Kanchanaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
rob30berg
komt net kijken
komt net kijken

Kanchanaburi

#1 Bericht door rob30berg » dinsdag 25 mei 2010, 15:51

wij willen in Kanchanaburi graag naar de Erawan watervallen en naar Hellfire pass. Een van deze twee zaken willen we op de dag dat we terug gaan naar Bangkok en daar de nachttrein (18:00h) pakken naar Chiang Mai. We vragen ons af of dit haalbaar is en welk van de twee Erawan of Hellfire het beste te combineren is. En hoe het beste terug naar Bangkok gereisd kan worden.

In bangkok moeten we dan van thunburi station naar Hualamphong station, iemand die weet hoe we dat het beste kunnen doen en hoeveel tijd dat kost.

hoop dat iemand hier ervaring mee heeft

RoelV81
komt net kijken
komt net kijken

Re: Kanchanaburi

#2 Bericht door RoelV81 » dinsdag 25 mei 2010, 16:03

Wij willen vanuit de River kwai tours ook direct door naar de nachttrein, welke 's avonds 19:30 uur richting Chiang Mai gaat.
Vanuit de tours zeggen ze dat je het zeker gaat halen en zetten ze ons zelfs bij het station met onze koffers af.
Maar ik begrijp dat jullie deze excursies niet georganiseerd willen doen?

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door frans49 » dinsdag 25 mei 2010, 20:47

rob30berg schreef:wij willen in Kanchanaburi graag naar de Erawan watervallen en naar Hellfire pass. Een van deze twee zaken willen we op de dag dat we terug gaan naar Bangkok en daar de nachttrein (18:00h) pakken naar Chiang Mai. We vragen ons af of dit haalbaar is en welk van de twee Erawan of Hellfire het beste te combineren is. En hoe het beste terug naar Bangkok gereisd kan worden.

In bangkok moeten we dan van thunburi station naar Hualamphong station, iemand die weet hoe we dat het beste kunnen doen en hoeveel tijd dat kost.

hoop dat iemand hier ervaring mee heeft

Tonburi naar Hualamphong kan, denk ik, het beste per boot en bus.

Mocht je erg weinig tijd hebben is taxi best een niet te dure optie.
Maar hoe duur weet ik nu even niet meer.

Met al je reisplannen.
Denk je er wel aan dat het erg warm is en dat je vakantie hebt.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#4 Bericht door bauke66 » woensdag 26 mei 2010, 11:54

Hoi Rob,

Het lijkt me een behoorlijk vol programma. De laatste rechtstreekse trein vanaf Kanchanaburi naar Bangkok gaat kwart voor drie 's middags. Bus of minibus van Kanchanaburi naar Bangkok lijkt me een betere keus. Als je een dagtour Erawan waterfall & Hellfire pass boekt ben je rond half zes weer terug bij de Bridge over the River Kwai.
Concreto ik zou je asnraden een dagje langer in Kanchanaburi te blijven.

groeten Bauke

Soi 24
Expat
Expat

#5 Bericht door Soi 24 » vrijdag 28 mei 2010, 05:55

Het is inderdaad flink sjouwen op één dag, maar het kan wel. Het beste is dan om naar Erawan te gaan.

Je regelt ter plekke in Kanchanaburi een taxi (kan ook een dag van tevoren) die je voor rond de 1000 bath op en neer brengt van Kanchanaburi naar Erawan. Reistijd is ruim een uur heen en hetzelfde weer terug. Je doet dat in de morgen-uren en blijft dan 2 á 3 uur in het park. Je bent dan rond het middag-uur weer in Kanchanaburi.

Vervolgens neem je een minivan, die brengt je voor 150 baht pp naar Bangkok Victory Monument, in twee uren. Daar neem je of een taxi of de BTS/MRT (skytrain naar station Asok en daar overstappen in de metro naar Hua Lampoong) naar Hua Lampoong Station.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door unforgiven » vrijdag 28 mei 2010, 13:47

Teveel op een dag en in de droge tijd is Erawan niet echt top maar goed prachtig daar althans toen ik er voor het laats was,,,,,hellfire pass interessant hoeveel tijd een an ander duurt weel het is Thailand en zeker het verkeer in Bangkok kan voor vertraging zorgen al is het niet meer zo extreem als vroeger.
gewoon een tour bus nemen is het goed maar het busstation is nog mijlen ver van Hualampong ik zou Thonburi station maar overslaan.....
taxi dus flink onderhandelen over de prijs.......
There is only one road in life, the hard road.....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”