Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket

#31 Bericht door elst99 » donderdag 22 april 2010, 10:53

Nou Jumbo, Elst weet heel goed hoe het werkt met alle soorten van visa hier in Thailand, daar hoef je geen denegrerende opmerkingen over te maken. Het ging in dit geval over het feit dat er geschreven is dat er geen extra run of visa of extension nodig zou zijn i.v.m. de aswolk en daar ging mijn vraag over.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door elst99 » donderdag 22 april 2010, 11:01

Waarop ik Steven gelijk gaf is, dat er 3 groepen Engelsen, Noren en Nederlanders dit vorige week gekregen hebben bij de emigration in Hua Hin en dat tegen 1900 Bht. voor 7 dagen. Dus een beetje andere toon mag ook wel is van jouw!
Over aardig zijn gesproken!

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door soulwy » donderdag 22 april 2010, 11:45

Sert schreef:Ik heb een aantal voorbeeldjes van visa stempels hier geplaatst, wellicht beantwoordt dat de (eeuwige) visa vragen.

@Soulwy:
In je nieuwe paspoort krijg je waarschijnlijk alleen je exit stempel, voorzien van een aantekening.
Afbeelding
Dit voorbeeld is uit mijn huidige paspoort. Onder exit stempel staat dat de aankomst stempel in het oude paspoort staat.

Weet je al wanneer je je paspoort krijgt?
Nee, ik ben in afwachting op mijn paspoort. Ik verwacht deze in de laatste week van april te ontvangen.

Tussen al het gekibbel laat ik jullie weten dat ik voor het eerst stil sta bij VOA en visa exempt entry. Daar zit idd. een verschil tussen.
Maar dames, dames, rustig aan...met 38 graden is het veel te heet voor verhitte discussies! ;)
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

joepattaya
Expat
Expat

#34 Bericht door joepattaya » donderdag 22 april 2010, 15:39

soulwy schreef:
Sert schreef:Ik heb een aantal voorbeeldjes van visa stempels hier geplaatst, wellicht beantwoordt dat de (eeuwige) visa vragen.

@Soulwy:
In je nieuwe paspoort krijg je waarschijnlijk alleen je exit stempel, voorzien van een aantekening.
Afbeelding
Dit voorbeeld is uit mijn huidige paspoort. Onder exit stempel staat dat de aankomst stempel in het oude paspoort staat.

Weet je al wanneer je je paspoort krijgt?
Nee, ik ben in afwachting op mijn paspoort. Ik verwacht deze in de laatste week van april te ontvangen.

Tussen al het gekibbel laat ik jullie weten dat ik voor het eerst stil sta bij VOA en visa exempt entry. Daar zit idd. een verschil tussen.
Maar dames, dames, rustig aan...met 38 graden is het veel te heet voor verhitte discussies! ;)
Nou, ik vind een beetje verhitte discussie wel lekker; hier is het maar 11 graden.
Gelukkig morgen weer richting de warmte.....ik wilde eigenlijk "die Heimat" schrijven, maar sommigen onder ons zijn al enigszins verhit en dus schrijf ik dat maar niet, toch?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 22 april 2010, 16:27

joepattaya schreef:Nou, ik vind een beetje verhitte discussie wel lekker; hier is het maar 11 graden.
Gelukkig morgen weer richting de warmte.....ik wilde eigenlijk "die Heimat" schrijven, maar sommigen onder ons zijn al enigszins verhit en dus schrijf ik dat maar niet, toch?

Maak van je hart geen moordkuil. ;)
Live your dream, don't dream your life.

joepattaya
Expat
Expat

#36 Bericht door joepattaya » donderdag 22 april 2010, 17:26

Wouter_Udon schreef:
joepattaya schreef:Nou, ik vind een beetje verhitte discussie wel lekker; hier is het maar 11 graden.

Maak van je hart geen moordkuil. ;)
Doe ik niet.........hoewel........ik zou er een apart forumpje mee kunnen vullen!!

Waar ik me meer zorgen over maak, is de recente bom-attack in Sala Daeng. Ik heb ze nog zo vriendelijk gevraagd om ff te wachten, maar wat die verrekte Thai in hun kop hebben, hebben ze niet in hun kont.
Heb ook de rooie leiders nog uitgenodigd voor het "Biertje?" op de 30e, maar ze konden niet zeggen of ze er bij zouden zijn en als ze komen, komen ze niet alleen. Zijn ze verdorie toch alvast begonnen met het vuurwerk. Balen!!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#37 Bericht door jumbo » vrijdag 23 april 2010, 02:04

elst99 schreef:Nou Jumbo, Elst weet heel goed hoe het werkt met alle soorten van visa hier in Thailand, daar hoef je geen denegrerende opmerkingen over te maken. Het ging in dit geval over het feit dat er geschreven is dat er geen extra run of visa of extension nodig zou zijn i.v.m. de aswolk en daar ging mijn vraag over.
Ik reageerde zo vanwege jouw onderstaande bericht
Sert, je bedoelt dus een visa-run maken? Ze hadden een 30 dgn arrivel en moesten dus afgelopen vrijdag terugvliegen naar Europa, maar zoals je begrijpt geen vlucht, dus diezelfde vrijdag naar de emigratie daar een 7 daagse verlenging gekregen voor 1900 Bht, maar nu kunnen ze nog steeds niet weg, anneer wel, niemand weet het

