Negatieve opmerkingen.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Negatieve opmerkingen.

#31 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 13 oktober 2010, 04:29

Zelfmoord van een depressief persoon (manisch-depressief of borderline) is niet te beredeneren voor buitenstaanders. Het heeft niks te maken met moed of egoisme van hen. Mensen, die zich zelf depressief noemen, vallen vaak absoluut niet in deze categorie, maar zijn gewoon neerslachtig.

Euthanasie is er voor mensen die lichaamelijk lijden, maar zelfmoord van een depressief persoon is niet veel anders. Depressieve personen lijden geestelijk. Alleen zij communiceren niet of niet goed meer met hun omgeving, waardoor het moeizaam is om uit hun lijden te komen. Vaak zien zij vervolgens, bij gebrek aan hulp in hun beleving, maar 1 keus.
- -

jumbo
Expat
Expat

#32 Bericht door jumbo » woensdag 13 oktober 2010, 04:50

Wereldvreemd schreef:Zelfmoord van een depressief persoon (manisch-depressief of borderline) is niet te beredeneren voor buitenstaanders. Het heeft niks te maken met moed of egoisme van hen. Mensen, die zich zelf depressief noemen, vallen vaak absoluut niet in deze categorie, maar zijn gewoon neerslachtig.

Euthanasie is er voor mensen die lichaamelijk lijden, maar zelfmoord van een depressief persoon is niet veel anders. Depressieve personen lijden geestelijk. Alleen zij communiceren niet of niet goed meer met hun omgeving, waardoor het moeizaam is om uit hun lijden te komen. Vaak zien zij vervolgens, bij gebrek aan hulp in hun beleving, maar 1 keus.
Correct, alleen in hun eigen beleving...en omdat ze zelf niet communiceren...

De erfenis van een zelfmoordenaar is altijd een negatieve.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door driver » woensdag 13 oktober 2010, 07:32

jumbo schreef:
Wereldvreemd schreef:Zelfmoord van een depressief persoon (manisch-depressief of borderline) is niet te beredeneren voor buitenstaanders. Het heeft niks te maken met moed of egoisme van hen. Mensen, die zich zelf depressief noemen, vallen vaak absoluut niet in deze categorie, maar zijn gewoon neerslachtig.

Correct, alleen in hun eigen beleving...en omdat ze zelf niet communiceren...

De erfenis van een zelfmoordenaar is altijd een negatieve.....
Je hebt wel gelijk dat de erfenis vaak negatief is maar ik blijf zeggen dat in veel gevallen bewust eruit stappen toch moed vergt.Ook als men depressief is, vol pillen zit en er uit stapt of wil stappen of het probeert is er moed voor nodig om uiteindelijk die stap te nemen ook dan spookt er blijkbaar van alles door het hoofd heen daar weet ik alles van omdat ik het heel kort naast me jarenlang heb meegemaakt .

mvg driver

jumbo
Expat
Expat

#34 Bericht door jumbo » woensdag 13 oktober 2010, 08:23

Als je met moed; dapperheid, lef, branie. inborst, stemming, gemoed. vertrouwen op een goede afloop, bedoeld als beschreven in een woordenboek ben ik het niet zo met je eens.
Dat vind ik wel gelden voor degenen die de euthanasie met zichzelf bedrijven, daar valt nog wat voor te zeggen, om een bepaald lijden te voorkomen....
De anderen veroorzaken meer leed dan ze voorkomen.
Maar iedereen mag daar gelukkig zijn eigen idee over hebben en ik verkeer in het geluk dat het nog niet is voorgekomen in mijn directe omgeving. Het lijkt me absoluut een onprettige ervaring.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 13 oktober 2010, 08:43

Ook ik denk dat het niet zozeer een kwestie van moed is maar meer geen enkele uitweg meer zien zodat iemand daardoor over het randje kiept.
Maar het blijft een in-trieste gebeurtenis voor de nabestaanden en al helemaal voor achterblijvende kinderen.
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door elst99 » woensdag 13 oktober 2010, 09:04

