hi hi
Moderator: Loempia
You ; ik heb een Non O ( met een mooie stempel Thai Wife in m'n paspoort )taam schreef:Ben met een Thaise getrouwd, heb hier visum Non-O
Volgens mij vrouw kan ik hier gewoon werken, zelf heb ik daar ernstig mijn twijfels over.
Wie heb er gelijk, mijn lieve vrouwtje of mijn persoontje?
soulwy schreef:Ik open geen nieuwe topic, maar plak mijn vraag gewoon hieronder:
Als je geen bedrijf in Thailand wilt beginnen (want papierwerk en verplicht om minstens 4 Thaise werknemers in dienst te nemen, veel interactie=gedoe), en je ook geen geld verdient in Thailand zelf, mag je wel iemand 'aannemen' op freelance basis?
Ik ontwerp crea-dingetjes en ik zit er over na te denken om 'productie' uit te besteden. Het is op kleine schaal, en zou soms wel iemand willen inhuren wanneer het nodig is. "Verkoop" gebeurt overigens in Europa.
Ik vraag me af hoe strict het is, moet ik het officeel aangeven of kan ik dit (gezien de kleine omvang) het eenvoudig houden tussen de "freelancer" en mij?
Als dit klein in omvang is, en je besteedt dat werk uit aan een andere farang, hoeft niemand daar ooit iets van te weten. Zeker als je die werkzaamheden gewoon thuis doet.soulwy schreef:...
Ik ontwerp crea-dingetjes en ik zit er over na te denken om 'productie' uit te besteden. Het is op kleine schaal, en zou soms wel iemand willen inhuren wanneer het nodig is. "Verkoop" gebeurt overigens in Europa.
Ik vraag me af hoe strict het is, moet ik het officeel aangeven of kan ik dit (gezien de kleine omvang) het eenvoudig houden tussen de "freelancer" en mij?
Van de in totaal 7 aangehouden Belgen is alleen de eerste een 'zaak' geworden, omdat de overige al dan niet gewaarschuwd hun advocaten achter hand hadden.Soi 24 schreef:@Joep: jij schrijft "al snel waren allen op één na weer op vrije voeten", dat hoorde ik ook. Alleen moeten we daar lezen "gaat vrijuit bij gebrek aan bewijs" of "die zes wisten snel te "schikken" a (pak'm beet) 200.000 THB pp"? Dat laatste is namelijk wat ik in Belgische horeca-kringen hoor. Aanhoudingen worden hier namelijk niet zomaar gedaan, voorafgaand heeft men al een vuistdik dossier met bewijs en getuigen (bij voorkeur motocy-taxi's). Over de kwaliteit van dat bewijs zullen we maar verder geen woorden vuil maken, maar toch. En natuurlijk moeten ze er tenminste uiteindelijk eentje vervolgen anders staan ze compleet voor joker. Maar intussen is de armlastige pot van Immigration weer lekker gespekt.........