Legaliseren trouwakte

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mitmig
Expat
Expat

Legaliseren trouwakte

#1 Bericht door Mitmig » woensdag 28 april 2010, 10:40

Voor het dependent visum voor mijn vrouw (ik krijg binnenkort een retirement visa) moet ik onze trouwakte laten legaliseren bij Burgerzaken van het Ministerie van Buitenlands Zaken in Den Haag en bij de Thaise Ambassade in Den Haag.

Ik heb contact gehad met Burgerzaken en zij hebben een uittreksel van de gemeente nodig van de trouwakte alvorens ze overgaan tot legalisatie. Tot zover geen problemen, want dit kan per post worden afgehandeld of ik kan iemand langsturen.

Vervolgens moet dit document gelegaliseerd worden door de Thaise Ambassade en ik heb net geprobeerd ze telefonisch te bereiken, maar dat is dus totaal onmogelijk. Hun 'computer'telefoon doet wat ie wil en als ik de toets indruk voor een medewerker, wordt de verbinding gewoonweg verbroken.
Kan iemand mij vertellen of ik hiervoor persoonlijk moet langs gaan bij de Thaise ambassade of dat dit ook per post kan? Iemand ervaringen hiermee? Bij Immigration zaten ze naar mijn idee niet op die toestanden te wachten, want volgens de ambtenaar was een bevestiging van de Nederlandse Ambassade dat we inderdaad getrouwd zijn ook voldoende. Helaas werkt de Nederlandse Ambassade daar natuurlijk niet aan mee ...

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Legaliseren trouwakte

#2 Bericht door Jim » woensdag 28 april 2010, 10:53

kweenie of een retirement visum heel erg anders is dan een non immigrant O, maar bij het consulaat in a'dam kreeg ik mijn non O met een eenvoudig kopietje van m'n zweedse huwelijks akte.
geen extra legalisaties nodig.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mitmig
Expat
Expat

#3 Bericht door Mitmig » woensdag 28 april 2010, 10:59

Ik snap je antwoord niet Jim, volgens mij moet je de vraag nog eens goed lezen. Mijn retirement visum is geen enkel probleem, het gaat puur om het dependent visum voor mijn Nederlandse vrouw!
Laatst gewijzigd door Mitmig op woensdag 28 april 2010, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jim » woensdag 28 april 2010, 12:21

ow.. solly :mrgreen:

in dat geval, pom maai saap ;)

Mitmig
Expat
Expat

#5 Bericht door Mitmig » maandag 19 juli 2010, 10:22

Intussen heb ik de papierwinkel doorlopen, internationale trouwakte laten legaliseren bij buitenlandse zaken in den haag, toen die akte laten legaliseren bij het thais consulaat in den haag, en nu komt het, immigration accepteert mijn gelegaliseerde trouwakte niet. Zij willen perse een brief hebben van de nederlandse ambassade, dat wij getrouwd zijn. Ik heb al enkele keren contact gehad met de nederlandse ambassade in bkk en die weigeren pertinent mij een bewijs te geven dat ik (met nederlandse vrouw) getrouwd ben!! Zij blijven erbij dat mijn gelegaliseerde trouwakte voldoende is. Dus ik heb alle papieren in orde en immigration weigert die, en mijn nederlandse ambassade laat mij ook in de kou staan. Goeie raad is duur!
Laatst gewijzigd door Mitmig op maandag 19 juli 2010, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

jumbo
Expat
Expat

#6 Bericht door jumbo » maandag 19 juli 2010, 10:39

Wil of kan de ambassade geen echtheidsverklaring afgeven voor de akte??

Normaliter en dan praat ik over zakelijk/werkvergunning hoeven zijn geen ondesteunende informatie te geven omdat het niet hun werkgebied betreft......

