Thaise vriendin
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Thaise vriendin
Ik ben bang dat zo'n emancipatiegolf geen 20 jaar zal duren. De invloed van de tv en globalisering (zelfs van de culturen) is in volle gang.
- jumbo
- Expat
Keurig toch, hoeven jullie dit keer niet zo lang onder een juk te levenmenan schreef:Ik ben bang dat zo'n emancipatiegolf geen 20 jaar zal duren. De invloed van de tv en globalisering (zelfs van de culturen) is in volle gang.

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Ligt er aan onder wiens juk je leeft en wat je met juk bedoelt

- jumbo
- Expat
Ik hoef slechts te verwijzen naar je eigen ingezonden stuk over de emancipatie,menan schreef:Ligt er aan onder wiens juk je leeft en wat je met juk bedoelt![]()
zegt me genoeg lijkt me'heeft er bijna toegeleid dat de man gedemoniseerd is'
'Man in identiteitscrisis'
'Veel mannen uit het westen vluchten weg uit die krankzinnige draaimolen'

-
- Volwaardig lid
Goed opgelet

- jumbo
- Expat
goede stukjes verdienen een scherp oogmenan schreef:Goed opgelet![]()
![]()

-
- Erelid
Welk cijfer had jij voor rekenenjumbo schreef:Dus als ik een beetje kan rekenen werd Moontje zwanger tijdens de inwerkperiode.... handig meisje toch wel....Mart schreef:Ik ben pas 13 jaar getrouwd met een Thaise, na een "inwerkperiode" van 2 jaar.![]()
![]()

De uitwerking vond plaats in de tweede week van april, Benjamin nu pas 11

Men nog een Hassie Bassie

-
- Volwaardig lid
Ik zat er al op te wachten.Mart schreef:Welk cijfer had jij voor rekenenjumbo schreef:Dus als ik een beetje kan rekenen werd Moontje zwanger tijdens de inwerkperiode.... handig meisje toch wel....Mart schreef:Ik ben pas 13 jaar getrouwd met een Thaise, na een "inwerkperiode" van 2 jaar.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De uitwerking vond plaats in de tweede week van april, Benjamin nu pas 11![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Live your dream, don't dream your life.
- jumbo
- Expat
Dacht dat-ie ouder was, komt waarschijnlijk omdat ik naar jou keek....Mart schreef:Welk cijfer had jij voor rekenenjumbo schreef:Dus als ik een beetje kan rekenen werd Moontje zwanger tijdens de inwerkperiode.... handig meisje toch wel....Mart schreef:Ik ben pas 13 jaar getrouwd met een Thaise, na een "inwerkperiode" van 2 jaar.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De uitwerking vond plaats in de tweede week van april, Benjamin nu pas 11![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Men nog een Hassie Bassie...wat betekend dat???? Of als mijn vermoeden juist is over de betekenis stop jij dan nu maar....

