Vliegen naar Trat
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Vliegen naar Trat
Komende maand zijn wij van plan om een rondreis te maken door Thailand. Aan het einde van de reis willen e nog een aantal dagen op Koh Chang blijven. Weet iemand van jullie of het mogelijk is om vanuit Chiang Mai of Chiang Rai rechtstreeks naar Trat?
Alvast bedankt voor de reactie.
Alvast bedankt voor de reactie.
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Vliegen naar Trat
volgens mij kan je vanaf chiang mai alleen rechtstreeks naar phuket.
de rest gaat allemaal via bangkok.
de rest gaat allemaal via bangkok.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
Alles vanuit t Noorden gaat alleen naar Bangkok of Phuket...
Via Bangkok kan dus wel naar Trat gevlogen worden en je kunt dus wel een ticket Chiang Mai-Trat boeken, let er op dat je mooie aansluitende vlucht hebt, dit is meestal geen probleem sinds de vluchten Bangkok-Trat meermaals per dag gaan, Bangkok air geloof ik!
Veel plezier op Koh Chang....
Via Bangkok kan dus wel naar Trat gevlogen worden en je kunt dus wel een ticket Chiang Mai-Trat boeken, let er op dat je mooie aansluitende vlucht hebt, dit is meestal geen probleem sinds de vluchten Bangkok-Trat meermaals per dag gaan, Bangkok air geloof ik!
Veel plezier op Koh Chang....
Even the longest journey starts with the first step...
-
- Volwaardig lid
dat is ook zo'n prive airport van BKK-air-dus kijk even op hun site.
Die airport ligt NIET op Chang zelf-dus eerst met een heel dure minibus naar de ferry.
Dan kan je net zo goed met de drirekte bus vanaf BKK-airport/BUSterminal naar die fery of naar Trat (leuk plaatsje om ens een avond door te brengen). google naar whitesandsthailand voor meer info hierover en bustijden. als het met tijden treft (en met plane niet)-dan ben je er net zo snel.
Die airport ligt NIET op Chang zelf-dus eerst met een heel dure minibus naar de ferry.
Dan kan je net zo goed met de drirekte bus vanaf BKK-airport/BUSterminal naar die fery of naar Trat (leuk plaatsje om ens een avond door te brengen). google naar whitesandsthailand voor meer info hierover en bustijden. als het met tijden treft (en met plane niet)-dan ben je er net zo snel.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
[quote]dat is ook zo'n prive airport van BKK-air-dus kijk even op hun site.
Dan kan je net zo goed met de drirekte bus vanaf BKK-airport/BUSterminal naar die fery of naar Trat (leuk plaatsje om ens een avond door te brengen). google naar whitesandsthailand voor meer info hierover en bustijden. als het met tijden treft (en met plane niet)-dan ben je er net zo snel./quote]
Minivan kost 350 baht.....inclusief je ferryticket a 80 baht. Ze brengen je naar je hotel waar dan ook op Koh Chang. Je kan ook een bus nemen vanaf BKK kost ongeveer 500 baht maar dan mag je 5 uur kachelen. Die bus brengt je niet naar je hotel. Dan moet je dus weer een tuk tuk nemen. Tis maar net waar je voor kiest maar extreem duur is het niet. Bovendien kan je al voor 900 baht enkele vlucht naar Trat.....
Dan kan je net zo goed met de drirekte bus vanaf BKK-airport/BUSterminal naar die fery of naar Trat (leuk plaatsje om ens een avond door te brengen). google naar whitesandsthailand voor meer info hierover en bustijden. als het met tijden treft (en met plane niet)-dan ben je er net zo snel./quote]
Minivan kost 350 baht.....inclusief je ferryticket a 80 baht. Ze brengen je naar je hotel waar dan ook op Koh Chang. Je kan ook een bus nemen vanaf BKK kost ongeveer 500 baht maar dan mag je 5 uur kachelen. Die bus brengt je niet naar je hotel. Dan moet je dus weer een tuk tuk nemen. Tis maar net waar je voor kiest maar extreem duur is het niet. Bovendien kan je al voor 900 baht enkele vlucht naar Trat.....
-
- Volwaardig lid
Waar heb jij die 900 baht gezien?
Er gaat tegenwoordig ook een bus rechtstreeks vanaf het vliegveld naar Koh Chang en weer terug. Dus niet vanaf de pier of Trat! Zo uit m'n hoofd dacht ik 340 baht en stopt minimaal. Dus geen eet stops en dergelijke stopt in Trat en in Chantaburi.
Er gaat tegenwoordig ook een bus rechtstreeks vanaf het vliegveld naar Koh Chang en weer terug. Dus niet vanaf de pier of Trat! Zo uit m'n hoofd dacht ik 340 baht en stopt minimaal. Dus geen eet stops en dergelijke stopt in Trat en in Chantaburi.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
-
- Expat
de minivan van de airport kost 350 baht of 700 retour van airport tot voor de deur hotel en evt weer terug bij einde vakantie, het is vliegveld TRAT ligt in TRAT vaste land niet op Koh Chang...en bij de 350 zit de ferry prijs al inbegrepen!
Even the longest journey starts with the first step...
-
- Volwaardig lid
Oeps, was denk ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoel niet het vliegveld in Trat maar Suvarnabhumi......
Kon mijn bericht wel aan passen, maar das ook zo flauw;) Want neem nu even voor het gemak aan, Akang dat je post een reactie was op mijn post.