Ik denk dat je een advocaat moet meenemen naar immigratie.....
zal wellicht de enige oplossing zijn...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jim » maandag 19 juli 2010, 10:39

RETIREES & THEIR SPOUSES: Retirees who are married to a foreigner eg. Englishman married to say a Phillipino can apply for his "O" status non immigrant visa under the normal criteria of 800,000 baht or 65,000 baht coming in each month. However if he /she wants to include spouse on this Visa he/she must show evidence of marriage, e g marriage certificate.
http://www.sunland-properties.com/samui ... tance.html
zo te zien heeft de ambassade gelijk.

Mitmig
Expat
Expat

#8 Bericht door Mitmig » maandag 19 juli 2010, 12:25

Jim schreef:zo te zien heeft de ambassade gelijk.
Ik heb ook niet geschreven dat ze ongelijk hebben, zoals je kunt opmaken uit m'n laatste bericht. De akte is gelegaliseerd volgens de gangbare procedure, maar dan nog wenst immigration een verklaring van de ambassade.
jumbo schreef:Wil of kan de ambassade geen echtheidsverklaring afgeven voor de akte??

Normaliter en dan praat ik over zakelijk/werkvergunning hoeven zijn geen ondesteunende informatie te geven omdat het niet hun werkgebied betreft......

Ik denk dat je een advocaat moet meenemen naar immigratie.....
zal wellicht de enige oplossing zijn...
Zo'n echtheidsverklaring valt niet onder hun verantwoordelijkheid, maar dan nog had ik een wat coulantere houding verwacht. Er zal waarschijnlijk niets anders op zitten dan met een advocaat aan de slag te gaan.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jim » maandag 19 juli 2010, 12:47

is een legalisatie dan per definitie geen echtheidsverklaring? :lol:
legalisatie
le - ga - li - sa - tie [-` zaa(t)sie] («Frans) de -woord (vrouwelijk) legalisaties rechtsgeldige wettiging, wettelijke bekrachtiging, ambtelijke echtverklaring of waarmerking
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/legalisatie

RuudThai
Expat
Expat

#10 Bericht door RuudThai » maandag 19 juli 2010, 18:34

Mitmig schreef:Intussen heb ik de papierwinkel doorlopen, internationale trouwakte laten legaliseren bij buitenlandse zaken in den haag, toen die akte laten legaliseren bij het thais consulaat in den haag, en nu komt het, immigration accepteert mijn gelegaliseerde trouwakte niet. Zij willen perse een brief hebben van de nederlandse ambassade, dat wij getrouwd zijn. Ik heb al enkele keren contact gehad met de nederlandse ambassade in bkk en die weigeren pertinent mij een bewijs te geven dat ik (met nederlandse vrouw) getrouwd ben!! Zij blijven erbij dat mijn gelegaliseerde trouwakte voldoende is. Dus ik heb alle papieren in orde en immigration weigert die, en mijn nederlandse ambassade laat mij ook in de kou staan. Goeie raad is duur!
Het komt er dus feitelijk op neer dat de Thaise immigratiedienst hun eigen collega's bij het Thaise consulaat in Den Haag niet geloven. Want die hebben de legalisatie van BuiZa goedgekeurd. Een onmogelijke blunder maar er zitten wel meer idioten bij de immigratiedienst. Zie ook wat prajak moet doen om zijn visum verlengd te krijgen.
Poot stijf houden en ze wijzen op de stempels van de Thaise ambassade en in het uiterste geval de advocaat inschakelen. Of ze wijzen op hoe hun collega's in andere plaatsen hiermee omgaan. Maar ja, dat betekent weer gezichtsverlies voor hen..... :( :evil:

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Khon Neua » maandag 19 juli 2010, 19:23

Amazing Thailand . Zoals zovaak is het maar net hoe de pet van de ambtenaar in thailand vandaag staat. Weigeren ze loop lachend weg en probeer het elders nogmaals . Of bij een andere medewerker .

Een thai geeft nooit zijn fout toe dus in discussie gaan heeft totaal geen zin.

