Yuri "slappe hap" van Gelder

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Yuri van Gelder

#16 Bericht door prajak » donderdag 14 oktober 2010, 16:39

Moeilijk dus. Heeft hij wel of niet gebruikt ? Er is niets aangetoond in zijn urine of bloed ook niet buiten competitie. Dus is hij in dopingtermen onschuldig aan gebruik van dat spul.

Zijn afzeggen, door hemzelf lees ik in zijn verklaring, heeft dus te maken met een blessure en met onzekerheid, de grote druk, etc. Een blessure is een goed excuus om niet mee te doen. Je zou je lijf kapot maken met een inspanning zoals hij moet doen aan de ringen. Een blessure is een aanvaard excuus, kijk maar naar de voetballers en andere sporters. Daarmee zouden zowel Yuri als de bond met fatsoen naar buiten kunnen komen. Of niet ? Zou de bondsarts het op zijn fatsoen trekken als hij die blessure niet kan verhelpen en om die reden een smoes verzinnen ? Ik kan het me niet voorstellen.

Wat nu ? Zo'n topsporter laat zich niet kisten. Hij wordt met open armen ontvangen in andere landen en een nieuwe nationaliteit is dan een papieren handeling. Hij is jong en kan ons nog veel laten zien. We horen nog van hem.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Yuri van Gelder

#17 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 14 oktober 2010, 17:59

prajak schreef:Moeilijk dus. Heeft hij wel of niet gebruikt ? Er is niets aangetoond in zijn urine of bloed ook niet buiten competitie. Dus is hij in dopingtermen onschuldig aan gebruik van dat spul.

Zijn afzeggen, door hemzelf lees ik in zijn verklaring, heeft dus te maken met een blessure en met onzekerheid, de grote druk, etc. Een blessure is een goed excuus om niet mee te doen. Je zou je lijf kapot maken met een inspanning zoals hij moet doen aan de ringen. Een blessure is een aanvaard excuus, kijk maar naar de voetballers en andere sporters. Daarmee zouden zowel Yuri als de bond met fatsoen naar buiten kunnen komen. Of niet ? Zou de bondsarts het op zijn fatsoen trekken als hij die blessure niet kan verhelpen en om die reden een smoes verzinnen ? Ik kan het me niet voorstellen.

Wat nu ? Zo'n topsporter laat zich niet kisten. Hij wordt met open armen ontvangen in andere landen en een nieuwe nationaliteit is dan een papieren handeling. Hij is jong en kan ons nog veel laten zien. We horen nog van hem.

Een nieuwe Thai Lord of the Rings? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tja.... het is genoeg geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Yuri "slappe hap" van Gelder

#18 Bericht door prajak » vrijdag 15 oktober 2010, 16:43

Het wordt een soap. Van G verkast naar een ander land en we zijn hem kwijt. En de bond gaat een lastige procedure tegemoet. Het kommentaar van Mart Smeets gisteren in DWDD was helder. Bewijzen op tafel !

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Yuri "slappe hap" van Gelder

#19 Bericht door RuudThai » vrijdag 15 oktober 2010, 17:17

prajak schreef:Het wordt een soap. Van G verkast naar een ander land en we zijn hem kwijt. En de bond gaat een lastige procedure tegemoet. Het kommentaar van Mart Smeets gisteren in DWDD was helder. Bewijzen op tafel !
Als ze die haartest doen en daar komt geen cocaïnegebruik uit ploft het hele bestuur van die turnbond uit elkaar en wordt de uitsluiting van Yuri teruggetrokken, denk ik.
Kan hij gewoon terugkomen als hij er aan toe is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Yuri "slappe hap" van Gelder

#20 Bericht door prajak » vrijdag 15 oktober 2010, 17:23

De KNGU zal een haartest weigeren. Dat betekent, mits bij negatief resultaat, dat het bestuur moet opstappen en de bondsarts ook. Yuri is voor NL verloren. En nu is potdorie Totilas ook al verkocht......

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”