Hello,
8 juli vertrek ik naar Bangkok. Bij mijn aankomst zou ik onmiddelijk moeten doorreizen naar Kanchanaburi.
Ik was eerst van plan de trein te nemen, maar aangezien de laatste vertrekt om +- 13h30 en ik pas zal landen om 13h is dit niet haalbaar.
Na enig opzoekingswerk leek dit me de gemakkelijkste reisweg:
Aankomst Suvarnabhumi Airport, shuttle bus naar het transport platform.
Daar zou ik dan bus n° 556 nemen naar de Southern Bus therminal.
Hier vertrekt dan normaal een bus naar Kanchanaburi (+- 2h rijden).
Kunnen jullie mij deze route aanraden of andere suggesties?
Thanks
Bangkok Airport -> Kanchanaburi
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Bangkok Airport -> Kanchanaburi
Taxi 1500 - 2000 thb 
als je een korte vakantie hebt ga je om 30 euro te besparen toch niet 3 uur met je koffers zulen.

als je een korte vakantie hebt ga je om 30 euro te besparen toch niet 3 uur met je koffers zulen.
-
- Volwaardig lid
maximeheylen schreef:Hello,
8 juli vertrek ik naar Bangkok. Bij mijn aankomst zou ik onmiddelijk moeten doorreizen naar Kanchanaburi.
Ik was eerst van plan de trein te nemen, maar aangezien de laatste vertrekt om +- 13h30 en ik pas zal landen om 13h is dit niet haalbaar.
Na enig opzoekingswerk leek dit me de gemakkelijkste reisweg:
Aankomst Suvarnabhumi Airport, shuttle bus naar het transport platform.
Daar zou ik dan bus n° 556 nemen naar de Southern Bus therminal.
Hier vertrekt dan normaal een bus naar Kanchanaburi (+- 2h rijden).
Kunnen jullie mij deze route aanraden of andere suggesties?
Thanks
12 uur vliegen. Bek af want je moest ook nog eerst naar het vliegveld.
Kom in BKK aan en ga dan eerst eens lekker slapen.
Kom je een beetje over je jet-lag en wen een beetje aan de warmte.
Mad day and Englishman go out in the midday sun.
Dat is hetzelfde principe.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
in een plane kan je alleen maar zitten/slapen en eten-wie wordt daar nu zo moe of zelfs bekaf van? En kan je tenminste niet anderen daarvoor de keus laten? Mocht het zelf MA 14/6 nog meemaken-met 2 uur ertussen in AbuDhabi-in de lounge met beter eten.
de gevonden regels kloppen, MAAR:
bus 556-stadsbus, doet er ruim 70/75 min over-en dan rijdt ie nog de helft via expressway-rijdt maar zo +/_ elk uur overdag. Het is dan ook 50 km-kost 33 THB. vanaf Sai Thai heb je zowel snelle (inderdaad-2 uur) blauwe 1e kl. bussen als tragere stopbussen.
De bus van Mochit duurt veel langer omdat ie een andere route neemt-niet via nakorn pathom, er veel langer over doet om groot-BKK uit te komen en onderweg meer stops heeft. Bovendien rijdt ie niet zo heel vaak. EN is de link Airprot-Mochit dus niet zo veel beter (hij bestaat nl niet echt) als iemand hier beweert.
Meer mogelijkheden:
bus 556-afstappen met de bekpekmeute (nou ja-1 of 2 JPners)-en direkt naast die halte voor Khao san staan MINIbusjes naar Kan-vertr als vol-vrijwel elk uur, net voor de Sanam Luang
bus 551 naar Vict. Monument-dan vanaf nabij soirangnam splinternieuwe minibusdienst op Kan (route 81) -elke 15/20 min, zo werd gemeld. de MINIbusjes naar Vict. Mon kosten 40 bt en zijn veel, veel sneller, maar droppen je noord-bij de oprit en dan is het een heel gezoek als je die plek niet kent om de minibus te vinden-je moet dat loopviaduct OP en helemaal af tot voorbij de BTS.
De airportTREIN rijdt NU en is GRATIS- alleen MA-Vr voorlopig, en van 7-10 uur en dan 16-19, nonstop Airport-Phayathai BTS-en daarvan is soirangnam ook maar net 5 minutekes-roh sakum!
de gevonden regels kloppen, MAAR:
bus 556-stadsbus, doet er ruim 70/75 min over-en dan rijdt ie nog de helft via expressway-rijdt maar zo +/_ elk uur overdag. Het is dan ook 50 km-kost 33 THB. vanaf Sai Thai heb je zowel snelle (inderdaad-2 uur) blauwe 1e kl. bussen als tragere stopbussen.
De bus van Mochit duurt veel langer omdat ie een andere route neemt-niet via nakorn pathom, er veel langer over doet om groot-BKK uit te komen en onderweg meer stops heeft. Bovendien rijdt ie niet zo heel vaak. EN is de link Airprot-Mochit dus niet zo veel beter (hij bestaat nl niet echt) als iemand hier beweert.
Meer mogelijkheden:
bus 556-afstappen met de bekpekmeute (nou ja-1 of 2 JPners)-en direkt naast die halte voor Khao san staan MINIbusjes naar Kan-vertr als vol-vrijwel elk uur, net voor de Sanam Luang
bus 551 naar Vict. Monument-dan vanaf nabij soirangnam splinternieuwe minibusdienst op Kan (route 81) -elke 15/20 min, zo werd gemeld. de MINIbusjes naar Vict. Mon kosten 40 bt en zijn veel, veel sneller, maar droppen je noord-bij de oprit en dan is het een heel gezoek als je die plek niet kent om de minibus te vinden-je moet dat loopviaduct OP en helemaal af tot voorbij de BTS.
De airportTREIN rijdt NU en is GRATIS- alleen MA-Vr voorlopig, en van 7-10 uur en dan 16-19, nonstop Airport-Phayathai BTS-en daarvan is soirangnam ook maar net 5 minutekes-roh sakum!
-
- Volwaardig lid
pong schreef:in een plane kan je alleen maar zitten/slapen en eten-wie wordt daar nu zo moe of zelfs bekaf van? En kan je tenminste niet anderen daarvoor de keus laten? !
Ik word er bekaf van.
En ik laat andere wel zelf de keus maken.
Het was alleen maar een goed bedoelt advies.

Bangkok diedeldiedeldie.
You can go ........
You can go ........
-
- Volwaardig lid
Ik word ook doodmoe van het gehang in een vliegtuig! Ik kan gelukkig nog een beetje slapen maar veel mensen lukt dat niet. En ik ben liever 11 uur op pad en dat ik bezig ben (werken ofzo) dan dat ik 11 á 12 uur (soms zelfs meer) in een vliegtuig zit. Ik word vooral moe van de houding, mijn rug "begeeft" t op een gegeven moment, daar word je doodmoe van. Maar ik spreek nu ook even voor mezelf en er zullen ongetwijfeld dingen zijn waar je nog moeier van word.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)