Udon thani - Bung khan

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Udon thani - Bung khan

#1 Bericht door Duiker » woensdag 29 september 2010, 20:15

Wie zou me kunnen helpen met het vinden van een bus. Ik wil van Udon thani (airport of bus terminal) naar Bung khan, maar er moet wel de wegnummer 222 genomen worden, omdat ik daar onderweg ergens uitstap. Ik googel me suf, maar vind eigenlijk niets. Wie kan me helpen?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Udon thani - Bung khan

#2 Bericht door prajak » donderdag 30 september 2010, 04:15

Vanaf de luchthaven kun je vergeten. Wel vanaf de busterminal hartje stad, de aircon terminal. Maar weg 222 ? Dat lijkt me sterk rechtstreeks. Dan zul je bus naar Sakon Nakhon moeten nemen en uitstappen in Phang Khon en dan een lokale bus naar BK. Hoe dicht bij BK wil je uitstappen ?

Er gaat een snelbus van BKK naar BK en die zal stoppen in Udon en in NK, maar wellicht niet op het busstation. Ik zal hier voor je kijken. Moet je dichtbij BK zijn dan is die optie beter en sneller en zoek je in BK een lokale bus of tuktuk.

Je hoort van me.

Misschien weet Greenthaiway ook iets ?

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door greenthaiway » donderdag 30 september 2010, 06:00

prajak schreef:Vanaf de luchthaven kun je vergeten. Wel vanaf de busterminal hartje stad, de aircon terminal. Maar weg 222 ? Dat lijkt me sterk rechtstreeks. Dan zul je bus naar Sakon Nakhon moeten nemen en uitstappen in Phang Khon en dan een lokale bus naar BK. Hoe dicht bij BK wil je uitstappen ?

Er gaat een snelbus van BKK naar BK en die zal stoppen in Udon en in NK, maar wellicht niet op het busstation. Ik zal hier voor je kijken. Moet je dichtbij BK zijn dan is die optie beter en sneller en zoek je in BK een lokale bus of tuktuk.

Je hoort van me.

Misschien weet Greenthaiway ook iets ?
Geen idee
Greenthaiway verplaatst zich uitsluitend per auto :mrgreen:
Het advies van Prajak is mijns inziens juist :idea:
Als je "ergens" bij een dorpje aan de 222 moet zijn eerst bus nemen naar Sakon Nakhon,
uitstappen in Phang Khon en bus naar Bung Kan nemen, niet gaan dutten, buschauffeur vertellen waar je eruit wilt.

Thaijan
kenner
kenner

#4 Bericht door Thaijan » donderdag 30 september 2010, 06:55

De enige manier om hier te komen vanaf Udon Thani per bus is zoals ik je persoonlijk mailde, inderdaad vanaf het centrale busstation in Udon Thani de rechtstreekse bus naar Bung Kan pakken, effe tegen de busboy zeggen waar je eruit moet en klaar, het enige nadeel is dat als je laat per vliegtuig arriveerd dat de mogelijk laatste bus hiernaartoe om 15.00 - 16.00 al vertrokken is, bus gaat niet sneller dan 60 km per uur en sommigen hebben airco, andere niet....die hebben open ramen en een fan aan boord, dit zijn die oranje bussen met dat mooie zilverkleurige plaatstaal :mrgreen:
Je bent dan bijna 3 uur onderweg om hier te arriveren.
In grote lijnen loopt de route van Udon Thani - Nong Han - Sawang Daen Din - Phang Khon - Wanon Niwat - Kham Ta Kla - Nong Hin - Ta Sa At de volgende eruit dat is dus Ban Non Sa Wat, de bus rijdt verder via Phon Charoen - Si Wilai en dan verder richting Bung Kan, kijk maar effe op google maps http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
Het is de beste manier en de mensen die hier wonen doen niet anders want het is de enige mogelijkheid, welkom in The North East :D

Grt Jan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » donderdag 30 september 2010, 07:03

Dat is dus ver van BK en dan is reizen via de weg naar SN beter. Maar als je zo laat in UT aankomt, blijf er dan pitten en ga in de morgen fit op weg. Ik denk dat je voor de weg 222 moet overstappen in Phang Khon in een trage bus die niet aircon is.

