dilemma vakantieschema
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
dilemma vakantieschema
Hallo allemaal.
Ik zal me eerst even voorstellen natuurlijk. Ik ben Remco en 31 jaar oud. Ben al 2 keer op vakantie geweest in Thailand en dat is erg goed bevallen.
Daarom wil ik in November of December weer voor 3 weken terug naar Thailand gaan.
Eerste keer dat we naar Thailand zijn geweest hebben we een rondreis gedaan van 3 weken van Bangkok, Kanchanaburi, Chaing Mai, Jomtien en Patong.
Tweede vakantie was maar 2 weken en dat was een strandvakantie in Jomtien, Bangkok en Patong. Daar hadden we wat vrienden gemaakt dus altijd leuk om die dan nog een keer te bezoeken.
In November wil ik dus terug, maar ik zit te twijfelen en hoop dat jullie ervaring me een beetje kan helpen.
Natuurlijk wil je wat van het land zien dus ik dacht het is misschien wel leuk om eerst langs Ayuttaya en Sukothai en dan naar of Chang Rai of het oosten naar het zuiden te gaan. Alleen in het oosten is niet echt veel toeristische dingen of wel?
Anders leek het me wel leuk om via Hua Hin, Cha'am, Krabi en Koh Lipe te gaan.
Natuurlijk zijn dit 2 hele ruwe schetsen, maar iemand hier ervaring met 1 van de bestemmingen of met het oosten??
Alvast bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groet,
Remco
Ik zal me eerst even voorstellen natuurlijk. Ik ben Remco en 31 jaar oud. Ben al 2 keer op vakantie geweest in Thailand en dat is erg goed bevallen.
Daarom wil ik in November of December weer voor 3 weken terug naar Thailand gaan.
Eerste keer dat we naar Thailand zijn geweest hebben we een rondreis gedaan van 3 weken van Bangkok, Kanchanaburi, Chaing Mai, Jomtien en Patong.
Tweede vakantie was maar 2 weken en dat was een strandvakantie in Jomtien, Bangkok en Patong. Daar hadden we wat vrienden gemaakt dus altijd leuk om die dan nog een keer te bezoeken.
In November wil ik dus terug, maar ik zit te twijfelen en hoop dat jullie ervaring me een beetje kan helpen.
Natuurlijk wil je wat van het land zien dus ik dacht het is misschien wel leuk om eerst langs Ayuttaya en Sukothai en dan naar of Chang Rai of het oosten naar het zuiden te gaan. Alleen in het oosten is niet echt veel toeristische dingen of wel?
Natuurlijk zijn dit 2 hele ruwe schetsen, maar iemand hier ervaring met 1 van de bestemmingen of met het oosten??
Met vriendelijke groet,
Remco
-
- Volwaardig lid
Re: dilemma vakantieschema
Het leuke uit het oosten zit al in het Zuidenremco204 schreef:Hallo allemaal.
Met vriendelijke groet,
Remco

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
-
- Volwaardig lid
Ben zelf op Koh Chang geweest en over een dikke 3 maanden ga ik weer. Echt een super eiland! Gelegen aan de Oost kust. (je hebt er meerdere met dezelfde naam)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Chang
http://en.wikipedia.org/wiki/Ko_Chang
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Hoi Remco,
Natuurlijk welcome to Kanchanaburi. Oke dat was niet de vraag natuurlijk..
Ik heb het prima naar de zin aan de River Kwai, maar er is niks mis met een bezoek aan de Isaan. Voordat ik me hier gesettled heb, ben ik meerdere malen naar Udonthani en andere steden in het noordoosten geweest. Etentje aan de Mekong in Nongkhai met ondergaande zon is echt uniek.
Wat bedoel je met niks te beleven...het is geen Bangkok, Chiangmai, Pattaya of Phuket maar de Isaan is zeker de moeite waard. Plenty national parks en tempels zijn uiteraard ruimschoots aanwezig en ook de girlie bars ontbreken niet, al zijn ze (gelukkig...) wat minder talrijk dan in de rest van het land
Velen op dit forum hebben hun geluk gevonden in de Isaan. Sommigen niet, maar dan heeft hun partner vaak roots in de Isaan....Songs from Buriram maakt menig Thaise dame sentimenteel.
Groeten Bauke
Natuurlijk welcome to Kanchanaburi. Oke dat was niet de vraag natuurlijk..
Ik heb het prima naar de zin aan de River Kwai, maar er is niks mis met een bezoek aan de Isaan. Voordat ik me hier gesettled heb, ben ik meerdere malen naar Udonthani en andere steden in het noordoosten geweest. Etentje aan de Mekong in Nongkhai met ondergaande zon is echt uniek.
Wat bedoel je met niks te beleven...het is geen Bangkok, Chiangmai, Pattaya of Phuket maar de Isaan is zeker de moeite waard. Plenty national parks en tempels zijn uiteraard ruimschoots aanwezig en ook de girlie bars ontbreken niet, al zijn ze (gelukkig...) wat minder talrijk dan in de rest van het land
Velen op dit forum hebben hun geluk gevonden in de Isaan. Sommigen niet, maar dan heeft hun partner vaak roots in de Isaan....Songs from Buriram maakt menig Thaise dame sentimenteel.
Groeten Bauke
-
- komt net kijken
Iedereen bedankt voor de reacties!!
Nou Bauke Kanchanaburi zal het dit keer niet worden, want daar dus de eerste keer al geweest bij de floating market en de bridge over de River Kwai en Hellfire Pass gezien en ook de begraafplaats.
Alleen wat zijn dan een beetje de plaatsen die wel de moeite waard zijn in de Isaan?
Dan kan ik wat onderzoek doen op internet.
Isaan is toch ook heel mooi groen??
Nou Bauke Kanchanaburi zal het dit keer niet worden, want daar dus de eerste keer al geweest bij de floating market en de bridge over de River Kwai en Hellfire Pass gezien en ook de begraafplaats.
Alleen wat zijn dan een beetje de plaatsen die wel de moeite waard zijn in de Isaan?
-
- Volwaardig lid
isaan is meer rood dan groen 

