Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

Re: Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

#31 Bericht door Pivo » woensdag 26 mei 2010, 09:51

Dank voor de tips, voorlopig is het plan Bangkok - Chiang Mai toch met de trein te doen. Dan wordt het Bangkok - Kanchanaburi - Ayutthaya - Trein naar CM. Vanaf CM willen we dan met het vliegtuig naar Phuket om gelijk door te gaan naar Phi Phi.

Iemand nog tips over de nachtvlucht? :)

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#32 Bericht door Pivo » woensdag 26 mei 2010, 23:42

Nou, we hebben de knoop doorgehakt en vast AirAsia tickets geboekt voor 553 baht per persoon :) Andere tickets waren 1700+ baht per persoon dus lijkt een goede deal! 26 juli om 22:25 vliegen we vanaf Chiang Mai naar Phuket (aankomst 00:30). Prijs in totaal 2226 baht voor 2 personen, waarvan 300 baht voor het selecteren van stoelen (ben 2 meter lang, en heb graag een paar euro over voor een exit row seat :P) en 418 baht voor het meenemen van de bagage. Ohjah, we vliegen ook nog :mrgreen:

Nu boeken we gewoon vooraf een nachtje ergens in de buurt van Phuket zodat we daar gewoon direct met een taxi naar toe kunnen. Lijkt me dan geen probleem verder :)

Schemaatje voor het eerste deel van de reis ziet er dan zo uit:

11-7-2010 Vlucht Dusseldorf - Dubai
12-7-2010 Vlucht Dubai - Bangkok
13-7-2010 Bangkok
14-7-2010 Bangkok
15-7-2010 Bangkok
16-7-2010 Bangkok -> Kanchanaburi
17-7-2010 Kanchanaburi
18-7-2010 Kanchanaburi
19-7-2010 Kanchanaburi
20-7-2010 Kanchanaburi -> Ayutthaya
21-7-2010 Ayutthaya -> Chiang Mai (nachttrein)
22-7-2010 Chiang Mai
23-7-2010 Chiang Mai
24-7-2010 Chiang Mai
25-7-2010 Chiang Mai
26-7-2010 Vlucht Chiang Mai - Phuket

Mocht de situatie nu dramatisch veranderen, of ons reisschema wijzigt lastminute dan zijn we dus zo'n 55 euro kwijt. Is nog te overzien lijkt me..

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Inge » donderdag 27 mei 2010, 12:19

Ziet er goed uit, lekker relaxerd zo te zien. Geniet ervan en je komt zeker terug!

Ga ook vanaf Phuket naar Phi Phi met een dagtrip ofzo.
Wij zijn afgelopen jaar op Ko Lanta geweest, ook zeer de moeite waard ( bij Krabi)

Gr. Inge

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Inge » donderdag 27 mei 2010, 12:35

Nog een tipje:

Afgelopen jaar hebben we in BKK geslapen in het Rambuttri Village inn, superhotelletje om de hoek bij Kao San Road ( met zwembad op het dak!!)
We hadden een splinternieuwe kamer voor dacht ik 1100 bath.Er zijn al kamers v.a 300 bath geloof ik. Wij hadden een double m,et prive sanitair, wel zo lekker. Het zit op een soort pleintje met ontbijtzaakje, internetshop en reisbureautjes ect. Supergezellig.
Het hotel/guesthouse heerft een groot verloop en ook veel kamers dus kan je er wel terecht denk ik zonder reserveren. ook is er een bagageruimte waar je voor 20 bath p/dag bagage op kunt slaan.( hebben wij gedaan toen we uit cambodja naar BKK gingen en daarna door naar Ko Lanta. We kwamen toch weer terug in BKK. )

Het ligt in Soi Rambuttri, aan het eind van KSR rechtaf, 1e straat links. Dit is een straat waar meerdere guesthouses zitten en erg leuke eettentjes. Net uit de drukte maar dichtbij.
We zijn ook wezen kijken bij Lamphu guesthouse, zit in dezelfde straat maar was vol. zag er ook erg goed uit.

Vergeet ook Ko van kessel niet hoor, de fietstocht door chinatown is wel een hoogtepunt in je vakantie!

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#35 Bericht door Pivo » donderdag 27 mei 2010, 15:52

Bedankt voor de tips! Co van Kessel heb ik al een keer gedaan in 2006, maar we gaan gewoon nog een keer want dat is inderdaad een erg leuke ervaring :)

Even helemaal wat anders; ik kwam er net achter dat we niet precies 30 dagen, maar 31 dagen in Thailand zijn :oops: Dat zou dus 1 dag overstay betekenen. We komen op 12 juli om 19:00 aan in Bangkok, en vertrekken op 10 augustus om 09:00. Das dus eigenlijk maar 14 uur overstay :P Nu heb ik begrepen dat immigration op het vliegveld hier niet zo moeilijk over doet (of je mag gewoon door, of 500 baht boete pp). Echter, kom je om een of andere reden in aanraking met de pliesie buiten het vliegveld dan zijn ze vrij streng. Hence het nieuwsbericht van die opgepakte backpackers die een visa run deden en wel 6 dagen overstay hadden.

