boeken nachttrein Bangkok-Koh samui?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

boeken nachttrein Bangkok-Koh samui?

#1 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 15:22

Oorspronkelijk bericht van : Chris 1978

Wil in December met de nachttrein van bangkok naar koh samui. Had hier in een ander forum al na gevraagd, maar vraag me toch af of ik dit nu al hier moet boeken, of pas een paar dagen van tevoren als ik daar ben. Heeft hier iemand ervaring mee, want boek het liever daar, zodat ikzelf kan bepalen wanneer ik vanuit Bangkok vertrek?
En hoe zit het met de drukte om met de boot over te gaan richting Koh Samui?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: boeken nachttrein Bangkok-Koh samui?

#2 Bericht door pong » zondag 29 augustus 2010, 13:20

er gaat dus geen trein naar Samui=eiland. Die gaan slechts tot Surat.
Je zegt niet wanneer in dec-en dat kan nogal verschil uitmaken, van heel rustig tot alles vol al dagen tevoren.
Je KAN pas boeken, in de zin van reserveren, vanaf 30 of 45 dagen voor vertrek. Maar zelfs voor die hele drukke dagen (eind dec, net voor de 1/1-grote uittocht) is het pas echt helemaal vol 4-5 dagen tevoren.
Je kan, soms, met wat geluk, ook online boeken op/via de SRT webiste-lees eerst seat61.com -Thailand, voor de instructie. dat kan enkel voor 2e klas/slaapbed in enkele treinen. Alternatief is via een lokaal reisburo-dat kost je meest wel 200/300 bt extra (bijna de helft van het ticket), via @mail.

aukiepaukie
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: boeken nachttrein Bangkok-Koh samui?

#3 Bericht door aukiepaukie » zondag 29 augustus 2010, 17:52

pong schreef:er gaat dus geen trein naar Samui=eiland. Die gaan slechts tot Surat.
Je zegt niet wanneer in dec-en dat kan nogal verschil uitmaken, van heel rustig tot alles vol al dagen tevoren.
Je KAN pas boeken, in de zin van reserveren, vanaf 30 of 45 dagen voor vertrek. Maar zelfs voor die hele drukke dagen (eind dec, net voor de 1/1-grote uittocht) is het pas echt helemaal vol 4-5 dagen tevoren.
Je kan, soms, met wat geluk, ook online boeken op/via de SRT webiste-lees eerst seat61.com -Thailand, voor de instructie. dat kan enkel voor 2e klas/slaapbed in enkele treinen. Alternatief is via een lokaal reisburo-dat kost je meest wel 200/300 bt extra (bijna de helft van het ticket), via @mail.
Hoi Pong,

Ik heb begin dit jaar wel een 1e klas ticket naar Chang Mai via de 2e genoemde optie op de site (per e-mail) geboekt.
Stuurde op 8 januari de mail en kreeg op 18 januari de reactie dat de tickets voor mij klaar lagen. En dat klopte ook, heel tevreden over deze service.
http://www.seat61.com/Thailand.htm#Southern Thailand

Auk

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”