ov naar drijvende markt?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
suzi_1960
kenner
kenner

ov naar drijvende markt?

#1 Bericht door suzi_1960 » vrijdag 03 september 2010, 06:27

ik weet het, de drijvende markt in omgeving van bKK is erg toeristisch...maar...mijn man wil er heel graag heen. dus vooruit, ik ben ook wel benieuwd, ik wil dan eigenlijk wel heeeel vroeg op pad...als we vanaf het southern busstation reizen, wat voor soort bussen kunnen we dan verwachten? met of zonder airco?
en vanaf de eindhalte met een boot?

of is het uiteindelijk verstandiger en/of goedkoper om met een tour te gaan, welke we pas in BKK regelen?ik vind ze op internet nl nogal prijzig

suzi_1960
kenner
kenner

Re: ov naar drijvende markt?

#2 Bericht door suzi_1960 » vrijdag 03 september 2010, 16:02

oh, ja, we zitten i het Narai... ik ben de hele middag aan het zoeken naar dat busstation op kart zodat we weten hoe we daar moeten komen... :mrgreen: lijkt erop dat dat zoeken alleen al meer tijd kost dan het er daadwerkelijk heengaan? :D :roll: :lol:

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Esther » vrijdag 03 september 2010, 20:51

Daar is een mooi boeddistisch spreekwoord voor, 'Iets wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard' ;)

Maar naar welk busstation wil je? Southern in Thonburi?

Het zit aan de, Boromratchchonnani Rd

Misschien heb je iets aan deze link, http://www.chiangdao.com/bangkokmap/loc ... s+Terminal

Het is nogal verwarrend, weet er alles van. Ze zijn recent verhuist en niet iedere site is up to date. Zelfs wiki travel spreekt tegen. Heb deze info zelf ook gekregen, zocht m zelf laatst ook. Kon t ook echt niet vinden! Wij moeten namelijk ook naar dat busstation toe. Weet dat er bussen heen gaan, maar met een taxi is misschien makkelijker. Ook zou je naar het eindpunt van de Skytrain kunnen gaan en daar een taxi pakken. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om met een bootje naar de overkant te gaan, maar weet niet of je zware tassen bij je hebt? Of is het gewoon een dagtrip? Qua hotel zit je iig al redelijk gunstig ten opzichte van de rivier! Allicht kun je daar ook de skytrain pakken naar het eindpunt in Thonburi en daar met taxi verder. Daar zou ik althans voor kiezen.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Esther » vrijdag 03 september 2010, 20:57

Oja, mocht je het toch allemaal te lastig vinden dan zou ik gewoon de tour ter plekke regelen. Dat is goedkoper dan hier.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

suzi_1960
kenner
kenner

#5 Bericht door suzi_1960 » zaterdag 04 september 2010, 07:14

ik ga in elk geval kijken wat we daar voor een tour zouden moeten betalen,alleen voor de nieuwsgierigheid alleen al.

wat is het voordeel om met een bootje naar de overkant te gaan??? dat begrijp ik even niet...

Wat ik zo weet is dat het dichts bijzijnde skytrian station Surasak is? ik zal even moeten kijken wat het eindpunt in Thonsburi is (dat is een deel van Bangkok toch?) Ik ben blij dat ik nu al het één en ander uit zoek...als ik dat in BKK moet doen, dan gaat daar veel te veel tijd in zitten...dat vind ik jammer

ik vind het fijn dat je de tijd hebt genomen voor een uitleg, dank je

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Esther » zaterdag 04 september 2010, 09:43

suzi_1960 schreef:
wat is het voordeel om met een bootje naar de overkant te gaan??? dat begrijp ik even niet...
Omdat zwemmen niet zo prettig is! :mrgreen:

Maar even zonder dollen, zoals je denk ik wel gezien hebt is Bangkok gescheiden dmv een rivier, er zijn maar enkele bruggen en een ideale manier om aan de overkant te komen (dus in Thonburi) is per boot, je kan ze zien als een bussen. Ze hebben net zoals bussen ook "lijnen". Het is dus gewoon een vorm van OV in Bangkok. Maar met je reisbagage is het niet aan te raden. Tenzij je een klein rugzakje ofzo bij je hebt. De boot vertrekt al weer akelig snel, t kan maar zo zijn dat je linker been in de boot staat en je rechter nog op de kade op het moment dat ie weer weg vaart :mrgreen:

