Double standerd voor de Democraten ?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Double standerd voor de Democraten ?

#1 Bericht door Mart » woensdag 28 april 2010, 12:23

Court to consider Democrat case
http://www.bangkokpost.com/news/local/1 ... ocrat-case

Nu de vraag of men gevolg zal geven aan de HINT van MR.B

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Double standerd voor de Democraten ?

#2 Bericht door vleespet » woensdag 28 april 2010, 15:36

Geen echte verrassing,in feite is er niks veranderd de "democraten"zijn de uitvinders van de corruptie in Thailand en schreeuwen vervolgens het hardst als een andere partij zich daar ook schuldig aan maakt.Het komt overigens wel op een slecht tijdstip,dit zal weer olie op het vuur gooien.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » donderdag 29 april 2010, 02:19

vleespet schreef:Geen echte verrassing,in feite is er niks veranderd de "democraten"zijn de uitvinders van de corruptie in Thailand en schreeuwen vervolgens het hardst als een andere partij zich daar ook schuldig aan maakt.Het komt overigens wel op een slecht tijdstip,dit zal weer olie op het vuur gooien.
Deze mening is gebaseerd....waarop??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

jumbo
Expat
Expat

#4 Bericht door jumbo » donderdag 29 april 2010, 02:47

dutch schreef: Deze mening is gebaseerd....waarop??
aangeboren recalcitrantie??? :lol: :lol: de gefrustreerdheid en zijn daaraan verbonden slecht te controleren emotie druipt door zijn berichten heen...

Dat de democratische partij de oudste partij in Thailand is wil nog niet zeggen dat op die datum corruptie was uitgevonden. Dat het vanaf die datum gecoordineerder lijkt te zijn gegaan is een persoonlijke visie op iets waarmee je geen persoonlijke ervaring hebt, niet door beinvloedt bent, maar toch wel je visie vertroebeld...

Pet weer op...tijdens het zonnen, de zomer is nog niet afgelopen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

RuudThai
Expat
Expat

#5 Bericht door RuudThai » donderdag 29 april 2010, 04:29

jumbo schreef:
dutch schreef: Deze mening is gebaseerd....waarop??
aangeboren recalcitrantie??? :lol: :lol: de gefrustreerdheid en zijn daaraan verbonden slecht te controleren emotie druipt door zijn berichten heen...

Pet weer op...tijdens het zonnen, de zomer is nog niet afgelopen...
Ach laat maar, hij is nog zo ongeveer de laatste op dit forum die in die trant schrijft en ik vind het wel grappig..... :lol:
Anderen zijn al wat neutraler en allerlei in mijn ogen fake-figuren/roodhemdenaanhangers als Ferwert, Waarnemer, Ban Tok, AtlanticDrive en nog een paar probeersels laten al helemaal niks meer van zich horen.
Vleespet: de laatste der ThaksinMohikanen :?: :idea: :mrgreen:

printen44
Expat
Expat

#6 Bericht door printen44 » donderdag 29 april 2010, 05:20

Ik vind het ook grappig wat Vleespet allemaal uit zijn pen (keyboard) laat vloeien. Hij heeft geen idee wat er in Thailand afspeelt en de informatie die hij eventueel krijgt, komt niet uit neutrale hoek. Ook heeft hij nooit de geschiedenis van de afgelopen 10 jaar in Thailand gevolgd. Ach, Vleespet fleurt tenminste dit forum op. Ik blijf geamuseerd zijn stukjes lezen en schud daarna mijn hoofd over de onzin die hij schrijft. :lol: :lol: :lol:

dutch
Expat
Expat

#7 Bericht door dutch » donderdag 29 april 2010, 07:20

Ik woon zo'n 5 km van Khok Gruad verwijderd en rijdt er wekelijks enkele keren doorheen.
Nog nooit een rood shirt gezien.
Ook in mijn eigen woon omgeving geen enkele activiteit van "roden" en ik heb de indruk dat er niet al te veel aanhang is
Een van de voornaamste redenen waarom de mensen hier nogal tegen de "roden" zijn,is het feit dat alom bekend is dat zij anti-monarchie zijn.
Ronald Reagan

jumbo
Expat
Expat

#8 Bericht door jumbo » donderdag 29 april 2010, 07:44

dutch schreef:Een van de voornaamste redenen waarom de mensen hier nogal tegen de "roden" zijn,is het feit dat alom bekend is dat zij anti-monarchie zijn.
Is dat zo Dutch?? dat betwijfel ik want dan zou de stemming tegen de roden toch anders zijn en dan was er toch wel eerder en harder ingegrepen.... naar mijn idee...

Ik denk dat de sticker actie met 'Thaksin for President' een beetje vergeleken moet worden met de 'Ollie for President' actie (Oliver North), meer 'ludiek' als reeel.....????

In Ayutthaya, volgens velen een brandhaard van roden, zo af en toe een verdwaalde pick-up met een verwaaid rood vlaggetje en een paar joelende malloten achterin.
Echter elke vrijdag voor de tesco lotus een groeiende groep multi's......