Kon mijn bericht wel aan passen, maar das ook zo flauw;) Want neem nu even voor het gemak aan, Akang dat je post een reactie was op mijn post.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Vliegen naar Trat is behoorlijk prijzig, Bangkok Airways vraagt 'slechts' 2000 baht voor een enkeltje, minibus vanaf vliegveld is inderdaad een veel goedkopere optie.
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Voor de goede orde, de 2000 baht ticket fare is voor Bangkok-Trat.
-
- Volwaardig lid
Hoi Bauke!
Ik vroeg me ook al af waar die 900 baht vandaan kwam. Want voor 900 baht wil ik er nog wel een keer over nadenken namelijk. Net nog gekeken en het goedkoopste tarief is 2090 baht om precies te zijn.
Ik vroeg me ook al af waar die 900 baht vandaan kwam. Want voor 900 baht wil ik er nog wel een keer over nadenken namelijk. Net nog gekeken en het goedkoopste tarief is 2090 baht om precies te zijn.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik ben de laatste 4 keer voor max 1200 baht Gevlogen waarvan de laatste 2 keer voor 900. Ze hadden toen een "web saver" tarief. Ik heb net even gekeken en ik moet zeggen dat die hele site niet goed werkt, ik kon in ieder geval ook niets vinden onder de 2000.
Dat is idd aardig aan de prijs. Zo rond de 50 euro. Maar goed ze zullen wel vol zitten die vluchten?????.
Nog een aardig nieuwtje. De return ferry-tickets naar Koh-Chang hadden vroeger een onberperkte geldigheid. Nu is dat veranderd in max 2 weken. Blijf je langer op Koh-Chang kan je beter een enkeltje kopen. Want je terugreis ticket is dan niet meer geldig. Zo konden wij dus 2 auto tickets en een stuk of 8 return tickets weggooien.
Belachelijke regel en erg vreemd in tijden van zeer teleurstellende bezoekers aantallen.
Maar als ze iets in hun kop krijgen.....
Dat is idd aardig aan de prijs. Zo rond de 50 euro. Maar goed ze zullen wel vol zitten die vluchten?????.
Nog een aardig nieuwtje. De return ferry-tickets naar Koh-Chang hadden vroeger een onberperkte geldigheid. Nu is dat veranderd in max 2 weken. Blijf je langer op Koh-Chang kan je beter een enkeltje kopen. Want je terugreis ticket is dan niet meer geldig. Zo konden wij dus 2 auto tickets en een stuk of 8 return tickets weggooien.
Belachelijke regel en erg vreemd in tijden van zeer teleurstellende bezoekers aantallen.
Maar als ze iets in hun kop krijgen.....
-
- Volwaardig lid
Zal de site eens in de gaten houden, wie weet komt er nog een leuke actie voor in November.
Hoe zit dat trouwens met de creditcard tonen? Ik heb een prepaid creditcard van Mastercard. Werkt perfect, staat alleen geen naam op de pas. Ik ben wel de enige die m kan gebruiken. Staat wel op mijn naam. Zullen ze hier moeilijk over doen? Er staat nu duidelijk op de site dat degene die betaald ook mee moet! Maar op het moment dat ze mijn paspoort naast mijn cc houden kunnen ze niets vergelijken. Je ziet namelijk alleen maar mijn cc nummer en niet mijn naam.
Hoe zit dat trouwens met de creditcard tonen? Ik heb een prepaid creditcard van Mastercard. Werkt perfect, staat alleen geen naam op de pas. Ik ben wel de enige die m kan gebruiken. Staat wel op mijn naam. Zullen ze hier moeilijk over doen? Er staat nu duidelijk op de site dat degene die betaald ook mee moet! Maar op het moment dat ze mijn paspoort naast mijn cc houden kunnen ze niets vergelijken. Je ziet namelijk alleen maar mijn cc nummer en niet mijn naam.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Gek, ik heb voor noodgevallen ook zo pre paid card als ik alles mocht verliezen, maar bij mij staat er wel een naam op. Maar goed. Volgens mij is het zo dat als je betaling geaccepteerd is en jij die zelfde creditcard meeneemt alles in orde is. Voor de volle 100 % zekerheid even navragn bij de desbetreffende airline.
-
- Volwaardig lid
Dan heb jij waarschijnlijk een andere van Mastercard zelf denk ik. Ik heb m van t GWK, het heet cashpassport. Vond die van Mastercard zelf te duur. 2x €40,- (aanvragen en jaarlijks) betalen en dan heb je nog niets! Nu heb ik €10,- betaald en pas na een jaar betaal ik €3,- per maand indien er nog geld op staat. Maar dat zal wel nietMojito's schreef:Gek, ik heb voor noodgevallen ook zo pre paid card als ik alles mocht verliezen, maar bij mij staat er wel een naam op. Maar goed. Volgens mij is het zo dat als je betaling geaccepteerd is en jij die zelfde creditcard meeneemt alles in orde is. Voor de volle 100 % zekerheid even navragn bij de desbetreffende airline.

Ik heb ook tickets geboekt bij AirAsia, en daar maakt het volgens ook niets uit. Daar mag je zelfs boeken met de creditcard van een ander! Mits je een bewijsje meeneemt dat die ander akkoord is gegaan. Schijnt ook dat ze het bij AirAsia niet of nauwelijks checken.