hoe reeel zijn de tour prijzen die internet bedrijven tonen
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: hoe reeel zijn de tour prijzen die internet bedrijven tonen
En mag je wel 2 nachten verblijven op phagnam voor de full moon party, veel hotels hebben vaak een mimimum stay van 3 of 4 dagen tijdens FMP. En let erop dat de boten naar samui de volgende dag tjokvol kunnen zitten dus van te voren kaartje kopen anders moet je een dag wachten.
Ik zou juist de dag na het feest liever willen relaxen, want het gaat de hele nacht door en om dan brak op een vroege boot te moeten zitten........
Ik zou juist de dag na het feest liever willen relaxen, want het gaat de hele nacht door en om dan brak op een vroege boot te moeten zitten........
-
- komt net kijken
ja klopt als je een beetje op het intrnet ga kijken moet je na bij een full moon party langer blijven maar heb dit hotel via nrv geboekt was een voorwaarden voor mijn ticket en toen was 2 nachten geen probleem.
dus dat komt mooi uit
ja klopt bauke ik heb een beetje zitten rekenen en als we nu de trip bij hun boeken van 1 dag en niet mee terug gaan richting bangkok maar daar een kamer boeken dan betalen we de helft van wat we oorspronkelijk zouden betalen dan moeten we alleen de 2e dag even kijken maar dit kan vast gereld worden terplekken dat ze ons gewoon even mee nemen.
de trein rit verpaatsten is ook een slimme opti daar hadden we nog niet eens over nagedacht maar dan ben je wel van de tijds druk af.
ik had nog wel een vraagje weet iemand misschien hoelang het duurt om van de pier op koh samui naar surat thani vliegveld te komen er gaat een vliegtuig om 4 uur dacht ik dus als we 11 weg gaan dan moet het oh wel te doen zijn neem ik aan??
pieter
dus dat komt mooi uit
ja klopt bauke ik heb een beetje zitten rekenen en als we nu de trip bij hun boeken van 1 dag en niet mee terug gaan richting bangkok maar daar een kamer boeken dan betalen we de helft van wat we oorspronkelijk zouden betalen dan moeten we alleen de 2e dag even kijken maar dit kan vast gereld worden terplekken dat ze ons gewoon even mee nemen.
de trein rit verpaatsten is ook een slimme opti daar hadden we nog niet eens over nagedacht maar dan ben je wel van de tijds druk af.
ik had nog wel een vraagje weet iemand misschien hoelang het duurt om van de pier op koh samui naar surat thani vliegveld te komen er gaat een vliegtuig om 4 uur dacht ik dus als we 11 weg gaan dan moet het oh wel te doen zijn neem ik aan??
pieter
-
- Volwaardig lid
De boot van samui naar don sak 1.5-2 uur? dan met de bus van don sak naar vliegveld ook een uurtje denk ik en je moet minimaal 1,5 uur van te voren aanwezig zijn om in te checken. En dan moet je op samui nog van je hotel naar de pier wat ook al gauw 30 minuten kost afhankelijk van waar je zit (chaweng/bophut?) en je moet tuurlijk bij elke overstap speling hebben. Nogmaals, informeer gewoon ter plekke want als je de dag ervoor zegt da je vlucht om 4 uur gaat dan weten ze pcies hoe laat je weg moet daaro.
-
- Volwaardig lid
Weet jij hoelang die bus er ongeveer over doet? Wij zitten nog een beetje te googelen en te kijken waar we vanaf Kanchanaburi heen willen.bauke66 schreef: VIP Bus Kanchanaburi-Koh Samui (wel met stopover Khao San Rd BKK) kost je ca 900 baht p.p. inclusief bootkaartje.
groeten Bauke
Alles goed trouwens met je? En je weet het he, tzt neem ik even contact met je op!
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Kanchanaburi-Koh Samui is wel even doorbijten met de minibus en VIP Bus. Vertrek half twee 's middags Kanchanaburi aankomst Koh Samui 10 uur 's ochtends. Minibus Kanchanaburi-Bangkok duurt 2,5 uur, dan twee uurtjes wachten en met de big coach naar Suratthani.
Ik zit nog even na te denken over het Jungle Raft avontuur. Ik zou toch overwegen het hele arrangement vanaf Kanchanaburi te boeken. In dat geval kun je met een minibusje of gewone bus naar Kanchanaburi gaan en daarvandaan met de taxi naar jullie River Kwai Jungle raft. Dat scheelt je sowieso de laatste nacht in Bangkok want je kunt dan direct door met bus/trein naar Koh Samui of whatever.
groeten Bauke
P.S. Het leven is immer goed in Kanchanaburi, maar het is wel heel erg rustig hier..........
