Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: Thaise vriendin

#136 Bericht door Mart » dinsdag 04 mei 2010, 11:43

Ik ben pas 13 jaar getrouwd met een Thaise, na een "inwerkperiode" van 2 jaar.

Maar ik was geen ZZP'er - Zelden Zulke Problemen.

Lees ook eens op dit forum : met schade en schande.

Veel sukses op je ontdekkingsreis :o

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#137 Bericht door driver » dinsdag 04 mei 2010, 12:36

Mart schreef:Ik ben pas 13 jaar getrouwd met een Thaise, na een "inwerkperiode" van 2 jaar.

Wat heeft ZZP-er ermee te maken als ik zo vrij mag zijn ?
Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen

maar dat terzijde :mrgreen:

schade en schande ...ik zal dat even trachten te vinden.

inwerkperiode van 2 jaar en nu inmiddels 13 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig ga ik vanuit duszzz....das heel mooi vindt ik.

ontdekkingsreis....komt wel goed of niet maar niemand hoeft zich daar zorgen over te maken hoor want ik heb in diverse topics al gelezen dat de 1 dit vindt en de ander weer dat en vlgs mij is ieder persoontje een ander persoontje dus niemand kan een ander voor gaan kauwen denk ik wat de goede of minder goede manier is om een relatie te beginnen en op te bouwen.
Met vallen en opstaan kom je meestal het verst heb ik geleerd en gemerkt dus dat zal dan ook wel gaan gebeuren maar ik laat me niet zo snel uit het veld slaan en ik hoop Suk. ook niet duszzz..Alles komt goed zei ooit een wijs man die ik goed ken.

vraag : welk topic is dat schade en schande te vinden ?
ik heb al wat rondgeneust maar nog niet gevonden in de gauwigheid.

mvg driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#138 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 04 mei 2010, 12:45

driver schreef:
Mart schreef:Ik ben pas 13 jaar getrouwd met een Thaise, na een "inwerkperiode" van 2 jaar.

Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen

inwerkperiode van 2 jaar en nu inmiddels 13 jaar getrouwd en nog steeds gelukkig ga ik vanuit duszzz....das heel mooi vindt ik.

ontdekkingsreis....komt wel goed of niet maar niemand hoeft zich daar zorgen over te maken hoor want ik heb in diverse topics al gelezen dat de 1 dit vindt en de ander weer dat en vlgs mij is ieder persoontje een ander persoontje dus niemand kan een ander voor gaan kauwen denk ik wat de goede of minder goede manier is om een relatie te beginnen en op te bouwen.
Met vallen en opstaan kom je meestal het verst heb ik geleerd en gemerkt dus dat zal dan ook wel gaan gebeuren maar ik laat me niet zo snel uit het veld slaan en ik hoop Suk. ook niet duszzz..Alles komt goed zei ooit een wijs man die ik goed ken.

mvg driver
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f ... en+schande
Live your dream, don't dream your life.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#139 Bericht door driver » dinsdag 04 mei 2010, 12:49

Wouter_Udon schreef:
driver schreef:

Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen

mvg driver
http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f ... en+schande
jij bent snel...woon je naast de computer ofzo 8-)
bedankt in ieder geval.

Edit : Lang maar interessant leestopic denk ik dus dat ga ik later deze dag even doen.

mvg driver

Mart
Erelid
Erelid

#140 Bericht door Mart » dinsdag 04 mei 2010, 13:05

driver schreef:
Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen
OOOOHHHHHHH :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Zelfstandige, Zonder, Personeel :o

Op zoek naar :?: :?: :?: :?: :?:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#141 Bericht door driver » dinsdag 04 mei 2010, 16:26

Mart schreef:
driver schreef:
Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen

ik begrijp jouw reactie niet zo goed denk ik, heb ook alleen maar LBO gevolgd ooit toen ik nog jong was :mrgreen:

oochhhh ????? wat bedoel je daarmee ?

op zoek naar ??????

Misschien kun je gewoon duidelijk zijn en zeggen wat je bedoelt ipv wat woorden met smilies gebruiken wat van alles kan betekenen denk ik.... duszzzz...Wees even duidelijk naar me toe aub zodat ik begrijp wat je bedoelt maar nu vraag ik me af wat je nu eigenlijk bedoelt .

mvg driver
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 04 mei 2010, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#142 Bericht door Jeanette » dinsdag 04 mei 2010, 16:41

Mart schreef:
driver schreef:
Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen

Nee hoor, het betekend; Zorg zwaarte profiel en wordt in verpleeghuizen soms opgemaakt door jou soort zzp'ers. Daarin wordt per bewoner vastgelegd op hoeveel minuten zorg de desbetreffende bewoner recht heeft per dag. (vroeger ging je dan wandelen in het park of over een markt, tegenwoordig vult men de tijd met administratie.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#143 Bericht door driver » dinsdag 04 mei 2010, 16:44

Jeanette schreef:
Mart schreef:
driver schreef:
Het betekent overigens:

