jumbo schreef:
Hoeveel Wehkamps zijn er dan in NL??
Maar op een serieuzere noot, wat voor winkels zouden dan on-line moeten verkopen en wat is dan de doelgroep.
Gros van de Thai weet echt niet wat te doen met een PC, de jongeren wel maar die hebben niks te makken...
Nou, jij bent zeker al een tijdje niet meer in Nederland geweest of kijkt niet op internet bij Nederlandse bedrijven. Iedere zichzelf respecterende retailer heeft tegenwoordig een postorderafdeling op internet.
En in Thailand is het natuurlijk heel handig, vooral in dat boerenkinkelgedeelte waar wij wonen en waar niks te koop is. Bijv.: ik heb een tijdje geleden een Black&Decker graskantsnijder gekocht in Udon Thani. Daar heb ik nu nieuwe spoeltjes nylondraad voor nodig. Blijken in Sakon Nakhon niet verkrijgbaar. Vorige week was ik weer in Udon en bij de Global staan wel die trimmers, maar niet de spoeltjes. Gevraagd of die nog komen en dat wist men (natuurlijk) niet. Geboden oplossing: koopt u toch gewoon een nieuwe trimmer, daar zitten 2 spoeltjes bij....
Als ik dat nou via internet kan bestellen, ben ik van een hoop ellende af!
En volgens mij vergis je je een beetje qua doelgroep. Natuurlijk rekenen ze niet op de plattelandsbevolking, maar meer op overheids- en kantoorpersoneel en zo, lui die op hun werk ook vaak al met computers te maken hebben. Dat is ook de beter gesitueerde klasse en daar zal een bedrijf als bijv. Central zijn online te verkrijgen producten wel op afstemmen.
Future expat Harm suggereert om die foto's dan maar in NL te laten behandelen. Heb ik ook overwogen, maar het zijn er ongeveer 2000 en in NL is dat erg kostbaar. Plus verzendkosten dus dan wordt het een beetje begrotelijk. Dus hoop ik dat ik het hier tegen Thaise tarieven kan laten doen. Ik hou nou eenmaal niet ervan om met geld te smijten.