Voorheen ben ik 2 keer met de koffer naar Thailand geweest naar o.a: Bangkok, Chiang Mai, Hua Hin, Chumphon, Koh Samui, Pattaya/Jomtien. Nu wil ik in December/Januari voor de 3e keer naar Thailand, alleen wil ik dan ook de wat minder toeristische gedeelten van het land zien. Zo kan ik ook een indruk krijgen hoe sommige expats leven, want zou in de toekomst zelf ook graag emigreren naar Thailand. En moet hiervoor natuurlijk wel meer te weten komen over wonen/werk etc. en misschien dat ik nog eventuele contacten op kan doen.
Ik weet nog niet zoveel van de wat minder toeristische plaatsen af, vandaar dat ik jullie om advies wil vragen!

Ik ben sowieso van plan om richting de River Kwai te gaan om daar een stukje geschiedenis van mijn opa te kunnen zien, die daar ook aan de spoorweg heeft moeten werken. Ook wil ik naar NO Thailand (Khorat, Buriram?) gaan. Wat moet ik nou echt gezien of gedaan hebben? Lees hier op het forum ook veel over Kanchanaburi, dus wellicht ook een idee om dat mee te pakken als ik naar de River Kwai ga?
Ik wil voor minimaal 4 weken gaan en wil als ik in NO Thailand ben eventueel ook nog naar Cambodja. Hééél misschien wil ik er ook nog 1,5/2 week Filipijnen aan plakken, maar dat ligt er maar net aan wat ik dan extra kwijt ben en of ik dan langer vrij kan krijgen. Mocht ik dit toch erbij gaan doen, waar kan ik dan het beste een ticket van Thailand naar de Filipijnen of andersom boeken? Kon zo snel even niks vinden daarover? En heeft iemand nog verdere tips van wat ik gezien of gedaan moet hebben in Cambodja/Filipijnen?
Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Gr. Joey