Thailand januari 2011!
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Thailand januari 2011!
In januari vertrek ik ruim twee weken naar Thailand. Na heel wat gewik en geweeg ga ik vrijdag hoogstwaarschijnlijk de tickets boeken bij 333travel (Emirates). Het is voor ons de eerste verre reis, dus we hebben gekozen voor een rondreis in een rustig tempo met verblijf in middenklasse hotels.
Het concept reisschema (met dank aan zeer nuttig advies van Dave!) is als volgt, we horen graag de mening van de experts!!
10/1 Vertrek vanuit Düsseldorf met de Emirates
11/1 Aankomst in Dubai (6:00) - Dag ter besteding in Dubai - Vertrek naar Bangkok (23:00)
12/1 's Ochtends aankomst in Bangkok (Eastin): Rusten en acclimatiseren
13/1 Bangkok: enkele bezienswaardigheden (Grand Palace etc.)
14/1 Bangkok: fietstocht (?)
15/1 Bangkok: dagtrip Ayutthaya (?)
16/1 Bangkok - nachttrein naar Surat Thani
17/1 Surat Thani - Ko Samui
18/1 Ko Samui
19/1 Ko Samui
20/1 Ko Samui
21/1 Ko Samui - Ko Phangan
22/1 Ko Phangan
23/1 Ko Phangan
24/1 Ko Phangan
25/1 Ko Phangan - Surat Thani - Bangkok (binnenlandse vlucht)
26/1 Bangkok
27/1 Bangkok - Dubai - Düsseldorf
Misschien is het beter om eerst door te reizen naar Ko Phangan om zo de Full Moon Party mee te pakken en af te sluiten op Samui. Is dat de moeite waard?
Globaal hebben we de reis op 1500 euro pp begroot (incl. vlucht á 735,-). Op de heenweg zou een kortere tussenstop in Dubai ook mogelijk zijn, maar op deze manier hebben we toch de kans om deze bizarre stad even te bekijken. Iemand hier ervaring mee? Als het echt niet de moeite waard is kunnen we misschien maar beter meteen doorvliegen...
Advies en opmerkingen zijn van harte welkom!!!
Alvast bedankt...
Het concept reisschema (met dank aan zeer nuttig advies van Dave!) is als volgt, we horen graag de mening van de experts!!
10/1 Vertrek vanuit Düsseldorf met de Emirates
11/1 Aankomst in Dubai (6:00) - Dag ter besteding in Dubai - Vertrek naar Bangkok (23:00)
12/1 's Ochtends aankomst in Bangkok (Eastin): Rusten en acclimatiseren
13/1 Bangkok: enkele bezienswaardigheden (Grand Palace etc.)
14/1 Bangkok: fietstocht (?)
15/1 Bangkok: dagtrip Ayutthaya (?)
16/1 Bangkok - nachttrein naar Surat Thani
17/1 Surat Thani - Ko Samui
18/1 Ko Samui
19/1 Ko Samui
20/1 Ko Samui
21/1 Ko Samui - Ko Phangan
22/1 Ko Phangan
23/1 Ko Phangan
24/1 Ko Phangan
25/1 Ko Phangan - Surat Thani - Bangkok (binnenlandse vlucht)
26/1 Bangkok
27/1 Bangkok - Dubai - Düsseldorf
Misschien is het beter om eerst door te reizen naar Ko Phangan om zo de Full Moon Party mee te pakken en af te sluiten op Samui. Is dat de moeite waard?
Globaal hebben we de reis op 1500 euro pp begroot (incl. vlucht á 735,-). Op de heenweg zou een kortere tussenstop in Dubai ook mogelijk zijn, maar op deze manier hebben we toch de kans om deze bizarre stad even te bekijken. Iemand hier ervaring mee? Als het echt niet de moeite waard is kunnen we misschien maar beter meteen doorvliegen...
Alvast bedankt...
-
- Volwaardig lid
Re: Thailand januari 2011!
Hou je van een feestje, dan zal ik de full moon niet over slaan.
Wat ik wel over zou slaan is Dubai, als je geen geld uit wilt geven heb je er weinig te zoeken. Verder zou ik overwegen of je niet beter alleen samui of alleen phangan aan kan doen. Om nu 1,5 week van je toch al korte reis daar te blijven is redelijk zonde. Je kan bijv vanaf samui met de bus naar phuket gaan (goed te doen 6 uur incl boot) en dan vanaf phuket met airasia naar bkk vliegen.
Wat ik wel over zou slaan is Dubai, als je geen geld uit wilt geven heb je er weinig te zoeken. Verder zou ik overwegen of je niet beter alleen samui of alleen phangan aan kan doen. Om nu 1,5 week van je toch al korte reis daar te blijven is redelijk zonde. Je kan bijv vanaf samui met de bus naar phuket gaan (goed te doen 6 uur incl boot) en dan vanaf phuket met airasia naar bkk vliegen.
-
- Volwaardig lid
Die nachttrein is erg leuk (2de klas vonden wij leuker dan 1ste klas) maar ik zou tot Chumpom reizen en vandaar de boot nemen naar Koh Samui. Dan is de bootreis en treinreis korter en beter georganiseerd. De dagboot haal je anders niet en moet je de nacht/vrachtboot nemen naar de eilanden. De boottickets kun je kopen op het station van Chumpom en dan krijg je er meteen een transfer naar de haven bij. De treinreis zou ik wel van te voren boeken bij 333travel of Greenwoodtravel. Bij die laatste krig je trouwen 2 gratis overnachtingen, bij de eerste 1. De eerste kun je bellen, GWT gaat per e-mail. Zo heeft alles z'n voors en tegens.
