Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Thaise vriendin

#181 Bericht door jumbo » dinsdag 18 mei 2010, 09:08

Mart schreef:Dus zoiets van tuseen de 87 en 102 :roll: Leven die nog in Thailand :?: :) :)
Kan je nagaan hoe ze eruit ziet :D :D ....en hoe je vrouw jou dus ziet :P :P :P
Had effe geen rekening gehouden met jouw senioriteit makker
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#182 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 21 mei 2010, 09:11

Gardensafari schreef:Mijn vriendin is 17 jaar jonger dan ik. We hebben elkaar in Nederland ontmoet. Zij heeft een NL-paspoort.
We zijn verliefd geworden en wonen nu drie jaar samen.
Had me ook kunmnen gebeuren met een Nederlandse, Russische of Zuid-Amerikaanse vrouw.
Maar het is toevallig een Thaise en sommigen kijken daarvan raar op.
Maar slechts weinigen hebben het mij direct gezegd.

De meesten accepteren haar nu volkomen; de anderen heb ik vaarwel gezegd.
Ze is de oogappel van mijn ouders (beiden rond de 80).

Het gaat om liefde. Of die er nu meteen is of wat langzamer groeit doet niet terzake.
Een andere grond voor een goede relatie is er volgens mij niet.
Of het moet een puur economische relatie zijn, van welk feit beide partijen zich bewust zijn.

Hans,

Ook ik sluit mij aan. Heb de zelfde ervaring zoals jij omschrijft.
Degenen die het veroordelen heb ik ook inderdaad vaarwel gezegd en degene die het omarmen zijn de echte vreienden in het leven.

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#183 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 21 mei 2010, 09:36

Ice-CNX2009 schreef:
Gardensafari schreef:Mijn vriendin is 17 jaar jonger dan ik. We hebben elkaar in Nederland ontmoet. Zij heeft een NL-paspoort.
Had me ook kunmnen gebeuren met een Nederlandse, Russische of Zuid-Amerikaanse vrouw.

Het gaat om liefde. Of die er nu meteen is of wat langzamer groeit doet niet terzake.
Of het moet een puur economische relatie zijn, van welk feit beide partijen zich bewust zijn.

Hans,

Degenen die het veroordelen heb ik ook inderdaad vaarwel gezegd en degene die het omarmen zijn de echte vreienden in het leven.

Gijs
Lang leve de lol. ;) :lol: :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#184 Bericht door Bean » vrijdag 21 mei 2010, 10:14

Wouter_Udon schreef:
Ice-CNX2009 schreef:

Hans,

Gijs
Vergeet je niet je moppies te plaatsen in die andere rubriek wel zo belangrijk .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#185 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 21 mei 2010, 11:09

Bean schreef:
Wouter_Udon schreef:
Ice-CNX2009 schreef:
Hans,

Gijs
Vergeet je niet je moppies te plaatsen in die andere rubriek wel zo belangrijk .
Nee hoor, kijk maar. :lol: :lol: :lol:

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#186 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 21 mei 2010, 17:01

Wouter,

bedankt voor de aanvulling, ook op het forum moet je het van echte vrienden hebben...... :D :D

Maar volgende keer wel in goed nederlands graag :mrgreen:

Gijs

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#187 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 21 mei 2010, 17:59

Ice-CNX2009 schreef:Wouter,

bedankt voor de aanvulling, ook op het forum moet je het van echte vrienden hebben...... :D :D

Maar volgende keer wel in goed nederlands graag :mrgreen:

Gijs

Ik weet dat het not-done is om op taalfouten te reageren, en 99 van de 100 keer doe ik het ook niet maar ik vond deze te leuk om voorbij te laten gaan. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Bedankt! voor je begrip Gijs. :D

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#188 Bericht door Gardensafari » vrijdag 21 mei 2010, 18:26

Die Wouter toch... Geef hem een korte en hij maakt er zo een lange van. En dat op zijn leeftijd :lol: :lol: :D :lol: :lol:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#189 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 21 mei 2010, 18:30

