consulaire verklaring zonder afspraak
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
consulaire verklaring zonder afspraak
Wie heeft er onlangs een consulaire verklaring (inkomsten) opgehaald bij de nederlandse ambasade te Bangkok zonder een afspraak te maken?.
je zou nu volgens de site een afspraak kunnen maken, doe je dit niet dan kan het langer duren. wie heeft ervaring?
je zou nu volgens de site een afspraak kunnen maken, doe je dit niet dan kan het langer duren. wie heeft ervaring?
- RuudThai
- Expat
Re: consulaire verklaring zonder afspraak
Deze verklaring is er nou juist eentje die je niet persoonlijk hoeft op te halen.pelle schreef:Wie heeft er onlangs een consulaire verklaring (inkomsten) opgehaald bij de nederlandse ambasade te Bangkok zonder een afspraak te maken?.
Afgelopen maandag heb ik hem per post besteld.
-
- komt net kijken
heb je een kopie paspoort en een kopie jaaropgaaf opgestuurd? of moest het een orgineel zijn?.
- RuudThai
- Expat
Je moet de originele kopie van je jaaropgaaf sturen (eerst voor jezelf een kopietje maken!).pelle schreef:heb je een kopie paspoort en een kopie jaaropgaaf opgestuurd? of moest het een orgineel zijn?.
En op de website van de ambassade wordt ook gesproken over je originele paspoort. Maar toen ik dat voor het eerst deed schrokken ze klaarblijkelijk daarvan en deden er een briefje bij dat het ook een kopie mocht zijn.
Dus een kopie van het paspoort.
En dan nog het bewijs van overschrijving van de legeskosten, nu 1500 baht + EMS-portokosten 40 baht, op de bankrekening van de ambassade.
- jumbo
- Expat
is het nou een kopie of een origineel??RuudThai schreef: Je moet de originele kopie van je jaaropgaaf sturen (eerst voor jezelf een kopietje maken!).
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- RuudThai
- Expat
O, jij bent wakkerjumbo schreef:is het nou een kopie of een origineel??RuudThai schreef: Je moet de originele kopie van je jaaropgaaf sturen (eerst voor jezelf een kopietje maken!).

Je moet me maar niet kwalijk nemen, het was wat later op de avond en dan gaat mijn seniele aftakeling/Alzheimer/Korsakov een rol spelen

Maar het is natuurlijk bedoeld als "origineel".
- jumbo
- Expat
Kratje uitgeschopt op de mooie en gezegende zondagmorgen, gelukkig is het inmiddels weer happy hour in huize Jumbo (hoewel ik ben onderhuurder, hehe)
-
- Erelid
Is de mahout nu op de terug wegjumbo schreef:Kratje uitgeschopt op de mooie en gezegende zondagmorgen, gelukkig is het inmiddels weer happy hour in huize Jumbo (hoewel ik ben onderhuurder, hehe)

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- jumbo
- Expat
geen idee Mart, dacht dinsdag pas ofzo??Mart schreef:Is de mahout nu op de terug wegjumbo schreef:Kratje uitgeschopt op de mooie en gezegende zondagmorgen, gelukkig is het inmiddels weer happy hour in huize Jumbo (hoewel ik ben onderhuurder, hehe)
-
- Expat
Heel vreemd, ik heb een paar uur geleden nog met de ambassade gebeld en ik moet 1350 batjes overmaken???RuudThai schreef:En dan nog het bewijs van overschrijving van de legeskosten, nu 1500 baht + EMS-portokosten 40 baht, op de bankrekening van de ambassade.
- RuudThai
- Expat
Dat bedrag van 1500 baht staat op hun website, maar dat kan nu natuurlijk veranderen met de slechte koers van de euro momenteel. Met minder bahtjes krijg je meer euro's.Mitmig schreef:Heel vreemd, ik heb een paar uur geleden nog met de ambassade gebeld en ik moet 1350 batjes overmaken???RuudThai schreef:En dan nog het bewijs van overschrijving van de legeskosten, nu 1500 baht + EMS-portokosten 40 baht, op de bankrekening van de ambassade.
Ik heb er inderdaad niet aan gedacht om te bellen of de legeskosten zijn veranderd. Die 150 baht zal nu wel in de fooienpot zitten