reistips voor rondreis, hoe te plannen
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
reistips voor rondreis, hoe te plannen
Hallo!
Na al weken meegelezen te hebben, nu toch echt mijn eerste post hier op dit forum. Mijn vriend en ik gaan in oktober naar Thailand voor 3 weken. We willen daar de dingen regelen om de vrijheid te houden. Toch willen we wel een schema hebben wat het handigst is qua reizen. Helaas komen we er niet uit. Hebben jullie tips?
Bangkok willen we op het laatst doen. Dus meteen doorreizen naar de volgende bestemming. Qua jetleg enzo denken we daar geen problemen mee te hebben. Uitursten doen we op de volgende plaats en niet in het drukke Bangkok. We komen 's morgens vroeg aan, dus qua tijd kan het heel goed.
Maar waar dan heen te gaan?? En op welke manier??
Bij aankomst in Bangkok willen we eigenlijk meteen weg. We komen 's morgens vroeg al aan. Bangkok willen we op het laatst gaan bekijken,
Meteen naar Kanchanaburi of misschien Ayutthaya? Sukothai?
De volgende plaatsen willen we graag zien, dus dat moeten we handig zien in te passen.
De volgorde maakt niet uit, behalve op het laatst paar dagen eiland en op het allerlaatst Bangkok verkennen ivm het shoppen daar ;-)
- Kanchanaburi 2 dagen??
Bezoek brug over River Kwai (zonder de musea, lijken ons minder interessant).
Overnachting Verblijf Hin Ton River Camp (of iets soortgelijks)
Tijgertempel?
Bezoek Erawan watervallen
Kanchanaburi transfer naar volgende bestemming
-Ayutthaya
Met tuk tuk door Ayutthaya
Maar er is hier toch ook een olifantenkraal??
Overnachting daar?? Of ergens anders en dan doorreizen?
Ayutthaya dag 2
Vervoer naar Sukothai?
-Sukothai 1 dag of
Eigenlijk wilden we ook even naar Lopburi naar de apen. Maar dat kan alleen als we met dagtrein gaan. Met nachttrein is misschien ook wel weer handig en ook leuk om mee te maken??
Dus met de nachttrein naar Chiang Mai? Of overdag en dan ondertussen naar Lopburi?
- Chiang Mai 6 dagen
Exact schema hier hebben we niet en weten we ook nog niet.
Wel:
Evening Bazar
Bezoek oude stad
Tocht met bezoek aan bergstammen (niet te commercieel, mag met overnachting)??
Olifantentocht (als het leuk is ook met overnachting)
Chiang Rai??
Chiang mai met nachttrein (als we die op de heenweg nog niet hebben gehad) of vliegtuig naar Bangkok om vandaaruit naar een eiland te gaan om te relaxen.
- Dan naar een mooi strandje waar ook wel wat leuks te doen is. Geen druk nachtleven, dat hoeft nou ook weer niet ;-)
Dus wij dachten:
Koh chang ivm olifantenreservaat en dichterbij? (Railaybeach)
Hebben ze daar ook hutjes op het strand?
Terug naar Bangkok Vervoer nog onbekend?
- Bangkok 4 dagen
1 dag tempels
floating market van Tha Kha
ochtend of middag fietstocht
Patpong nachtmarkt
Dag 23
Terugvlucht naar Amsterdam
-Pak chong was ook nog een tip die we ergens hadden gelezen. Is dat een aanrader nog?
We weten niet hoe het gaat met vervoer nog. Dus hoe kunnen we de route het beste gaan inplannen om dit te zien?
Hoe kunnen we deze volgorde het beste inplannen? Hebben jullie tips en ervaringen??
Na al weken meegelezen te hebben, nu toch echt mijn eerste post hier op dit forum. Mijn vriend en ik gaan in oktober naar Thailand voor 3 weken. We willen daar de dingen regelen om de vrijheid te houden. Toch willen we wel een schema hebben wat het handigst is qua reizen. Helaas komen we er niet uit. Hebben jullie tips?
Bangkok willen we op het laatst doen. Dus meteen doorreizen naar de volgende bestemming. Qua jetleg enzo denken we daar geen problemen mee te hebben. Uitursten doen we op de volgende plaats en niet in het drukke Bangkok. We komen 's morgens vroeg aan, dus qua tijd kan het heel goed.
Maar waar dan heen te gaan?? En op welke manier??
Bij aankomst in Bangkok willen we eigenlijk meteen weg. We komen 's morgens vroeg al aan. Bangkok willen we op het laatst gaan bekijken,