Nu hebben we 2 opties:

1. Er op gokken, kans is natuurlijk ook minimaal dat in die laatste nacht, of op weg naar het vliegveld wat gebeurd.
2. Een toeristenvisum aanvragen voor 60 dagen, is nu toch gratis.

Optie 2 is natuurlijk ideaal omdat het nu gratis is. Amsterdam of Den Haag ligt alleen niet om de hoek (2-2,5 uur met de trein enkele reis). Visumaanvraag via de post heb ik niet zoveel vertrouwen in..

Wat nu :mrgreen:

[edit]

Hier trouwens het 2e deel van de reis :P

Dinsdag 26-7-2010 Chiang Mai - Phuket (vliegtuig)
Woensdag 26-7-2010 Phuket -> Ko Phi Phi
Donderdag 27-7-2010 Ko Phi Phi
Vrijdag 28-7-2010 Ko Phi Phi
Zaterdag 29-7-2010 Ko Phi Phi -> Khao Sok NP
Zondag 30-7-2010 Khao Sok NP
Maandag 31-7-2010 Khao Sok NP
Dinsdag 1-8-2010 Khao Sok NP -> Ko Tao
Woensdag 2-8-2010 Ko Tao
Donderdag 3-8-2010 Ko Tao
Vrijdag 4-8-2010 Ko Tao
Zaterdag 5-8-2010 Ko Tao
Zondag 6-8-2010 Ko Tao
Maandag 7-8-2010 Ko Tao -> Bangkok
Dinsdag 8-8-2010 Bangkok
Woensdag 9-8-2010 Vlucht Bangkok - Dubai
Donderdag 10-8-2010 Vlucht Dubai - Dusseldorf

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door NieTan » zaterdag 29 mei 2010, 16:19

Pivo schreef:Nu de situatie in Thailand weer tot rust lijkt te komen ga ik weer verder met de voorbereiding :P Zit nu te kijken naar een vliegticket van Chiang Mai naar Phuket. Vroeg boeken blijkt wel aantrekkelijk want de prijzen die ik een maand geleden zag gelden al niet meer. Er is nu echter wel een super promo, ticket voor slechts 550 baht pp. Nadeel is dat deze vlucht om 22:30 vertrekt en rond 00:30 aankomt in Phuket. Is het dan nog net zo eenvoudig om van het vliegveld naar een hostel te komen? Voor ons onervaren reizigers lijkt het zo onpraktisch of valt dat heel erg mee? :mrgreen:
Vanaf phuket airport is het geen probleem om laat nog richting Patong te gaan. Mini busje voor 350 baht ben ik niet zeker van, taxi 600 baht wel. Ik zou wel een dagje in Phuket blijven zeker wel de moeite. Dan kan je daar een trip naar Phi Phi boeken. Dan heb je gelijk je bus en boot erheen plus nog een volle dag met excursie. Normaal gesproken is zon excursie 1 dag. Je kan ook 3 dagen blijven. Dan heb je de eerste dag excursie en dan neem je gewoon 3 dagen later de boot en bus mee terug met de excursie van die dag. Vanaf patong kan je dan weer een bus nemen richting Surat thani/don sak om je boot naar Koh tao te nemen. Dit hebben wij ook gedaan afgelopen Januari. Op Phi phi weet ik nog wel een leuke snorkel excursie voor 700 baht, garantie op snorkellen met haaien!! Verder ga je nog de hoogte punten langs rond Phi Phi erg leuk en goedkoop zat zelfs een lunch bij in. Mocht je meer info willen over beide excursies laat het maar weten.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#37 Bericht door Pivo » zaterdag 29 mei 2010, 23:25

Meer info als altijd beter dus graag! Naar aanleiding van ervaringen van vrienden met Phi Phi in het hoogseizoen zijn we nu ook aan het kijken om misschien Railay aan te doen. De scenery is vergelijkbaar met Phi Phi, maar dan geen eiland en zonder bezopen Engelsen :P

Oh, en ik heb me vergist in het aantal dagen dat we in Thailand zijn dus een visum is toch niet nodig :roll:

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door NieTan » zondag 30 mei 2010, 22:20

Pivo schreef:Meer info als altijd beter dus graag! Naar aanleiding van ervaringen van vrienden met Phi Phi in het hoogseizoen zijn we nu ook aan het kijken om misschien Railay aan te doen. De scenery is vergelijkbaar met Phi Phi, maar dan geen eiland en zonder bezopen Engelsen :P