-
- komt net kijken
Ik ben zelf 43 jaar en mijn Thaise vrouw is 39 jaar. Ik heb haar overigens in Nederland ontmoet. Zelf natuurlijk ook in Thailand geweest. Het belangrijkste is je eigen verwachtingen managen. Thailand is een prachtig land met lieve mensen, maar ook daar zijn natuurlijk dingen minder mooi. Zelf kan ik goed tussen de Thaise mensen verblijven. Minder luxe dan in Nederland, maar wel gezellig. Er is altijd eten en drank.
Voor het vakantiegevoel ga ik naar de badplaatsen. Pattaya bezoek ik ook voor de sfeer. Je weet wat daar gebeurt, maar het is daar ook gezellig.
Dan je eigen gevoel over de jonge meiden en oudere mannen. Ik vind het ook niet altijd prettig om te zien. Maar het is een gegeven dat het gebeurd. Veel keuzes van de vrouwen worden gemaakt om economische motieven. Tja, je zult maar een gezin moeten onderhouden en je hebt geen geld. En dan komt daar zo'n oude blanke man en die kan jou verzorgen, maar ook je kinderen en eventuele familileden. Dit komt voor.
Maar vergeet niet, dat de gemiddelde Thaise vrouw heel netjes is en gewoon samen is met een Thaise man. Nu zijn Thaise mannen ook weer een verhaal apart, want juist het gedrag van de Thaise man, zorgt er weer voor dat vrouwen graag een blanke man willen hebben. Zo zijn er veel motieven.
En tot slot: twee mensen kunnen ook gewoon verliefd worden op elkaar, ongeacht hun leeftijd. Datr gebeurt ook in Nederland.
Dus oudere mannen en jonge vrouwen komt voor, maar hun motivatie kan zo verschillend zijn.
Voor het vakantiegevoel ga ik naar de badplaatsen. Pattaya bezoek ik ook voor de sfeer. Je weet wat daar gebeurt, maar het is daar ook gezellig.
Dan je eigen gevoel over de jonge meiden en oudere mannen. Ik vind het ook niet altijd prettig om te zien. Maar het is een gegeven dat het gebeurd. Veel keuzes van de vrouwen worden gemaakt om economische motieven. Tja, je zult maar een gezin moeten onderhouden en je hebt geen geld. En dan komt daar zo'n oude blanke man en die kan jou verzorgen, maar ook je kinderen en eventuele familileden. Dit komt voor.
Maar vergeet niet, dat de gemiddelde Thaise vrouw heel netjes is en gewoon samen is met een Thaise man. Nu zijn Thaise mannen ook weer een verhaal apart, want juist het gedrag van de Thaise man, zorgt er weer voor dat vrouwen graag een blanke man willen hebben. Zo zijn er veel motieven.
En tot slot: twee mensen kunnen ook gewoon verliefd worden op elkaar, ongeacht hun leeftijd. Datr gebeurt ook in Nederland.
Dus oudere mannen en jonge vrouwen komt voor, maar hun motivatie kan zo verschillend zijn.
- jumbo
- Expat
Naast het feit dat er zat Thaise dames zijn die een (bveel) oudere Thaise echtgenoot hebben
Oud zijn hier heeft meer met respect, vertrouwen, verwachte rijkdom te maken dan met sec leeftijd en status
Oud zijn hier heeft meer met respect, vertrouwen, verwachte rijkdom te maken dan met sec leeftijd en status
-
- Volwaardig lid
Toch typisch dat deze argumenten altijd worden aangehaald door de oudere forumleden.jumbo schreef:Naast het feit dat er zat Thaise dames zijn die een (bveel) oudere Thaise echtgenoot hebben
We weten toch allemaal dat Thailand (azie) een bestemming is voor veel sextoeristen waarbij de oudere man een nachtje kan feesten met een jong ding. Dat kan de jongere man trouwens ook hier alleen valt dat schijnbaar minder op gezien de berichtgeving altijd alleen over oudere mannen gaat.
- marinusmali
- Standaard Lid
Waarom zegt mijn lieve kleine vrouwtje dan altijd dat ik een "Poor falang" ben maar toch ontzettend veel van mij houdt en ik van haar.
Waarom zingt ze dan regelmatig in huis en toont ze dat ze werkelijk gelukkig is?
Misschien maakt veel geld niet gelukkig!!!
Geld is een middel om te leven en niet om extra gelukkig te zijn.
Ik weet zeker dat een groot aantal Thaise vrouwen gelukkig zijn dat een farang echt voor hun zorgen en dan gaat het niet om de hoeveelheid geld maar om de geborgenheid die hij geeft aan haar en hij ontvangt de geborgenheid van haar en haar verzorging in de huishouding en van hem!!
Als dat de basis is kan ik me indenken dat vele farangs blij zijn met hun Thaise vriendin en een gelukkig leven met haar kunnen hebben al is ze van dezelfde leeftijd, wat niet altijd opgaat, want mijn vrouwtje is 20 jaar jonger maar is geen baby, ze is een volwassen vrouw. Ik word 29 mei 60 jaar maar heb een jong en een verliefd hart!!

Waarom zingt ze dan regelmatig in huis en toont ze dat ze werkelijk gelukkig is?