Gardensafari schreef:Die Wouter toch... Geef hem een korte en hij maakt er zo een lange van. En dat op zijn leeftijd :lol: :lol: :D :lol: :lol:

Ik zit pas in mijn tweede jeugd dus dat moet nog wel lukken dacht ik. :lol: :lol: :lol:

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#190 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 21 mei 2010, 21:04

Wouter_Udon schreef:
Gardensafari schreef:Die Wouter toch... Geef hem een korte en hij maakt er zo een lange van. En dat op zijn leeftijd :lol: :lol: :D :lol: :lol:

Ik zit pas in mijn tweede jeugd dus dat moet nog wel lukken dacht ik. :lol: :lol: :lol:

ha ha ha dat mag ik graag horen, maar het was toch dat je zo jong bent als je je voelt dus is een tweede jeugd toch niet nodig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar waardeer hem wel, ik zag het pas later......... :oops:

Groet,

Gijs

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#191 Bericht door NieTan » maandag 24 mei 2010, 18:24

Ik en mijn vriendin praten hier ook regelmatig openhartig over. Jou vriendin zegt ouder is beter......
Waarom zegt ze dat denk je? Niet omdat ze een oudere man over het algemeen aantrekkelijker vind. Ze denk dat ze met een oudere man meer zekerheid heeft. Bijna elke Thaise vrouw droomt van een jonge aantrekkelijke man die ook nog eens goed voor haar kan zorgen. Echter zijn die in Thailand zeer schaars.. Elke Thaise vrouw kent wel 1 of meer verhalen uit haar omgeving waaruit blijkt dat jonge jongens alleen maar aan fun denken en weinig verantwoordelijkheids gevoel hebben en geen geld in het laatje brengen. Daarom zullen ze vaak zeggen dat een oudere man beter is. Maar diep in hun hart wil 99% een jonge man die ze dit wel kan bieden.

Dit zeg ik niet omdat ik zelf jong ben, maar hoor dit van veel Thaise vrouwen tussen de 20 en 30 jaar. Mijn vriendin 29, is 4 jaar ouder dan mij 25, als mensen ons voor het eerst zien (Thaise) dan krijgt mijn vriendin ook vaak de vraag waarom ze met een jonge man is en of ze niet beter een oudere farang kan nemen. Als mensen ons beter kennen (Thaise vrouwen) zijn ze jaloers op mijn vriendin. Thaise mensen hebben vaak een vooroordeel tegen de jonge farang, omdat ze denken dat we de vrouw niks te bieden hebben. Zijn ze ervan overtuigd dat we ze wel degelijk wat te bieden hebben (duurt wel lang) dan word er erg tegen je op gekeken.

Daarin tegen krijgen we natuurlijk ook vele reacties/signalen vanuit de Nederlandse omgeving. 9 van de 10 durven het niet direct tegen ons te zeggen maar we weten wel wat ze denken. Dan heb ik het vooral over het feit dat ik met een Thaise een relatie heb en niet dat ze 4 jaar ouder is. Veel mensen vragen zich af waar ben je mee bezig... Bij het begin vond ik het wel eens lastig, nu helemaal niet meer. Als ik mijn relatie vergelijk met de relaties van mijn vrienden met een jonge Nederlandse meid dan zou ik never nooit willen ruilen….Ik kan zo wel 10 argumenten geven. Maar laat ik dat maar niet doen wil hun ook in hun waarde laten.
Marien schreef:Heb het net nog maar even gevraagd aan mijn Thaise vriendin. Zij is bijna 26, ik 10 jaar ouder. Wat ze zegt is dat ouder beter is, 45, 46, 47 okay. 48? Yes, but that's the limit for me.
Ik weet ook niet waarom, maar blijkbaar is ruim 20 jaar ouder geen probleem voor een midden twintiger.

