Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
NitNoi
- komt net kijken

Bericht
door NitNoi » dinsdag 08 juni 2010, 11:17
Sabai di mai khrap
Even een vraagje, heeft iemand ervaring om vanuit bangkok een trip van
een dag naar
river kwai te maken? Ik heb gehoord dat dit via bus en trein kan.
Let me know

-
bauke66
- Zeer veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door bauke66 » dinsdag 08 juni 2010, 15:39
Natuurlijk kan het een 1 dag, maar ik zou een dagje extra nemen. Dat is geen praatje voor eigen parochie, maar er is genoeg te doen in en rond Kanchanaburi het is zonde om je te haasten. Oke als het alleen om de brug gaat dan is het antwoord ja natuurlijk, maar vergeet de watervallen, grotten, death railway echt niet.
groeten Bauke
P.S Er gaan weinig rechtstreekse treinen terug, maar bus of mini-van lukt altijd
-
unforgiven
- Volwaardig lid

Bericht
door unforgiven » dinsdag 08 juni 2010, 17:01
1 dag? dan kun je beter helemaal niet gaan als je echt wat wil zien minimaal 2 dagen
There is only one road in life, the hard road.....
-
Jim
- Volwaardig lid

Bericht
door Jim » dinsdag 08 juni 2010, 17:32
wat is er allemaal te doen dan?
kerkhof, museum, brug en ritje in de trein en dan heb je het allemaal wel gehad toch?
een middagje was voor mij wel voldoende.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
Harm
- Volwaardig lid

Bericht
door Harm » dinsdag 08 juni 2010, 17:36
Jim schreef:wat is er allemaal te doen dan?
kerkhof, museum, brug en ritje in de trein en dan heb je het allemaal wel gehad toch?
Ik heb ook nog een tijdje op zo'n houseboot doorgebracht en daar lekker gegeten terwijl we in de buurt van de brug rondvoeren.
Maar inderdaad wat is er dan nog meer te doen
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
unforgiven
- Volwaardig lid

Bericht
door unforgiven » dinsdag 08 juni 2010, 18:26
Jim schreef:wat is er allemaal te doen dan?
Heel veel , Chung kai cemetery per boot, Hell fire pass, Prasat Muang Singh, Erawan, Sai yok noi , Sai yok yai, Wat Pha Luang Ta Bua, Lawa Cave etc etc als je langer blijft.
-
driver
- Volwaardig lid

Bericht
door driver » maandag 02 augustus 2010, 19:08
unforgiven schreef:Jim schreef:wat is er allemaal te doen dan?
Heel veel , Chung kai cemetery per boot, Hell fire pass, Prasat Muang Singh, Erawan, Sai yok noi , Sai yok yai, Wat Pha Luang Ta Bua, Lawa Cave etc etc als je langer blijft.
Klopt maar dit is allemaal buiten Kanachabury vlgs mij .
Wij zijn er 3 dagen geweest ,ffe bij de brug gekeken ,beetje rondgereden ,WK wat gevolgd en lekker bij ons Guesthouse beetje zitten niksen en bijkomen van de reis naar Thailand en van het vele werken ervoor.
Had geen zin om weer km,s te gaan rijden om andere dingen te kunnen zien daarzo.
mvg driver
-
pong
- Volwaardig lid

Bericht
door pong » dinsdag 03 augustus 2010, 12:48
vergeet die trein maar-2x daags, en voor de harde houten 3e klasbankjes (gratis voor de Thai) wordt de farang de sterk verhoogde afzet-prijs van 100 bt gevraagd. Ook voor dat korte stukje dat 1000en toeristen uit diverse reisbussen de trein bestormen om enkel de rivier over te rijden
Bus: gewone lijnbussen, in diverse soorten en maten zat-tot 10x per uur. Kijk maar in die reisgids voor info. Kortste rit is 2 uur-maar dat is vanaf het nieuwe busstation, dat zeker bijna 1 uur vanaf Centrum BKK ligt (stadsbus, taxi iets vlotter).
Normale toeristen boeken gewoon een toer in een toerbus-kan bij elk hotel, reisburo-en daartussen. Meestal als 3in1 of 4in1 of wat dan ook-met heel vroeg opstaan nog een floating market, voor de durfals en niet-zo-politiek-correcten die tigertemple erna, etc. Keus volop en lage prijzen. Met zonder zorgen of je de juiste bus/trein hebt, waar he eruit moet etc. Enkel wel met gids die z'n handophoudt aan het einde.
-
Edje
- Expat