Zelfstandige
Zonder
Poen

Nee hoor, het betekend; Zorg zwaarte profiel en wordt in verpleeghuizen soms opgemaakt door jou soort zzp'ers. Daarin wordt per bewoner vastgelegd op hoeveel minuten zorg de desbetreffende bewoner recht heeft per dag. (vroeger ging je dan wandelen in het park of over een markt, tegenwoordig vult men de tijd met administratie.
Hmmmm...hoeveel minuten zou ik dan krijgen in het geval dat ik er terechtkom ? Als ze me dan maar wel net als vroeger laten wandelen dan kom ik tenminste nog eens buiten :mrgreen:

jumbo
Expat
Expat

#144 Bericht door jumbo » woensdag 05 mei 2010, 02:12

Driver

Oeverloos lullen is niet direct hetgeen waar ik op doelde maar door praten leer je elkaar kennen en zo ook elkaars achtergrond, overeenkomsten en dan hier voornamelijk verschillen en gewoonten want je zult je indien je wilt dat eea slaagt moeten aanpassen en dat druist helemaal tegen die vrijheid waar je zolang voor hebt gevochten in. De meeste paren in NL scheiden omdat ze erachter komen nadat alle plichtplegingen zijn gedaan (bruiloft, kinderen verwekt, opgevoed en de deur uit) dat ze hun partner helemaal niet kennnen of niet meer herkennen. Dat komt omdat zij waarschijnlijk ook kozen voor oeverloos lullen of omdat de buitenkant belangrijker was :oops: En toen paste men zichzelf nog niet eens aan, wat hier min of meer gebruik is....

En dan werk met je meissie vergelijken terwijl de eeuwenoude handregel is dat werk en prive gescheiden moeten blijven??? Ook daar sla je dus op je eigen duim...

Er zijn voldoende successtories ook en dat ondanks het feit dat Thai heel erg verschillen van ons westerlingen,ik geloof Geert direct als er een 1:1 verhouding is, dat lijkt mij ook een betere verhouding dan een van de anderen een voordeel te geven en je start ook min of meer in die verhouding met een 50/50 kans op een goede afloop.

Als je daarnaast een leuk inkomen hebt en niet teveel op je knip zit dan heb je een gouden toekomst, uiterlijk is echt niet belangrijk... gul zijn is hier tot cult verheven......kinderen willen ze voor de band niet uit liefde....en je farang vrienden zullen blij zijn als eea voor elkaar is omdat ze nu weer een andere uitlaatklep voor hun frustraties hebben en een 4e man om te kaarten.

Veel geluk en hou ons van je vorderingen op de hoogte!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#145 Bericht door driver » woensdag 05 mei 2010, 07:38

jumbo schreef:Driver

Oeverloos lullen is niet direct hetgeen waar ik op doelde maar door praten leer je elkaar kennen en zo ook elkaars achtergrond, overeenkomsten en dan hier voornamelijk verschillen en gewoonten want je zult je indien je wilt dat eea slaagt moeten aanpassen en dat druist helemaal tegen die vrijheid waar je zolang voor hebt gevochten in. De meeste paren in NL scheiden omdat ze erachter komen nadat alle plichtplegingen zijn gedaan (bruiloft, kinderen verwekt, opgevoed en de deur uit) dat ze hun partner helemaal niet kennnen of niet meer herkennen. Dat komt omdat zij waarschijnlijk ook kozen voor oeverloos lullen of omdat de buitenkant belangrijker was :oops: En toen paste men zichzelf nog niet eens aan, wat hier min of meer gebruik is....

En dan werk met je meissie vergelijken terwijl de eeuwenoude handregel is dat werk en prive gescheiden moeten blijven??? Ook daar sla je dus op je eigen duim...

Er zijn voldoende successtories ook en dat ondanks het feit dat Thai heel erg verschillen van ons westerlingen,ik geloof Geert direct als er een 1:1 verhouding is, dat lijkt mij ook een betere verhouding dan een van de anderen een voordeel te geven en je start ook min of meer in die verhouding met een 50/50 kans op een goede afloop.

Als je daarnaast een leuk inkomen hebt en niet teveel op je knip zit dan heb je een gouden toekomst, uiterlijk is echt niet belangrijk... gul zijn is hier tot cult verheven......kinderen willen ze voor de band niet uit liefde....en je farang vrienden zullen blij zijn als eea voor elkaar is omdat ze nu weer een andere uitlaatklep voor hun frustraties hebben en een 4e man om te kaarten.

