NON "B" niet geldig

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thaicoen
Expat
Expat

NON "B" niet geldig

#1 Bericht door Thaicoen » donderdag 24 juni 2010, 15:59

Ik woon hier nu 3 jaar en heb een NON "B" op basis van mijn holding in NL.
Ik werk niet in Thailand.
Nu kreeg ik vandaag een check van de imigration police en die zijden dat mijn visium
officieel niet geldig is omdat je volgens de wet binnen 30 dagen een aanvraag moet doen
voor een werkvergunning??
Heeft hier iemand ooit van gehoord of te maken mee gehad???
Ik heb gevraagt wat te doen en ze stelde voor om een ED visum te maken?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: NON "B" niet geldig

#2 Bericht door prajak » donderdag 24 juni 2010, 17:14

Als jouw non B visum verlopen is krijg je ook geen ED. Daarvoor heb je een geldig visum nodig. En voor een ED visum moet je daadwerkelijk naar school. Misschien kun je het Joep Pattaya eens vragen, die weet veel van ED visa af.

Ben je nog geen 50 ? Dan krijg je geen ret visum. Dan zul je het moeten doen met een non im O en iedere 90 dagen het land uit en ieder jaar (14,5 maand om precies te zijn) een nieuwe halen.

Succes.

Thaicoen
Expat
Expat

#3 Bericht door Thaicoen » donderdag 24 juni 2010, 21:50

Mijn visum is pas 6 weken oud en een non " O" krijg ik niet omdat ik niet getrouwd ben.

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » vrijdag 25 juni 2010, 02:26

Thaicoen schreef:Mijn visum is pas 6 weken oud en een non " O" krijg ik niet omdat ik niet getrouwd ben.

The non immigrant "B" or Business Visa is available to those who wish to enter Thailand for the purposes of conducting business or seeking employment.There is are a few options with regards to the Thai Business Visa. Normally the Thai embassies will only issue you with a 3 month / 90 day Business Visa as this is all that would normally be required for starting Thai Work Permit process. The "B" Visa does not give you the right to work in Thailand as this is commonly misunderstood.

The "B" Visa is therefore not a Work Visa as some one refer to it as there is no such visa called a Thai work visa. The"B"visa or Thai business visa is correct visa to start the work permit process, however is not a valid document for holding employment on its own. At times the embassies might issue you with a Multiple Entry "B" Visa. These would normally be a one year Multiple Entry "B" Visa which is valid for a year and made of 4 visa 'legs'. The one year Thai "B" Visa is divided into 4 legs. Each leg is valid for 3 months (90 days). Every 90 days you have to leave Thailand and return to activate the next leg. This is commonly called a Visa Run and is rather common in Thailand.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 25 juni 2010, 06:59

Ik ben 8 jaar terug hier gekomen met een non im O en ben (nog steeds) niet gehuwd. Men kan wel eisen aan inkomen stellen voor een non im O. Haal je een non im O buiten NL dan vraagt men wel een Thais bankboek met 8 ton baht en/of een income statement. Je kunt dus voor een non im O gaan in NL en inkomenspapieren meenemen.

Dan wel iedere drie maanden effe de grens over. En iedere 14,5 maand vernieuwen. Word je 50 dan verlenging wegens ret vragen.

Thaicoen
Expat
Expat

#6 Bericht door Thaicoen » vrijdag 25 juni 2010, 13:21

prajak schreef:Ik ben 8 jaar terug hier gekomen met een non im O en ben (nog steeds) niet gehuwd. Men kan wel eisen aan inkomen stellen voor een non im O. Haal je een non im O buiten NL dan vraagt men wel een Thais bankboek met 8 ton baht en/of een income statement. Je kunt dus voor een non im O gaan in NL en inkomenspapieren meenemen.

Dan wel iedere drie maanden effe de grens over. En iedere 14,5 maand vernieuwen. Word je 50 dan verlenging wegens ret vragen.
Hoi Prajak,

Op basis van wat zou ik een non "O" krijgen?
Ik ben geen 50 en ook niet getrouwd?

Groet

Thaicoen
Expat
Expat

#7 Bericht door Thaicoen » vrijdag 25 juni 2010, 13:28

Ben schreef:
Thaicoen schreef:Mijn visum is pas 6 weken oud en een non " O" krijg ik niet omdat ik niet getrouwd ben.

