Verbijstering over misdadigers hier in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

Verbijstering over misdadigers hier in Thailand

#1 Bericht door marinusmali » zondag 10 oktober 2010, 11:38

Deze zondag keek ik naar Canal 3 op de Thaise tv.

Ik was verbijsterd over de moordenaar die een paar dagen geleden een leraar op klaarlichte dag in koele bloede neerschoot en waar het slachtoffer ter plekke overleed.

Vandaag had de politie de moordenaar gevonden en bracht hem naar de plek waar de moord had plaats gevonden voor een reconstructie.

Met een onbewogen gezicht speelde hij de scene na en was volgens blij het publiek dat ter plekke was.

Men vertelde, dat hij voor........ 2000 bath deze man had vermoord !!!

Ik heb wel meer van deze beelden gezien en ben verbijsterd met het gemak waar iemand hier voor wordt vermoord.

Mijn vrouw geeft mij daarom altijd de raad om me niet kwaad te maken op de Thai als er wat gebeurt of mijn woede te tonen, want met dood hier gemakkelijk mensen om wat voor reden dan ook zonder er bij na te denken.

Wat is jullie mening en opgedane ervaring met deze kwestie hier in Thailand?

Ben
Expat
Expat

Re: Verbijstering over misdadigers hier in Thailand

#2 Bericht door Ben » zondag 10 oktober 2010, 13:08

marinusmali schreef:Deze zondag keek ik naar Canal 3 op de Thaise tv.

Ik was verbijsterd over de moordenaar die een paar dagen geleden een leraar op klaarlichte dag in koele bloede neerschoot en waar het slachtoffer ter plekke overleed.

Vandaag had de politie de moordenaar gevonden en bracht hem naar de plek waar de moord had plaats gevonden voor een reconstructie.

Met een onbewogen gezicht speelde hij de scene na en was volgens blij het publiek dat ter plekke was.

Men vertelde, dat hij voor........ 2000 bath deze man had vermoord !!!

Ik heb wel meer van deze beelden gezien en ben verbijsterd met het gemak waar iemand hier voor wordt vermoord.

Mijn vrouw geeft mij daarom altijd de raad om me niet kwaad te maken op de Thai als er wat gebeurt of mijn woede te tonen, want met dood hier gemakkelijk mensen om wat voor reden dan ook zonder er bij na te denken.

Wat is jullie mening en opgedane ervaring met deze kwestie hier in Thailand?

Dat gebeurt overal en wordt betaald nalang het nationaal inkomen is .
In Nederland kost het wat meer :roll:

Verder is het echt geen nieuws dagelijks worden er hier geliqideerd alleen toevallig dat dit op film stond .
Kun je nagaan hoe dom de sukkel is geweest die ze ervoor geronseld hebben .
Echte Maffia zie je hoor je of ruik je niet .

In Brazilie doen ze het voor minder .

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door mooatje » zondag 10 oktober 2010, 15:57

Thai kunnen nogal makkelijk agressief worden als ze denken gekleineerd te worden.Zeker als er andere personen bij zijn.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » zondag 10 oktober 2010, 15:59

Huurmoordenaars kan je hier bij bosjes huren. Prijs hangt af van wie er koud gemaakt moet worden. Vaak zijn het ook zakenconflicten die op deze manier worden opgelost.

Zelfs hier in Ngao wordt wel eens af en toe een mannetje of vrouwtje naar een andere wereld geholpen. Meestal gaat het dan wel om een relatie-conflict.

Twee jaar geleden zat ik met kennissen in een restaurant, in een andere zaal was er een feest, er brak daar wat onenigheid uit en , boem, een vrouw was doodgeschoten vanwege dat die het met een andere man hield of de dader verdacht dat ze met een ander hield. Voor de dader bleef dat hetzelfde.

"Reconstruction" vinden ze allemaal mooi hier. TV erbij, fotografen van de plaatselijke pers en de dader is wat trots dat hij in het middelpunt van de belangstelling staat. Politiemannen dringen om ook maar op de foto te komen.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Pieter » zondag 10 oktober 2010, 16:04

Welkom in de Boedhistische Beschaving Thailand genaamd :mrgreen:

Veel beschaafder dan de buren :evil: :mrgreen:

En ach als ik het er hier over heb en beweer (dat ging over het verkeer) dat een mensenleven hier niet zoveel voorstelt krijg ik altijd iedereen over me heen .. maar toch

Ja kijk maar uit

Er zal ook niemand aan de kant gaan voor een ambulance

Big smile en voor niet verder denken dan je neus lang is :oops:

Zou dat nou een leeg rustig gevoel geven in je hoofd je niet druk maken over andere mensen en zo :?: :?: 8-)

Ik weet het niet, echt niet :?