RuudThai
Expat
Expat

#9 Bericht door RuudThai » donderdag 29 april 2010, 08:13

jumbo schreef: In Ayutthaya, volgens velen een brandhaard van roden, zo af en toe een verdwaalde pick-up met een verwaaid rood vlaggetje en een paar joelende malloten achterin.
Echter elke vrijdag voor de tesco lotus een groeiende groep multi's......
Ook hier in één van de ergste thaksinprovincies, Sakon Nakhon, is in de stad niets te merken van het roodhemdendelirium.
Afgelopen maandag waren we nog op het immigratiekantoor naast het politiebureau en dat ligt aan het grote veld wat gebruikt wordt voor de grote feesten & partijen & politieke bijeenkomsten. Ik vroeg aan de immigratieman of er nog activiteiten van de redshirts waren maar er was niets gebeurd de laatste tijd. Op dat veld waren zelfs een stuk of 50 politiemannen aan het trainen en die zouden de volgende dag naar Bangkok gaan, ter versterking van hun collega's daar in de strijd tegen de roodhemdrebellen..... 8-) :shock:

Maar multi- of pink- laat staan yellowshirts zie ik hier ook niet bijeenkomen. :roll:

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door vleespet » donderdag 29 april 2010, 11:43

Heren ik zal het nog een keer uitleggen,maar dit is dan wel de laatste keer,jullie zijn toch niet allemaal blond. :lol: :lol: Ik ben geen aanhanger van Thaksin,ook ik snap wel dat zijn politieke rol in Thailand is uitgespeeld.Ik ben symphatisant van de "rode beweging",deze groep die altijd is achtergesteld en dankzij Thaksin een beweging is geworden waar rekening mee moet worden gehouden is niet voor niets aan het demonstreren,er wordt niets door deze regering gedaan om hun problemen op te lossen,het enige wat deze regering kan bedenken is strooien met goedkope leningen en kado`s van 2000THB voor de echte minima maar de rijstprijzen zijn historisch laag met als gevolg dat er massaal rijstland te koop wordt aangeboden.Hoe je ook denkt over Thaksin,je kan niet ontkennen dat hij in tegenstelling tot Abhisit wel economische successen boekte.Een terug lopende economie gaat altijd ten koste van de zwakken in de samenleving,alleen is er nu het probleem dat bij de zwakkeren de bodem al lang in zicht is,en daarom duurt deze demonstratie al zolang,deze mensen hebben niets meer te verliezen en ik weet dat dit moeilijk te begrijpen is voor een expat met een inkomen dat 10 x het modale inkomen is.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

dutch
Expat
Expat

#11 Bericht door dutch » donderdag 29 april 2010, 12:15

En de rijstprijzen vliegen de lucht in zodra de "rode" elite in het zadel zit ???
Let op, de elite,voor de "boertjes" verandert er niets.
Ronald Reagan

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door pong » donderdag 29 april 2010, 12:42

jumbo schreef:
dutch schreef:Een van de voornaamste redenen waarom de mensen hier nogal tegen de "roden" zijn,is het feit dat alom bekend is dat zij anti-monarchie zijn.
Is dat zo Dutch?? dat betwijfel ik want dan zou de stemming tegen de roden toch anders zijn en dan was er toch wel eerder en harder ingegrepen.... naar mijn idee...

Ik denk dat de sticker actie met 'Thaksin for President' een beetje vergeleken moet worden met de 'Ollie for President' actie (Oliver North), meer 'ludiek' als reeel.....????
de geschriftjes van sommige rode leiders, vooral die maoistisch georienteerde, zijn behoorlijk kritisch t.io.v. de monarchie. Enkele van die leiders hebben ook al vastgezeten wegens die crime van ---schennis-dus er kan nog wel wat wrok meespelen. heb daar in andere reacties ook wel op gewezen. Thaksin heeft na zijn zelfverkozen ''verbanning'' ook enkele interviews met CNN and the like gegeven waarin hij o.a. zijn wrok tegen de monarch uitte. Hij vond dat dat de grote aanstoker was van de geheel enkel en alleen tegen hem gerichte uitsluitingsatie (althans-dat was min of meer zijn idee daarover). Verder is de liefde vooral gericht op de oudste in leven-de beoogde opvolgende zoon-nou, waat jij ook wel, jumbo. Verder is de pers buiten Thailand ook veel meer in staat kritische vragen bij de rol te stellen. Maar dat is buitenlandse pers-dat bereikt de gemiddelde reshirt niet.
Die oranje stickers lijken me weer zo'n geval van ''lekker puh'' pesterijtjes- aantonen dat die soldaten maar liggen te dutten.