The non immigrant "B" or Business Visa is available to those who wish to enter Thailand for the purposes of conducting business or seeking employment.There is are a few options with regards to the Thai Business Visa. Normally the Thai embassies will only issue you with a 3 month / 90 day Business Visa as this is all that would normally be required for starting Thai Work Permit process. The "B" Visa does not give you the right to work in Thailand as this is commonly misunderstood.

The "B" Visa is therefore not a Work Visa as some one refer to it as there is no such visa called a Thai work visa. The"B"visa or Thai business visa is correct visa to start the work permit process, however is not a valid document for holding employment on its own. At times the embassies might issue you with a Multiple Entry "B" Visa. These would normally be a one year Multiple Entry "B" Visa which is valid for a year and made of 4 visa 'legs'. The one year Thai "B" Visa is divided into 4 legs. Each leg is valid for 3 months (90 days). Every 90 days you have to leave Thailand and return to activate the next leg. This is commonly called a Visa Run and is rather common in Thailand.

Hoi Ben,

Zoal ik het begrijp kunnen ze mij dan toch niks maken op het moment dat ze mij een visum geven dan is dat toch geldig?
Misschien is het probleem dat ik gezegt heb dat ik geen werkvergunning wil?

Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » vrijdag 25 juni 2010, 15:59

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp

Ik lees nergens dat je 50 moet zijn voor een non im O.
Je moet 50 zijn voor een verlenging van een non im O ten titel van retirement.

Thaicoen
Expat
Expat

#9 Bericht door Thaicoen » vrijdag 25 juni 2010, 17:09

prajak schreef:http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/descr_nl.asp

Ik lees nergens dat je 50 moet zijn voor een non im O.
Je moet 50 zijn voor een verlenging van een non im O ten titel van retirement.
Categorie

O:
vrouw/man: copie trouwakte

kind: copie geboorteakte/copie paspoort moeder

50 jaar: aannemelijke leeftijd/copie paspoort
copy laatste bankafschrift (minimaal 1250 Euro.)

pensioen: bewijs van pensionering, ook financieel en copie paspoort

stage: (niet voor studie/werk) brief instantie Nederland/ stageinstantie Thailand

ED:
studie: studieverklaring Nederland/Thailand
stage: (vanuit een studie in Nederland/Thailand) studie/stageverklaring Nederland/Thailand

B:
business: brief werkgever of papieren eigen bedrijf Nederland/bedrijf Thailand
stage: (waarbij gewerkt wordt, vanuit of bij een bedrijf in Nederland/Thailand) brief werkgever Nederland/Thailand

Alle documenten dienen in het Nederlands of Engels te zijn vertaald!
U dient zelf copieën mee te nemen van de benodigde documenten!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » vrijdag 25 juni 2010, 17:16

Het staat er niet als voorwaarde. Maar je zult het consulaat wel hebben gebeld ?

Indien het niet kan dan zul je je moeten concentreren op een nieuw B visum of hier komen met een T visum. En dat dan verlengen in buurlanden. Het ongelimiteerd verlengen van visa zal eens gaan stoppen dus zul je moeten werken aan de B status maar dan wel werk maken van de voorwaarden.

Thailand is nog steeds gemakkelijker dan NL om binnen te komen. Zoek de juiste weg. En anders blijft het bij vakantie vieren.

Ben
Expat
Expat

#11 Bericht door Ben » vrijdag 25 juni 2010, 17:56

B:
stage: (waarbij gewerkt wordt, vanuit of bij een bedrijf in Nederland/Thailand) brief werkgever Nederland/Thailand

Let op !! je hebt een bedrijf in Nederland, En nu wil je op basis daarvan in Thailand verblijven
zonder hier wat op te zetten. B Visa orientatie 1 jaar dat je al 3 jaar hebt is vette mazzel .
maar men kan je wel 300 keer een visa geven het gaat om het vervolg in Thailand .
Je moet hier ook wat hebben en daar want je kan wel een visa krijgen op een bezit van Nederlands bedrijf maar wat is het belang van Thailand daarvan en daar gaat het om .
Denk BV aan een import export bedrijf .
Ze gaan ervan uit dat jij hier wat doet ,niet ongegrond denk ik en dan willen ze dat je een WP aanschaft en de gevolgen zijn bekend en dat is weer inkomst voor Thailand .
Op basis van niets doen krijg je ook geen WP er worden controles uitgevoerd .

