Reisadvies gevraagd!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joey
komt net kijken
komt net kijken

Re: Reisadvies gevraagd!

#16 Bericht door Joey » woensdag 08 september 2010, 06:27

Wouter_Udon schreef:Isaan is zeker stukken goedkoper dan bijvoorbeeld Pattaya.
Ook is er openbaar vervoer, er rijden bussen maar als je naar het platteland gaat zal een taxi al veel moeilijker en nauwelijks te vinden zijn.
En als je een Thaise dame meeneemt dan zal het zeker allemaal een stuk makkelijker gaan.
Wat je ook nog kan overwegen is, dat je een auto met chauffeur huurt die je overal naar toe brengt.
Wat moet je ongeveer per nacht rekenen voor een hotel of wat kost uiteten? In Pattaya betaal je per nacht toch wel minimaal 1000THB voor een "normaal" hotel en als je uiteten gaat ben je zo'n 300-400THB p.p. kwijt.

En een auto + chauffeur huren. Kost dat niet super veel?

Thnx!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 08 september 2010, 07:15

Joey schreef:
Ook is er openbaar vervoer, er rijden bussen maar als je naar het platteland gaat zal een taxi al veel moeilijker en nauwelijks te vinden zijn.
En als je een Thaise dame meeneemt dan zal het zeker allemaal een stuk makkelijker gaan.
Wat je ook nog kan overwegen is, dat je een auto met chauffeur huurt die je overal naar toe brengt.
Wat moet je ongeveer per nacht rekenen voor een hotel of wat kost uiteten? In Pattaya betaal je per nacht toch wel minimaal 1000THB voor een "normaal" hotel en als je uiteten gaat ben je zo'n 300-400THB p.p. kwijt.

Als ik kijk naar het prijsniveau in Udon Thani stad dan kun je daar een leuke bungalow in een resort huren voor 400 baht per nacht. Hotelkamer zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten.
Eten is natuurlijk subjectief en afhankelijk wat en hoeveel. Per maaltijd per persoon (incl drankje) zou je ca. 60-80 baht kunnen rekenen.
Auto met chauffeur zal vanaf ca. 1500 baht per dag zijn excl. brandstof en verblijfkosten voor de chauffeur.
Live your dream, don't dream your life.

Joey
komt net kijken
komt net kijken

#18 Bericht door Joey » woensdag 08 september 2010, 09:04

Wow! 400THB per nacht is niet veel! Met zulke prijzen kun je wel langer in Thailand verblijven! :D

Auto met chauffeur is wel wat aan de prijzige kant als je dat bijv. 1-2 weken moet huren. Daar moet ik dus iets anders op gaan vinden :oops:

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door JohanS » woensdag 08 september 2010, 11:54

Wouter_Udon schreef:
Joey schreef:

Als ik kijk naar het prijsniveau in Udon Thani stad dan kun je daar een leuke bungalow in een resort huren voor 400 baht per nacht. Hotelkamer zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten.
Eten is natuurlijk subjectief en afhankelijk wat en hoeveel. Per maaltijd per persoon (incl drankje) zou je ca. 60-80 baht kunnen rekenen.
Auto met chauffeur zal vanaf ca. 1500 baht per dag zijn excl. brandstof en verblijfkosten voor de chauffeur.
Eten 60-80 baht, het kan zeker en is goed als middagsnack. Maar ga je daar weken aan een stuk van leven. Lijkt mij eentonig en niet echt realitisch.
Wij gaan naar diverse restaurantjes in Isan van groot naar klein, van hoge klasse naar een stalletje op de straat of foodcourt maar 60-80 baht is voor mij eerder een snack dan een degelijk avondmaal. En dan natuurlijk zonder biertje want dat kost zo wie zo meer.

Je kan wel degelijk voor weinig geld (minder dan in de toeristische plaatsen) eten in de Isan.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 08 september 2010, 12:02

JohanS schreef:
Wouter_Udon schreef: Als ik kijk naar het prijsniveau in Udon Thani stad dan kun je daar een leuke bungalow in een resort huren voor 400 baht per nacht. Hotelkamer zal wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten.
Eten 60-80 baht, het kan zeker en is goed als middagsnack. Maar ga je daar weken aan een stuk van leven. Lijkt mij eentonig en niet echt realitisch.
Wij gaan naar diverse restaurantjes in Isan van groot naar klein, van hoge klasse naar een stalletje op de straat of foodcourt maar 60-80 baht is voor mij eerder een snack dan een degelijk avondmaal. En dan natuurlijk zonder biertje want dat kost zo wie zo meer.

Je kan wel degelijk voor weinig geld (minder dan in de toeristische plaatsen) eten in de Isan.
De door mij aangegeven prijs is per maaltijd per persoon en dat is een realistische prijs. Zeker voor een foodcourt waar je normale maaltijden vanaf 30 baht kunt krijgen en dat zijn zeker geen middagsnacks. Bij ons in het dorpsrestaurant kosten de maaltijden 25 baht. En dan heb je absoluut geen honger. Variatie in maaltijden is behoorlijk dus m.i. kun je dit zeker een flink aantal weken volhouden. Het is maar wat je gewend bent. Als referentie dient voor mij de foodcourts van Lotus en BigC in Udon Thani stad en Lotus in Sawang Daen Din.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door prajak » woensdag 08 september 2010, 17:19

Foodcourts 30 tot 50 baht maar daar ontbreekt groente in goede porties. Dat compenseer je door bij het ontbijt fruit te nemen; de lunch kan ook met fruit. En fruit is in vele vormen hier te koop en goedkoop als je de lokale markt opzoekt. In de isan eet je echt voor minder dan 50 baht een goed maal. Bier is een persoonlijke keus. Ik reken dat niet tot kosten maaltijd !

