vleespet schreef:JohanS schreef:Veel van dit geld is natuurlijk in bedrijven en instellingen geinvesteerd, hier werken dan weer veel mensen en krijgen zo een inkomen.
Dit is ook een vorm van uw rijkdom delen.
Indien een miljonair/biljonair zijn geld in 1 keer weg geeft dan hebben de mensen op lange termijn er niets aan.
Je bedoeld toch niet die bedrijven waar de werknemers voor een hongerloontje 60 uur per week mogen werken en er nouwelijks van rond kunnen komen en waar de werkgever zijn vermogen elk jaar alleen maar ziet groeien ?
Die vorm van rijkdom delen vind ik wel een goede,die uitleg had ik nog niet gehoord.
Door al dat delen en weggeven blijft er nog maar 30 miljard over,de rem erop want de voedselbank dreigt.

doordat zelfde hongerloontje kunnen WIJ de westerlingen vaak onze spullen nog redelijk goedkoop aanschaffen zoals een labtop oid en dat willen WIJ meestal maar al te graag toch ?
Mijn vriendin werkt bij Seagate ,draait idd veel over uren en verdient m.i nog weinig maar....is wel verzekerd, kan naar de dokter, als ze beroerd is kan ze ter plekke wat slapen ,er wordt gezorgt voor een soort pensioen als ze 55 is en daar moet stoppen ,ze heeft rustig productie werk ,is regelmatig vrij om bij te slapen want dat doen de meeste Thai graag heb ik gemerkt
Dit in tegenstelling tot bijv. de markt mensen die m.i een hondebaan hebben , dag en nacht bezig zijn voor weinig geld, altijd buiten in hitte of regen en ook iedere dag weer in en uitpakken voor dag en douw.
Dat de king 30 miljard vermogen heeft vindt ik wat vreemd maar ook in dit land zal net als overal de regel gelden : de rijken worden rijken en de armen worden armer maar als er idd veel geld wordt aangewend om de bevolking te helpen op wat voor manier dan ook is dat uiteraard alleen maar goed.
Verder ....misschien een apart topic openen over het leven in Thailand door rijk en arm ?
mvg driver