Verblijf

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Verblijf

#16 Bericht door Wereldvreemd » dinsdag 28 september 2010, 07:52

prajak schreef:Zeep kost hier bijna niks, tandpasta ook niet, kleren zijn goedkoop
Sinds een week zijn wij weer eens in Thailand en na dag 1 moest mijn vrouw (Thaise) bijkomen van de kosten voor zeep en tandpasta. In Bangkok betaalde ze voor mini-size pak zeep en tandpasta bijna 200 baht. Ze is ondertussen Nederlandse prijzen gewend, en dan haal je voor dezelfde 5 euro normale verpakking en houd je geld over.

Twee dagen later moest ze bijkomen van de kleding kosten. Prijsniveau's die hoger lagen dan ze gewend was.

Eten blijft goedkoop en dat verbaast mij eigenlijk meer. Alles duurder, maar het eten lijkt goedkoop te blijven of zelfs goedkoper te worden.

Persoonlijk denk ik dat het prijsverschil in luxe-producten grotendeels te wijten is aan ongunstige wisselkoersen en wat hogere inflate. Toch kan ik me voorstellen dat mensen in BKK of in toeristische orden problemen krijgen met een AOW.
- -

RuudThai
Expat
Expat

#17 Bericht door RuudThai » dinsdag 28 september 2010, 08:00

prajak schreef:Als dit de norm is voor het prijspeil in de provincies.....

http://www.boi.go.th/english/how/demographic.asp

....dan blijft de Isan voorlopig nog goedkoop.
Ik denk dat de streek rond Mae Hong Son een prima uitwijkplek is voor behoeftige farang!
Daar kun je nog iemand voor je laten werken voor net 150 baht per dag ;) Echt iets voor de krenterige Hollander :lol: :lol: :lol:

Trouwens, een aardig statistiekje, bijv. ook iets over leeftijdsopbouw:
Age Structure

0-14 years: 20.3% (male 6,913,501/female 6,595,401)
15-64 years: 70.7% (male 23,213,800/female 23,724,246)
65 years and over: 9% (male 2,693,129/female 3,264,611) (2010 est.

Life Expectancy at Birth
total population: 73.36 years
male: 71.02 years
female: 75.82 years (2010 est.)

----------
T/m 14 jaar veel meer mannetjes dan vrouwtjes en daarna precies omgekeerd. Rara, hoe komt dat? :o ;) (teveel zuipen, te hard op de motorcy, teveel vechten)

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door JohanS » dinsdag 28 september 2010, 08:02

Maar moet je geen andere vraag stellen?

Indien je zo krap bij kas zit is het dan wel raadzaam om naar een ander land te emigreren? Het brengt steeds extra kosten mee die je niet kunt uitsluiten.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door elst99 » dinsdag 28 september 2010, 08:29

Ik geloof dat we nu allemaal de beweegredenen van Ruud kennen, draait in een heel klein circeltje mee, heeft geen tegenpool die hem is af en toe afremt, weet alles over de Thaise politiek denkt hij en nog veel meer over de hollandse politiek, is al 4 jaar uit Nederland weg en weet precies wat we in Nederland fout doen! Raadpleeg Ruud en je weet alles of of helemaal niets! Doe er je voordeel mee!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door vleespet » dinsdag 28 september 2010, 10:57

Voor degene waar het water echt tot aan de lippen staat heb ik nog een alternatief,mevrouw vleespet heeft nog enkele huisjes te huur voor 1250THB/per maand.
48m2 één slaapkamer,één badkamer,lokatie 12 km buiten Khorat city.
Je moet wel een huurcontract tekenen waarin staat dat je geen rotzooi mag maken en daar is mevrouw erg streng in,lege blikjes of plastic zakjes niet in de afvalbak dan kun je opzouten. :D :D :D
Oh ja ik kwam vanmorgen door elst en daar hangt nog steeds de vlag uit. ;) ;) :D :D
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door elst99 » dinsdag 28 september 2010, 16:36

Goh ben je langs ons huis gereden? Leuk, dat doen we altijd de vlag uit, is het net of er iemand thuis is!

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Duiker » dinsdag 28 september 2010, 18:29

Mae Hong Son, dat ligt linksboven in thailand. Daar ben ik nooit geweest. Ook in de isaan ben ik nooit geweest. Maar dat gaat wel komen. Nog 4 weken werken in NL. En dan mag ik gelukkig weer 4 weken naar huis. :mrgreen: In ieder geval 1 week van de vakantie zal ik spenderen in de isaan. Op de een of andere manier heb ik daar een zeer positief gevoel van gekregen.

Yandre, see you soon!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 28 september 2010, 19:14

Duiker schreef:Mae Hong Son, dat ligt linksboven in thailand. Daar ben ik nooit geweest. Ook in de isaan ben ik nooit geweest. Maar dat gaat wel komen. Nog 4 weken werken in NL. En dan mag ik gelukkig weer 4 weken naar huis. :mrgreen: In ieder geval 1 week van de vakantie zal ik spenderen in de isaan. Op de een of andere manier heb ik daar een zeer positief gevoel van gekregen.

Yandre, see you soon!

Veel plezier in Isaan toegewenst. Ik mag van mijn baas pas weer over drie maanden. :(
Live your dream, don't dream your life.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door vleespet » dinsdag 28 september 2010, 21:02

elst99 schreef:Goh ben je langs ons huis gereden? Leuk, dat doen we altijd de vlag uit, is het net of er iemand thuis is!
Goh woon jij in de molukse wijk ?
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door elst99 » woensdag 29 september 2010, 02:37

J^h weet je niet waar Elst ligt? Zou me niets verbazen.
Elst heeft geen molukse wijk, al heel lang niet meer! Ze hadden 30 jaar geleden een moluks kampje met noodwoningen, maar dat is al weer 25 jaar weg.
Je moet die vleespet is omdraaien, misschien kun je de dingen dan in zijn normale proportie zien.
Is voor iedereen prettig. Probeer Nijmegen van de lijst van crimineelste steden af te halen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”