Ik zit nog even na te denken over het Jungle Raft avontuur. Ik zou toch overwegen het hele arrangement vanaf Kanchanaburi te boeken. In dat geval kun je met een minibusje of gewone bus naar Kanchanaburi gaan en daarvandaan met de taxi naar jullie River Kwai Jungle raft. Dat scheelt je sowieso de laatste nacht in Bangkok want je kunt dan direct door met bus/trein naar Koh Samui of whatever.
groeten Bauke
P.S. Het leven is immer goed in Kanchanaburi, maar het is wel heel erg rustig hier..........
-
- Volwaardig lid
Das een stevig ritje Bauke! Hmmmm......erg lang. Te lang eigenlijk. Maar evengoed dank voor je antwoord! Dus rustig bij jou? Enig idee hoe dat komt?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Alternatief voor lange busreis is natuurlijk de nachttrein van Ban Pong of Nakhon Pathom naar Suratthani. Dat is aardig duurder maar een stuk relaxter uiteraard (je moet dan nog wel even de portermonnee trekken voor een bootkaartje).
Ja die rust hier....het schijnt in Bangkok nogal heet te zijn en dan niet alleen qua temperatuur. Over de oververhitting in Bangkok wordt elders op dit forum al genoeg geschreven ik heb daar weinig meer aan te toe te voegen, ik houd wel rekening met een big clash...
Ja die rust hier....het schijnt in Bangkok nogal heet te zijn en dan niet alleen qua temperatuur. Over de oververhitting in Bangkok wordt elders op dit forum al genoeg geschreven ik heb daar weinig meer aan te toe te voegen, ik houd wel rekening met een big clash...
-
- komt net kijken
Nog een tip, zorg als het mogelijk is om een beetje vroeg bij de Jungle Rafts te zijn, je kunt je daar namelijk met een zwemvest om een heel stuk door de rivier laten drijven. Maar dat moet naturlijk wel bij daglicht, en meestal vertrek je daar al weer direct na het ontbijt. Trouwens een super lokatie, ga ook het dorpje er achter eens in. (het optreden s'avonds is niet echt de moeite waard)
-
- Volwaardig lid
Nou Bauke, snel hopen op betere tijden! Dit is toch ook niet wat zo.....Dacht eigenlijk dat Kanchanaburi wel meer volk zou trekken nu het in Bangkok zo onrustig is. Mensen vluchten weg en dan vaak naar iets wat dicht bij is. Na ja, hoe je het ook went of keert ons zie je in Oktober! (pas
) Wij laten ons niet tegen houden! Behalve dan door aswolken in Europa

-
- komt net kijken
bedankt voor jullie reacties allemaal.
een aantal tips heb ik meteen mee genomen in de reis.
het word misschien wel zeuren er is nu een negatief reisadvies voor bangkok
maar we hebben nog 3 weken.
ik wacht ook met het boeken van de hotels dit gaat via een man in thailand dus
dit kan ik waarschijnlijk niet terug krijgen als de hele trip niet door gaat door de situatie daar.
we het enige wat op dit moment vast staat is het verblijf bij de full moon party.
Met de rest kunnen we nog alle kanten op.
misschien is het slim om er een dag bangkok vanaf te halen bij de start van onze reis.
we komen de 13e juni aan en deze dag lekker rustig aan we willen in een hotel in of in de
buurt van chinatown zodat we redelijk dicht bij de tempels zitten.
we willen naar de tempels en fietsen is dit te doen in een ruime dag?
hierna willen we dan graag door naar Ayutthaya om hier even te verblijven en dan door naar de river en hierna
richting het zuiden deze tijd kom waarschijnlijk niet in gevaar maar op het laatst verblijven we nog 3 nachten in bangkok
hier zijn we wel weer een beetje huiverig voor.
ik zal nog even de hotels geven waar we in willen verblijven.
Bangkok staat nog niet vast we willen iets in china town maar niet te duur 1000 bath p/n ongeveer
dan willen we een nacht verblijven op een jungle raft bij de river kwai.
hierna de jungle in.
hierna willen we 4 nachten in pukhet verblijfen hotel centara karon wel flink aan de prijs maar schijnt heel goed te zijn.