Meteen naar Kanchanaburi of misschien Ayutthaya? Sukothai?
De volgende plaatsen willen we graag zien, dus dat moeten we handig zien in te passen.
De volgorde maakt niet uit, behalve op het laatst paar dagen eiland en op het allerlaatst Bangkok verkennen ivm het shoppen daar ;-)
- Kanchanaburi 2 dagen??
Bezoek brug over River Kwai (zonder de musea, lijken ons minder interessant).
Overnachting Verblijf Hin Ton River Camp (of iets soortgelijks)
Tijgertempel?
Bezoek Erawan watervallen
Kanchanaburi transfer naar volgende bestemming
-Ayutthaya
Met tuk tuk door Ayutthaya
Maar er is hier toch ook een olifantenkraal??
Overnachting daar?? Of ergens anders en dan doorreizen?
Ayutthaya dag 2
Vervoer naar Sukothai?
-Sukothai 1 dag of
Eigenlijk wilden we ook even naar Lopburi naar de apen. Maar dat kan alleen als we met dagtrein gaan. Met nachttrein is misschien ook wel weer handig en ook leuk om mee te maken??
Dus met de nachttrein naar Chiang Mai? Of overdag en dan ondertussen naar Lopburi?
- Chiang Mai 6 dagen
Exact schema hier hebben we niet en weten we ook nog niet.
Wel:
Evening Bazar
Bezoek oude stad
Tocht met bezoek aan bergstammen (niet te commercieel, mag met overnachting)??
Olifantentocht (als het leuk is ook met overnachting)
Chiang Rai??
Chiang mai met nachttrein (als we die op de heenweg nog niet hebben gehad) of vliegtuig naar Bangkok om vandaaruit naar een eiland te gaan om te relaxen.
- Dan naar een mooi strandje waar ook wel wat leuks te doen is. Geen druk nachtleven, dat hoeft nou ook weer niet ;-)
Dus wij dachten:
Koh chang ivm olifantenreservaat en dichterbij? (Railaybeach)
Hebben ze daar ook hutjes op het strand?
Terug naar Bangkok Vervoer nog onbekend?
- Bangkok 4 dagen
1 dag tempels
floating market van Tha Kha
ochtend of middag fietstocht
Patpong nachtmarkt
Dag 23
Terugvlucht naar Amsterdam
-Pak chong was ook nog een tip die we ergens hadden gelezen. Is dat een aanrader nog?
We weten niet hoe het gaat met vervoer nog. Dus hoe kunnen we de route het beste gaan inplannen om dit te zien?
Hoe kunnen we deze volgorde het beste inplannen? Hebben jullie tips en ervaringen??
- Ben
- Expat
Re: reistips voor rondreis, hoe te plannen
Aclimatiseren is wel lekker de eerste dag , tis nl heet en vochtig hier voor jullie de eerste dagen .
Je kan idd de eerste dag meteen door naar Kanchanaburi om ff bij te komen .
wat je daar wil zien ??? de brug en kancha zelf 2e dag Erawan +/- 65 km verderop als je naar boven wilt ben je wel ff bezig.
3e dag terug naar BKK en met de nachttrein naar CM
CM 6 dagen daar is veel te doen en je kan het allemaal plaatselijk regelen.
Apen kom je al meteen op het vliegveld tegen
daarvoor hoef je niet perse naar Lopburie
verder zijn ze in het hele land te zien .
Ayutthaya:
Een olifant is er wel maar alleen op woensdag en in het weekend
Jumbo.
Eiland Koh Chang of Koh Samet Samet is rustiger .
Bangkok Patpong je moet er idd van houden de markt hebje is 1 uur wel gehad
Voor de souvs hoef je daar niet heen te gaan die liggen in de hele stad vaak nog goedkoper dan daar .
Fietsen is een goed idee ,Onlangs nog gedaan was wel leuk om gids te zijn
Verder heeft BKK alles wat je maar wilt rumoer rust eten en drank.
Vervoer doe je het beste met de taxi ,goedkoper dan de Tuk tuk.vgergeet niet om de meter te vragen anders wegwezen en volgende taxi .
Pak Chong: is een van de mooiste gebieden van Thailand Korat is een leuke stad in de beurt .
En het natuur reservaat Kao Yai ligt op korte afstand .
October kan nog wel eens flink nat zijn in het zuiden .
Je kan idd de eerste dag meteen door naar Kanchanaburi om ff bij te komen .
wat je daar wil zien ??? de brug en kancha zelf 2e dag Erawan +/- 65 km verderop als je naar boven wilt ben je wel ff bezig.
3e dag terug naar BKK en met de nachttrein naar CM
CM 6 dagen daar is veel te doen en je kan het allemaal plaatselijk regelen.
Apen kom je al meteen op het vliegveld tegen