Wat je nu kan doen is een Toerist visa halen multiple per 60 dagen het land uit
of je zet daadwerkelijk iets op hier en vraagt een WP .

Een NON B visa zonder WP kan niet .
Bij binnenkomst op NON B moet je de opstart van WP binnen 30 dagen doen elke 3 maanden een audit met mogelijk controle op bedrijf hier .

Thaicoen
Expat
Expat

#12 Bericht door Thaicoen » vrijdag 25 juni 2010, 18:19

Ben schreef:
B:

Let op !! je hebt een bedrijf in Nederland, En nu wil je op basis daarvan in Thailand verblijven
zonder hier wat op te zetten. B Visa orientatie 1 jaar dat je al 3 jaar hebt is vette mazzel .
maar men kan je wel 300 keer een visa geven het gaat om het vervolg in Thailand .
Je moet hier ook wat hebben en daar want je kan wel een visa krijgen op een bezit van Nederlands bedrijf maar wat is het belang van Thailand daarvan en daar gaat het om .
Ze gaan ervan uit dat jij hier wat doet ,niet ongegrond denk ik en dan willen ze dat je een WP aanschaft en de gevolgen zijn bekend en dat is weer inkomst voor Thailand .

Bij binnenkomst op NON B moet je de opstart van WP binnen 30 dagen doen elke 3 maanden een audit met mogelijk controle op bedrijf hier .
Hoi Ben,

De imigratie stelde zelf voor om in mijn situatie een ED visum aan te vragen om zo hier te kunnen blijven en dit keuren ze goed.
Amazing Thailand

Ben
Expat
Expat

#13 Bericht door Ben » vrijdag 25 juni 2010, 18:47

Thaicoen schreef:
Ben schreef:
B:

Hoi Ben,

De imigratie stelde zelf voor om in mijn situatie een ED visum aan te vragen om zo hier te kunnen blijven en dit keuren ze goed.
Amazing Thailand
Ja dat kan ook maar die stond er al ,je kan ook nog de tempel in :D

joepattaya
Expat
Expat

#14 Bericht door joepattaya » woensdag 30 juni 2010, 04:45

De immigratie stelt zelf voor om te gaan voor een ED-visum? Wazig!

Indien een non-B afgegeven wordt omdat je werkt/gaat werken in Thailand, dan is het de bedoeling, dat je 30 dagen na aanvang van je dienstbetrekking je WP-procedure gestart hebt. Dit kun je aantonen met een formuliertje van het Ministerie van Labour, wat je krijgt zodra de aanvraag start. Let op: Heb je een eigen zaak en ben je van plan daarin te gaan werken, dan heb je ook een WP nodig. Je bent tenslotte werknemer.

Werk je niet en heb je toch een non-B dan is er niets aan de hand. Zolang de Thaise Ambassades/Consulaten een non-B blijven verstrekken, kun je hier steeds 15 maanden verblijven, onderbroken door een visa-run. "Onderzoeken naar de mogelijkheden om een zaak op te zetten of werk te zoeken", zijn brede begrippen en kunnen tijdrovend zijn. In principe kun je alleen een non-immigrant 'B' - one year - multiple entry krijgen in je thuisland. Elk ander land zal maximaal 3 maanden - single entry verlenen (uitzonderingen daargelaten). In principe wordt de laatste mogelijkheid vaak aangegrepen als je daadwerkelijk een non-B nodig hebt voor een WP.

Een ED-visa is een optie, maar let op: Je dient ingeschreven te zijn voor een cursus en bij een school die beiden goedgekeurd zijn door het Ministerie van Onderwijs. De cursus dient minimaal 180 uur te bedragen en/of minimaal 4 uur les per week. Het ED-visum 'scoor' je in het buitenland en je krijgt bij aanvang een 3 maanden - single entry. Zodra je daadwerkelijk deel gaat nemen aan de cursus, komt het proces van de 90 dagen-verlengingen op gang: Elke 90 dagen dien je je visum te laten verlengen voor steeds weer 90 dagen bij de dichstbijzijnde Immigratie. Voor deze verlengingen zijn ook steeds weer documenten nodig van het lokale Ministerie van Onderwijs. Je loopt trouwens wel de kans om 'overhoord' te worden door de Immigratie mensen over je progressie op school.
Er zijn scholen/instituten die mogelijkheden hebben om 1 en ander in 1 keer af te handelen, maar dit kost het nodige.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”