Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket

#46 Bericht door jumbo » zaterdag 24 april 2010, 04:18

Koelere zeg, ik wist niet dat er een zo passend lied op mij was geschreven
Ik ken die knakkerd Blanker ook niet, maar hij weet wel erg veel details over me :lol:

Elst, effe een dooddoenertje die ik vaak lees als men zelf een minder 'knappe' partner heeft
Beauty is in the eye of the beholder......my ass...hij/zij is knap of lelijk....
geen honderd beholders kunnen dat veranderen :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#47 Bericht door elst99 » zaterdag 24 april 2010, 06:44

Zal je vertellen wat mijn probleem is! Denk dat Mart het kan bevestigen, hij ziet er voor zijn leeftijd (72) erg goed uit! het word mij steeds aangeboden, ik mag naar huis en de dames willen wel : take care !!!
Hij is niet grijs ( echt niet geverfd) wordt geschat door europees en thais veel jonger zo tussen de 50 en 60.
En de "rotzak" zegt als ik vraag, heb je nog iemand gesproken als hij alleen boodschappen gedaan heeft is, ja; {"ze vinden het allemaal zo leuk dat ik mijn moeder nog steeds meeneem op vakantie"} Nou ja, snap je het nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ondanks dat hebben we het gezelig en gelukkig erg veel humor.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

jumbo
Expat
Expat

#48 Bericht door jumbo » zondag 25 april 2010, 05:02

elst99 schreef:Zal je vertellen wat mijn probleem is! Denk dat Mart het kan bevestigen, hij ziet er voor zijn leeftijd (72) erg goed uit! het word mij steeds aangeboden, ik mag naar huis en de dames willen wel : take care !!!
Hij is niet grijs ( echt niet geverfd) wordt geschat door europees en thais veel jonger zo tussen de 50 en 60.
En de "rotzak" zegt als ik vraag, heb je nog iemand gesproken als hij alleen boodschappen gedaan heeft is, ja; {"ze vinden het allemaal zo leuk dat ik mijn moeder nog steeds meeneem op vakantie"} Nou ja, snap je het nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ondanks dat hebben we het gezelig en gelukkig erg veel humor.
Snap het volkomen, dames hier hebben een zwak voor mannen tussen de 50/60, hehehehe

Vraag me af hoe ze weten dat je zijn moeder bent :P :P :P ;)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#49 Bericht door elst99 » zondag 25 april 2010, 08:24

Knap maar wel grijs! :o :D :D :D grapje! Ja het is soms wat met het kind van je schoonmoeder, blijft behelpen!

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#50 Bericht door soulwy » zondag 25 april 2010, 12:29

jumbo schreef:Koelere zeg, ik wist niet dat er een zo passend lied op mij was geschreven
Ik ken die knakkerd Blanker ook niet, maar hij weet wel erg veel details over me :lol:

Elst, effe een dooddoenertje die ik vaak lees als men zelf een minder 'knappe' partner heeft
Beauty is in the eye of the beholder......my ass...hij/zij is knap of lelijk....
geen honderd beholders kunnen dat veranderen :P :P
Degenen die ik mooi vind, vinden anderen (de meesten) lelijk. Smaken verschillen blijkbaar...
Nou ben ik wel godsgruwelijk knap, dus beauty & the beast gaat wel weer op. ;) :lol:

Weet je wat ik een dooddoener vind?
" Zij/ hij ziet er nog goed uit voor zijn/haar leeftijd..."
Dit is dus absoluut niet complimenteus! Zoiets als: "Voor een lelijkerd ben je eigenlijk best wel mooi.."
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#51 Bericht door Sert » zondag 25 april 2010, 13:41

soulwy schreef:.....
Nou ben ik wel godsgruwelijk knap....
post dan maar een foto van jou! Kunnen we er allemaal van genieten.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#52 Bericht door elst99 » zondag 25 april 2010, 16:52

Kijk dat bied perspektief, Soulwy! We gaan aanstaande woensdag naar Nederland terug heb een bongerd met kersen daar moet ik dringend vogelverschrikkers voor op hangen in de bomen, stuur een foto, ik zal ze afdrukken en hang ze op. Ik beloof je als er dan nog kersen aan de boom hangen, krijg je een kilootje.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#53 Bericht door Sert » zondag 25 april 2010, 17:31

elst99 schreef:Kijk dat bied perspektief, Soulwy! We gaan aanstaande woensdag naar Nederland terug heb een bongerd met kersen daar moet ik dringend vogelverschrikkers voor op hangen in de bomen, stuur een foto, ik zal ze afdrukken en hang ze op. Ik beloof je als er dan nog kersen aan de boom hangen, krijg je een kilootje.
...foei

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#54 Bericht door soulwy » zondag 25 april 2010, 18:21

Haha... van je forumvrienden moet je het hebben... haha...
Btw Elst 99, doe dan maar meteen een kilootje of 2. De vogels vallen dood van verliefdheid neer, dus er blijven meer kersen over... :lol:
K.S. 2008

RuudThai
Expat
Expat

#55 Bericht door RuudThai » maandag 26 april 2010, 18:37

stevenl schreef:Jawel, immigratie heeft bekend gemaakt dat ze mensen die als gevolg van de aswolk niet weg konden geen overstay in rekening zal brengen.
Ik ben ook een slachtoffer van de aswolk hoewel ik niet gestrand ben op de luchthaven van Bangkok.
Mijn non-O retirement visum verliep op 22 april dus moest ik uiterlijk 21 april de verlenging aanvragen. Op dat moment had ik van de ambassade echter nog niet de inkomstenverklaring ontvangen en op de oude van vorig jaar wilden ze het niet doen bij de immigratiedienst in Sakon Nakhon.

