Irak, Iran, Jemen, Afghanistan, THAILAND!!!
Moderator: Loempia
-
- Standaard Lid
Re: Irak, Iran, Jemen, Afghanistan, THAILAND!!!
Denk dat het kwaad al lang geschied is. Vakanties voor de periode december - maart zijn reeds geboekt en Indonesia schijnt goede zaken te gaan doen deze winter.
In elk geval heb ik in de laatste 8 maanden heel wat bedrijfjes hun deuren zien sluiten. Allemaal ondernemers die niet het risico van wachten en misschien ten onder gaan willen nemen.
De Thai die achter blijven met lege gebouwen en onbetaalde huren kunnen maar niet begrijpen dat hun eigen landgenoten daar uiteindelijk debet aan zijn.
In elk geval heb ik in de laatste 8 maanden heel wat bedrijfjes hun deuren zien sluiten. Allemaal ondernemers die niet het risico van wachten en misschien ten onder gaan willen nemen.
De Thai die achter blijven met lege gebouwen en onbetaalde huren kunnen maar niet begrijpen dat hun eigen landgenoten daar uiteindelijk debet aan zijn.
-
- Volwaardig lid
Persoonlijk zijn we juist gestopt met de Brazilie reizen, in Fortaleza voelden we ons onveiliger dan in Bangkok. Daar had je bijna altijd het gevoel over je schouder te moeten kijken en iedere vakantie (5 x ) hebben we mensen ontmoet die beroofd waren. Dus niet van horen zeggen maar gezien wat het met iemands nek doet als er een ketting afgetrokken wordt en een arm met een krasje gezien waar een mes onder een horlogebandje was gestoken.
Dit wordt de 4de winter op rij dat we naar Thailand gaan en geen enkele keer zulke gevoelens gehad.
Ik vind het niet direkt slim als mensen die Thailand en Thailandreizen willen promoten omdat ze de bevolking de verdiensten gunnen zoiets als dit onder een vergrootglas leggen want het is eerder een draadje en een titel als deze in een forum als deze die antireclame geeft bij potentiële vakantiegangers.

Dit wordt de 4de winter op rij dat we naar Thailand gaan en geen enkele keer zulke gevoelens gehad.
Ik vind het niet direkt slim als mensen die Thailand en Thailandreizen willen promoten omdat ze de bevolking de verdiensten gunnen zoiets als dit onder een vergrootglas leggen want het is eerder een draadje en een titel als deze in een forum als deze die antireclame geeft bij potentiële vakantiegangers.
-
- Volwaardig lid
Wel nee, je kunt hier veilig reizen als je een beetje op je spullen let. En net als in andere wereldsteden heb je overal deugnieten die jouw centen willen hebben. Ook in de Isan heb je zakkenrollers en tasjesdieven maar het wordt ze vaak te gemakkelijk gemaakt. Maar overvallen zijn van een andere orde. Dat is met een blaffer of een knuppel of met messen of met een groep tegelijk. Daar heb ik in NK nooit van gehoord. Insluipen in de woning, ja, maar doe dan de deur dicht. Midden in de nacht door een achteraf steegje met een kilo goud om je nek, je vraagt er om ! Maar ik durf hier te pinnen ook in de avond en niemand die me iets doet.
Omdat ik alleen en achteraf woon heb ik een alarmding in mijn huis. Maar het is nog nimmer afgegaan door inbrekers. Hoogstens door een hagedis die zich in een magneetkontakt wurmt.....
Omdat ik alleen en achteraf woon heb ik een alarmding in mijn huis. Maar het is nog nimmer afgegaan door inbrekers. Hoogstens door een hagedis die zich in een magneetkontakt wurmt.....
-
- Volwaardig lid
Prajak, zo'n alarmding is mooi. En opeens gaat ie af. En daar staat hij/zij dan, de inbreker. En dan??????
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Erelid
Kom maar binnen met je knecht, onze Rottweiler zal je heel lief begroeten, maar als je weer naar buiten wil....... daar zal ze je geen toestemming voor geven
Vervolgens bellen we eerst HEIN ..... en gaan daarna weer slapen.

Vervolgens bellen we eerst HEIN ..... en gaan daarna weer slapen.

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
- RuudThai
- Expat
MagereMart schreef:Kom maar binnen met je knecht, onze Rottweiler zal je heel lief begroeten, maar als je weer naar buiten wil....... daar zal ze je geen toestemming voor geven![]()
Vervolgens bellen we eerst HEIN ..... en gaan daarna weer slapen.![]()