De laatste halte van de Skytrain heet, Wong Wian Way, hier een linkje met duidelijk de lijnen beschreven in Bangkok wat betreft metro, skytrain en de nieuwe airportlink

http://www.urbanrail.net/as/bang/bangkok.htm

Surasak zou best eens de dichts bijzijnde Skytrain halte bij je hotel kunnen zijn, maar bedenk dat een kaart nogal leugenachtig kan zijn! En helemaal die van Bangkok;) Wat een klein stukje lijkt kan in het echt bedriegelijk lang zijn. Wij hebben ook weleens gelopen en gelopen en gelopen naar een metro station omdat het er op de kaart zo gunstig uit zag. Al met al zo'n uur onderweg geweest! En we zijn niet verdwaald want het was gewoon één rechte weg. Dus met twijfel een taxi of tuk tuk naar de halte pakken.

En geen dank hoor, vind het allang leuk om te zien. En ben handig met het uitvogelen van het ov. En merk dat ik op deze manier de stad ook een stuk beter leer kennen;)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Esther » zaterdag 04 september 2010, 09:58

Over Thonburi, het is een district van Bangkok. Tot de jaren 70 is het een aparte stad geweest daarna is het bij Bangkok gevoegd.

En idd thuis uitvogelen is prettiger, het scheelt je enorm veel tijd.

Wij zijn van plan om gebruik te maken van de nieuwe lijn, maar willen eerst de dag ervoor een kort ritje doen ivm de overstap. Even kijken of dat wel haalbaar is met de tassen enzo. We moeten namelijk om 8.30 Suvarnabhmuni zijn voor onze vlucht naar Chiang Mai en dan is die Airportlink veel sneller!

suzi_1960
kenner
kenner

#8 Bericht door suzi_1960 » zaterdag 04 september 2010, 10:36

ik denk dat het er zo uitgaat zien..
vanaf het Hotel naar Skytrain station Surasak (in reviews werd aangegeven dat het 10 tot 15 minuten lopen was)
van Surasak naar eindstation Wongwia Yai
dan een taxi naar New Southern Bus Terminal aan Boromratchonnani road
vandaar bus naar Markt

ik had de OV plattegrond al eerder uitgeprint...maar nu moest ik me er echt in verdiepen en dat is wel prettig.

Dat van die boten lijkt mij best spannend...zeker als je met een groep bent (de helft zit er in en de helft niet en hij vaart weg :mrgreen: ) maar wij zijn maar met zijn 2en...ik heb begrepen dat je kaartjes aan boord moet kopen en niet die bij de borden voor toeristen?

De nieuwe lijn, welke is dat?

Wij willen vanaf het vliegveld de taxi naar het hotel nemen, maar zag dat er voor de terugweg misschien handig was om met de Airportlink (dat is zeker die nieuwe lijn :idea: )te gaan..

we gaan in elk geval ook nog fietsen met Co van Kessel...lijkt mij erg mooi om te doen.

Na Bangkok gaan we naar Krabi. Kijken wat we daar voor leuks kunnen doen.. in elk geval 1237(?) treden beklimmen

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Esther » zaterdag 04 september 2010, 13:18

Precies! Dat is de nieuwe lijn, de lijn vanaf Suvarnabhumi naar Phaya Thai http://www.bangkokairporttrain.com/time ... route.html

Boot, heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat werkt met die kaartjes kopen...tot op heden nog niet aangedurfd :oops: :mrgreen: Maar iig niet die toeristen dingen, daar heb je gelijk in. Je moet gewoon de boot hebben die de Thai zelf ook gebruiken. Maar als je met de Skytrain naar Thonburi gaat dan heb je niets met die bootjes te maken, scheelt weer :lol:

Wij slapen in Thonburi maar gaan de middag van aankomst nog wel even naar Bangkok zelf toe, ga daar langs een weeshuis om spulletjes heen te brengen. Wij gaan ook vanaf het hotel naar de halte Wong Wian Way en kunnen dan rechtstreeks door. Is denk gewoon het handigst aangezien we ook best wat spullen bij ons hebben.

Die fiets tocht lijkt mij ook zo leuk! Alleen helaas deze vakantie geen tijd voor, zijn iedere keer te kort in Bangkok om echt iets te kunnen ondernemen.
Wij komen op 13 Okt aan en gaan 14 Okt richting Kanchanaburi, op 17 Okt nachtje Bangkok en dan de 18e met het vliegtuig naar Chiang Mai. Daar blijven we een dag of 5 en gaan dan richting Pattaya, na Pattaya gaan we naar Koh Chang en als afsluiting nog een dagje Bangkok.

