Dengue discrimineert niet.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Dengue discrimineert niet.

#1 Bericht door Jeanette » vrijdag 27 augustus 2010, 11:15

Dit lijkt me antireclame voor de toeristen industrie daar in Suriname. :mrgreen:

http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2 ... dengue.asp

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Dengue discrimineert niet.

#2 Bericht door Jim » vrijdag 27 augustus 2010, 11:23

kan je in thailand ook oplopen hoor.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » vrijdag 27 augustus 2010, 11:30

Ik weet persoonlijk hoe erg het kan zijn. Nadat ik weer een beetje was hersteld, heb ik een verslag geschreven over het verloop van de ziekte.

http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f ... e#p4926492
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

changnoi
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door changnoi » zondag 29 augustus 2010, 21:21

Heb deze keer ook dengue op gelopen maar niet zo erg als mart.
was omstreeks 12 aug in petchabun in de rimboe denk dat ik daar gestoken ben.
19 aug ging ik weer naar holland, in het vliegtuig kreeg ik al een beetje last van mijn keel en begon een beetje te hoesten . Nou de volgende dag toen ik thuis was had ik hooge koorts met inderdaad de eene keer koude rillingen en daarna weer bloed heet, hoofd pijn drukend achter mijn ogen spier pijn en gewrichtpijn met name in mijn onderrug en heel erg hartkloppingen , maar geen uitslag gelukig.2 dagen heeft dit geduurd daarna nog wel 3 dagen hoofdpijn en spier pijn maar geen koorts meer.nu gaat het weer goed met me, begin me nu weer wat sterker te voelen, maar heeft al met al toch zo'n 10 dagen geduurd en ik heb ondanks ik me zeer beroerd heb gevoeld niet de hele erge vorm gehad denk ik. hopen dat ze me volgende keer met rust laten die rot mugen. ben trouwens wel imuun nu voor deze vorm van degue. loop ik volgende keer een andere vorm op, je hebt er 4 geloof ik, dan zal het ziekte beeld veel ernstiger verlopen zo niet morbiede zijn. toch maar deet spuiten volgende keer.ga echt niet wegblijven uit thailand hoor daar is nederland te saai voor :lol:
waar rook is wordt meestal gerookt

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Wouter_Udon » maandag 30 augustus 2010, 07:38

changnoi schreef:Heb deze keer ook dengue op gelopen maar niet zo erg als mart.
was omstreeks 12 aug in petchabun in de rimboe denk dat ik daar gestoken ben.
19 aug ging ik weer naar holland, in het vliegtuig kreeg ik al een beetje last van mijn keel en begon een beetje te hoesten . Nou de volgende dag toen ik thuis was had ik hooge koorts met inderdaad de eene keer koude rillingen en daarna weer bloed heet, hoofd pijn drukend achter mijn ogen spier pijn en gewrichtpijn met name in mijn onderrug en heel erg hartkloppingen , maar geen uitslag gelukig.2 dagen heeft dit geduurd daarna nog wel 3 dagen hoofdpijn en spier pijn maar geen koorts meer.nu gaat het weer goed met me, begin me nu weer wat sterker te voelen, maar heeft al met al toch zo'n 10 dagen geduurd en ik heb ondanks ik me zeer beroerd heb gevoeld niet de hele erge vorm gehad denk ik. hopen dat ze me volgende keer met rust laten die rot mugen. ben trouwens wel imuun nu voor deze vorm van degue. loop ik volgende keer een andere vorm op, je hebt er 4 geloof ik, dan zal het ziekte beeld veel ernstiger verlopen zo niet morbiede zijn. toch maar deet spuiten volgende keer.ga echt niet wegblijven uit thailand hoor daar is nederland te saai voor :lol:

Vooropgesteld, ik ben geen arts en het is ook niet bedoeld als kritiek, maar hoe weet je dat het dengue is geweest? Is dat d.m.v. bloedonderzoek vast gesteld? Het kan net zo goed een hele stevige griep zijn geweest want dat zijn dacht ik dezelfde symptomen.
Live your dream, don't dream your life.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#6 Bericht door Sert » maandag 30 augustus 2010, 07:43

Ik heb inmiddels aardig wat horror verhalen hier gelezen over dengue.

