Reizen in de toekomst.
Moderator: Loempia
-
- Erelid
Reizen in de toekomst.
Er bestaan plannen voor een High Speed trein Bangkok - Nong Khai en door naar China, tevens van Suvarnabhumi naar Rayong
http://bangkokpost.com/breakingnews/192 ... eed-trains
http://bangkokpost.com/breakingnews/192 ... eed-trains
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Re: Reizen in de toekomst.
Dat is weer eens wat anders dan dat bommeltreintje dat met 60 km /uur door het
landschap tuft.

landschap tuft.

-
- Expat
Eer die hoge-snelheidslijn zal rijden, zal er jaren overheen gaan. Thais zijn meester in het bekend maken van prachtige plannen, maar om die te realiseren, dat geeft wat meer moeite.
Trouwens, men kan nauwelijks het huidige spoorwegstelsel in goede banen leiden. Een hoge snelheidstrein is wat hoog gegrepen. De 26 kilometer tussen "Bumi" en Makkasan station heeft ook meer dan 4 jaar geduurd om gereed te krijgen.
Trouwens, men kan nauwelijks het huidige spoorwegstelsel in goede banen leiden. Een hoge snelheidstrein is wat hoog gegrepen. De 26 kilometer tussen "Bumi" en Makkasan station heeft ook meer dan 4 jaar geduurd om gereed te krijgen.

-
- Volwaardig lid
Nog ouder, een paar jaar, zijn de plannen om in groot Bangkok een forensen vervoer aan te leggen, dubbelspoor, breed spoor, elektrisch, om de verkeerscongestie op te lossen. Ik vind dat dat een hogere prioriteit heeft.
De nu ontvouwde plannen zijn haast een utopie. Men wil de lijn naar Rayong, naar het noorden, naar Nongkhai anders maken EN een lijn maken van Bua Yai naar Nakhon Phanom om dan via Laos en 'Nam naar China te gaan. De bestaande sporen worden dan voor traag vrachtverkeer.
Laos is er niet klaar voor, ze hebben niet eens de poen om van net over de rivier de lijn door te trekken naar de hoofdstad. Er sukkelt nu EEN diesel-boemeltje per dag over rails die door Thailand is geschonken.
Het aanleggen van een nieuw bed voor breder spoor dan nu in de vaak moerassige bodem is een investering die dit land niet kan ophoesten binnen de komende 20 jaar. Hoe willen ze dat doen, die grond vinden ? Het betekent 20 meter meer grond naast de bestaande lijn en O WEE als daar een tempel ligt want tempels en de graven zijn heilig. Geesten gaan rondspoken als men een graf moet ruimen.
En hoe wil je de lokale mensen laten wennen aan een ding dat 120 en meer per uur rijdt ? Ongelijkvloerse kruisingen zijn in dit land met een lampje te zoeken.
Nee, dat maak ik niet meer mee.
De nu ontvouwde plannen zijn haast een utopie. Men wil de lijn naar Rayong, naar het noorden, naar Nongkhai anders maken EN een lijn maken van Bua Yai naar Nakhon Phanom om dan via Laos en 'Nam naar China te gaan. De bestaande sporen worden dan voor traag vrachtverkeer.
Laos is er niet klaar voor, ze hebben niet eens de poen om van net over de rivier de lijn door te trekken naar de hoofdstad. Er sukkelt nu EEN diesel-boemeltje per dag over rails die door Thailand is geschonken.
Het aanleggen van een nieuw bed voor breder spoor dan nu in de vaak moerassige bodem is een investering die dit land niet kan ophoesten binnen de komende 20 jaar. Hoe willen ze dat doen, die grond vinden ? Het betekent 20 meter meer grond naast de bestaande lijn en O WEE als daar een tempel ligt want tempels en de graven zijn heilig. Geesten gaan rondspoken als men een graf moet ruimen.
En hoe wil je de lokale mensen laten wennen aan een ding dat 120 en meer per uur rijdt ? Ongelijkvloerse kruisingen zijn in dit land met een lampje te zoeken.
-
- Volwaardig lid
Er ligt nog een ander stout plan. Van noordelijk van C-Rai (aan de Mehkong) naar het diepe zuiden, Satun. Een vrachtspoor, de Thaise Betuwelijn. Om container transport mogelijk te maken van een diepzeehaven in het zuiden naar het achterland van China. In C-rai de boot op.
Ook dat moet breed spoor zijn. Gaat door link gebied en kruist straks de plannen, of reeds opgeborgen plannen ?, een kanaal te graven zoals het Panamakanaal door het gebied waar Thailand het smalst is. Ingenieurs, zet er twee bij elkaar en ze zijn het oneens, hebben al ZEVEN routes uiitgedacht voor dat kanaal. Het zou de scheepvaartroute naar China en Japan met vele dagen verkorten en het voorkomt reizen door de straat bij S-pore waar piraten op de boten wachten..... Ook dat maak ik niet meer mee.
Ook dat moet breed spoor zijn. Gaat door link gebied en kruist straks de plannen, of reeds opgeborgen plannen ?, een kanaal te graven zoals het Panamakanaal door het gebied waar Thailand het smalst is. Ingenieurs, zet er twee bij elkaar en ze zijn het oneens, hebben al ZEVEN routes uiitgedacht voor dat kanaal. Het zou de scheepvaartroute naar China en Japan met vele dagen verkorten en het voorkomt reizen door de straat bij S-pore waar piraten op de boten wachten..... Ook dat maak ik niet meer mee.
- RuudThai
- Expat
Jij dacht toch 120 te worden?prajak schreef:En hoe wil je de lokale mensen laten wennen aan een ding dat 120 en meer per uur rijdt ? Ongelijkvloerse kruisingen zijn in dit land met een lampje te zoeken.