Staat me iets van bij dat jij ook in Oktober gaat.

suzi_1960
kenner
kenner

#10 Bericht door suzi_1960 » zaterdag 04 september 2010, 13:45

klopt.. wij vliegen op 16 oktober vanaf dusseldorf met Emirates en gaan dan eerst naar BKK, de 23e verhuizen we naar Krabi, de 29e vliegen we terug naar Dusseldorf.

ik hoop dat deze reis mijn man zo enthousiast maakt dat hij meer wil....aan mij zal t niet liggen :mrgreen: ik wil zonder het gezien te hebben wel elk jaar naar Thailand
t zal dan in de zomervakanties moeten, ik heb nu een week onbetaald verlof genomen, maar dat kan ik mij niet elk jaar veroorloven....

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Esther » zaterdag 04 september 2010, 15:41

Dit word ook voor ons de laatste keer dat het "buiten het seizoen" is. Onze zoon word straks 5 en is dan leerplichtig....Dus dan zit er ook niets anders op dan in de zomervakantie te gaan! En dat is wel een tikkie duurder! Hopelijk kunnen we in 2012 weer! Ieder jaar kunnen we ons dan ook niet veroorloven...... :cry:

Weet haast wel zeker dat je man enthousiast word! Kan toch haast niet anders! Haha! Die van mij igg wel, die maak je ook niet meer blij met een trip naar Spanje ofzo :mrgreen:

Wij vliegen trouwens 12 Okt (Turkish Airlines) en gaan 3 Nov weer terug. Krabi lijkt mij trouwens ook prachtig! Zijn tot nu alleen nog maar op Koh Chang geweest qua eiland. Maar dit jaar gaan we weer, zou me zowat een vreemdgangster voelen als ik naar een ander eiland zou gaan ;) Zo verknocht ben ik aan dit eiland!

Vorig jaar toen we weggingen moest ik echt een traantje wegpikken, nooit verwacht dat ik er ooit weer zou komen. Of althans niet heel snel en zeker niet zo snel als nu!

suzi_1960
kenner
kenner

#12 Bericht door suzi_1960 » zaterdag 04 september 2010, 22:42

deze trip heeft veel voeten in de aarde gehad. ik woon met een man die 3 kinderen heeft.(ik heb zelf al 3 volwassen knullen)..en zij wonen fulltime, zonder uitzondering, bij ons...14, 16 en 18...de oudste heeft een verstandelijke beperking. Om deze trip te kunnen doen hebben we van alles moeten zoeken en regelen...en maar denken en puzzelen...uiteindelijk komt de 1e week een meisje van 23 oppassen, ze werkt overdag gewoon, de tweede week komt een meisje van 20, zij doet de pabo...ze kennen de kinderen van een paar jaar scouting... en hebben ook een paar weekendjes opgepast. Dat beviel goed, maar er moest wel aardig wat geplooid en getrokken worden om te zorgen dat dit hele gedoe echt grioen licht kon krijgen. Vervelende is dat er mensen zijn die het maar raar vinden dat we zonder de kinderen gaan..... :(

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Esther » zaterdag 04 september 2010, 22:52

Tjee wat een gedoe zeg.....maar zo te lezen heb je t fantastisch geregeld!

Dat laatste herken ik helaas.....ik krijg ook rare (en zelfs boze :shock: ) reacties. Wij kiezen er ook nog één keer voor om zonder kids op vakantie te gaan. Die van ons zijn nu 4 en 2 jaar. Natuurlijk wil ik ze graag mee hebben, maar zoals vorig jaar heb meer nadelen dan voordelen kunnen ontdekken als we ze mee hadden genomen. Klinkt misschien heel egoistisch maar ik vind dat niet. Ik werk zelf niet, ik zorg het hele jaar voor ze. Niet zo gek natuurlijk en zie het ook niet als een taak of een belasting want het zijn mijn kinderen (zo klinkt het nu een beetje;)) Maar ik ben behalve moeder ook nog partner en gewoon Esther. Misschien ben ik iets makkelijker dan de gemiddelde ouder qua weggaan. Vorig jaar was trouwens de eerste keer dat we echt lang zonder ze weggingen. Daarvoor was het een keer 8 dagen en een keer 3 dagen. Ze gaan in totaal 4 weken naar mijn moeder! Chapeau voor haar hoor! Mijn moeder ziet ze niet zoveel, ze woont 180 km bij ons vandaan. Dus het is ook nog eens leuk dat ze naar oma gaan. Ik weet ook dat mijn moeder een vangnet heeft mocht het haar opeens te veel worden. Mijn schoonmoeder staat evt paraat en ik heb nog een thuiswonend zusje van 21. Gelukkig en het klinkt misschien raar, heb ik makkelijke kinderen. Ze hebben geen uitgebreide "gebruiksaanwijzing" ze zijn over het algemeen lief en rustig, of althans niet drukker dan een gemiddeld kind, ze eten goed, ze slapen super!