verder zijn ze in het hele land te zien .
Ayutthaya:
Een olifant is er wel maar alleen op woensdag en in het weekend

Eiland Koh Chang of Koh Samet Samet is rustiger .
Bangkok Patpong je moet er idd van houden de markt hebje is 1 uur wel gehad
Voor de souvs hoef je daar niet heen te gaan die liggen in de hele stad vaak nog goedkoper dan daar .
Fietsen is een goed idee ,Onlangs nog gedaan was wel leuk om gids te zijn

Verder heeft BKK alles wat je maar wilt rumoer rust eten en drank.
Vervoer doe je het beste met de taxi ,goedkoper dan de Tuk tuk.vgergeet niet om de meter te vragen anders wegwezen en volgende taxi .
Pak Chong: is een van de mooiste gebieden van Thailand Korat is een leuke stad in de beurt .
En het natuur reservaat Kao Yai ligt op korte afstand .
October kan nog wel eens flink nat zijn in het zuiden .
-
- komt net kijken
Bedankt voor je tips.
Ik had mijn route alweer aangepast. Maar Pak Chong zit er nu niet meer in. Zou niet weten hoe ik dat erin moet passen. Al klinkt het wel mooi.. Dilemma dus ;-)
Misschien kan Kanchanaburi korter? Jij had het over meteen brug, volgende dat de watervallen en dan verder? We wilden ook graag een overnachting op het water, schijnt leuke ervaring te zijn..
En kunnen we na Kanchanaburi niet gewoon verder, ipv eerst terug naar BKK?
Lopburi gaan we niet doen dan als er toch overal apen zijn ;-)
Hieronder ons schema
Dag 1. Aankomst Bkk
Meteen door naar Kanchanaburi met taxi
Dag 2 Kanchanaburi
Overnachting Hin Ton River Camp of iets soortgelijks
Dag 3
Erawan watervallen
Verblijf op rivierhotel
Dag 4
Transfer naar Ayutthaya met bus
Ayutthaya bezoeken met tuk tuk
Transfer Sukothai met trein (via Phitsanulok? Dit begreep ik niet)
Overnachting Sukothai
Dag 5
Sukothai / Si Satchanalai/Chaliang verkennen
Dag 6
Sukothai
Transfer naar Chiang Mai met bus
Nacht?
Chiang Mai evening bazar
Dag 7
Chiang Mai oude stad verkennen
Dag 8
Olifanten
Dag 9 en 10
Trekking en bezoek aan bergstammen
Dag 11
Chiang mai
Transfer met vliegtuig via BKK naar Koh Samui of nachttrein
Dag 12 t/m 15
Koh Samui
Dag 16
Transfer Bangkok via vliegtuig
fietstocht
Dag 17 t/m 21 Bangkok
Tempels, floating market
Of zijn dit teveel dagen in Bangkok??
Dag 22
Terugvlucht naar Nederland
Ik had mijn route alweer aangepast. Maar Pak Chong zit er nu niet meer in. Zou niet weten hoe ik dat erin moet passen. Al klinkt het wel mooi.. Dilemma dus ;-)
Misschien kan Kanchanaburi korter? Jij had het over meteen brug, volgende dat de watervallen en dan verder? We wilden ook graag een overnachting op het water, schijnt leuke ervaring te zijn..
En kunnen we na Kanchanaburi niet gewoon verder, ipv eerst terug naar BKK?
Lopburi gaan we niet doen dan als er toch overal apen zijn ;-)
Hieronder ons schema
Dag 1. Aankomst Bkk
Meteen door naar Kanchanaburi met taxi
Dag 2 Kanchanaburi
Overnachting Hin Ton River Camp of iets soortgelijks
Dag 3
Erawan watervallen
Verblijf op rivierhotel
Dag 4
Transfer naar Ayutthaya met bus
Ayutthaya bezoeken met tuk tuk
Transfer Sukothai met trein (via Phitsanulok? Dit begreep ik niet)
Overnachting Sukothai
Dag 5
Sukothai / Si Satchanalai/Chaliang verkennen
Dag 6
Sukothai
Transfer naar Chiang Mai met bus
Nacht?
Chiang Mai evening bazar
Dag 7
Chiang Mai oude stad verkennen
Dag 8
Olifanten
Dag 9 en 10
Trekking en bezoek aan bergstammen
Dag 11
Chiang mai
Transfer met vliegtuig via BKK naar Koh Samui of nachttrein
Dag 12 t/m 15
Koh Samui
Dag 16
Transfer Bangkok via vliegtuig
fietstocht
Dag 17 t/m 21 Bangkok
Tempels, floating market
Of zijn dit teveel dagen in Bangkok??
Dag 22
Terugvlucht naar Nederland
-
- Erelid
Snabbel gevondenBen schreef:
Fietsen is een goed idee ,Onlangs nog gedaan was wel leuk om gids te zijn![]()

