Augurken.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Augurken.
Wie heeft enig idee waar ik augurken kan kopen omgeving Udon Thani,Nongkai.
Alvast bedankt.
Nick.
Alvast bedankt.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- RuudThai
- Expat
Re: Augurken.
Ik heb ze wel eens in Udon Thani gekocht bij dat Duitse restaurant/winkel in een straatje vlak achter Central, Nobi of Nobbi heet die zaak. Ze zaten in een grote weckpot die ze daar zelf vulden. Wel erg pittig gemaakt, voor de Thai waarschijnlijk.nbreeker schreef:Wie heeft enig idee waar ik augurken kan kopen omgeving Udon Thani,Nongkai.
Alvast bedankt.
Nick.
Maar mijn vrouw en dochter vonden ze best lekker!
Aanvulling: de website van deze winkel: http://www.nobis-restaurant.com/
-
- Erelid
TOPS - Central Paza - Udon
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- Ben
- Expat
MAKRO
- RuudThai
- Expat
Bij de MAKRO hier heb ik alleen die pinkgrote pickles gezien en geen echte augurken. Maar onze Makro heeft ook lang niet alles wat grote vestigingen verkopen. Geen kaas bijv......Ben schreef:MAKRO

-
- Volwaardig lid
in nongkai te koop langs de mekong rivier
zit een restaurant bar verkoopt deutse
potten met augurken weet de naam niet
maar aan boulevaar van nongkhai diverse
farang bar eet gelegenheden daar
ook kaas te koop diverse soorten en diverse
zit een restaurant bar verkoopt deutse
potten met augurken weet de naam niet
maar aan boulevaar van nongkhai diverse
farang bar eet gelegenheden daar
ook kaas te koop diverse soorten en diverse
- Ben
- Expat
Wie het kleine niet eert is het grote niet .....................RuudThai schreef:Bij de MAKRO hier heb ik alleen die pinkgrote pickles gezien en geen echte augurken. Maar onze Makro heeft ook lang niet alles wat grote vestigingen verkopen. Geen kaas bijv......Ben schreef:MAKRO
Agurken zijn augurken Ruud .
-
- kenner
Augurken zijn heel simpel zelf te maken.
Gebruik hiervoor de kleine komkommers, spoel deze goed schoon en wrijf de komkommers in met ruim zout.
Laat dit vervolgens zes uur in bakje staan om het vocht uit de komkommers te halen.
Spoel de komkommers goed af en doe ze in een goed schoongemaakte glazen pot.
Doe wat water in een pannetje en zet dit op een laag vuur. Voeg azijn ( ik zelf gebruik goedkope azijn) toe en een beetje suiker. Roer net zo lang tot de suiker is opgelost en proef dan dit mengsel. Het moet een beetje neutraal smaken. oftewel de suiker en het zuur moet je beide kunnen proeven. Hou er rekening mee dat het zuur uiteindelijk na twee weken sterker smaakt.
Voeg een een klein snufje zout toe.
In de pot doe je ook nog twee kleine mini-uitjes wat mosterdzaad (Makro), korianderzaad en een paar peperkorrels. Je kan ook nog enkele kruidnagels toevoegen, maar dit heb ik nog niet uit kunnen proberen. Eventueel een teentje knoflook toevoegen, niet pletten of fijnknijpen.
Het warme vocht tot boven aan de rand in de pot gieten en deze meteen afsluiten.
Twee weken wachten en je hebt uitstekende augurken. Na een week kan je al proeven of het gelukt is.
Eet smakelijk
Gebruik hiervoor de kleine komkommers, spoel deze goed schoon en wrijf de komkommers in met ruim zout.
Laat dit vervolgens zes uur in bakje staan om het vocht uit de komkommers te halen.
Spoel de komkommers goed af en doe ze in een goed schoongemaakte glazen pot.
Doe wat water in een pannetje en zet dit op een laag vuur. Voeg azijn ( ik zelf gebruik goedkope azijn) toe en een beetje suiker. Roer net zo lang tot de suiker is opgelost en proef dan dit mengsel. Het moet een beetje neutraal smaken. oftewel de suiker en het zuur moet je beide kunnen proeven. Hou er rekening mee dat het zuur uiteindelijk na twee weken sterker smaakt.
Voeg een een klein snufje zout toe.
In de pot doe je ook nog twee kleine mini-uitjes wat mosterdzaad (Makro), korianderzaad en een paar peperkorrels. Je kan ook nog enkele kruidnagels toevoegen, maar dit heb ik nog niet uit kunnen proberen. Eventueel een teentje knoflook toevoegen, niet pletten of fijnknijpen.
Het warme vocht tot boven aan de rand in de pot gieten en deze meteen afsluiten.
Twee weken wachten en je hebt uitstekende augurken. Na een week kan je al proeven of het gelukt is.
Eet smakelijk