Veel geluk en hou ons van je vorderingen op de hoogte!!!
okee duidelijk verhaal en grotendeels mee eens ,valt mee he ! :mrgreen:

Wat die farang vrienden betreft bedoel je denk ik het forum hier of zit ik nu fout ? zoniet : kom maar op met die frustaties en dat kaarten ...pffff..dat heb ik al jaren niet meer gedaan dus laten we beginnen met : pesten :)

Op de hoogte houden zal ik zeker doen ook als ik af en toe op m,n bek ga want dat zal zeker gaan gebeuren denk ik dus wordt vervolgd wat mij betreft .

mvg driver

jumbo
Expat
Expat

#146 Bericht door jumbo » woensdag 05 mei 2010, 07:56

driver schreef:okee duidelijk verhaal en grotendeels mee eens ,valt mee he ! :mrgreen:

Wat die farang vrienden betreft bedoel je denk ik het forum hier of zit ik nu fout ? zoniet : kom maar op met die frustaties en dat kaarten ...pffff..dat heb ik al jaren niet meer gedaan dus laten we beginnen met : pesten :)

Op de hoogte houden zal ik zeker doen ook als ik af en toe op m,n bek ga want dat zal zeker gaan gebeuren denk ik dus wordt vervolgd wat mij betreft .

mvg driver
Ik las ergens over dat soort van ontmoetingen indien er buitenlanders bij zijn, uiteraard gebeurt dat niet bij ons jongens van Jan de Wit...
Pesten kan ik zonder kaarten al, maar het ging dus niet echt bewust over forumleden hier maar meer over de farang die je leert kennen als je ergens in de sticks gaat wonen...

rustig aan dan breekt het lijntje niet!!!

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#147 Bericht door menan » woensdag 05 mei 2010, 07:59

in de jaren 50 van de vorige eeuw was het heel normaal dat mannen werkten en vrouwen het huishouden deed en voor de kinderen zorgde. In de jaren 60 is de emancipatiegolf op gang gekomen en heeft er bijna toegeleid dat de man gedemoniseerd is. Onderdrukker van de vrouw is nog een van de mildste uitdrukkingen. Ineens waren de vrouwen alleen maar slachtoffer. ik hoef hier niet te veel op in te gaan. dit is bij de meeste (ouderen) onder ons wel bekend. Man in identiteitscrisis, vrouwen willen hetzelfde als mannen, etc. De man als onderdrukker kon het alleen maar fout doen.
nu 50 jaar later is er nog steeds een enorme kloof tussen mannen en vrouwen. De mannen zijn de weg kwijt en vrouwen zijn nu merendeels economisch zelfstandig. Dat leidt er natuurlijk toe dat de relaties veel meer onder druk zijn komen staan en de noodzaak om (om financiële) redenen bij elkaar te blijven vrijwel verdwenen is. Of je werkt, of hebt een uitkering of je hebt een flinke alimentatie etc. Om economische redenen hoeven mensen niet meer bij elkaar te blijven.
Wat zou mensen er wel toe kunnen brengen bij elkaar te blijven?
Natuurlijk vele redenen, maar na een tijdelijke periode zie je toch heel veel echtscheidingen (de officiële) en samenwoningen weer stranden. een belangrijke reden dat mensen uit elkaar gaan is de hoge en verkeerde verwachtingen die men van elkaar heeft of die men aan elkaar stelt. Als die verwachtingen niet uitkomen dan gaat men weer op zoek naar een ander die wel aan die verwachtingen kunnen voldoen. Maar dat wordt en vicieuze cirkel.
Veel mannen uit het westen vluchten weg uit die krankzinnige draaimolen. komen in Thailand en komen bijna als door een tijdmachine weer terug in de jaren 50 van onze cultuur. en vinden dit prettig en overzichtelijk omdat de rolverdelingen veel duidelijker zijn.
Veel vrouwen hebben geen inkomen of willen alleen maar huismoeder zijn en gaan op zoek naar die westerling die ze dat kan bieden.Beide partijen gelukkig? Sommige wel en sommige niet. Maar wij als westerlingen moeten ons wel beseffen dat het in Thailand net zo kan gaan als in de jaren 50 van de vorige eeuw in het westen.
Ieder zoekt wat hem/haar op dat moment het beste uit komt, maar net als in het westen....je hebt geen zekerheid dat het altijd zo zal blijven. Daarin zal de Thaise vrouw niet afwijken van de westerse vrouw. Daarom is het belangrijk voor beide seksen om te weten wat men wel of niet van elkaar kan en wil verwachten. Dan weet je beiden waar je aan begint en waar je aan toe bent.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#148 Bericht door driver » woensdag 05 mei 2010, 08:06

jumbo schreef:
driver schreef:okee duidelijk verhaal en grotendeels mee eens ,valt mee he ! :mrgreen:

mvg driver
Ik las ergens over dat soort van ontmoetingen indien er buitenlanders bij zijn, uiteraard gebeurt dat niet bij ons jongens van Jan de Wit...
Pesten kan ik zonder kaarten al, maar het ging dus niet echt bewust over forumleden hier maar meer over de farang die je leert kennen als je ergens in de sticks gaat wonen...

rustig aan dan breekt het lijntje niet!!!
okee...en ik zal proberen het lijntje heel te houden

mvg driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#149 Bericht door Loe » woensdag 05 mei 2010, 13:52

Menan,

Ik ben het met je eens, maar indien de emancipatie golf in Thailand start en deze duurt dan ook ongeveer 20 jaar net als bij ons, dan ben ik toch een zeer tevreden mens in thailand :lol: :lol:

jumbo
Expat
Expat

#150 Bericht door jumbo » donderdag 06 mei 2010, 03:56

Dus als ik een beetje kan rekenen werd Moontje zwanger tijdens de inwerkperiode.... handig meisje toch wel.... :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”