Als ik trouwens opmerkingen maak wanneer ik een jong ding met een oudere man zie, vindt ze dat erg onrespectvol, etc. Ook over het uiterlijk mag ik van haar echt geen grapjes maken. Toch echt cultuur bepaald, wat wij aantrekkelijk vinden.

jumbo
Expat
Expat

#192 Bericht door jumbo » dinsdag 25 mei 2010, 02:45

NieTan schreef:Ik en mijn vriendin praten hier ook regelmatig openhartig over. Jou vriendin zegt ouder is beter......
Waarom zegt ze dat denk je? Niet omdat ze een oudere man over het algemeen aantrekkelijker vind. Ze denk dat ze met een oudere man meer zekerheid heeft. Bijna elke Thaise vrouw droomt van een jonge aantrekkelijke man die ook nog eens goed voor haar kan zorgen. Echter zijn die in Thailand zeer schaars.. Elke Thaise vrouw kent wel 1 of meer verhalen uit haar omgeving waaruit blijkt dat jonge jongens alleen maar aan fun denken en weinig verantwoordelijkheids gevoel hebben en geen geld in het laatje brengen. Daarom zullen ze vaak zeggen dat een oudere man beter is. Maar diep in hun hart wil 99% een jonge man die ze dit wel kan bieden.
Inderdaad, zo zie ik dat ook.
Ook al vraag je ze het 100 keer ze zullen altijd aangeven dat jij de man bent, maar ik geef je op een broodje dat als ze een jongere versie van jou tegenkomen ze pleiten zijn....
Maar goed, meer vissen in de zee moet je dan maar denken....

jumbo
Expat
Expat

#193 Bericht door jumbo » maandag 31 mei 2010, 03:27

Zat nog effe wat na te prakkedenken over dit onderwerp en het 'gegeven' dat mannen altijd de ouderen lijken zijn in de relaties (maar zeker niet altijd de volwassene :P :P )

Thaise schoonmoeder ( B-pakketje) heeft een jongere Thaise man, Ex NL vrouw (B Pakketje) heeft een jongere vent, dochter (NL) heeft een jongere vriend
zomaar drie gevallen in mijn omgeving en zo zullen er talrijke meer zijn...

Nu de vrouw ge-emancipeerd lijkt te zijn en de man ge-evrouwcipeerd?? worden de rollen dus omgedraaid.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid

#194 Bericht door Gijs-CNX » maandag 31 mei 2010, 16:50

jumbo schreef:Zat nog effe wat na te prakkedenken over dit onderwerp en het 'gegeven' dat mannen altijd de ouderen lijken zijn in de relaties (maar zeker niet altijd de volwassene :P :P )

Thaise schoonmoeder ( B-pakketje) heeft een jongere Thaise man, Ex NL vrouw (B Pakketje) heeft een jongere vent, dochter (NL) heeft een jongere vriend
zomaar drie gevallen in mijn omgeving en zo zullen er talrijke meer zijn..

Nu de vrouw ge-emancipeerd lijkt te zijn en de man ge-evrouwcipeerd?? worden de rollen dus omgedraaid.
========

En dan niet te spreken over de nieuwe trend COUGARS :evil: :evil: in Nederland jagend op jonge mannen. Dat naast de Gold diggers :evil: :evil: die alleen voor het geld doen dus wat is het anders in Nederland?

Ach ja, zo blijven de rollen switchen......

jumbo
Expat
Expat

#195 Bericht door jumbo » dinsdag 01 juni 2010, 01:20

Ice-CNX2009 schreef:
En dan niet te spreken over de nieuwe trend COUGARS :evil: :evil: in Nederland jagend op jonge mannen. Dat naast de Gold diggers :evil: :evil: die alleen voor het geld doen dus wat is het anders in Nederland?

Ach ja, zo blijven de rollen switchen......
Hehehe, was ik vroeger al een fan van, maar naarmate ik ouder wordt is het minder geworden, vreemd??? :P :P :P

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”