Ben
Expat
Expat

#12 Bericht door Ben » maandag 19 juli 2010, 19:24

Legalisatie van Nederlandse documenten voor gebruik in Thailand
Let op!!!
Het is niet mogelijk om Nederlandse documenten ter legalisatie aan te bieden aan de Nederlandse Ambassade te Bangkok.

Nederlandse documenten zoals geboorte-, huwelijksakten en diploma's dienen in Nederland de legalisatieprocedure te hebben doorlopen alvorens u de documenten voor gebruik kunt aanbieden aan de Thaise autoriteiten. In geval van akten dient u de gemeente altijd om afschriften voor internationaal gebruik te verzoeken. Legalisatie dient in ieder geval te gebeuren door het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Thaise ambassade in den Haag. De adressen treft u hieronder aan

Ministerie van Buitenlandse Zaken
Afdeling DPC/CJ – legalisaties
Kamer 01B64
Bezuidenhoutseweg 67
2594 AG Den Haag
tel. 070- 3485901

Ambassade van Thailand
Laan Copes van Cattenburch 123
2585 EZ Den Haag
Tel: 070-3459703

De Ned Ambassade doet dit niet .

Als je alle papieren gelegaliseerd hebt volgens de regels behoren ze het depent visa te geven .

Je kan evt het ministery of foreign afairs bellen en ze dat daar op Samui duidelijk laten maken , zij geven nl dezelfde stempels voor legalisatie als een Thaise ambassade maar dan moet wel het document in het Thais vertaald zijn .
En als ze het op Samui dan nog niet accepteren hebben die een probleem met het ministery .

Als laatste laat je iemand die goed Thais spreekt en weet hoe de vork in de steel zit Bangkok en Samui tegen elkaar uitspelen :D
Laatst gewijzigd door Ben op maandag 19 juli 2010, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Khon Neua » maandag 19 juli 2010, 19:29

Ben schreef:

Je kan evt het ministery of foreign afairs bellen en ze dat daar op Samui duidelijk laten maken .

Als laatste laat je iemand die goed Thais spreekt en weet hoe de vork in de steel zit Bangkok en Samui tegen elkaar uitspelen :D
LET OP . Hierna is het wel zwaar gezichtsverlies voor de immigratie offcier op ko samui. :evil:

Ben
Expat
Expat

#14 Bericht door Ben » maandag 19 juli 2010, 19:35

Khon Neua schreef:
Ben schreef:

Je kan evt het ministery of foreign afairs bellen en ze dat daar op Samui duidelijk laten maken .

LET OP . Hierna is het wel zwaar gezichtsverlies voor de immigratie offcier op ko samui. :evil:
LOL wie niet horen wil moet maar voelen.
Aan deze kant is al vaker met dat bijltje gehakt ,en waar gehakt wordt vallen spaanders .

Ben
Expat
Expat

#15 Bericht door Ben » maandag 19 juli 2010, 19:44

RuudThai schreef:
Het komt er dus feitelijk op neer dat de Thaise immigratiedienst hun eigen collega's bij het Thaise consulaat in Den Haag niet geloven. Want die hebben de legalisatie van BuiZa goedgekeurd. Een onmogelijke blunder maar er zitten wel meer idioten bij de immigratiedienst. Zie ook wat prajak moet doen om zijn visum verlengd te krijgen.
Poot stijf houden en ze wijzen op de stempels van de Thaise ambassade en in het uiterste geval de advocaat inschakelen. Of ze wijzen op hoe hun collega's in andere plaatsen hiermee omgaan. Maar ja, dat betekent weer gezichtsverlies voor hen..... :( :evil:

In Nong K wordt zeel veel gefraudeerd met inkomens verklaringen van daar de strengere eis .

Je kan beter een Amerikaan zijn dan is een inkomens verklaring een klein kunstje die mogen nl hun inkomen zelf invullen :D en dan wordt het gelegaliseerd door de Amerikaanse Ambassade :D

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”