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » donderdag 29 april 2010, 15:33

vleespet schreef:Heren ik zal het nog een keer uitleggen,maar dit is dan wel de laatste keer,jullie zijn toch niet allemaal blond. :lol: :lol: Ik ben geen aanhanger van Thaksin,ook ik snap wel dat zijn politieke rol in Thailand is uitgespeeld.Ik ben symphatisant van de "rode beweging",deze groep die altijd is achtergesteld en dankzij Thaksin een beweging is geworden waar rekening mee moet worden gehouden is niet voor niets aan het demonstreren,er wordt niets door deze regering gedaan om hun problemen op te lossen,het enige wat deze regering kan bedenken is strooien met goedkope leningen en kado`s van 2000THB voor de echte minima maar de rijstprijzen zijn historisch laag met als gevolg dat er massaal rijstland te koop wordt aangeboden.Hoe je ook denkt over Thaksin,je kan niet ontkennen dat hij in tegenstelling tot Abhisit wel economische successen boekte.Een terug lopende economie gaat altijd ten koste van de zwakken in de samenleving,alleen is er nu het probleem dat bij de zwakkeren de bodem al lang in zicht is,en daarom duurt deze demonstratie al zolang,deze mensen hebben niets meer te verliezen en ik weet dat dit moeilijk te begrijpen is voor een expat met een inkomen dat 10 x het modale inkomen is.
Lees je verhaal weer met een glimlach, schater het uit nadat ik het gelezen hebt en gaat over tot de orde van de dag. Vleespet, je moet nog veel leren over Thailand. Maar blijf a.u.b. schrijven. Mijn dag zit er weer zonnig uit als ik jouw stukjes lees. Ik "file" het onder: :diverse onzin". :lol: :lol:

RuudThai
Expat
Expat

#14 Bericht door RuudThai » donderdag 29 april 2010, 15:35

vleespet schreef:Heren ik zal het nog een keer uitleggen,maar dit is dan wel de laatste keer,jullie zijn toch niet allemaal blond. :lol: :lol: Ik ben geen aanhanger van Thaksin,ook ik snap wel dat zijn politieke rol in Thailand is uitgespeeld.Ik ben symphatisant van de "rode beweging",deze groep die altijd is achtergesteld en dankzij Thaksin een beweging is geworden waar rekening mee moet worden gehouden is niet voor niets aan het demonstreren,er wordt niets door deze regering gedaan om hun problemen op te lossen,het enige wat deze regering kan bedenken is strooien met goedkope leningen en kado`s van 2000THB voor de echte minima maar de rijstprijzen zijn historisch laag met als gevolg dat er massaal rijstland te koop wordt aangeboden.Hoe je ook denkt over Thaksin,je kan niet ontkennen dat hij in tegenstelling tot Abhisit wel economische successen boekte.Een terug lopende economie gaat altijd ten koste van de zwakken in de samenleving,alleen is er nu het probleem dat bij de zwakkeren de bodem al lang in zicht is,en daarom duurt deze demonstratie al zolang,deze mensen hebben niets meer te verliezen en ik weet dat dit moeilijk te begrijpen is voor een expat met een inkomen dat 10 x het modale inkomen is.
Nee hoor, niet meer blond zoals vroeger toen ik nog een jonge god was, maar kaal en grijs! ;) :D

Goed, jij ziet dus - eindelijk - in dat Thaksin is afgeserveerd. En je staat dan achter de roodhemdenbeweging. Kan ik inkomen. Maar zolang al die roodhemdenleiders nog elke dag vrolijk vertellen dat ze weer een gezellig praatje met Thaksin hebben gehad, neem ik ze niet serieus. Dan staan ze nog steeds achter Thaksin's terugkeer en dat is nou net niet wat de armen echt zal helpen.
Want dan krijgen de boeren geen satang meer voor hun rijst omdat de Thaksinelite de rijsthandel domineert. Het enige waarmee ze hun inkomsten uit de rijst kunnen opkrikken is het oprichten van boerencorporaties, die de rijsthandel zelf ter hand neemt. Maar dat zal die rijstmaffia wel niet toestaan en dan zullen de leiders van die corporaties misschien met een gaatje in hun hoofd gevonden worden.
Thaksin had in zijn tijd de economische wind mee en toegegeven, zo op het oog deed hij het ook niet slecht.
Maar Abhisit kwam in de economisch meest moeilijke tijd aan het bewind en hij doet het naar Aziatische maatstaven prima. Thailands economie groeit behoorlijk (dit jaar verwacht men iets van 6 % geloof ik), de baht is - helaas voor ons - sterker dan in vele jaren en hij probeert wat te doen voor de laagstbetaalden.
Dus het is allemaal niet zo slecht onder de Democratische Partij, zoals jij dat voorstelt.
En als de roodhemden zich eens goed reorganiseren dan kunnen ze misschien bij de verkiezingen van december 2011 (gepland) een goed resultaat behalen en een regering vormen.
Er zitten in die club vast wel competente mensen die zich nu niet laten zien omdat ze niet met Thaksin willen worden vereenzelvigd en die na de val van de Thaksinvolgelingen de kans krijgen.

jumbo
Expat
Expat

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 30 april 2010, 03:25

RuudThai schreef: maar kaal en grijs! ;) :D
:shock: :shock: :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”