Koh Pha Ngan voor 2 nachten dit hotel ligt als enige vast en is het Haadlad Prestige Resort & Spa
hierna door naar samui hier verblijven we in het white house hotel.
hierna terug naar surat thani om weer richting bangkok te vliegen.
hier ligt ons hotel weer niet vast en de 3e vliegen we hoplijk weer veilig en voldaan naar huis.
een aantal tips heb ik meteen mee genomen in de reis.
het word misschien wel zeuren er is nu een negatief reisadvies voor bangkok
maar we hebben nog 3 weken.
ik wacht ook met het boeken van de hotels dit gaat via een man in thailand dus
dit kan ik waarschijnlijk niet terug krijgen als de hele trip niet door gaat door de situatie daar.
we het enige wat op dit moment vast staat is het verblijf bij de full moon party.
Met de rest kunnen we nog alle kanten op.
misschien is het slim om er een dag bangkok vanaf te halen bij de start van onze reis.
we komen de 13e juni aan en deze dag lekker rustig aan we willen in een hotel in of in de
buurt van chinatown zodat we redelijk dicht bij de tempels zitten.
we willen naar de tempels en fietsen is dit te doen in een ruime dag?
hierna willen we dan graag door naar Ayutthaya om hier even te verblijven en dan door naar de river en hierna
richting het zuiden deze tijd kom waarschijnlijk niet in gevaar maar op het laatst verblijven we nog 3 nachten in bangkok
hier zijn we wel weer een beetje huiverig voor.
ik zal nog even de hotels geven waar we in willen verblijven.
Bangkok staat nog niet vast we willen iets in china town maar niet te duur 1000 bath p/n ongeveer
dan willen we een nacht verblijven op een jungle raft bij de river kwai.
hierna de jungle in.
hierna willen we 4 nachten in pukhet verblijfen hotel centara karon wel flink aan de prijs maar schijnt heel goed te zijn.
Koh Pha Ngan voor 2 nachten dit hotel ligt als enige vast en is het Haadlad Prestige Resort & Spa
hierna door naar samui hier verblijven we in het white house hotel.
hierna terug naar surat thani om weer richting bangkok te vliegen.
hier ligt ons hotel weer niet vast en de 3e vliegen we hoplijk weer veilig en voldaan naar huis.
-
- Zeer veel ervaring
- Contacteer:
Hoi Pieter,
Ik kan me goed voorstellen dat jullie er nog niet helemaal uit zijn. Thailand is echt een groot 'avontuur' aan het worden.
Ik kan je misschien nog een beetje gerust stellen vanuit Kanchanaburi, backpackers gaan nog van noord naar zuid en v.v. taxibusjes van en naar BKK Airport rijden nog dagelijks. Persoonlijk zou ik zo min mogelijk hotels van te voren boeken, het beperkt je 'reisvrijheid' en misschien moet je deze vakantie wel extra flexibel zijn. Bovendien kun je heel veel hotels nog wel als last-minute boeken.
Taxi BKK Airport-Kanchanaburi kost ca 2.500 baht. Ayutthaya is goed te doen vanaf Kanchanaburi al dan niet met stopover in Khao San rd Bangkok.
Succes met de voorbereidingen.
groeten Bauke
Ik kan me goed voorstellen dat jullie er nog niet helemaal uit zijn. Thailand is echt een groot 'avontuur' aan het worden.
Ik kan je misschien nog een beetje gerust stellen vanuit Kanchanaburi, backpackers gaan nog van noord naar zuid en v.v. taxibusjes van en naar BKK Airport rijden nog dagelijks. Persoonlijk zou ik zo min mogelijk hotels van te voren boeken, het beperkt je 'reisvrijheid' en misschien moet je deze vakantie wel extra flexibel zijn. Bovendien kun je heel veel hotels nog wel als last-minute boeken.
Taxi BKK Airport-Kanchanaburi kost ca 2.500 baht. Ayutthaya is goed te doen vanaf Kanchanaburi al dan niet met stopover in Khao San rd Bangkok.