De volle maan is rond de 19de dus dan zul je Koh Panang eerst moeten bezoeken.
Persoonlijk heb ik iets tegen hoofddoeklanden waar mijn wijn een zonde is en ik ben een verschrikkelijke cultuur barbaar want aan Ayutthaya vond ik niks aan.
Hou er rekening mee dat met binnelandse vluchten de bagage vrijdom vaak maar 15 kilo is.
De volle maan is rond de 19de dus dan zul je Koh Panang eerst moeten bezoeken.
Persoonlijk heb ik iets tegen hoofddoeklanden waar mijn wijn een zonde is en ik ben een verschrikkelijke cultuur barbaar want aan Ayutthaya vond ik niks aan.
Hou er rekening mee dat met binnelandse vluchten de bagage vrijdom vaak maar 15 kilo is.
-
- Volwaardig lid
De Fullmoonparty is erg leuk om een keer mee te maken! Koh Phangan is ook leuk om met de scooter te verkennen.
Vergeet in Bangkok idd de fietstocht van Ko van Kessel niet, doe de 5 uur tocht om 7.00 s'morgens. Geweldig, hebben het al 2x gedaan.
De nachtrein zeker even boeken, de bus/boot verbindingen zijn erg akkelijk, net als alles in Thailand.
Het geld wat jullie besteden , daar gaan wij 1 maand voor, en slapen echt niet altijd in oude hostels enzo.
Een geweldige vakantie en volgende keer ga je zeker terug! ( wij al 3x)
Vergeet in Bangkok idd de fietstocht van Ko van Kessel niet, doe de 5 uur tocht om 7.00 s'morgens. Geweldig, hebben het al 2x gedaan.
De nachtrein zeker even boeken, de bus/boot verbindingen zijn erg akkelijk, net als alles in Thailand.
Het geld wat jullie besteden , daar gaan wij 1 maand voor, en slapen echt niet altijd in oude hostels enzo.
Een geweldige vakantie en volgende keer ga je zeker terug! ( wij al 3x)
- unforgiven
- Volwaardig lid
full moon party vol met gekken in mijn ogen zou het verboden moeten worden...buiten dat als je zo gek bent om te gaan wees voorzichtig...
Ayutthaya zeker doen want buiten Bangkok het enige culturele uitstapje in jullie reis...

There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Full moon party is wel lekker gek, maar je hebt dit toch zelf in de hand, oke beter neem je geen speedboot vanaf samui dit kan wel eens tricky zijn, neem gewoon de lijndienst niks aan het handje. Jah sommige mensen vinden snel iets gek of zijn bang, vraag me dan vaak af wat doe je dan in Thailand?unforgiven schreef:full moon party vol met gekken in mijn ogen zou het verboden moeten worden...buiten dat als je zo gek bent om te gaan wees voorzichtig...Ayutthaya zeker doen want buiten Bangkok het enige culturele uitstapje in jullie reis...
-
- Volwaardig lid
Juist, FMP gewoon doen. Hartstikke leuk om mee te maken en wat NieTan zegt, neem gewoon de lijndienst.
Waarom zou het verboden moeten worden? Vind ik echt te ver gaan.
Waarom zou het verboden moeten worden? Vind ik echt te ver gaan.
-
- Volwaardig lid
unforgiven schreef:full moon party vol met gekken in mijn ogen zou het verboden moeten worden...buiten dat als je zo gek bent om te gaan wees voorzichtig...Ayutthaya zeker doen want buiten Bangkok het enige culturele uitstapje in jullie reis...
Hoe weet jij dat ?full moon party vol met gekken
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
- unforgiven
- Volwaardig lid
Bean schreef:unforgiven schreef:full moon party vol met gekken in mijn ogen zou het verboden moeten worden...buiten dat als je zo gek bent om te gaan wees voorzichtig...Ayutthaya zeker doen want buiten Bangkok het enige culturele uitstapje in jullie reis...
Hoe weet jij dat ?full moon party vol met gekken
Wel gedaan gezien was toch zelf ook aardig gek...wilde haren...ting tong ben ik nog steeds.....maar dat full moon gebeuren zo'n meneertje die voor het eerst in Thailand komt moet een kleine indruk hebben....

There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Augustus schreef: 10/1 Vertrek vanuit Düsseldorf met de Emirates
Alvast bedankt...
Ik vlieg toevallig drie dagen later naar Bangkok via Dubai.
Ik heb alleen een stopover van vijf dagen in Dubai.
Ik ben er nog nooit geweest maar wel h.e.e.a.over gelezen.
Wat ik zou doen in jou geval is het volgende.
Eerst onderzoeken of je Dubai in mag want ik heb ergens gelezen dat ze een hotelreservering willen.
Maar misschien is je vliegticket genoeg.
Ga na de immigratie naar de Metro.
Schaf jezelf een O.V. kaart aan.
Je kan niet meer spenderen dan 14 dinar per dag! Kijk hier maar.
http://www.rta.ae/dubai_metro/english/second-step1.html
Dan heb je alle vrijheid om overal te gaan kijken.
Lekker achteroverzittend in metro en bus.
Waarom vlieg je eigenlijk uit Düsseldorf?
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
Bangkok is the place for me.
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Misschien is een rechtstreekse vlucht vanaf Dusseldorf met Air Berlin ook nog te overwegen als je een stop in Dubai niet zo belangrijk vindt. Gaat ongeveer voor dezelfde prijs.
Live your dream, don't dream your life.