Air Asia
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Air Asia
Goedenavond,
Heeft toevallig iemand ervaring bij Air Asia? Ik heb er op 4 juli tickets geboekt maar toen ik vandaag keek kwam ik er tot mijn verbazing achter dat mijn nationaliteit is verandert naar Netherlands Antilles. Zowel bij mijn gegevens als bij beide passagiers. Ik controleren op mijn e-ticket; staat er gewoon Netherlands dus het was blijkbaar wel goed.
Even via modify proberen recht te trekken, werd vervolgens 7 baht voor gevraagd. Uiteindelijk mijn creditcard gegevens maar verstrekt om zo het recht te trekken. Nu zijn de gegevens bij de hoofdboeker wel verandert naar Netherlands maar bij beide passagiers staat er nog altijd bij paspoort gegevens dat we de Netherlands Antilles nationaliteit hebben.
Kent iemand dit probleem? Of iemand tips hoe we dit kunnen oplossen? En zouden ze er in Thailand een groot probleem van maken of kunnen we met deze incorrecte paspoortgegevens wel gewoon vliegen?
Alvast bedankt voor elke reactie.
Lennart
Heeft toevallig iemand ervaring bij Air Asia? Ik heb er op 4 juli tickets geboekt maar toen ik vandaag keek kwam ik er tot mijn verbazing achter dat mijn nationaliteit is verandert naar Netherlands Antilles. Zowel bij mijn gegevens als bij beide passagiers. Ik controleren op mijn e-ticket; staat er gewoon Netherlands dus het was blijkbaar wel goed.
Even via modify proberen recht te trekken, werd vervolgens 7 baht voor gevraagd. Uiteindelijk mijn creditcard gegevens maar verstrekt om zo het recht te trekken. Nu zijn de gegevens bij de hoofdboeker wel verandert naar Netherlands maar bij beide passagiers staat er nog altijd bij paspoort gegevens dat we de Netherlands Antilles nationaliteit hebben.
Kent iemand dit probleem? Of iemand tips hoe we dit kunnen oplossen? En zouden ze er in Thailand een groot probleem van maken of kunnen we met deze incorrecte paspoortgegevens wel gewoon vliegen?
Alvast bedankt voor elke reactie.
Lennart
- Jim
- Volwaardig lid
Re: Air Asia
je nationaliteit staat toch helemaal niet op je ticket?
volgens mij is het alleen wat data mining van de luchtvaartmij.
volgens mij is het alleen wat data mining van de luchtvaartmij.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Daar heeft dus iemand zitten pitten..... Ach, wees blij dat er niet N-Korea staat of een andere schurkenstaat.....
- Pieter
- Volwaardig lid
Meestal niks mis mee goedkoop
maar wel zeikers
bagage meenemen kost extra
een paar keer tegen Asiatische logica aangelopen en dan kom je niet verder want oei oei gezichts verlies
stewardessen spreken slechter engels dan de medewerkers bij mc donalds
als ik geld genoeg had dan vloog is een ander maar dat is ook zonde van het geld
dus een noodzakelijk kwaad
Pieter

maar wel zeikers
bagage meenemen kost extra
een paar keer tegen Asiatische logica aangelopen en dan kom je niet verder want oei oei gezichts verlies
stewardessen spreken slechter engels dan de medewerkers bij mc donalds
als ik geld genoeg had dan vloog is een ander maar dat is ook zonde van het geld
dus een noodzakelijk kwaad
Pieter

-
- Volwaardig lid
Ik had vorig jaar hetzelfde met mijn man, daar stond Laos! Heb het gevraagd toen we bij de balie stonden, was geen probleem! Als de naam maar goed gespeld staat.
We vliegen binnen Azië alles met hun, even goed opletten 48 uur van te voren, kun je en je bagage- en een stoel reserveren, verder is het net een bus, voor een paar uur is het prima vliegen.
We vliegen binnen Azië alles met hun, even goed opletten 48 uur van te voren, kun je en je bagage- en een stoel reserveren, verder is het net een bus, voor een paar uur is het prima vliegen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- JohanS
- Volwaardig lid
Opgelet met je bagage.
15 kg kan, 20 kg kan ook maar je moet extra betalen doe dit reeds bij het boeken van je ticket dat is goedkoper dan wanneer je aan de balie staat en ze over overgewicht beginnen te zeuren.
Vervelend indien je een transfert vanaf een internationale vlucht komt
15 kg kan, 20 kg kan ook maar je moet extra betalen doe dit reeds bij het boeken van je ticket dat is goedkoper dan wanneer je aan de balie staat en ze over overgewicht beginnen te zeuren.
Vervelend indien je een transfert vanaf een internationale vlucht komt
- v@go
- Volwaardig lid
als je op doorvlucht bent zal het geen probleem zijn
Bij het inchecken al doorboeken naar de eindbestemming en
niemand zeurt over gewicht van koffers. Maar als je de
koffers van de band afhaalt en opnieuw aanmeldt bij de volgende
luchtvaartmaatschappij is het kassa.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- JohanS
- Volwaardig lid
Indien je van een internationale vlucht komt om daarna met air asia een binnenlandse vlucht te nemen , dan moet je steeds opnieuw inchecken.v@go schreef:als je op doorvlucht bent zal het geen probleem zijn
En dus gezeur over de bagage, behalve indien je bij het boeken reeds extra betaald voor de bagage.
- v@go
- Volwaardig lid
ik weet niet hoe het bij Air Asia is maar zowel bij Thai Air en Bangkok Air heb ik in beide gevallen op Schiphol mijn koffers voor het laatst gezien totdat ze op de eindbestemming van de band rolden en nog nooit bij hoeven betalen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- JohanS
- Volwaardig lid
Juist een van de grote verschillen indien je met Thai vliegt en daarna een binnenlandse vlucht met Thai. Laten steeds 20 kg toe.v@go schreef:ik weet niet hoe het bij Air Asia is maar zowel bij Thai Air en Bangkok Air heb ik in beide gevallen op Schiphol mijn koffers voor het laatst gezien totdat ze op de eindbestemming van de band rolden en nog nooit bij hoeven betalen.
Indien je Thai of een andere maatschappij vliegt voor internationale vlucht en daarna met Air Asia dan komt het probleem.
Je moet steeds terug inchecken indien je van International naar Domestic gaat.
-
- komt net kijken
Bedankt voor alle reacties! Ik hoop dus maar dat het goed zal komen want via de mail schijnen ze niet erg snel te reageren.
Heb iig zojuist maar een extra vlucht bijgeboekt van Bangkok naar Phuket en deze staat gelukkig (nog?
) wel goed.
Overigens is het gewoon een nationale vlucht zonder dat ik op doorvlucht ben maar heb voor de zekerheid maar wat bagage toegevoegd tot 20 kilo. Was niet zo duur en kunnen ze daar iig niet moeilijk over doen.
Heb iig zojuist maar een extra vlucht bijgeboekt van Bangkok naar Phuket en deze staat gelukkig (nog?

