Ben ik volledig met je eens, enige is dat ik dat aspect niet als een multi-culti aspect zie, maar gewoon een onderdeel van wederzijds onbegrip. Precies ditzelfde zal ook veelvuldig voorkomen tussen twee personen in Nederland, dat heeft niets perse met een Thai-westerse relatie te maken.menan schreef: Gekwetste zielen aan beide kanten en nu zoeken die gekwetste zielen de hoop bij elkaar dat ze nu een lange liefdevolle tot het einde der dagen een relatie of huwelijk kunnen aangaan.
Maar zo simpel gaat het natuurlijk niet.
Er zijn mensen die denken dat je hier 'makkelijker' aan een vaste relatie komt, nou, dat is niet zo, en dat ontdekken ze dan inderdaad. Ook in NL zijn er mensen die denken dat een relatie al hun financiele of anderssoortige problemen wel zal oplossen, en ook in dat geval gaat het dan doorgaands fout. Dit heeft niet specifiek met de Thaise cultuur te maken.
Dating-sides en zo zijn er absoluut niet alleen in Thailand, evenmin als bargirls iets specifiek Thais is, ik heb er nooit geen cijfers van gezien maar verwacht niet dat het 'slagings-percentage' in het Thaise geval noemenswaardig zal verschillen van dat van een gemiddelde Europese site... Mensen beginnen een relatie vanuit een onredelijk verwachtings-beeld, en als het dan mis gaat zeggen ze 'ligt aan Thailand', da's onzin. Pik je in NL een meisje op de walletjes op dan is de kans dat dat zal uitlopen op een fantastische relatie ook niet zo groot, waarom verwacht je dan dat dat in Thailand wel zo zal zijn?
Dingen die ECHT specifiek multi-culti zijn, zijn er eigenlijk helemaal niet zoveel. Wij zijn nu al heel wat jaartjes hier heel gelukkig getrouwd en als ik dan terug kijk naar wat nu echt specifiek multi-culti is dan weet ik maar weinig voorbeelden. Omgaan met Boedhisme en hun alom aanwezige geesten/spoken/voorvaderen mischien, een klein beetje verschil in het omgaan met familie (maar NL schoonmoeders kunnen NET zo lastig zijn als Thaise schoonmoeders...), omgaan met gezichtsverlies, maar meeste zaken zijn gewoon dingen die je in een Nederlandse relatie net zo hard zou hebben. Echt heel grote verschillen zie ik niet.