-
- Volwaardig lid
nu als hij binnen staat dan kan je hem altijd de kop in slaan
in nederland heb je dan probleem hier waarschijnlijk niet.
heb mij wijs laten maken een ieder die op je terein komt kan je
er afschieten als hij er zonder toestemming er is dus laat staan
in je huis.
heb in braak mee gemaakt verleden jaar maar ze zijn meestal op
goud uit lag te slapen en hoorden wat vriendin werd wakker en
maakte licht en weg waren ze maar ze hadden wel een soort
bedwelm gas gebruikt sommige waren de dag erg suf en ook de
honden sloegen niet aan.
maar het zal ook veel aan je zelf te weiten zijn veel goud om
of een dikke auto voor deur en dergelijke is een ieder hoe hij
leeft maar net als in brazilie als je niks heb en je ziet de weelde
dat is voor sommige erg moeilijk om dan zelf mischien niks te hebben
in nederland heb je dan probleem hier waarschijnlijk niet.
heb mij wijs laten maken een ieder die op je terein komt kan je
er afschieten als hij er zonder toestemming er is dus laat staan
in je huis.
heb in braak mee gemaakt verleden jaar maar ze zijn meestal op
goud uit lag te slapen en hoorden wat vriendin werd wakker en
maakte licht en weg waren ze maar ze hadden wel een soort
bedwelm gas gebruikt sommige waren de dag erg suf en ook de
honden sloegen niet aan.
maar het zal ook veel aan je zelf te weiten zijn veel goud om
of een dikke auto voor deur en dergelijke is een ieder hoe hij
leeft maar net als in brazilie als je niks heb en je ziet de weelde
dat is voor sommige erg moeilijk om dan zelf mischien niks te hebben
-
- Erelid
Yandre,
Wat ze jou in Thailand allemaal wijsmaken ...... daar kan ik nog een schepte boven op doen.
Kijk je moet eerst een cursus volgen. Africhten heet dat. Die cursus is ook goed voor honden.
Zodra een van onze honden een vreemde lucht ruikt, dus voordat zij onbekwaam wordt, zal ze verschrikkelijk blaffen.
De in en rondom het huis geinstalleerde censors treden dan in werking, dwz de dna spray douches worden geactiveerd, de valkuilen worden op scherp gesteld en de dienders worden wakker geschud, maar voordat die hier zijn, duurt dat nog wel een paar dagen.
Aangezien er veel tempels in de omgeving zijn, en de oven meestal nog wel warm is, gaat de opruiming is een versneld tempo.

Wat ze jou in Thailand allemaal wijsmaken ...... daar kan ik nog een schepte boven op doen.
Kijk je moet eerst een cursus volgen. Africhten heet dat. Die cursus is ook goed voor honden.

De in en rondom het huis geinstalleerde censors treden dan in werking, dwz de dna spray douches worden geactiveerd, de valkuilen worden op scherp gesteld en de dienders worden wakker geschud, maar voordat die hier zijn, duurt dat nog wel een paar dagen.
Aangezien er veel tempels in de omgeving zijn, en de oven meestal nog wel warm is, gaat de opruiming is een versneld tempo.

-
- Volwaardig lid
Duiker, de inbreker weet van schrik niet hoe snel weg te komen ! Men verwacht dat soort 120 db sirene- en de binnen- en buitenflitsdingen niet. En de buren worden (hopelijk) wakker als hun honden (misschien) aanslaan en ze denken (misschien) dat de farang hulp nodig heeft. Verder heb ik altijd nog een kater die stevig kan bijten.
Overigens, wat ik hoor, een indringer in de tuin mag je niet aanraken, wel de plies bellen.
Overigens, wat ik hoor, een indringer in de tuin mag je niet aanraken, wel de plies bellen.
- RuudThai
- Expat
En dan wacht die inbreker rustig af tot deze plies komt.....prajak schreef:Duiker, de inbreker weet van schrik niet hoe snel weg te komen ! Men verwacht dat soort 120 db sirene- en de binnen- en buitenflitsdingen niet. En de buren worden (hopelijk) wakker als hun honden (misschien) aanslaan en ze denken (misschien) dat de farang hulp nodig heeft. Verder heb ik altijd nog een kater die stevig kan bijten.
Ik heb een flinke Maglite zaklantaarn die prima als knuppeltje kan fungeren. "Sorry agent, bij het wegrennen liep de inbreker met z'n hoofd tegen een boom aan".

-
- Erelid
.... en dan zegt die diender ....RuudThai schreef: Ik heb een flinke Maglite zaklantaarn die prima als knuppeltje kan fungeren. "Sorry agent, bij het wegrennen liep de inbreker met z'n hoofd tegen een boom aan".![]()

....... geen rekening gehouden met of het minderwaardig behandelen van iemand.

-
- Volwaardig lid
Ja ja, het zal allemaal wel. Ik weet wat het is om overvallen te worden. Misschien is het toch anders wanneer iemand in je huis komt, dat weet ik natuurlijk niet. Nou ja, zo'n inbreker moet natuurlijk niet gaan janken al ie toevallig ergens tegenaan loopt. Dan had ie ook maar niet moeten gaan inbreken. Toch?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
Tegen een gek met een blaffer doe je niks. Of je krijgt er een gaatje in je hoofd bij. Dus er maar het beste van hopen en de kater africhten..... Het kan in NL ook gebeuren.