Denk dat je je moeilijk kunt inleven in een persoon die zwaar depressief en een lage eigenwaarden heeft, daarom is het ook moeilijk er een oordeel over te geven. Mits de kinderen en zijn vrouw een goede hulp inroepen, komt het met hun wel weer goed.
Denk dat we niet moeten vergeten dat ze al een zware tijd achter de rug hebben. Depressief word je niet van vandaag op morgen, vaak zit het in je genen.
Het is zo onzichtbaar, je kunt beter 2 armen en 2 benen breken en in het gips, weet iedereen wat er met je is.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 13 oktober 2010, 09:50

elst99 schreef: Mits de kinderen en zijn vrouw een goede hulp inroepen, komt het met hun wel weer goed.
Vergeet het maar. Hulp vragen is mooi, maar in Nederland is het accepteren van hulp vrijblijvend. Pas als de patient zich bewust wordt van het probleem, kan hulp ingeschakeld worden.

Tot aan dat moment is het een zware tijd voor eventuele man/vrouw en kinderen. Vaak kunnen zij de patient niet overtuigen en zal de hulp moeten komen van vrienden of kennissen. Velen zullen het doen met de beste bedoelingen, maar haken af. Om dit soort patienten te kunnen helpen, moet je zelf ook niet helemaal in orde zijn. Een normaal gesprek gaan ze namelijk uit de weg, maar een abnormaal begin breekt bij hun soms het ijs.
- -

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#38 Bericht door greenthaiway » woensdag 13 oktober 2010, 11:50

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe heeft hij zich van het leven beroofd?
Ik weet alleen dat hij dood is gevonden door zijn vrouw.
Natuurlijk kun je het iemand na zijn dood niet aanrekenen, het is voltooid verleden tijd.
Het is een stap genomen in grote wanhoop.
Ik denk dat hij op dat moment meer met zichzelf bezig was in zijn hoofd dan met zijn vrouw of kinderen,
De verse wond geneest langzaam de komende jaren, tijd is de grote heler, maar het liteken blijft in de geest achter...
Dat heeft hij, natuurlijk, nooit gewild.
Hij heeft zich, op DAT ultieme moment, niet gerealiseerd wat het voor de nabestaanden betekent.
R.I.P. Anthonie Kamerling.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door Luc » woensdag 13 oktober 2010, 12:48

zelfmoord of poging tot, gebeurd hier in Thailand ,of moet ik Pattaya zeggen, ook heel regelmatig.
Zowel onder de thaien als onder de buitenlanders.
Hier zijn heel veel eenzame mensen, zou dat in heel Thailand zo zijn ?
Alhoewel ik wel soms mijn bedenkingen heb bij zoveel buitenlanders.
Zouden die echt naar hier komen met doel tot zelfdoding, of word er regelmatig een handje geholpen.....?

donker en zwoel

joepattaya
Expat
Expat

#40 Bericht door joepattaya » donderdag 14 oktober 2010, 03:05

Er zijn best veel buitenlanders die naar Thailand komen om er hun laatste dagen te slijten.

Zo hoorde ik pas een verhaal (weet dus niet of het waar is) van een buitenlander die in zijn land van de medici te horen had gekregen, dat hij nog maar maximaal een jaar te leven had; hij zou lijden een ernstige vorm van kanker en het zou terminaal zijn. Hij besloot om zijn laatste levensjaar in Thailand door te brengen, verkocht alles wat los en vast zat in zijn thuisland, nam afscheid van familie en vrienden en vertrok naar Thailand.
Hij genoot elke dag en spendeerde klauwen met geld, in de wetenschap dat hij toch zou komen te overlijden.
Jammer genoeg voor het heerschap, was prognose van de levensverwachting een foutieve en na een jaar was de terminaal zieke patient nog springlevend..............en straatarm!!
Hij heeft nog een paar maanden doorgesukkeld en is uiteindelijk van een balkon af gevlogen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#41 Bericht door marinusmali » donderdag 14 oktober 2010, 03:21

zelfmoord of poging tot, gebeurd hier in Thailand ,of moet ik Pattaya zeggen, ook heel regelmatig.
Zowel onder de thaien als onder de buitenlanders.
Hier zijn heel veel eenzame mensen, zou dat in heel Thailand zo zijn ?