Pieter

RuudThai
Expat
Expat

#6 Bericht door RuudThai » zondag 10 oktober 2010, 16:16

Als er weer eens een idioot ongecontroleerd aan het inhalen slaat op een 2-baansweg en - hoe kan het ook anders - er achter komt dat hij het niet haalt en zich tussen mij en m'n voorganger inwringt, dan knipper ik meestal een paar keer met m'n lichten.
Mijn vrouw wil dat ik dat niet doe want, ja, dat is nou eenmaal wat die man wil en als jij daar kritiek op hebt kan hij wel eens een gaatje in je hoofd schieten....... :shock:
Zó makkelijk wordt er hier schijnbaar over mensenlevens gedacht. Het blijft een achtergebleven land qua moraal (en nog wel wat meer, maar dan is deze bladzijde weer vol ;) :? ).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » zondag 10 oktober 2010, 16:28

Als je ziet dat iemand die naast je zit zich er tussen in moet wurmen dan minder je gas ! Dan heeft knipperen geen funktie, wel de veiligheid van jou en jouw gezin. Als je goed spiegelt, en jij als farang kan en doet dat, dan zie je het gevaar al aankomen zodra de persoon aan zijn dollemansaktie begint.

Ze rijden als gekken hier. Kan niet anders, geen opleiding, geen regelkennis, geen voertuigbeheersing, kunnen geen snelheid inschatten, geen politie die scherp controleert. Airco aan, horen geen toeter, ramen potdicht, alcohol in het lijf en een mobi aan de oor. Stereo op 10. En een mooie juf op schoot of fruttelend aan weetikveel.

Als motorrijder moet ik de lichten aan. Nee, de auto's niet. En zelfs farang die hier wonen laten de autolichten uit. En juist die lichten zijn voor motorrijders van belang. Je ziet nu niet iemand in de spiegel opdoemen. Dan passeren ze je op 20 cm afstand... Bij zwaar weer geen lichten aan. In de avond geen lichten aan. Ik kan wel even doorgaan.

Ergens in het noorden, ik meen dat gelezen te hebben in een Yahoo groep, vond een farang het nodig met het bekende vingertje naar het al even bekende plekje op het hoofd te wijzen omdat een Thai een fout maakte in het verkeer, waar of niet waar. De Thai trok dat op zijn fatsoen en bij het volgende stoplicht had de farang ineens een gaatje extra in zijn hoofd.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » zondag 10 oktober 2010, 19:37

prajak schreef: Als motorrijder moet ik de lichten aan. Nee, de auto's niet. En zelfs farang die hier wonen laten de autolichten uit. .
ben vaak genoeg aangehouden omdat ik met licht aan reed.
tamaai pud faai

tja..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Wouter_Udon » zondag 10 oktober 2010, 20:17

Jim schreef:
prajak schreef: Als motorrijder moet ik de lichten aan. Nee, de auto's niet. En zelfs farang die hier wonen laten de autolichten uit. .
ben vaak genoeg aangehouden omdat ik met licht aan reed.
tamaai pud faai

tja..
Op tweebbaanswegen rijd ik ook vaak met mijn lichten aan, zeker bij een (zware) regenbui, donkere bewolking enz.
En dan kom je hele volksstammen tegen die je "waarschuwen" met lichtsignalen/knipperen dat je je lichten aan hebt.
Ze beseffen niet dat dit voor ieders veiligheid is.
Sterker, om benzine te sparen rijden ze zo lang mogelijk zonder licht. Veiligheid is totaal niet belangrijk.
Live your dream, don't dream your life.

Akang
Expat
Expat

#10 Bericht door Akang » zondag 10 oktober 2010, 21:37

Al bij mijn eerste bezoek aan Thailand verbaasde ik me erover hoe makkelijk men over 'de dood' denkt...en mij is diezelfde reis een 'huurmoordenaar' aangeboden voor een paar honderd baht [ook dat verbijsterend]

Maar waar ik nou echt stijl van achterover sloeg was dat op het feest van het neefje van mijn man [hij ging voor paar maanden naar klooster] een heugelijke gebeurtenis, de hele familie heist zich in goeie kleding, dames behangen zich met al hun goud, natuurlijk eten in overvloed, de meest populaire lokale band liet men aanrukken, kortom een groot feest en prompt komen er legertrucks vol met soldaten aangereden en bewapend voor de hekken staan...?!?!?!
Wat blijkt: men weet al dat vroeg of laat de gemoederen zo hoog oplopen dat er gevochten [of erger] gaat worden dus men treft voorbereidingen en warempel, het wordt natuurlijk laat en natuurlijk wordt er teveel gedronken en er breekt zowat een burgeroorlog uit in de tuin van de familie....Ik vond dit echt schokkend, er werd geschoten, er waren gewonden en er werden mensen opgepakt en niemand van de gasten knippert met zn ogen hiervan, common knowledge, zo gaat dat hier nou eenmaal...