High-speed treinen 120 km per uur? Zijn het dan niet de treinen die 300 km per uur kunnen?
Laos heeft geen centen maar grote broer China zal wel bijspijkeren als ze er brood in zien. Misschien gaat-ie dan nog even via Hanoi, om de vriendjes daar te plezieren en dan straight naar Shanghai en Bejing.
De kruisingen moeten dan wel even ongelijkvloers worden, anders krijgen ze problemen met de kuddes kwai die oversteken.....

-
- Volwaardig lid
Ik denk dat men Laos zal passeren. De geplande lijn naar Nakhon-P lijkt er te komen om Laos door te steken naar het net van 'Nam. Daar is Laos nogal smal. Maar het streven naar een lijn van S-pore naar Beying wordt wel gehinderd door het smalspoor dan men in TH heeft. Daar geldt een max speed van 80 anders rollen ze van de rails af. En dan die dieseltractie .... allemaal achterhaald. Nee, er gaat nog veel water door de Mehkong voordat.....
- vleespet
- Volwaardig lid
Allemaal prachtige plannen die bekend gemaakt worden,dit is overigens al zo`n 15 jaar het geval.
Ik werk als storingsmonteur bij Ned-train en heb ook in thailand geregeld contact met spoorweg medewerkers,en ik kan jullie verzekeren dat het de eerste 25 jaar bij plannen blijft.
Om een dieselmonteur om te scholen naar elektronica monteur is vrijwel onmogelijk,de moderne treinen zitten vol met computertechnologie,tractie-electronica en ingewikkelde klimaatsystemen.
In china heeft Siemens prachtige hogesnelheidstrajecten gebouwd maar zodra Siemens zijn mensen daar weghaald rijd er geen trein meer,ondanks dat het opleidingsniveau in china een stuk hoger ligt dan in thailand.
Om een spoorwegnet draaiende te houden heb je ook nog een zekere mentaliteit nodig,en die heb ik in 30 jaar thailand nog niet kunnen ontdekken.
Maar om heel eerlijk te zijn,voor mij hoeft het eigenlijk ook niet want dat boemeltje bevalt mij prima,en de nachttreinen zijn nog steeds een belevenis.
Ik werk als storingsmonteur bij Ned-train en heb ook in thailand geregeld contact met spoorweg medewerkers,en ik kan jullie verzekeren dat het de eerste 25 jaar bij plannen blijft.
Om een dieselmonteur om te scholen naar elektronica monteur is vrijwel onmogelijk,de moderne treinen zitten vol met computertechnologie,tractie-electronica en ingewikkelde klimaatsystemen.
In china heeft Siemens prachtige hogesnelheidstrajecten gebouwd maar zodra Siemens zijn mensen daar weghaald rijd er geen trein meer,ondanks dat het opleidingsniveau in china een stuk hoger ligt dan in thailand.
Om een spoorwegnet draaiende te houden heb je ook nog een zekere mentaliteit nodig,en die heb ik in 30 jaar thailand nog niet kunnen ontdekken.
Maar om heel eerlijk te zijn,voor mij hoeft het eigenlijk ook niet want dat boemeltje bevalt mij prima,en de nachttreinen zijn nog steeds een belevenis.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau