Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise vriendin

#91 Bericht door menan » zondag 02 mei 2010, 11:24

Wij zijn opgegroeid in een Joods-Christelijke cultuur. Dat zit diep in ons. Vanaf onze geboorte zijn we zo opgegroeid. Het zit misschien wel in onze genen. Daarin is en wordt ook ons vrouwbeeld bepaald. Mede door de emancipatie en feminisme is ons vrouw-en relatiebeeld hevig een erosie en veranderingen onderhevig. Daar is niks mis mee, maar het blijft wel binnen referentiekader van ons denken en bepaalt onze normen en waarden tav vrouwen en relaties.
De Thaise cultuur en ander culturen hebben een totaal andere basis. We kunnen er wel inzicht in krijgen, we kunnen er misschien wel het e.e.a van leren begrijpen, maar we zullen het nooit worden. Ook die hebben weer hun eigen referentiekader en normen en waarden
er komen dus 2 culturen samen die ieder hun eigen referentiekader en hun eigen normen en waarden hebben.
Beide culturen zijn beperkt in hun visie op de ander. Net zoals wij hun cultuur nooit helemaal kunnen doorvoelen, kunnen de Thai dat ook niet naar ons toe.
Daarom is het toch prachtig dat mannen en vrouwen van zulke verschillende culturen toch in staat zijn relaties aan te gaan. en dan maakt het toch niet uit of je over leeftijdsverschillen praat van b.v. 10-30- jaar, omdat we en niet de referentiekader van de Thais er op los kunnen laten evenals de referentiekader van de Westerling.
Er lijkt zich een soort nieuwe cultuur te vormen uit deze beide culturen waarin eigen normen en waarden gecreëerd worden.
Ik stel dus voor om ipv elkaar te bekritiseren of vraagtekens te plaatsen over het leeftijdsgebonden (en andere fenomenen), elkaar te respecteren, t stimuleren en te waarderen om de keuzes die beide betrokkenen maken met elke eigen reden en behoeftes. en juist deze site geeft een mooi beeld van wat mogelijk is in deze setting. Beide partijen zijn in ieder geval hun oude denkpatronen overstegen. Geweldig.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#92 Bericht door Jeanette » zondag 02 mei 2010, 13:18

Ben ik inclusief in jou "wij" en "ons" gevoel?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#93 Bericht door menan » zondag 02 mei 2010, 13:28

Geldt voor iedereen, want we zijn allemaal onderdeel van die culturen :P

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#94 Bericht door Jeanette » zondag 02 mei 2010, 13:32

Dus eh, dat ik een gevoel had dat het een 'mannen onder elkaar' verhaal was was een een beetje dom van mij?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#95 Bericht door menan » zondag 02 mei 2010, 13:34

Ik denk dat mijn antwoord duidelijk genoeg is. :P

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#96 Bericht door Jeanette » zondag 02 mei 2010, 13:35

Oké, ik ga mijn haar verven. 8-) 8-) 8-)

Ik zit wel te geiten maar ik vond het een positief stukje hoor.

jumbo
Expat
Expat

#97 Bericht door jumbo » maandag 03 mei 2010, 02:46

We stappen vrij gemakkelijk over het eerste verschil heen; we zijn totaal verschillende wezens en zelf binnen enkel culturele gezinnen bestaan er verschillen tussen zoon en dochter, jongen of meisje en man of vrouw...... daar begint de ellende al....sorry ik bedoel het verschil
dan krijg je er met een buitenlandse partner nog wat extra bovenop in de vorm van taal, kleur, ras en cultuur...en daarnaast nog een schoonfamilie op de koop toe...
dat kan toch nooit wat worden.....als het met een NL-se al nooit lukte.... :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#98 Bericht door Single60Parent » maandag 03 mei 2010, 05:17

Dit verhaal klopt...zelf binnen enkel culturele gezinnen bestaan er verschillen tussen zoon en dochter, jongen of meisje en man of vrouw...... daar begint de ellende al....sorry ik bedoel het verschil
dan krijg je er met een buitenlandse partner nog wat extra bovenop in de vorm van taal, kleur, ras en cultuur...en daarnaast nog een schoonfamilie op de koop toe...
And vrijwel iedere Thai zal zich voor geen milimeter willen aanpassen aan de farang.
Hun problemen die ze al vele jaren bij zich dragen...geldschulden, echtscheidingen, aanraking met justitie etc.,schuiven zij de farang veelal in de schoenen.
Het is daarom juist dat men na het huwelijk met de Thaise met de gehele familie in het huwelijk ben getreden - en al hun problemen als huwelijksgeschenk er bij kado krijgt.
Als men als farang een Thaise vriendin heeft, dan zal zij er alles aan gaan doen om z.s.m.
met de farang in het huwelijk te gaan treden! Om deze procedure te versnellen zal zij zeggen pas na het huwelijk sex te willen hebben met haar farangvriend. Een 2e optie is,
dat zij zal proberen om zo snel mogelijk zwanger te geraken van haar farangvriend.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#99 Bericht door Loe » maandag 03 mei 2010, 05:47

Single60Parent schreef:.Als men als farang een Thaise vriendin heeft, dan zal zij er alles aan gaan doen om z.s.m.
met de farang in het huwelijk te gaan treden! Om deze procedure te versnellen zal zij zeggen pas na het huwelijk sex te willen hebben met haar farangvriend. Een 2e optie is,
dat zij zal proberen om zo snel mogelijk zwanger te geraken van haar farangvriend.
al ruim 12 jaar in thailand,maar nog steeds een grote duim om onzin uit te zuigen.

Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#100 Bericht door Single60Parent » maandag 03 mei 2010, 05:57

Mr. Loe bijdehand...dit is niet mijn persoonlijke ervaring.,maar van vele andere farangen
veelal uit Europa, en enkele uit de USA.
En het relaas van deze farangen heb ik op deze site geplaatst, en niet meer dan dit.
Mijn persoonlijke ervaringen met een Thaise heb ik al reeds enkele maanden eerder op deze site geplaatst!
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#101 Bericht door Loe » maandag 03 mei 2010, 06:03

er zullen zeker mensen deze ervaring hebben dat betwijfel ik ook niet, maar je zegt als een falang etc etc en daar bleek niet uit dat het niet voor iedereen geld dus het leek erop dat dit voor alle thaise mannen of vrouwen gold. in mijn eigen omgeving heb ik ook genoeg thais gezien die niet deze weg volgen en zelf geef je ook aan: enkele uit de usa. hoeveel thais denk je dat in de usa zitten, en daar geld het dus niet voor.
dus even iets duidelijker zijn de volgende keer ;) dan hoef ik niet meer bijdehand te zijn :lol:

er zij al veel te veel negatieve denkbeelden over thaise vrouwen en ook mannen. zelf heb ik bijna alleen maar positive verhalen gehoord en/of meegemaakt en dan vooral wat vrouwen betreft voor mij :P

Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#102 Bericht door Single60Parent » maandag 03 mei 2010, 06:22

Natuurlijk...ik zal écht niet zeggen dat alle Thaise vrouwen deze zelfde eigenschappen hebben.
Maar bezoek maar eens een datingwebsite met Thaise vrouwen...90% van deze vrouwtjes komen met hetzelfde verhaal....

-gescheiden
-heeft kinderen
-zoekt een man tussen de 18 en 80 jaar oud
-wil verhuizen naar een ander land

Het is droevig genoeg, en veelal is de foto die bij deze oproep is geplaatst van ca 20-jaar geleden, en kan zo'n vrouwtje vrijwel geen Engels.

Ik denk daarom dan ook dat de farangen die met hun verhaal naar mij toe kwamen,
met zo'n vrouwtje in het huwelijksbootje zijn gestapt.

Lasting happiness doesn't come from what you get,
but what you give to your Thai wife.

jumbo
Expat
Expat

#103 Bericht door jumbo » maandag 03 mei 2010, 06:35

Geld en trouwen vind ik nog niets eens een of het probleem, Het eerste zal in NL ook gewoon zijn namleijk je inkomsten samenvoegen, alleen heeft deze partij geen inkomsten meer als je haar van de barkruk heb afgeplukt.... het tweede is een cultureel iets, buiten Bangkok (althans dat is mijn ervaring en idee) wordt samenwonen toch iets anders bekeken.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#104 Bericht door Geert S » maandag 03 mei 2010, 06:53

Gezien alle verschillen die er eigenlijk altijd al tussen twee personen kunnen bestaan zie ik het multi-culti aspect eigenlijk maar als een heel klein onderdeel en zeer zeker niet het zwaarste aspect.