Maar het is wel extreem allemaal!

Ik heb het zelf ook doorgemaakt, net als heel veel andere locals hier in de afgelopen jaren. Gewoon het bed in, heel veel water drinken en na een week zakt de koorts vanzelf.

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » maandag 30 augustus 2010, 08:00

Sert schreef:Ik heb inmiddels aardig wat horror verhalen hier gelezen over dengue.

Maar het is wel extreem allemaal!

Ik heb het zelf ook doorgemaakt, net als heel veel andere locals hier in de afgelopen jaren. Gewoon het bed in, heel veel water drinken en na een week zakt de koorts vanzelf.
Sert en Changnoi.

Lees onderstaand artikel maar eens, beiden hebben waarschijnlijk gewoon een griepje gehad.
Mijn verhaal is geen horrorverhaal :mrgreen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... antie.html

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Sert » maandag 30 augustus 2010, 09:32

Mart,
de uitslag van mijn bloedtest gaf overduidelijk dengue aan.

Het punt dat ik wil maken, is dat niet iedereen die dengue krijgt, hetzelfde meemaakt als jij. Ik denk dat jij gewoon behoorlijk pech hebt gehad, want dat is zeker niet een standaard ziekteverloop.

95% van iedereen die hier (na bloedonderzoek aangetoond) dengue heeft gehad, heeft gewoon ruim een week in bed liggen ijlen, rillen en zweten, veel water gedronken of evt. aanvullen via een infuus en daarna is het beter.
Geen ziekenhuis opname dus (het enige dat ze daar doen, is veel geld vragen en meteen een infuus in je arm zetten zonder te checken of gewoon drinken ook goed gaat).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » maandag 30 augustus 2010, 10:01

Er is dengue en dengue. Het kan je een week rust kosten maar ook je leven. Enkele jaren terug stierf in Surat Thani de zoon van een senator aan de ziekte. Die senator moet toch alle poen van de wereld gehad hebben voor de beste verzorging. Dengue discrimineert inderdaad niet. Kanker ook niet. Ook de puissant rijken gaan er aan onderdoor.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » maandag 30 augustus 2010, 12:00

Sert,
Ik zal op een nader tijdstip het dossier weer openen.
Er zijn vier soorten.
En dat een Thai - die geen geld heeft om naar een ziekenhuis te gaan - in bed gaat liggen begrijp ik heel goed.

Maar DENGUE is LEVENSGEVAARLIJK .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 30 augustus 2010, 16:46

In beginsel heeft iedere Thai het recht voor 35 baht, of is het 30, naar het ziekenhuis te gaan en boven 50 jaar is het gratis. Maar ik heb vernomen dat je dat recht alleen hebt in de plaats waar jouw ID is afgegeven en als je de arbeidsmobiliteit in dit land kent dan weet je dat zoiets erg moeilijk is, zeker als je ziek bent.

Kijk, met een gebroken poot zou je je nog kunnen laten tillen in een lokale bus en ook met een zweer en een loopneus en een ontstoken achterwerk of evenwichtsorgaan. Maar met hoge koorts of een hartinfarct is reizen geen lolletje en dan blijft men maar thuis liggen.....en gaat de pijp uit.

Wij farang hebben wel de poen om voor verzorging te dokken.

changnoi
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door changnoi » maandag 30 augustus 2010, 21:45

oke boys als het dan geen degue was dan was het mischien wel lievdes verdriet.
had ook deze keer weer een uitermate charmante thaise dame ontmoet.
ze heete net en ik wilde haar echt uit het circuit halen en geld opsturen maar ze wilde in patty blijven en dan in een 711 gaan werken. geloofd u het . nou ik niet, dus maar weer de stekker er uit getrokken.was bijna zo ver deze keer :roll:
waar rook is wordt meestal gerookt

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”