Ghe, nu doe ik het weer....mezelf verdedigen. Terwijl dat helemaal niet nodig is.

suzi_1960
kenner
kenner

#14 Bericht door suzi_1960 » zondag 05 september 2010, 10:00

ja, maar dat ben je zo gewend hé? verdedigen. ik vind dus ook dat je naast ouder ooj partner bent en je je relatie goed moet bijhouden en je moet opladen om als ouder er weer te zijn voor je kids. ik vind dat ook een behoorlijke opgave. in mijn 1e relatie gingen wij ook af en toe weg, kids nar vriendjes...en vriendjes kwamen ok bij ons terug als hun oudrs eens weg wilden. mooi toch?

en nu..nu heb ik met mijn 2e lief de zorg over zijn kinderen omdat de bio mam er geen zin in heeft, zo zegt ze het natuurlijk zelf niet, daar zijn andere mooie woorden voor. maar goed, dit speelt al 8 jaar. ik vind het een hele pittige situatie en heb dan ook min of meer 30 dagen van het jaar geclaimd om samen eruit te zijn. anders ttrek ik het niet. maar dat mag je niet hardop zeggen, sjonge, de kinderen zinjn al afgewezen dor hun moeder en dan zou ik ook nog eens zeggen dat ik ze niet wil ....vergeten die mensen dat ik er de andere 335 dagen van het jaar er wel ben...en ik ben hun moeder niet eens...pppfffttt :evil:

wij vinden de oplossing om oppas in huis te hebben echt hartstikke mooi. het is even zoeken naar betrouwbare oppas, maar het is echt heel fijn. ze zijn zelfs een keer mee op vakantie geweest. wij op de ene plek op de camping, zij ergens anders met de kids. wel samen eten en om de dag trokken wij met de kids op en de andere dag zij...achteraf heel luxe voor hun, zij betaalden niks....en hadden eeen auto ter beschikking waarvan ze de bezine ook niet hoefden te betalen. eten stond klaar, hoefden ze alleen maar dingen voor zichzelf te betalen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door pong » zondag 05 september 2010, 12:28

back to the subject: ging dit niet over alweer een floating market?
Maar dan duidelijk WELKE: er zijn er inmiddels zeker 20-in de nabije omgeving van BKK-bigcity, al doen ze het niet allemaal elke dag.
En niet alle 20+ zijn even makkleijk per bus te bereiken-sommige prima, andere met wat overstapjes, andere eigenlijk niet.
De tijd van de non-AC bussen op countrybussen ligt in central-Thai alweer achter ons-de keus is meestal beperkt tot 1e of 2e klas-dat is allebei met AC, maar 2e heeft geen WC aan boord. En meestal smallere steoltjes-Thai size. Non-AC heet 3e klas-het staat er zelfs allemaal op die bussen.
Maar de Thai wil vooral gemak-dat vindt hij door de ontelbare minibusjes die vanaf 100en plekken in bigcityBKK wegstuiven in alle richtingen-ietsje duurder, wat krapper en dus ongemakkelijker, maar stukken vlotter.
Als gewone nog niet zo ervaren toerist zou ik gewoon-heel prozaïsch-voor een toertje per toeristenbus kiezen. Want echt-die onontdekte markten bestaan allang niet meer. je maakt jezelf maar wat wijs door achter verhalen van 20 jaar terug aan te rennen.
Voor wat onbekendere drijf-markten-of op wankele steigertjes langs stinkende klongs: kijk op bangkok-daytrips.com. Die zijn ook erg toeristisch-maar dan voor Thaise mensen, dus dat lijkt wat minder. En bijna allemaal enkel en alleen weekends-als ze vrij hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”