Opnieuw H1N1 Flu waarschuwing

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Opnieuw H1N1 Flu waarschuwing

#1 Bericht door Mart » maandag 20 september 2010, 11:39

Alleen voor zij die het willen lezen.

Health ministry warns of influenza after three deaths afgelopen week.

http://www.nationmultimedia.com/home/20 ... 38344.html

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Opnieuw H1N1 Flu waarschuwing

#2 Bericht door elst99 » maandag 20 september 2010, 12:59

Speelt het nog steeds in Thailand? Je leest er hier in de pers niets meer over!
Heb de tamiflu, die ik vorig jaar had aangeschaft weer bij de apotheek ingeleverd bij terugkomst, had het misschien beter nog effe kunnen bewaren, was het niet voor ons zelf dan voor iemand anders.
Zijn er verder nog "AFSCHRIKBARENDE" dingen waar we over 2 dagen rekening mee moeten houden? Let wel volgens sommige komen er 2 "ouwe thaien" aan woensdag.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » maandag 20 september 2010, 16:07

Het schijnt toch zo te zijn dat dengue meer slachtoffers eist dan H1N1.
Vandaag nog is een achterneefje van mijn vrouw, 7 of 8 jaar oud, met die ziekte opgenomen in een districtsziekenhuis in de buurt. En daar werd verteld dat dengue momenteel heel veel voorkomt, schijnbaar een ideale muggentijd. Het heeft de afgelopen maand dan ook veel geregend en overal zie je stilstaand water in kleine poeltjes, natuurlijk de beste broedplaats voor die krengen.
Zelfs hier in de stad barst het van de muggen overdag, als je ergens aan een tafel zit dan lijkt het wel of ze zich bij bosjes onder het tafelblad ophouden en zich gretig op jouw vel storten.
Ik hoop dan maar dat het niet de gestreepte tijgermug (want dat is toch de overbrenger van dengue?) is, ik heb geen vergrootglas bij me om dat te controleren.... :? :(

Mart
Erelid
Erelid

#4 Bericht door Mart » maandag 20 september 2010, 16:12

Afbeelding

Tijgermug-Aedesalbopic

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 20 september 2010, 16:14

Dengue is een groter gevaar dan de flu. Jarenlang zijn er al epidemische uitbarstingen van dengue en vind je het gek in een land waar men geen horren kan betalen en de hele dag ramen en deuren openstaan ? Men aanvaardt de muggen als een zaak van alle dag. En er zijn "maar" een dikke 40 soorten mug gevaarlijk van de meer dan 300 soorten hier dus de pakkans is klein. Maar wel gevaarlijk. Ik vind hier fatalisme en berusting. Boeddha heeft de mug geschapen dus wie ben ik om hem de nek om te draaien ? Boeddha haalt de zon weg dus waarom zou ik licht voeren op de auto ?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door elst99 » maandag 20 september 2010, 16:22

Klinkt niet leuk! Weet een van jullie of er tochtstrips te koop zijn voor onder de deur? Had er hier een gekocht, maar het kreng is te groot voor de koffer. Zou in ieder geval wat muggen kunnen tegenhouden en titjaks, nou vind ik die best wel lief en eten ook wel muggen op maar die hebben weer de nare gewoonte om hun keuteltjes overal neer te leggen.
Zo heb je als oud mens toch best wel problemen en heb je ze niet dan maak ik ze gewoon.

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » maandag 20 september 2010, 16:24

HomePro - Hua Hin :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door elst99 » maandag 20 september 2010, 16:26

wat lief en zo snel! bedankt Mart

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » maandag 20 september 2010, 16:32

Kwaliteit bedenkelijk. Ze laten snel los zeker als je een werkster hebt die goed met een natte mob overweg kan. Ik maak ze van dikke tape, 40 baht voor een rol in de Tesco, en plak aan twee kanten en werk ze naar elkaar toe. Gaat jaren mee.

Hagedisjes hou je niet tegen. Ze komen ook via de hanebalken en via de ventilatiegaten die vaak vlak onder het dak zitten. Ze vreten kleine dingen op maar ja, ze keutelen dat het een aard heeft. En ze *** ook ! Tegen de hanebalken op ! Ik probeer hun eieren te vinden voordat ze uitkomen. En verder een stevige vliegenmepper klaar houden en een pets op de harses geven. Daarna voer ik de resten aan de kippen. Ik help de natuur een handje.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door elst99 » maandag 20 september 2010, 16:41

Je ondertiteling is echt een originele!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Wouter_Udon » maandag 20 september 2010, 19:09

Die tijgermug zit niet alleen in plasjes, je vind hem overal. Afgelopen zomer veel door rubberboomplantages gelopen en dan word je letterlijk overvallen. Gelukkig geen nadelige gevolgen er aan over gehouden. Wel veel gesmeerd maar of dat helpt? Ik heb mijn twijfels want voor een lekkere farang doen die krengen een moord.
Live your dream, don't dream your life.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Pieter » dinsdag 21 september 2010, 02:37

elst99 schreef:Speelt het nog steeds in Thailand? Je leest er hier in de pers niets meer over!
Heb de tamiflu, die ik vorig jaar had aangeschaft weer bij de apotheek ingeleverd bij terugkomst, had het misschien beter nog effe kunnen bewaren, was het niet voor ons zelf dan voor iemand anders.
Zijn er verder nog "AFSCHRIKBARENDE" dingen waar we over 2 dagen rekening mee moeten houden? Let wel volgens sommige komen er 2 "ouwe thaien" aan woensdag.

Een paar dagen geleden nog een brief van mijn dochter haar school
Daar zijn ook kinderen in diverse klassen 4 a 5 gevallen in de laatste 2 weken gekonstateerd

Pieter

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 21 september 2010, 07:04

Pieter schreef:
elst99 schreef:Speelt het nog steeds in Thailand? Je leest er hier in de pers niets meer over!

Een paar dagen geleden nog een brief van mijn dochter haar school
Daar zijn ook kinderen in diverse klassen 4 a 5 gevallen in de laatste 2 weken gekonstateerd

Pieter
Er is maar 1 manier om vast te stellen of het daadwerkelijk gaat om de H1N1 griep en dat is dmv bloedonderzoek. Ik denk dat dit in de meeste gevallen niet wordt gedaan en zal het dus een aanname zijn.
Het is net zo goed mogelijk dat het om een hele stevige normale griep gaat.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”