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Hoi Deesie,
Directe taxi van Bangkok Airport naar Kanchanaburi is zeker een aanrader. Voor een slordige 2.500 baht (62 euro 50) heb je die zo geregeld.
Hintok rivercamp is een kleine 70 km voorbij Kanchanaburi, houd daar wel rekening mee. Hellfire Pass, Sai Yok Waterfall en Nam Tok (eindpunt Death Railway) is dichtbij, maar Kanchanburi town en Erawan waterval zijn redelijk ver weg.
De standaard dagtourtjes zijn vanaf die locatie erg prijzig, Erawan waterfall kun je natuurrlijk ook prima met de bus doen, maar dan ben je wel even onderweg.
Groeten Bauke
Directe taxi van Bangkok Airport naar Kanchanaburi is zeker een aanrader. Voor een slordige 2.500 baht (62 euro 50) heb je die zo geregeld.
Hintok rivercamp is een kleine 70 km voorbij Kanchanaburi, houd daar wel rekening mee. Hellfire Pass, Sai Yok Waterfall en Nam Tok (eindpunt Death Railway) is dichtbij, maar Kanchanburi town en Erawan waterval zijn redelijk ver weg.
De standaard dagtourtjes zijn vanaf die locatie erg prijzig, Erawan waterfall kun je natuurrlijk ook prima met de bus doen, maar dan ben je wel even onderweg.
Groeten Bauke
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Kanchanaburi-Ayutthaya kan met de bus, minibus of met combi bus/trein. Thaise bus gaat via Suphanburi, minibusjes vaak via Bangkok. Andere optie is met minibusje naar Bangkok Mo Chit en dan met de trein/of bus door naar Ayutthaya.
Floating market kun je ook vanaf Kanchanaburi als dagtrip doen, een alternatief voor Damnoen Saduak is de markt van Amphawa.
groeten Bauke
Floating market kun je ook vanaf Kanchanaburi als dagtrip doen, een alternatief voor Damnoen Saduak is de markt van Amphawa.
groeten Bauke
- unforgiven
- Volwaardig lid
Go Isaan 

There is only one road in life, the hard road.....
-
- Erelid
Inderdaad, tijdens een van mijn speurtochten, ivm met de komst van vrienden, ontdekte ik op ca 20 km van mijn woonst een leuk klein resort.unforgiven schreef:Go Isaan
Helaas is het op dit moment wegens vakantie gesloten, maar het is een aanrader