Succes met de voorbereidingen.
groeten Bauke
-
- komt net kijken
Bauke
bedankt voor al je nuttige reacties.
ik denk dat onze reis ook gewoon door gaat en dat we alles terplaatsen gaan regelen.
ik heb me flink ingelezen op het forum.
nu is ook niet de periode om hotels te boeken alles heb ik gelezen omdat er nu minder mensen
die kant op gaan als aan het begin van het jaar wij gaan van 12-6 tot 3-7 dus volgens mij perect
om alles goedkoper lokaal te regelen.
zou iemand dit kunnen bevestigen of zou je het gewoon wel boeken?
we willen niet zo lang in bangkok blijven we willen naar de tempels en fietsen en dan snel de stad uit
je weet maar nooit weet jij of dit in 1 dag te doen is?
hierna snel weer door de rest van ons programma moet redelijk haalbaar zijn vanaf na de jungle
4 nachten phuket of krabi maakt ons eigelijk niet zoveel uit omdat phuket word omschreven als tormolinos das een beetje zonde 10 uur vliegen verder op de hotels zijn ook allemaal nog vrij dus een leuk hotel een klasse lager is meer dan welkom.
2 phanang
3 samui
en dan nog 3 bangkok maar we kunnen dan ook wel weer ergens anders heen en de dag voor onze vlucht die kant op gaan
bedankt voor al je nuttige reacties.
ik denk dat onze reis ook gewoon door gaat en dat we alles terplaatsen gaan regelen.
ik heb me flink ingelezen op het forum.
nu is ook niet de periode om hotels te boeken alles heb ik gelezen omdat er nu minder mensen
die kant op gaan als aan het begin van het jaar wij gaan van 12-6 tot 3-7 dus volgens mij perect
om alles goedkoper lokaal te regelen.
zou iemand dit kunnen bevestigen of zou je het gewoon wel boeken?
we willen niet zo lang in bangkok blijven we willen naar de tempels en fietsen en dan snel de stad uit
je weet maar nooit weet jij of dit in 1 dag te doen is?
hierna snel weer door de rest van ons programma moet redelijk haalbaar zijn vanaf na de jungle
4 nachten phuket of krabi maakt ons eigelijk niet zoveel uit omdat phuket word omschreven als tormolinos das een beetje zonde 10 uur vliegen verder op de hotels zijn ook allemaal nog vrij dus een leuk hotel een klasse lager is meer dan welkom.
2 phanang
3 samui
en dan nog 3 bangkok maar we kunnen dan ook wel weer ergens anders heen en de dag voor onze vlucht die kant op gaan
-
- kenner
sugar palm kata is een aardig alternatief in phuket. Het is wel meer een boetiekhotel, dus geen groot domein gelijk centara maar evenzeer met (kleiner) zwembad/jacuzzi. Ligt pal in het centrum, zo'n 300 meter vh strand.pietertjeb schreef:
http://www.latestays.com/sugar-palm-resort/ heeft leuke prijzen, maar kijk ook es bij anderen als booking.com of r24, ...
Persoonlijk vind ik kata gezelliger dan karon, mooie baai tegen karon een langgerekt strand.
namiddagje op leam singh beach en dan door naar surin voor cocktails/bier en sunset
namidagje op naiharn en dan naar rawai voor de seafood.
voormiddagje in phuket stad wandelen omgeving phang-nga road
dagtrip koh phiphi of similan islands
avondje patong, bangla road
enz...
je gaat je echt niet vervelen en phuket nooit meer met torremolinos vergelijken.
-
- komt net kijken
rob
bedankt dit hotel ziet er leuk uit en de ligging en vooral de prijs het scheelt bijna de helft
met karon.
ik moet nog wel even een weekje wachten met boeken dan zijn we daar ongeveer.
maar onwijs bedankt heb je verder nog tips waar we heen moeten binnen phuket we verblijven
hier waarschijnlijk 4 nachten.
voor we weer door gaan.
bedankt dit hotel ziet er leuk uit en de ligging en vooral de prijs het scheelt bijna de helft
met karon.
maar onwijs bedankt heb je verder nog tips waar we heen moeten binnen phuket we verblijven
voor we weer door gaan.
-
- kenner
graag gedaanpietertjeb schreef:rob
met karon.
voor we weer door gaan.
tri trang beach en paradise beach zijn ook heel mooi.
de waterval stelt niks voor, daar moet je niet naartoe (je gaat ook naar kanchanburi? erawan waterval is prachtig)
Phang nga bay is prachtig maar die james bond rots stelt niet veel voor, john gray sea canoe is prijzig maar zeker de moeite, google maar es. Aan een tripje naar james bond en het drijvend moslimrestaurant moet je geen geld verspillen.
Misschien een overnachting op phiphi? heb je de kans naar viewpoint te wandelen en bvb op long beach te verblijven.
maar met de huidige toestand (ik weet niet wanneer je juist vertrekt) is noord vietnam een prachtig alternatief, halong bay, sapa, hanoi, nihmbinh, ...