Bedelaars

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bedelaars

#16 Bericht door Wereldvreemd » maandag 11 oktober 2010, 10:41

Zo een beetje oud topic heropend.

Sinds drie weken vertoeven wij in en rondom BKK. Naar mijn mening is het aantal bedelaars toegenomen. Of is dit nu verbeelding? Volgens mijn vrouw valt het allemaal wel mee, maar die is, ondanks een goed hart, blind voor bedelaars. Je kunt een totaal verbrand persoon langs de weg zetten, waar de ogen ontbreken en ze ziet het niet ((soi arie)markt achter ministerie van financieen).

Aangezien mijn vrouw shopaholic is, moesten we ook nog even naar Sam Peng Pahoerat. Bij ons vorige bezoek, anderhalf jaar terug, ben ik geen bedelaar in de lange steeg tegen gekomen. Er was trouwens toen ook alleen ruimte voor handel. Dit keer kwamen we er minimaal 5 tegen. Het schrijnendste geval was een jongetje van ongeveer 4 met een grote hazelip.
(Overigens viel me op dat de nodige zaken gesloten zijn. In deze steeg waren minstens een deurtje of 10 tot 20 hermetisch afgesloten).

Ook elders in BKK heb ik meer bedelaars gezien dan voorheen.

Ligt het nu aan mijn verbeelding of neemt het aantal bedelaars toe?
- -

joepattaya
Expat
Expat

#17 Bericht door joepattaya » dinsdag 12 oktober 2010, 04:02

De ene stuurt zijn kinderen naar een gogo-bar in de bekende plaatsen, de ander kan zo lang niet wachten en regelt een hazelip of breekt de benen van zijn / haar kind en zet deze met een plastic bekertje langs de kant van de weg.

In mijn dorp, worden regelmatig zwervers/bedelaars opgepakt. Komen vaak uit Cambodja en Myanmar.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Luc » dinsdag 12 oktober 2010, 07:17

de meeste bedelkinderen, zijn kinderen die afgestoten zijn van hun ouders.
Daardoor behoren ze dan ook in Thaise ogen tot het laagste.
Zelfs hun ouders wilde hen al niet meer ....das slecht.
De kinderen kunnen helemaal geen kant op.
Als andere Thai zijnde, kun je hen dus ook gewoon uitbuiten, gebruiken, misbruiken, daar is niet veel verkeerd mee.
Ze worden meestal opgevangen door uitbuiters(man-vrouw), krijgen de minimum van slaapplaats enz...
Zijn natuurlijk verplicht van goed geld binnen te brengen.
Doen ze dat niet, zijn de straffen heel heftig.
Worden ook soms ingezet voor alle mogelijke en onmogelijke opdrachten..
Ge ziet , het is handelswaar en dat moet renderen.
zon

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Bart » woensdag 13 oktober 2010, 15:37

Allemaal treurig maar er wordt ook gehandeld in zwervers/gehandicapten, ook wordt er wel betaald voor een bedelplaats! :oops:

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door soulwy » donderdag 14 oktober 2010, 05:49

Ik ben er minder gevoelig voor geworden, gelukkig, want het hield me erg bezig.
Bedelerij-maffia, daar doe ik niet aan mee.
In CM heb ik trouwens geen bedelaar gezien... (i.t.t. CR, BKK, HH, Phuket)
Dus in mijn geval: steeds minder bedelaars.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#21 Bericht door eltoro53 » maandag 25 oktober 2010, 17:42

Gek maar ik moet na al die verhalen en zeker die over kinderen toch een beetje aan Oliver Twist denken, ik weet dat in het begin van de 20e eeuw dit soort dingen ook in Nederland nog heel normaal waren. Ook dat de kinderen toen de nog s'morgens uit hun bed gehaald werden om voor het naar school gaan toch eerst nog een paar uurtjes naar de fabriek te gaan om centjes te verdienen en na school hetzelfde. Ik denk ook dat je alleen door niet geven dit uit kunt roeien, anders wordt het alleen maar erger en worden er dus eigenlijk meer beentjes gebroken. Misschien een kerstgedachte dit jaar?

Gr Henk.

joepattaya
Expat
Expat

#22 Bericht door joepattaya » dinsdag 26 oktober 2010, 05:53

eltoro53 schreef:Gek maar ik moet na al die verhalen en zeker die over kinderen toch een beetje aan Oliver Twist denken, ik weet dat in het begin van de 20e eeuw dit soort dingen ook in Nederland nog heel normaal waren. Ook dat de kinderen toen de nog s'morgens uit hun bed gehaald werden om voor het naar school gaan toch eerst nog een paar uurtjes naar de fabriek te gaan om centjes te verdienen en na school hetzelfde. Ik denk ook dat je alleen door niet geven dit uit kunt roeien, anders wordt het alleen maar erger en worden er dus eigenlijk meer beentjes gebroken. Misschien een kerstgedachte dit jaar?

Gr Henk.
Haha ja, een mooie Kerstgedachte: "God, ik geef dit jaar niks want anders breken ze de beentjes van de kindertjes."
Wat moet dat instituut wel niet denken?

Om lekker kort door de bocht te gaan: Niemand, maar dan ook niemand hoeft te bedelen voor eten. Iedereen kan zo naar de dichtstbijzijnde tempel en wordt voorzien van eten en drinken. Misschien wat rijst en water, maar de maag is weer voor even gevuld.
Een bedelaar kiest ervoor te bedelen (bewuste armoede) of wordt ertoe gedwongen (maffia). In Pattaya en andere soortgelijke evenementen-gebieden, vind je vooral de laatsten.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#23 Bericht door eltoro53 » dinsdag 26 oktober 2010, 06:00

Was ook niet heel serieus bedoeld, maar wordt er ook niet vrolijker van als je die mensen ziet. En over dat instituut zou ik me niet te veel zorgen maken, of eigenlijk wel, ik weet niet of je het nieuws over het misbuik van kinderen een beetje volgt? Weet niet wat erger is moeten bedelen of misbruikt worden door de pater of dominee hoe ze ook allemaal heten.
En de kerst was eigenlijk een heidens feest en dat hadden ze zo moeten laten haha.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”