In de jaren dat ik hier nu woon heb ik het diverse keren fout zien gaan met Thai-Westerse huwelijken, en in verreweg de meeste gevallen was het gewoon voor alle 'buitenstaanders' al zonneklaar dat dit nooit ging lukken, sommigen mensen willen gewoon schijnbaar bedonderd worden. Mannen die denken dat ze hier een 'lief en gedwee vrouwtje' zullen vinden in de een of andere bar, en dan een week later trouwen en verwachten dat dit goed gaat uitpakken die komen van een koude kermis thuis in de meeste gevallen (natuurlijk zijn er uitzonderingen). Maar doe je datzelfde in Nederland, dan is de kans ook gewoon heel groot dat het fout uit pakt. Als het fout gaat, heeft dat doorgaands niet met een cultureel-verschil te maken maar simpelweg met verschillen in persoonlijkheid of een van de vele andere dingen waar een relatie in Nederland OOK mis mee zou gaan...

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#105 Bericht door menan » maandag 03 mei 2010, 07:14

Geert S schreef:Gezien alle verschillen die er eigenlijk altijd al tussen twee personen kunnen bestaan zie ik het multi-culti aspect eigenlijk maar als een heel klein onderdeel en zeer zeker niet het zwaarste aspect.

In de jaren dat ik hier nu woon heb ik het diverse keren fout zien gaan met Thai-Westerse huwelijken, en in verreweg de meeste gevallen was het gewoon voor alle 'buitenstaanders' al zonneklaar dat dit nooit ging lukken, sommigen mensen willen gewoon schijnbaar bedonderd worden. Mannen die denken dat ze hier een 'lief en gedwee vrouwtje' zullen vinden in de een of andere bar, en dan een week later trouwen en verwachten dat dit goed gaat uitpakken die komen van een koude kermis thuis in de meeste gevallen (natuurlijk zijn er uitzonderingen). Maar doe je datzelfde in Nederland, dan is de kans ook gewoon heel groot dat het fout uit pakt. Als het fout gaat, heeft dat doorgaands niet met een cultuurverschil te maken maar simpelweg met verschillen in persoonlijkheid of een van de vele andere dingen waar een relatie in Nederland OOK mis mee zou gaan...
Geert, ik denk dat het multi-culti aspect juist de basis is waaruit alles voortkomt en waar alles op gebaseerd is. We hoeven hier natuurlijk geen ellenlange welles nietes discussie te houden. Daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.
Een mens wordt nu juist gevormd door d cultuur waarin het geboren is met alle denken, kleine en grote aspecten, gevoelens tav van sommige waarnemingen, oordelen, verwachtingen enz.
En van daaruit zijn er door beide partijen soms onrealistische verwachtingen naar elkaar toe. Heel veel westerlingen denken vanuit hun denken wel even een partner uit een ander cultuur te vinden, zonder ook maar iets te snappen van die andere cultuur, maar dat geldt natuurlijk ook voor de Thai. Die dromen vaak van een westerling die ze wel even een beter leven gaan geven of denken misschien wel hoe ze een westerling kunnen inpakken.
Maar dan praat je natuurlijk veel over geld en ander financiële belangen en de westerling zoekt relatief eenvoudig een Thaise vrouw.
Maar in de grote mensenwereld werkt dat natuurlijk niet zo simpel. De meeste Europeanen zijn teleurgesteld in de westerse vrouw, veel Thaise vrouwen zijn teleurgesteld in de Thaise man.
Gekwetste zielen aan beide kanten en nu zoeken die gekwetste zielen de hoop bij elkaar dat ze nu een lange liefdevolle tot het einde der dagen een relatie of huwelijk kunnen aangaan.
Maar zo simpel gaat het natuurlijk niet.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”