-
- komt net kijken
Gele shirtjes verboden??Khon Neua schreef:isaan is meer rood dan groen

- vleespet
- Volwaardig lid
http://www.dnp.go.th/parkreserve/asp/st ... pid=9&lg=2remco204 schreef:Iedereen bedankt voor de reacties!!
Geloof die negatieve verhalen over de Isaan niet,als je hier bent geweest weet je hoe mooi de Isaan is.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
-
- komt net kijken
Ik sta zeker open voor de Isaan hoor, want ik vond de Erawan waterfalls ook heel prachtig.vleespet schreef:http://www.dnp.go.th/parkreserve/asp/st ... pid=9&lg=2
Geloof die negatieve verhalen over de Isaan niet,als je hier bent geweest weet je hoe mooi de Isaan is.
Echt van genoten.
Alleen ik ga samen met een vriend van me en ik ben benieuwd hoe avontuurlijk die is

Dus mezelf even goed voorbereiden en info op internet vinden over de hoe en wat van de Isaan.
- JohanS
- Volwaardig lid
Ik heb een hoop foto's van en over isaan op mijn website staan, je kan even kijken indien je wilt. Isaan is veel meer dan wat ik laat zien maar dit zijn de plaatsen die ik ken en bezocht heb.remco204 schreef:Ik sta zeker open voor de Isaan hoor, want ik vond de Erawan waterfalls ook heel prachtig.vleespet schreef:http://www.dnp.go.th/parkreserve/asp/st ... pid=9&lg=2
Echt van genoten.
Alleen ik ga samen met een vriend van me en ik ben benieuwd hoe avontuurlijk die is![]()
Dus mezelf even goed voorbereiden en info op internet vinden over de hoe en wat van de Isaan.
http://users.skynet.be/thaitravel/photo_gallery.htm
-
- komt net kijken
Iedereen bedankt voor de reacties.
Alleen wat zijn de beste/mooiste plaatsen om te bezoeken in de Isaan?
Ik zou denk ik 2 plaatsen willen bezoeken als ik naar de Isaan zou gaan.
Totaal een week of anderhalve week daar te zijn.
-
- komt net kijken
Niemand die concrete plaatsen of bezienswaardigheden heeft?remco204 schreef:Iedereen bedankt voor de reacties.
- Jim
- Volwaardig lid
te veel om op te noemen.
loop een boekenwinkel binnen in nederland en koop een lonely planet, lees de 400 paginas over de isaan en maak een keuze.
loop een boekenwinkel binnen in nederland en koop een lonely planet, lees de 400 paginas over de isaan en maak een keuze.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
Ik ben met veel plezier bij Lamai homestay geweest. Ze kookt heel lekker en je maakt dan deel uit van het dorp als hun gasten en Jimmy heeft een paar leuke tours. Ze hebben 6 slaapplaatsen maar nemen maar 1 groepje aan per keer. Het boeken gaat een beetje lastig via Jimmy's zus in wales. De bus van Bangkok naar Sida is ook een belevenis.
Kijk maar op hun website.
Kijk maar op hun website.