Om nog maar te zwijgen van het gezwaai met geweren om de kleinste beledigingen, de dreigementen zijn dan niet van de lucht om vervolgens een paar dagen later er samen een glas op te drinken, ook dat al herhaaldelijk meegemaakt...een woord? Amazing [Thailand]
Even the longest journey starts with the first step...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 11 oktober 2010, 00:30

" ben vaak genoeg aangehouden omdat ik met licht aan reed. "

En hoe lang heb je daarvoor vastgezeten ? "Aanhouden" is niet niks hoor !
Of bedoel je "staande houden" ?

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door nbreeker » maandag 11 oktober 2010, 01:58

Nu ik kan me wel wat voorstellen over je verbazing maar als je de verkorte versie van de Telegraaf leest op de computer is het in Holland ook schering en inslag schietpartijen steekpartijen je leest niet anders,mensen zonder enige reden doodgeslagen alleen omdat men iemand aankeek of aansprak op z'n gedrag.Ik voel me hier veiliger dan in Amsterdam of andere grote steden in Holland.
Groetjes Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » maandag 11 oktober 2010, 03:00

Akang schreef:Al bij mijn eerste bezoek aan Thailand verbaasde ik me erover hoe makkelijk men over 'de dood' denkt...en mij is diezelfde reis een 'huurmoordenaar' aangeboden voor een paar honderd baht [ook dat verbijsterend]

Maar waar ik nou echt stijl van achterover sloeg was dat op het feest van het neefje van mijn man [hij ging voor paar maanden naar klooster] een heugelijke gebeurtenis, de hele familie heist zich in goeie kleding, dames behangen zich met al hun goud, natuurlijk eten in overvloed, de meest populaire lokale band liet men aanrukken, kortom een groot feest en prompt komen er legertrucks vol met soldaten aangereden en bewapend voor de hekken staan...?!?!?!
Wat blijkt: men weet al dat vroeg of laat de gemoederen zo hoog oplopen dat er gevochten [of erger] gaat worden dus men treft voorbereidingen en warempel, het wordt natuurlijk laat en natuurlijk wordt er teveel gedronken en er breekt zowat een burgeroorlog uit in de tuin van de familie....Ik vond dit echt schokkend, er werd geschoten, er waren gewonden en er werden mensen opgepakt en niemand van de gasten knippert met zn ogen hiervan, common knowledge, zo gaat dat hier nou eenmaal...

Om nog maar te zwijgen van het gezwaai met geweren om de kleinste beledigingen, de dreigementen zijn dan niet van de lucht om vervolgens een paar dagen later er samen een glas op te drinken, ook dat al herhaaldelijk meegemaakt...een woord? Amazing [Thailand]
In wat voor familie en jij in Godsnaam terecht gekomen?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

joepattaya
Expat
Expat

#14 Bericht door joepattaya » maandag 11 oktober 2010, 03:07

nbreeker schreef:Nu ik kan me wel wat voorstellen over je verbazing maar als je de verkorte versie van de Telegraaf leest op de computer is het in Holland ook schering en inslag schietpartijen steekpartijen je leest niet anders,mensen zonder enige reden doodgeslagen alleen omdat men iemand aankeek of aansprak op z'n gedrag.Ik voel me hier veiliger dan in Amsterdam of andere grote steden in Holland.
Groetjes Nick.
Dat komt in principe, omdat een Thai de medemens gewoon in hun waarde laat en je in principe nooit openlijk confronteerd met eventuele verschillen van mening. Binnen onze cultuur kennen we ook het opkroppen van gevoelens en ingehouden woede. Binnen de Thaise cultuur is dit niet anders alleen het ontlaadt zich meestal wat heftiger EN totaal onverwacht.

Een Thai (de meeste toch) heeft de eigenschap om een dispuut al glimlachend te beeindigen, om vervolgens op een onbewaakt ogenblik, al dan niet met versterking, het dispuut te vereffenen. Het is ook daarom, dat je zo vaak leest, dat er iemand zonder enige geldige reden is neergeschoten, maar altijd blijkt weer dat er achter elke 'redenloze' aanval, toch weer een reden schuilgaat.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Akang
Expat
Expat

#15 Bericht door Akang » maandag 11 oktober 2010, 14:39

joepattaya schreef:
Akang schreef:Al bij mijn eerste bezoek aan Thailand verbaasde ik me erover hoe makkelijk men over 'de dood' denkt...en mij is diezelfde reis een 'huurmoordenaar' aangeboden voor een paar honderd baht [ook dat verbijsterend]

In wat voor familie en jij in Godsnaam terecht gekomen?
Ja dat vraag ik me ook wel eens af...we zijn al benadert voor de uitheemse versie van de Tokkies.....nee hoor niet eens familie gerelateerd wat betreft de voorzorgsmaatregelen, op diverse feesten/partijen meegemaakt in het diepe zuiden!
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”