Waarom een auto met ? Neem jouw int en normale rbw mee en je huurt een bakkie zonder chauffeur. Of huur een brommer en ga lekker ontspannen de isan in. Neem de binnenwegen want je hebt tijd zat. Neem jouw eigen int helm mee want hier huur je alleen maar rommel. O ja, een goed regenpak kan ook wonderen doen.....

Mijn advies, koop goede kaarten en neem de binnenwegen parallel aan de autosnelweg. Je kunt overal slapen want je hebt een Thais sprekende partner bij je. De brommer dus. Iets van 3 k baht voor een hele maand in Isan.

Wanneer zal ik het logeerbed opmaken ? Stuur me tijdig een PB.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Jeanette » woensdag 08 september 2010, 22:19

Joey schreef:Wow! 400THB per nacht is niet veel! Met zulke prijzen kun je wel langer in Thailand verblijven! :D

Auto met chauffeur is wel wat aan de prijzige kant als je dat bijv. 1-2 weken moet huren. Daar moet ik dus iets anders op gaan vinden :oops:
Als je ook nog een kokkie en een baboe neemt krijg je vast korting. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar zonder dollen, wij hebben heen met de vip bus gereisd en dat was nog geen 250 baht pp van Bangkok naar Sida junction, zo'n 4 uur in een dubbeldekker. Je krijgt een broodje, een yakult, water en een bon van 10 baht (kippensoep) bij de stop. Terug met een binnenlandse vlucht was 1945 baht pp.

Joey
komt net kijken
komt net kijken

#23 Bericht door Joey » vrijdag 10 september 2010, 09:26

Eten gaat in iederig geval niet zo heel veel kosten zie ik! :mrgreen:
prajak schreef:Waarom een auto met ? Neem jouw int en normale rbw mee en je huurt een bakkie zonder chauffeur. Of huur een brommer en ga lekker ontspannen de isan in. Neem de binnenwegen want je hebt tijd zat. Neem jouw eigen int helm mee want hier huur je alleen maar rommel. O ja, een goed regenpak kan ook wonderen doen.....

Mijn advies, koop goede kaarten en neem de binnenwegen parallel aan de autosnelweg. Je kunt overal slapen want je hebt een Thais sprekende partner bij je. De brommer dus. Iets van 3 k baht voor een hele maand in Isan.
.
Dat is inderdaad wel een super idee! Enigste nadeel is dat dat niet echt kan als je van plaats naar plaats verder wil trekken, want je moet dan toch een keer terug die brommer terug brengen.

prajak schreef:Wanneer zal ik het logeerbed opmaken ? Stuur me tijdig een PB.
Bedankt voor je gastvrijheid! Ga je zeker tijdig een PB sturen! :D

Jeanette schreef: Maar zonder dollen, wij hebben heen met de vip bus gereisd en dat was nog geen 250 baht pp van Bangkok naar Sida junction, zo'n 4 uur in een dubbeldekker. Je krijgt een broodje, een yakult, water en een bon van 10 baht (kippensoep) bij de stop.
Waar heb je die bus kunnen regelen Jeanette?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Jeanette » vrijdag 10 september 2010, 09:46

Joey schreef:
Jeanette schreef: Maar zonder dollen, wij hebben heen met de vip bus gereisd en dat was nog geen 250 baht pp van Bangkok naar Sida junction, zo'n 4 uur in een dubbeldekker. Je krijgt een broodje, een yakult, water en een bon van 10 baht (kippensoep) bij de stop.
Een heel groot busstation in het noord/oosten van Bangkok. Je kunt de kaartjes nergens van te voren kopen. Ik meen me te herinneren dat het lijn 14 was en dat de bus rond 10 uur vertrok.

Mor Chit heet dat busstation, ff nagekeken.

Joey
komt net kijken
komt net kijken

#25 Bericht door Joey » vrijdag 10 september 2010, 10:19

Jeanette schreef:
Joey schreef:
Een heel groot busstation in het noord/oosten van Bangkok. Je kunt de kaartjes nergens van te voren kopen. Ik meen me te herinneren dat het lijn 14 was en dat de bus rond 10 uur vertrok.

Mor Chit heet dat busstation, ff nagekeken.
Oke die moet ik gaan onthouden! Danku! :)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Jeanette » vrijdag 10 september 2010, 10:47

O, het was buslijn 45 en de prijs was 277 baht tot Sida Junction. Maar de bus gaat verder naar Khon Kaen.

Wij zijn op dat kruispunt opgehaald door Jimmy van Lamay's homestay en hebben daar bij de familie van Lamay veel over 'zijde' geleerd van het voeren van de larven tot een lapje weven toe. En Lamay kookt heerlijk. En Jimmy weet veel van de geschiedenis van de Kmehr en ook een excursie naar de overblijfselen van het paleis en de boom met de 100 kinderen is mogelijk. Dan gaan de takken de grond weer in en krijgen wortels maar blijven verbonden met de moederboom. Op die manier is er een heel bos van verbonden bomen gegroeid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door prajak » vrijdag 10 september 2010, 16:14

Het fijne van Sida is dat je daar geen Franse emigranten tegenkomt of anderszins Franstaligen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”