Misschien maakt veel geld niet gelukkig!!!

Geld is een middel om te leven en niet om extra gelukkig te zijn.
Ik weet zeker dat een groot aantal Thaise vrouwen gelukkig zijn dat een farang echt voor hun zorgen en dan gaat het niet om de hoeveelheid geld maar om de geborgenheid die hij geeft aan haar en hij ontvangt de geborgenheid van haar en haar verzorging in de huishouding en van hem!!
Als dat de basis is kan ik me indenken dat vele farangs blij zijn met hun Thaise vriendin en een gelukkig leven met haar kunnen hebben al is ze van dezelfde leeftijd, wat niet altijd opgaat, want mijn vrouwtje is 20 jaar jonger maar is geen baby, ze is een volwassen vrouw. Ik word 29 mei 60 jaar maar heb een jong en een verliefd hart!!

-
- komt net kijken
Beste Borat, wat marinusmali schreef over de verhouding oud en jong in Thailand heeft alles te maken met respect voor de ouderen in de Thaise cultuur.
Je mag dat niet verwarren met de oudere mannen die naar Thailand komen voor een wilde nacht met een jonge vrouw. Dat laatste gebeurt zeker, ook in Nederland. Maar dat gebeurt al sinds de oudste geschiedenis. Denk maar aan de Romeinen bijvoorbeeld.
Zeker kennen veel mensen Thailand door het imago van sextoerisme. Mensen die in Thailand zijn geweest en het land beter hebben bekeken, die weten wel beter. Zo wordt Amsterdam toch ook gezien als een grote hoerenstad waar overal drugs te koop is.
Ik onderschrijf dus de mening van marinusmali die stelt dat een Thaise jonge vrouw gelukkig kan zijn met een oudere farang. Ook al zou de start van de relatie bepaalt zijn door economische motieven, dan kan later de relatie echt worden. Puur, liefde voor elkaar.
Je mag dat niet verwarren met de oudere mannen die naar Thailand komen voor een wilde nacht met een jonge vrouw. Dat laatste gebeurt zeker, ook in Nederland. Maar dat gebeurt al sinds de oudste geschiedenis. Denk maar aan de Romeinen bijvoorbeeld.
Zeker kennen veel mensen Thailand door het imago van sextoerisme. Mensen die in Thailand zijn geweest en het land beter hebben bekeken, die weten wel beter. Zo wordt Amsterdam toch ook gezien als een grote hoerenstad waar overal drugs te koop is.
Ik onderschrijf dus de mening van marinusmali die stelt dat een Thaise jonge vrouw gelukkig kan zijn met een oudere farang. Ook al zou de start van de relatie bepaalt zijn door economische motieven, dan kan later de relatie echt worden. Puur, liefde voor elkaar.
- jumbo
- Expat
Ik haal het aan omdat thaise/aziatische vrouwen een relatie met een oudere man (farang of aziaat) niet zomaar zonder meer afwijzen. Het was een aanvulling op wat FT vertelde.Borat schreef:Toch typisch dat deze argumenten altijd worden aangehaald door de oudere forumleden.jumbo schreef:Naast het feit dat er zat Thaise dames zijn die een (bveel) oudere Thaise echtgenoot hebben
We weten toch allemaal dat Thailand (azie) een bestemming is voor veel sextoeristen waarbij de oudere man een nachtje kan feesten met een jong ding. Dat kan de jongere man trouwens ook hier alleen valt dat schijnbaar minder op gezien de berichtgeving altijd alleen over oudere mannen gaat.
Overigens heeft dit oudere forumlid zowel veel jongere echtgenote's gescoord in Europa als in Azie, dus mijn 'argument' is meer een 'feit' dat een 'bewering'...

De jongere zal het niet zo snel vermelden op een openbaar forum omdat het voor een jongere een nog groter gezichtsverlies is om te moeten betalen voor 'liefde'. Herkenbaar??

Daarom valt het jou op dat het altijd over ouderen gaat inzake dat soort berichtgevingen.