Bericht
door Edje » dinsdag 03 augustus 2010, 13:05
Je moet de trein nemen die vanaf BKK komt, deze rijdt door tot Nam Tok (watervallen, dus niet alleen even de River Kwai over en terug.
Als je de eerste trein neemt in Kanchanaburi (op het hoofdstation en niet het stationnetje vlak voor de brug ) kun je enkele uren in Nam Tok verblijven en de 2e trein terug nemen.
Best een mooie trip, zeer de moeite waard.
Je kunt natuurlijk ook vanaf BKK vertrekken maar dan moet je vroeg uit de veren.
Groetjes; Edje
-
Sert
- Standaard Lid

Bericht
door Sert » dinsdag 03 augustus 2010, 13:30
unforgiven schreef:Heel veel , Chung kai cemetery per boot, Hell fire pass, Prasat Muang Singh, Erawan, Sai yok noi , Sai yok yai, Wat Pha Luang Ta Bua, Lawa Cave etc etc als je langer blijft.
Hoe ver ligt die Erawan waterval van Kanchanaburi?
-
bauke66
- Zeer veel ervaring

-
Contacteer:
Bericht
door bauke66 » dinsdag 03 augustus 2010, 13:36
Erawan Waterfall is 65 km vanaf Kanchanaburi. Prima bereikbaar met de bus, scooter of eigen vervoer.
-
Akang
- Expat

Bericht
door Akang » dinsdag 03 augustus 2010, 14:57
dag tripjes waarbij alles in de prijs is inbegrepen [shanti lodge BKK] en die echt neit belachelijk duur zijn zijn bij veel resibureautjes of guesthouses vanuit Bangkok te boeken, dagtrip vertrek je wel belacelijk vroeg, doet die brug, museum, zwemmen lunch en dan wer terug...niks geen derde klas houten bankjes voor 100 baht in geval van zo'n tripje, paar virenden het aangeraden die deden het vanuit shanti werden smorgens opgepikt in guesthouse en in namiddag/avond weer afgezet bij guesthouse, was leuke dagtrip
Er is veel meer te zien en te doen in en om Kanchanaburi heen...overwegen om op eigen vervoer te gaan en dan daar rond te trekken is een andere optie...
Even the longest journey starts with the first step...
-
Sert
- Standaard Lid

Bericht
door Sert » dinsdag 03 augustus 2010, 15:08
bauke66 schreef:Erawan Waterfall is 65 km vanaf Kanchanaburi
Precies. Erawan is dus geen Kanchanaburi.
En anders ligt Koh Samui in mijn achtertuin.....
-
unforgiven
- Volwaardig lid

Bericht
door unforgiven » dinsdag 03 augustus 2010, 17:40
Sert schreef:bauke66 schreef:Erawan Waterfall is 65 km vanaf Kanchanaburi
Precies. Erawan is dus geen Kanchanaburi.
En anders ligt Koh Samui in mijn achtertuin.....
ZELFDE PROVINCIE dus zal je woning wel in zee liggen.......
-
Sert
- Standaard Lid

Bericht
door Sert » woensdag 04 augustus 2010, 08:11
'Zelfde provincie' is natuurlijk geen argument.
Als iemand Kanchanaburi wil bezoeken en vraagt wat daar naast de brug over de rivier nog meer te beleven is, dan moet je niet aankomen met attracties die tientallen kilometers verderop liggen.