Beste Mensen,
Ik heb even wat vraagjes aan de thailand kenners onder jullie.
Ik zou graag willen weten wat ik voor visum nodig heb als ik volgend jaar een reis ga maken waarbij ik eerst een verblijf wil hebben van korter dan een maand in thailand om vervolgens een aantal buurlanden te bezoeken gedurende 3/4maanden om dan weer een paar weken max. 28 dag af te sluiten in thailand.
Is het hierbij ook nodig om een retourticket te hebben?en welke reisverzekering adviseren jullie??
Mijn verblijf is puur vakantie er wordt niet gewerkt alleen evt s nachts:)
Alvast bedankt!!!
Groetjes Mike
visa enzo!!
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: visa enzo!!
Dan heb je een visa exempt nodig. Wanneer je met een vliegtuig Thailand binnenkomt mag je dan 30 dagen blijven, en krijg ja dat "visum". Later, wanneer je weer Thailand binnenkomt, met de trein of zo, mag je 14 dagen blijven. Dat doe je dan 2x.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- komt net kijken
Bedankt Duiker voor je reactie.
Heb ik geen retourticket of een doorreis ticket naar buurland(en) nodig hiervoor?
En is Visa exempt verkrijgbaar tijdens vlucht?
weet jij toevallig ook een goede betaalbare verzekering?
Groetjes
Mike
Heb ik geen retourticket of een doorreis ticket naar buurland(en) nodig hiervoor?
En is Visa exempt verkrijgbaar tijdens vlucht?
weet jij toevallig ook een goede betaalbare verzekering?
Groetjes
Mike
-
- heeft ervaring
Voor een Visa exempt heb je voor zover ik weet geen retour of doorreis ticket nodig. Ik doe het al jaren op deze manier. Wel kan het zijn dat de luchtvaarmaatschappij vragen stelt. Ik heb weleens een verklaring moeten tekenen voor vertrek dat ik op eigen risico ging. Dit voor het geval ik bij aankomst op de luchthaven in Bangkok geen Visa exempt zou krijgen.
Je kan ook een visum halen bij de ambassade of het consulaat. Deze zijn voor zover ik weet momenteel gratis.
Als je langer dan een maand reist is een doorlopende reisverzekering vaak voordeliger als een die je per dag betaald.
Je kan ook een visum halen bij de ambassade of het consulaat. Deze zijn voor zover ik weet momenteel gratis.
Als je langer dan een maand reist is een doorlopende reisverzekering vaak voordeliger als een die je per dag betaald.
the line between wrong and right,
Is the width of a thread from a spider's web
Is the width of a thread from a spider's web