Mijn vriendin woont maar 30 km VOOR SN en is dan VIJF uur onderweg voor de 170 km naar NK. Inderdaad, over de weg SN-UT en dan in UT overstappen. Die bussen rijden traag en er is vanaf Nong Haan (of Nong Mek) geen snelweg meer naar SN. Ik heb die weg op de brommer gedaan en het is op die tweebaansweg aansukkelen en uitkijken hoor maar altijd nog maar de helft van de tijd per bus.

Thaijan
kenner
kenner

#6 Bericht door Thaijan » donderdag 30 september 2010, 07:34

Beste Prajak hij moet gewoon via Phang Khon met de RECHTREEKSE bus vanaf Udon naar hier, niks overstappen want dan is hij helemaal lang onderweg, en het zijn inderdaad trage bussen, kijk ga je vanaf BKK Mochitt dan is het anders....dan pakt ie gewoon de nachtbus van Mochitt naar Bung Kan en gaat eruit in Phon Charoen.
Dat duurt zo'n 11 uur die rit, vandaar dat hij liever nog van BKK naar Udon Thani vliegt en dan daarvandaan naar hier wil komen.
Leen hem effe jou snelle motorcyyyy dan is ie hier vlugger :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » donderdag 30 september 2010, 07:57

Toch rechtstreeks ! Mooi. Help je hem even met het busnummer ? Ja, voor mijn Honda moet hij toch eerst naar NK komen...... En dat is een omweg....

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door pong » donderdag 30 september 2010, 13:27

greenthaiway schreef:[
Het advies van Prajak is mijns inziens juist
buschauffeur vertellen waar je eruit wilt.
NOOIT de sjofeur daarmee vermoeien-daar hebben alle Thaise bussen nog steeds conducteurs voor.
Udon heeft tenminste 2 busstations-in de stad, en sommige van de betere luxe AC snelbussen halteren bij hun eigen kantoor (meest net om de hoek van zo'n busstation). Bussen Udon-SakNak rijden tenminste elk half uur-overdag. Rond 18.00 gaan alle lokale bussen slapen-tot de volgende morgen. taxi zal niet overmatig duur zijn daar in die isan. (reken meest rond de 10/12 bt/km)

Mart
Erelid
Erelid

#9 Bericht door Mart » donderdag 30 september 2010, 17:21

In Udon zijn tegenwoordig ook Taximeters
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » donderdag 30 september 2010, 17:31

Ja, maar van Udon naar de eindbestemming is een 150 km. Dat wordt een dure taxi, ik schat 2.000 baht. Dan is blijven pitten en rustig de bus nemen veel beter voor de knip.

Mart
Erelid
Erelid

#11 Bericht door Mart » donderdag 30 september 2010, 17:36

Reclame maken voor een goede schone nette kamer, op loopafstand van het busstation, voor 370 Tb / nacht, doe ik niet, dus stuur maar een PB :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Duiker » donderdag 30 september 2010, 19:39

Mart, je hebt een PB.

Ik wil dus vanaf udon thani, Biam Bus terminal 1, een bus nemen die in iedergeval road 222 neemt, naar Bung khan. De route zoals Thaijan schrijft wil ik nemen. Dan komt het wel goed denk ik. Maar ik kan dus nergens een bus timetable vinden. En dat is mijn probleem. Dus als iemand een link heeft naar een bruikbare timetable, dan graag een linkje. Of een busnummer. Daar kan ik hopelijk ook wat mee. Alleen, in mijn herinnering, staat het er alleen in het thais op de bus. Maar dat mag geen probleem zijn denk ik.

Wie?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Duiker » donderdag 30 september 2010, 23:47

Dit is wel een leuke link voor degene die met de bus gaat: http://thaitransit.blogspot.com/2010/02 ... ystem.html

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Duiker » vrijdag 01 oktober 2010, 17:11

Oke, inmiddels is het me duidelijk dat die bus route's en tijden niet op Internet staan. Kennelijk is het geheim of zo. Ik zal naar terminal 1 gaan in UTH, en daar gewoon vragen welke bus het gaat worden. En lukt het niet, dan slaap ik er misschien nog een nachtje over. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”