Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)
Een jaar of 5 geleden ben ik ook van khao sok naar koh samui gegaan via suratthani, volgens mij duurde dat bijna 3 uur met de minivan voordat ik in suratthani aankwam.
Je kunt natuurlijk doorreizen naar samui, bophut voor 1 nachtje en dan met lompraya door naar koh tao, http://www.lomprayah.com.
Je kunt natuurlijk doorreizen naar samui, bophut voor 1 nachtje en dan met lompraya door naar koh tao, http://www.lomprayah.com.
-
- Expat
unforgiven schreef:Standaard tripje hmmmm niet doen ik heb maar een kort antwoord GO ISARN!!
Nee ,
unforgiven geen reklame maken voor de Isaan we hoeven hier geen tourisme,,,,,

หลงรัก
-
- Erelid
Erg simpel, de Isaan is heeeeeel erg groot, dus waarheenunforgiven schreef:Standaard tripje hmmmm niet doen ik heb maar een kort antwoord GO ISARN!!

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Erelid
Maar .... in Khon Kaen barst het van de buitenlandersjomel17 schreef:unforgiven schreef:Standaard tripje hmmmm niet doen ik heb maar een kort antwoord GO ISARN!!
Nee ,
unforgiven geen reklame maken voor de Isaan we hoeven hier geen tourisme,,,,,

- Jim
- Volwaardig lid
ik zie dit wel vaker.unforgiven schreef: GO ISARN!!
waar komt die R toch vandaan?
อีสาน
ik zie daar toch echt geen ror rua.
Laatst gewijzigd door Jim op zondag 06 juni 2010, 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
Je hebt gelijk Mart er zijn heel veel farang hier in Khon kaen 

หลงรัก
-
- Erelid
Spjaak geblekJim schreef:ik zie dit wel vaker.unforgiven schreef: GO ISARN!!
waar komt die R toch vandaan?
อีสาน
ik zie daar toch echt geen ror rua.

-
- heeft ervaring
Hmm das nog best lang voor een trip van ~100kmBorat schreef:Een jaar of 5 geleden ben ik ook van khao sok naar koh samui gegaan via suratthani, volgens mij duurde dat bijna 3 uur met de minivan voordat ik in suratthani aankwam.

- unforgiven
- Volwaardig lid
Nope geen ror rua maar vaak algemeen zo geschreven in het engels ........waarvan akte....
reistipje Via Ubol de Mae Khong route naar boven via Mukdahan en dan naar beneden afzakken via Nong Khai of door naar Loei Phu Kradung en dan verder toeristisch Chiang Mai meepikken. bvk met eigen vervoer.
reistipje Via Ubol de Mae Khong route naar boven via Mukdahan en dan naar beneden afzakken via Nong Khai of door naar Loei Phu Kradung en dan verder toeristisch Chiang Mai meepikken. bvk met eigen vervoer.

There is only one road in life, the hard road.....
-
- Volwaardig lid
Let op dat don sak ongeveer een uur rijden met de bus van surratthani ligt.
Ik had toen een combo ticket, dus minivan naar surat, overstappen op bus en dan naar donsak voor de boot naar samui. Tussen de overstappen natuurlijk een half uur tot een uur wachttijd zodat je wat eten en drinken koopt bij de reisburootjes.
Ik had toen een combo ticket, dus minivan naar surat, overstappen op bus en dan naar donsak voor de boot naar samui. Tussen de overstappen natuurlijk een half uur tot een uur wachttijd zodat je wat eten en drinken koopt bij de reisburootjes.
-
- Volwaardig lid
Ik zit even naar je schema te kijken maar je kan ook Ayutthaya en Kanchanaburi omdraaien! Dus eerst naar Kanchanaburi en dan naar Ayutthaya. Waarom? Omdat je in Ayutthaya ook de trein naar Chiang Mai kunt nemen! Zo zie je dus beiden maar hoeft niet eerst weer terug naar Bangkok! Tenzij je natuurlijk persé dat nachtje in Bangkok wil slapen.Pivo schreef:Bedankt voor de tip Inge! Het gaat mij voornamelijk om het lawaai en in/uitloop. De tijd van iedere nacht doorhalen en zuipen hebben we achter ons dus een fatsoenlijke nachtrust stellen we wel op prijs
Nog een vraag:
Is de periode juli/augustus echt laagseizoen? Met het oog op seizoensdrukte qua boeken, maar ik las bv. ook dat het gebied boven kanchanaburi (erawan watervallen etc.) in het weekend vaak erg druk zijn (ook met Thai). Is het aan te raden dat gebied door de week te bezoeken? Dan doen we eerst Bangkok, dan naar Ayuthaya (weekend) en dan Kanchanaburi. Daarna weer terug naar Bangkok om naar het Noorden te reizen denk ik.
[edit]
Ook vast een voorlopig schema in elkaar geknutseld om een idee te krijgen of dit qua indeling te doen is. Dus niet teveel in te weinig tijd. En of het een logische indeling isDe indeling vanaf het 'zuiden' gedeelte is denk ik compleet afhankelijk van het weer ter plaatse.
Graag commentaar!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
-
- heeft ervaring
Hey Esther! Het schema is inmiddels al geupdate
dat leek ons idd ook handiger. Schema ziet er nu zo uit:

We hebben de dagen op Koh Phi Phi geschrapt en vervangen voor een dagtocht zodat we in Khao Sok en Koh Tao wat meer ruimte hebben. De periode op Koh Tao is een beetje onder voorbehoud of m'n vriendin gaat leren duiken of niet (moet nog naar de huisarts om naar haar oren te laten kijken). Als ze niet kan duiken dan korten we dat wel weer in.

We hebben de dagen op Koh Phi Phi geschrapt en vervangen voor een dagtocht zodat we in Khao Sok en Koh Tao wat meer ruimte hebben. De periode op Koh Tao is een beetje onder voorbehoud of m'n vriendin gaat leren duiken of niet (moet nog naar de huisarts om naar haar oren te laten kijken). Als ze niet kan duiken dan korten we dat wel weer in.
-
- Volwaardig lid
Ghe, 2 zielen 1 gedachte
Maar moet eerlijk bekennen dat ik pas na mijn post zag dat jou post alweer een poosje geleden was
Maar dacht laat t maar staan, je weet maar nooit.

Maar moet eerlijk bekennen dat ik pas na mijn post zag dat jou post alweer een poosje geleden was

Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
-
- Volwaardig lid
Hoe gaan jullie trouwens van Kanchanburi naar Ayutthaya?
Wij denk ik met de bus, maar wie weet zijn er nog talloze andere mogelijkheden.
Wij denk ik met de bus, maar wie weet zijn er nog talloze andere mogelijkheden.
-
- heeft ervaring
Zoveel mogelijkheden zijn er geloof ik niet hoor 
1. Met een taxi/minibus rechtstreeks (=duur)
2. Met de locale bus naar Suphanburi, overstappen en weer door
3. Eerst naar Bangkok en dan met de trein/minibus
Wij pakken gewoon de bus via Suphanburi, je doet er net zolang over als via Bangkok en je ziet nog eens wat. En ik laat me graag uitlachen door locals om mijn lengte (2m)

1. Met een taxi/minibus rechtstreeks (=duur)
2. Met de locale bus naar Suphanburi, overstappen en weer door
3. Eerst naar Bangkok en dan met de trein/minibus
Wij pakken gewoon de bus via Suphanburi, je doet er net zolang over als via Bangkok en je ziet nog eens wat. En ik laat me graag uitlachen door locals om mijn lengte (2m)