Oh, en ik heb me vergist in het aantal dagen dat we in Thailand zijn dus een visum is toch niet nodig :roll:
Ziet er goed uit 'Railay' (koh kai) ben er zelf nooit geweest maar ga er zeker een keer kijken.
Ik ben zelf ook op Phi Phi geweest in het hoogseizoen, vond dat reuze mee vallen met de engelsen. Wil je complete rust dan moet je er niet heen gaan, maar een beetje vertier is toch niet verkeerd?? :D

Snorkel trip op Phi Phi Heete Amazing snorkeling tour. Smorgens van 8 tot 14:00 geloof ik.
Echt een aanrader vooral het snorkellen met de haaien was super gaaf. Kleine boot, wij waren maar met 6 man.

Dan de trip vanaf Phuket richting Phi Phi is met Sea Angel Cruise, wel een grote boot met veel mensen maar voor het geld zeker goed en je kan dus meerdere dagen weg blijven (wel aangeven bij je boeking)

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#39 Bericht door Pivo » zondag 30 mei 2010, 22:40

Dat klinkt ook wel goed! Ik denk dat we daar maar gaan bekijken wat we doen. Phi Phi is wat makkelijker te bereiken en qua accomodatie wat beter zo te zien. Gezien ik geen fanatiek rotsklimmer ben misschien toch maar phi phi ;)

Kun je trouwens treintickets vooraf boeken via internet? We willen vanaf ayutthaya naar chiang mai met de trein, maar we zijn maar 1 dag in ayutthaya dus als we dan nog kaartjes moeten kopen zit de trein misschien al vol? Zelfde geldt voor de treinreis vanaf Surathani naar BKK aan het einde van de reis. Vliegen vanaf Surathani is misschien ook een optie, alhoewel ik niet weet hoe haalbaar het is om van ko tao naar het vliegveld te komen op dezelfde dag.

[edit]

Website gevonden: http://www.thairailwayticket.com

Even route Ayutthaya - Chiang Mai ingevuld. Dan kom je uiteindelijk op: lower berth = 856 / upper berth = 766. Hoe weet je nu of dit boven elkaar is? Of is dat een domme vraag :D Tweede punt, hoe weet je waar jou nummertje zich bevind in de trein?

[edit2]

lol, berth nummers zijn dus de ticket prijzen in baht :roll: In de laatste boeking stap zie je ook een coach en seat nummer dus dat zal wel aan de buitenkant van de wagons te zien zijn oid.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#40 Bericht door Pivo » donderdag 03 juni 2010, 10:10

Nieuwe vraag! Als we sochtends vroeg uit Khao Sok vertrekken, kunnen we dan nog een boot halen dezelfde morgen/middag naar Koh Tao? (vanaf Don Sak denk ik?). De nachtboot van 23:00 wil ik vermijden..

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#41 Bericht door bauke66 » donderdag 03 juni 2010, 13:37

Kijk eens op http://www.thailandday.com/Boattransfer/kotao.html. Het is een lange boottocht, of je moet vanaf Chumphon gaan, dan vaar je maar een paar uurtjes maar moet je reisprogramma aanpassen. Bootkaartjes zijn behoorlijk prijzig vanaf 500 baht p.p. Of je moet er een soort package deal van kunnen maken.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#42 Bericht door Pivo » donderdag 03 juni 2010, 14:00

Er gaat dus maar 1 boot vanaf suratthani naar ko tao overdag, dat valt een beetje tegen :p Die bootreis overdag is op zich het probleem niet. Maar is 08:00 vertrek haalbaar vanaf Khao Sok? Dat zou ongeveer een uur rijden moeten zijn, majah, dan moet er ook wel vervoer zijn natuurlijk :)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Jeanette » donderdag 03 juni 2010, 15:09

Maar als je uit het noorden komt en naar Koh Tao moet dan ga je toch niet via Surat Thani? Wij hadden 2 jaar geleden ook die tickets van de reisorganisatie maar zijn uitgestapt in Chumpom. Op het perron konden we kaartjes voor Koh Tao kopen, je krijgt een sticker op je T-shirt en je wordt naar de goede bus, naar de goede pier, naar de goede boot gedirigeerd en dat je op Koh Tao weet waar je moet zijn staat allemaal op die sticker. :lol: 8-)

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#44 Bericht door Pivo » donderdag 03 juni 2010, 18:01

We komen niet vanuit het noorden :) Eerst phi phi, dan khao sok, dan koh tao. Om nou vanuit khao sok naar chumpon te gaan...

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door unforgiven » zondag 06 juni 2010, 09:50

Standaard tripje hmmmm niet doen ik heb maar een kort antwoord GO ISARN!! :mrgreen:
There is only one road in life, the hard road.....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”