Ik heb jullie een PB gestuurd met wat informatie.manna72 schreef:printen44 schreef:Het ligt eraan, waar jullie naartoe willen gaan, als je bang bent dat alles vol is. Normaal is in en bij de grote steden altijd wel plaats te vinden in hotels, guesthouses etc. Zouden jullie in die periode naar Ko Phi Phi willen, is het wel raadzaam om daar redelijk vroegtijdig een hotel te boeken. Maar normaal is er overal plek genoeg.
Het hangt gewoon af waar jullie naartoe willen gaan. Koop Lonely Planet of een ander goede reisgids over Thailand. Blader er doorheen en maak een ruwe planning. Wel is het zeer aan te bevelen 2 dagen in Bangkok te blijven als jullie aankomen. Dit om de eventuele jetlag en ook om aan de temperatuur te wennen. Juli valt in de regenperiode, maar dat wil niet zeggen dat je elke dag regen op je hoofd krijgt. Meestal valt er een flinke bui van een uurtje en is het weer droog.
Neem ook niet teveel kleding mee. Als je wat kleding nodig hebt, dan is het hier vele malen goedkoper als in Nederland.
Thailand beschikt over een prima en uitgebreide busnetwerk en ook een uitgebreide vliegverkeernetwerk. Spoorwegen lopen wat achter, maar er is een goede nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai of andersom. Maar dat zal in Lonely Planet of een ander goede reisgids over Thailand staan.
Mocht je wat meer willen weten, met name over het Noorden van Thailand, daar woon ik namelijk, stuur maar een PB. Ik zal met plezier jullie vragen beantwoorden. Als ik tenminste die antwoorden weet.
Hartstikke bedankt voor alle informatie :-)
Marianne
Backpacken of Reisorganisatie
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: Backpacken of Reisorganisatie
-
- Volwaardig lid
Re: Backpacken of Reisorganisatie
Hoi Marianne
Ben zelf de 1e keer met een rondreis meegeweest, ( Fox, erg goed , veel gezien maar ook duur)
Daarna 2x backpacken, weliswaar zonder kinderen maar ontzettend gaaf! Nadeel is dat je wel eens te lang ergens blijft maar je komt zowiezo toch vaker terug in Thailand!!!!
Dit heb ik wel vaker op het forum geschreven:
Zelf boek in m'n ticket altijd bij BMair reizen, tranfer en gratis overnachting inbegrepen. Boek daar bijv.2 nachten bij ( prince palace hotel is super! ) Kamer met 2 kingsize bedden.
Maak van te voren een route wat je wilt zien en probeer vast trein of vliegtickets te boeken ( trein ook bij BMait gedaan gelijk met ticket) Vliegtuig bij Air Asia, goedkoop en op goede aanbiedingen wachten.
De 2 e keer dat wij gegaan zijn vanuit Bangkok de nachttrein genomen naar Surrathani en daar de Treetops gedaan, Basic maar supergeweldig! Daarvandaan naar Ko Phangan en Koh Samui, met bus terug naar Bangkok. Tickets kun je op elke hoek boeken,reisbureautjes genoeg!
Vanuit bangkok zou je de nachtrein naar Chang Mai kunnen nemen, daar een paar dagen doorbrengen en terplekke trips boeken. Hotel zou je door BM kunnen laten doen( zitten ook met kantoor in TwinTowers hotel, greenwoodtravel zit in Prince Palace hotel in BKK ) Kunnen ook route voor je uitstippelen en alvast hotels en evt vervoer regelen. Kijk maar eens op hun sites.
Terug naar BKK met vliegtuig,dan evt treetops of een leuk eilandje in de buurt bij BKK. Of Kanchanaburi en het drijvende Junglehotel.
Wij zelf zijn weg van de kust van Krabi maar je kunt niet alles doen in 3 weken, dus wel goed plannen en keuzes maken.
Bangkok is leuk voor een dag of 3, 4 . Je hebt dan al een hoop gezien en alles is daar makkelijk zelf te doen.
Vergeet ook zeker niet te fietsen met Co van kessel, onwijs gaaf!
Kao San Road en Soi Rambuttri, leuk voor s'avonds en erg lekker eten bij de straatstalletjes!
Je mag me altijd mailen, heb nog wel leuke adressen voor je om te slapen ect.
Groeten en succes
Inge
Ben zelf de 1e keer met een rondreis meegeweest, ( Fox, erg goed , veel gezien maar ook duur)
Daarna 2x backpacken, weliswaar zonder kinderen maar ontzettend gaaf! Nadeel is dat je wel eens te lang ergens blijft maar je komt zowiezo toch vaker terug in Thailand!!!!
Dit heb ik wel vaker op het forum geschreven:
Zelf boek in m'n ticket altijd bij BMair reizen, tranfer en gratis overnachting inbegrepen. Boek daar bijv.2 nachten bij ( prince palace hotel is super! ) Kamer met 2 kingsize bedden.
Maak van te voren een route wat je wilt zien en probeer vast trein of vliegtickets te boeken ( trein ook bij BMait gedaan gelijk met ticket) Vliegtuig bij Air Asia, goedkoop en op goede aanbiedingen wachten.
De 2 e keer dat wij gegaan zijn vanuit Bangkok de nachttrein genomen naar Surrathani en daar de Treetops gedaan, Basic maar supergeweldig! Daarvandaan naar Ko Phangan en Koh Samui, met bus terug naar Bangkok. Tickets kun je op elke hoek boeken,reisbureautjes genoeg!
Vanuit bangkok zou je de nachtrein naar Chang Mai kunnen nemen, daar een paar dagen doorbrengen en terplekke trips boeken. Hotel zou je door BM kunnen laten doen( zitten ook met kantoor in TwinTowers hotel, greenwoodtravel zit in Prince Palace hotel in BKK ) Kunnen ook route voor je uitstippelen en alvast hotels en evt vervoer regelen. Kijk maar eens op hun sites.
Terug naar BKK met vliegtuig,dan evt treetops of een leuk eilandje in de buurt bij BKK. Of Kanchanaburi en het drijvende Junglehotel.
Wij zelf zijn weg van de kust van Krabi maar je kunt niet alles doen in 3 weken, dus wel goed plannen en keuzes maken.
Bangkok is leuk voor een dag of 3, 4 . Je hebt dan al een hoop gezien en alles is daar makkelijk zelf te doen.
Vergeet ook zeker niet te fietsen met Co van kessel, onwijs gaaf!
Kao San Road en Soi Rambuttri, leuk voor s'avonds en erg lekker eten bij de straatstalletjes!
Je mag me altijd mailen, heb nog wel leuke adressen voor je om te slapen ect.
Groeten en succes
Inge