Overigens is het gewoon een nationale vlucht zonder dat ik op doorvlucht ben maar heb voor de zekerheid maar wat bagage toegevoegd tot 20 kilo. Was niet zo duur en kunnen ze daar iig niet moeilijk over doen.

-
- Volwaardig lid
ze hebben net 2 weken of zo terug een nieuw comp.systeem in gebruik genomen, dat nogal wat kinderziektes schijnt te hebben( bvb net 1 regel te hoog/laag vastpakken-dat zal wel NL of NL-ant verklaren).
v@go moet nog leren wat het verschil is tussen de ''classic'' airlines, zoals KLM of TG=THAI en deze lowcost of no-frills of ''prijsboksers'' e.d. Net als Ryan of easjet hier in Europa-de lage prijs is echt enkel en alleen het vliegen-alles wat je kan kiezen kost je extra. Dus (en dat schijnt voor veel blijkbaar al moeilijk genoeg te zjn) gewoon tevoren bedenken of je nou wel/niet bagage gaat meenemen, of je je eten wil voorbestellen of het wel kan overleven (2 uur zonder hapje), en je kan ook (op letten!) die verzekering UIT zetten.
Alks je echt op heel laag geprijsd vliegen wil koersen, meld je dan aan op hun ''red alert''-krijg je een voormelding als ze weer een sale hebben.
Zodra er een echt goede sale is gaat het comp.systeem meteen plat om 00.00.01.01 na middernacht.
ALS je via hun main hub KUL vliegt en bvb Thaild->KUL->Indonesia, moet je in KUL echt door de pascontrole/douane, bagage ophalen, opnw inchecken etc-en weer het land uit.
v@go moet nog leren wat het verschil is tussen de ''classic'' airlines, zoals KLM of TG=THAI en deze lowcost of no-frills of ''prijsboksers'' e.d. Net als Ryan of easjet hier in Europa-de lage prijs is echt enkel en alleen het vliegen-alles wat je kan kiezen kost je extra. Dus (en dat schijnt voor veel blijkbaar al moeilijk genoeg te zjn) gewoon tevoren bedenken of je nou wel/niet bagage gaat meenemen, of je je eten wil voorbestellen of het wel kan overleven (2 uur zonder hapje), en je kan ook (op letten!) die verzekering UIT zetten.
Alks je echt op heel laag geprijsd vliegen wil koersen, meld je dan aan op hun ''red alert''-krijg je een voormelding als ze weer een sale hebben.
Zodra er een echt goede sale is gaat het comp.systeem meteen plat om 00.00.01.01 na middernacht.
ALS je via hun main hub KUL vliegt en bvb Thaild->KUL->Indonesia, moet je in KUL echt door de pascontrole/douane, bagage ophalen, opnw inchecken etc-en weer het land uit.
-
- Volwaardig lid
Ik wil eind januari vliegen van Bangkok naar Krabi.
Wat ik kan vinden is een redelijke vlucht met Air Asia voor 1490 THB.
Onduidelijk is hoeveel bagage ik (gratis) mee kan nemen.
Ik heb eigenlijk alleen Air Asia kunnen vinden onder de prijsvechters.
Sta altijd open voor tips.

Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Gratis kan alleen je handbagage mee bij AirAsia. Wil je koffers meenemen dan moet je daar extra voor betalen.frans49 schreef:Ik wil eind januari vliegen van Bangkok naar Krabi.
Je zou ook nog kunnen kijken bij Bangkok Airways.
Nok-Air vliecht niet op Krabi.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Wouter_Udon schreef:Gratis kan alleen je handbagage mee bij AirAsia. Wil je koffers meenemen dan moet je daar extra voor betalen.frans49 schreef:Ik wil eind januari vliegen van Bangkok naar Krabi.
Je zou ook nog kunnen kijken bij Bangkok Airways.
Nok-Air vliecht niet op Krabi.
Bedankt voor de info.
Maar air asia is ong 1500 thb en Bangkok airways zo'n 6600 thb.
Kan ik, denk ik, wel wat bagage voior meenemen.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........