Ik had die verklaring al ruim 2 weken geleden aangevraagd, wel wat laat, maar dat kwam omdat ik één jaaropgaaf pas eind maart ontving. Dus Songkran zat er tussen, maar met een beetje mazzel zou het net op tijd gelukt zijn.
Niet dus, want volgens zeggen had de ambassade het vorige week zó druk met al die gestrande lui dat ze nauwelijks toekwamen aan de verwerking van de binnengekomen post.
Gistermorgen pas kreeg ik het papier en gelijk naar de immigratiedienst. Maar ik kon praten als Brugman en zeggen dat ik door overmacht te laat was, ik kreeg gewoon 5 dagen overstay aan m´n broek :( . Dus 2500 baht naar de gallemieze :x :cry: .
De chef kwam er nog bij en zwaaide met de oekaze van Bangkok met de inhoud die Steven aangeeft en verder geen soepelheid voor mijn zaak. Helaas!

Overigens verloopt mijn paspoort begin maart 2011 en het visum werd op diezelfde datum gezet. Als ik met mijn nieuwe paspoort kom volgend jaar, dan stempelt de immigratiedienst er kosteloos de resterende tijd tot en met 21 april bij.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#56 Bericht door soulwy » vrijdag 30 april 2010, 16:03

Ik ga nu met mijn nieuwe paspoort naar de immigratie.
Ik heb dus geen reisbewijs van Thailand naar een ander land. Ik ga rond 2 juni naar Europa, zal ik de vliegticket kopen voordat ik naar de immigratie ga zodat ik het kan aantonen? Of is het afdoende als ik zeg dat ik op doorreis ben naar Laos, dat ik per bus wil reizen maar nog geen busticket daarvoor heb gekocht?
K.S. 2008

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#57 Bericht door soulwy » maandag 03 mei 2010, 09:46

Update:
Ik was bij de immigratie in CM en ik heb 2 keuzes:

1)
Immigratie CM stuurt mijn paspoort naar Immigratie in BKK voor de stempel en check aankomstdatum.
Dit kan 2-3 weken duren en moet dus de gehele periode overstay betalen (heb vanaf 1 mei overstay)

2) Ik ga naar Immigratie BKK en het kan 1 dag gefixed worden en betaal voor 2-3 dagen overstay.

De keuze is makkelijk.
Het is dus was moeizamer dan verwacht. Baal wel n beetje... :(
K.S. 2008

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#58 Bericht door stevenl » maandag 03 mei 2010, 09:54

Tja, vervelend.

Aan de andere kant: je hebt gewacht met actie nemen tot je overstay had, in plaats van de overstay te vermijden en direct na verlies actie te nemen.

Ben
Expat
Expat

#59 Bericht door Ben » maandag 03 mei 2010, 12:43

stevenl schreef:Tja, vervelend.

Aan de andere kant: je hebt gewacht met actie nemen tot je overstay had, in plaats van de overstay te vermijden en direct na verlies actie te nemen.
Correct Steven nooit afwachten bij twijfel altijd ruim van te voren inlichtingen vragen bij de immigratie en dan handelen .

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#60 Bericht door soulwy » woensdag 05 mei 2010, 10:16

stevenl schreef:Tja, vervelend.

Ja beste man, de timing was niet gunstig: Songkhran, 2 weken wachten op paspoort + nog enkele ongunstige data en dan zit je zo aan een overstay bij een verblijf van 1 maand. Niet zo bijdehand doen hoor, dat werkt deze keer niet.

Anyway, update:

Naar immigration in Bangkok, wow wat een gebouw, groooot! Heel ongunstig gelegen qua bereikbaarheid openbaar vervoer.

Ik was daar om 8:30 en om 10:30 was het klusje geklaard. Ik raad iedereen aan om zo vroeg mogelijk te gaan, men heeft ook lunch van 12:00-13:00.
Moest 2 keer naar de copycenter, wat ook veel tijd in beslag nam. De dame was vriendelijker dan vriendelijk. Zoals velen van jullie al zeiden, heb ik een verlenging van 7 dagen voor 1,900 baht. Ze vroeg wel naar mijn ticket, maar ik zei dat ik het niet bij me had en dat ik naar Laos had gewild, maar dat ik mijn plannen nu moet wijzigen. We hebben wat Thaise woorden uitgewisseld en ze wenste me Chok dii, veel geluk.
Leuker kunnen ze het niet maken, maar wel vriendelijker ;-)
Vriendelijke mensen is echt wat me op de been houdt, want dat heb je in sommige situaties echt nodig.
Tot nu toe geen klagen hierover, behalve dan die ene ellendeling van een dief.

Over en uit.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”