Ik denk dat het hoofdzakelijk gebeurt in Pattaya want hier in Hua Hin hoor ik deze verhalen niet of is daar wel informatie over?

Het is inderdaad als je de site leest "Pattaya news" lijkt het wel of dat daar elke dag gebeurt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door elst99 » donderdag 14 oktober 2010, 03:49

Natuurlijk gebeurt het in Hua Hin ook, hoeft niet onder de Nederlanders te zijn, maar in de laatste 12 jaar ken ik zeker 5/6 gevallen, of door zelfmoord of "liefdevol" geholpen. 2 duitsers een engelsman een zwitser. En er zullen er nog meer zijn waar we geen weet van hebben.
Vroeger had je hier een soort " ronde" tafel gebeuren, iedere zondag om 12 uur, kwamen verschillende nationaliteiten bij elkaar en werden deze taferelen tot in de kleine details uitgekouwd. Dat was nog in de tijd dat een farang op de fiets een bezienswaardigheid was, dus een jaar of 10 geleden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Pieter » donderdag 14 oktober 2010, 04:17

trompetter schreef: Of gewoon geestelijk houvast verliezen na voor de honderdste keer onder
uitbundige inname van heerlijk helder Heineken bier een gevallen vrouw opgeraapt
te hebben en wakker te worden met een zieltergende kater in vacuum gezogen leegheid?
Veel van de 'westerse immigranten' in Thailand zijn in zekere zin loslopende honden, die
de centrale waarde van het leven ontglipt is. Zij lopen een verhoogd risico.

met vriendelijke groet
en trompetgebral
Zeker als ze 's morgens wakker worden en de bjoetifoel laidie van 's nachts staat als ze pissed

Pieter 8-) 8-) 8-) 8-)

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door soulwy » donderdag 14 oktober 2010, 04:54

Zware en langdurige depressie is een ernstige ziekte waar weinig of soms geen vat op is. Ik heb dan niet over degenen die zeggen dat ze 'depri' zijn of over degenen die in de media worden geportretteerd als vandaag depressief en morgen hyperactief of oversensitief. Da's meuk.

Maar even terug naar de topic. Je moet weten hoe je een informatiebron wilt gebruiken. Ik haal veel informatie van ThaiVisa, vooral op lokaal niveau. En ik vind dat slecht gedrag goed gecorrigeerd wordt, door leden of moderators.

Op dit forum vind ik het nu heel erg meevallen (ik geloof dat ik degene ben die de laatste tijd meer sambal gebruik in posts :oops:) Maar er is een tijd geweest dat het echt niet meer leuk was, en dan neem ik een break van het forum.

Stop een kamer vol testosteron bij elkaar, dan kan het of heel leuk worden of het gaat met elkaar op de vuist. Een virtuele kamer is niet veel anders.

Als een lid zich enigszins heeft misdragen op het forum, weet ik zeker dat elk forumlid open staat om het te bespreken.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door soulwy » donderdag 14 oktober 2010, 05:09

trompetter schreef: ...
Hij maakt onderscheid tussen de pathologische, de altruistische en de egoistische zelfmoord. Ik meen me te herineren dat dit de drie hoofdcategorien zijn, die hij hanteert.
...
En Luc, de echte en vermeende zelfmoorden van Pattaya zijn zeker een
onderzoek waard. Een snuifje 'Leaving Las Vegas' met Nicolas Cage wellicht.
...
Ik ga mee in de onderverdeling van depressie, brengt een hoop verheldering.
"Leaving Las Vegas- geschiedenis" gestart in eigen land word soms voortgezet in LOS. In CM zijn er, naar ik weet, 3 AA- groepen (Alcohol Anonymous), sommige dagelijkse meetings en de hele dag door. Ik vind het alleen maar goed dat deze mogelijkheid er is, want er is veel animo.

Shit, ga ik weer off-topic. Valt niet mee...
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”