http://www.thaihouse-isaan.com/
Een van de forumleden heeft er een geweldige foto reportage over gemaakt.
- Jim
- Volwaardig lid
het lijkt me geen goed idee om iemand die de eerste keer naar thailand gaat de isaan in te sturen.
zeker als die gene maar 3 weken heeft.
zeker als die gene maar 3 weken heeft.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- unforgiven
- Volwaardig lid
voor Bangkok nooit genoeg dagen, die trekking van 2 dagen in Chiang mai zou ik niet doen stelt niet veel meer voor vlieg dan naar Mae Hong Son mooier ook.....boottocht of trek tochtje aldaar..bezoek wel even Doi Suthep ...de aapjes in Lopburi zijn wel leuk hoor....dus dagtrein.....Phitsanuloke is voor velen de uitval basis voor een bezoek aan Sukothai en Sri Satchanalai laatste kun je wel overslaan al is daar nabij een geweldig leuk restaurant nabij de rivier..
Ayuthaya kun je ook doen als dagtocht vanuit Bangkok...Kanchanaburi mooie omgeving, boottocht leuk bezoek o.a Chung kai...van Kanchanaburi zou ik omhoog gaan via evt. Nakhon Sawan naar Um pang bezoek de Thilawsu watervallen, via Kamphang Phet dan Sukothai..veel mooiere route iets lastiger voor beginners.
Railay beach is in Krabi te ver voor jullie...hoop veranderd daar sinds ik daar 20 jaar geleden voor het eerst kwam, waar niet gatver..Koh Chang is mooi Samui ook commerciëler al gaar Chang die kant ook op..
als je rust wilt ga net ten zuiden van Hua Hin naar Pranburi beach kun je in Long beach inn logeren, Bram is de NL eigenaar.. erg mooie omgeving en nabij Sam Roi Yod mooi nat. park...
maar boven alles go isaan
Ayuthaya kun je ook doen als dagtocht vanuit Bangkok...Kanchanaburi mooie omgeving, boottocht leuk bezoek o.a Chung kai...van Kanchanaburi zou ik omhoog gaan via evt. Nakhon Sawan naar Um pang bezoek de Thilawsu watervallen, via Kamphang Phet dan Sukothai..veel mooiere route iets lastiger voor beginners.
Railay beach is in Krabi te ver voor jullie...hoop veranderd daar sinds ik daar 20 jaar geleden voor het eerst kwam, waar niet gatver..Koh Chang is mooi Samui ook commerciëler al gaar Chang die kant ook op..
als je rust wilt ga net ten zuiden van Hua Hin naar Pranburi beach kun je in Long beach inn logeren, Bram is de NL eigenaar.. erg mooie omgeving en nabij Sam Roi Yod mooi nat. park...
maar boven alles go isaan

-
- Volwaardig lid
Er gaat niets boven Isaan.

Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Dat vind ik ook. Ik ben happy in de Isan. Heb de Isan ontdekt tijdens twee groepsreizen die een stuk TH en een stuk L aandeden en ben er blijven hangen net als zoveel anderen. Maar je mist wel kultuur; een museum of opera of concert bezoeken is niet mogelijk. Je moet het doen met wat de Isan je biedt. Maar de Isan is goedkoper dan de grote steden en je wordt gedwongen te integreren. Men spreekt op het land geen Engels.
Heb nu ook regen. Maar het zullen de laatste stuiptrekkingen zijn. Tot april nauwelijks regen meer. Ga me voorbereiden op de winter. Overdag 30 en in de avond een pullover aan. En een voorraad klassieke muziek en dito dvd's in de kast. Heb de serie "reis van de Beagle" aangekocht. 35 Uitzendingen over Darwin die ik al heb gezien bij BVN maar het nogmaals bekijken de moeite waard zijn. Voor de lange winteravonden als er op BVN niks is. Zoals de zaterdagen.....
Heb nu ook regen. Maar het zullen de laatste stuiptrekkingen zijn. Tot april nauwelijks regen meer. Ga me voorbereiden op de winter. Overdag 30 en in de avond een pullover aan. En een voorraad klassieke muziek en dito dvd's in de kast. Heb de serie "reis van de Beagle" aangekocht. 35 Uitzendingen over Darwin die ik al heb gezien bij BVN maar het nogmaals bekijken de moeite waard zijn. Voor de lange winteravonden als er op BVN niks is. Zoals de zaterdagen.....
- unforgiven
- Volwaardig lid
Isaan vele leuke lokale concerten
en op bvn daar is nooit wat op slaan we dus over... Verder ook voor een beginner om echt iets te zien en ik val in herhaling go Isaan!! 

-
- Erelid
Als men de moeite neemt om de door mij aangegeven link eens goed doorneemt, en bv een 4 daags verblijf boekt, dan ziet men eens wat meer van Thailand. nl de Isaan
Ook op doorreis naar Laos is het een goede onderbreking.

Ook op doorreis naar Laos is het een goede onderbreking.

-
- Volwaardig lid
Ga ipv. de Patpong markt eens naar de Suan Luam Night bazaar, veel leuker en gezelliger al wil iedereen natuurlijk een keer naar Patpong.