is.......

ok, ik :evil: ga nu voor een paar weken ondergronds. Kan iemand me pb'en als de storm geluwd is?

Heren, vergeet Uw mobieltje niet :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”