THB 13,000 per maand voor electra en water? Dan heb je je airco waarschijnlijk op 20 graden staan en dat 24 uur per dag.justice strike schreef:ja, 7 baht electra en 25 baht water (met minimum afname van 10 units). Water is niet een probleem maar electra rijst wel echt de pan uit met 13.000 baht per maand.
daarnaast nog kosten voor internet, de telefoon, tv en de overige utilities (lift etc...).
vandaar dat ik aan het kijken ben wat er nu allemaal is, ik wil namelijk een adsl lijn laten leggen, maar dat betekent dan ook meteen dat ik er vast zit voor een tijd. Ansich bevalt de buurt me wel, en vergeleken met de condo's in de buurt is het nog echt goedkoop. Andere condo's zitten zo op 10.000 tot 20.000. Wel wat grotere ruimte en een raam met bruikbaar balkon, maar dan niet meer de mogelijkheid om een fatsoenlijke adsl lijn te krijgen en ze komen er ook ronduit voor uit dat het internet ook slecht is.
Goed internet is overigens wel een must.
Mijn airco 'brandt' gemiddeld 12 uur per dag op een temperatuur die ongeveer 4-5 graden onder de buitentemperatuur ligt.
Mijn verbruik is circa 350-400 units per maand.
Minimaal 10 units water per maand is gewoon afzetterij. Normaal gebruik ligt rond de 3 units per persoon in een condo (geen tuin, geen wasmachine en geen auto wassen).
Internet: In Bangkok kun je overwegen om True te nemen. Waarschijnlijk kun je gebruik maken van de hotspot service. Weet even gene tarieven, maar dan heb je geen gehannes met kabels. Probeer in ieder geval een maand proeftijd te bedingen. Dat heb ik ook gedaan met 3BB in Pattaya.........een jaar contract afgesloten met dien verstande dat ik het recht heb om binnen een maand zonder kosten op te zeggen, mocht het me niet bevallen (laten toevoegen aan het contract). Wel wat gedoe met het hoofdkantoor, maar toch voor elkaar gekregen.
Het werkt trouwens goed en de beloofde snelheid van 4MB download en 512kb upload wordt keurig gehaald.