Die nationaliteiten die je later noemde
3 groepen Engelsen, Noren en Nederlanders
vallen geen van allen onder een visa on arrival (de door jou genoemde '30 dgn arrivel'

daaruit meen ik te mogen opmerken dat ie niet exact weet hoe het werkt???
Ook omdat de discussie ging over een visa exempt en een vermeende 7 dagen verlenging

Ik probeer niet denigrerend over te komen, wat vaak niet lukt overigens, het was meer een conclusie gebaseerd op feiten als hierboven
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 23 april 2010, 04:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jumbo
Expat
Expat

#38 Bericht door jumbo » vrijdag 23 april 2010, 02:07

elst99 schreef:Waarop ik Steven gelijk gaf is, dat er 3 groepen Engelsen, Noren en Nederlanders dit vorige week gekregen hebben bij de emigration in Hua Hin en dat tegen 1900 Bht. voor 7 dagen. Dus een beetje andere toon mag ook wel is van jouw!
Over aardig zijn gesproken!
Ik ben van huis uit niet aardig, is dat je nog niet opgevallen....

Rest de vraag of ze erom hebben gevraagd gezien de situatie en angst voor overstay en is het visum om die reden (en extra verdiensten voor de Thai) afgegeven, wat hun positie overigens weer verzwakt omdat ze hier nu zijn op een andere basis dan visa exempt...

jumbo
Expat
Expat

#39 Bericht door jumbo » vrijdag 23 april 2010, 02:09

joepattaya schreef: Heb ook de rooie leiders nog uitgenodigd voor het "Biertje?" op de 30e, maar ze konden niet zeggen of ze er bij zouden zijn en als ze komen, komen ze niet alleen.
Als ze komen na een zo lange tijd op straat dan zijn de shirts al verkleurd en vallen ze niet eens op in onze oranje menigte...

jumbo
Expat
Expat

#40 Bericht door jumbo » vrijdag 23 april 2010, 04:17

Het de verlenging van visa exempt nog eens aangekaart bij Immigration en het kan dus wel
en inderdaad voor de aangegeven 7 dagen.... schijn het dus verkeerd begrepen te hebben
Wordt geen officiele melding van gegeven anders dan de verlenging als een 'tourist visa', wat het dus feitelijk weer niet is....

Gelukkig was ik fout in commissie.... :D :D en ligt het niet aan de onmetelijke breedte en diepte van mijn kennis en ervaring in deze en andere zaken..... altijd een lekker gevoel :lol: :lol:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door elst99 » vrijdag 23 april 2010, 09:48

Kijk nou ken ik je weer. Begrijp ook wel dat mijn uitleg van de 30 dgn niet duidelijk was, maar een beetje echte thaiganger wist precies wat we bedoelden.
De mensen zitten er nog, ondanks dat de 7 dgn nu verlopen zijn en het kan nog wel weken duren voor ze weg kunnen. Eerst de mensen voor wie die dag geboekt staan, zijn er plaatsen over, de zakenmensen, dan de freq. flyers, dan de mensen met kinderen en dan wat er nog overblijft. Tel uit je winst en niemand weet nog wat er gebeurt met een overstay.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#42 Bericht door stevenl » vrijdag 23 april 2010, 10:01

elst99 schreef:niemand weet nog wat er gebeurt met een overstay.
Jawel, immigratie heeft bekend gemaakt dat ze mensen die als gevolg van de aswolk niet weg konden geen overstay in rekening zal brengen.

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door soulwy » vrijdag 23 april 2010, 13:37

jumbo schreef: Ik probeer niet denigrerend over te komen, wat vaak niet lukt overigens, het was meer een conclusie gebaseerd op feiten als hierboven
jumbo schreef:
Ik ben van huis uit niet aardig, is dat je nog niet opgevallen....
Een olifant met zelfkennis, da's wel weer aardig...
jumbo schreef: Gelukkig was ik fout in commissie.... :D :D en ligt het niet aan de onmetelijke breedte en diepte van mijn kennis en ervaring in deze en andere zaken..... altijd een lekker gevoel :lol: :lol:
.

En bescheiden ook nog... :lol:
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 23 april 2010, 14:11

Jumbo's lijflied: :lol: :lol:

't Is moeilijk bescheiden te blijven

Wanneer je zo goed bent als ik

Zo stoer, zo charmant en zo aardig

Dat zie je in één ogenblik

Ik denk als ik kijk in de spiegel

Daar staat een geweldige vent

Voor een kerel met zoveel talent (jaja)

De allermooiste meiden

Die mij eenmaal hebben gezien

Die vallen meteen aan mijn voeten

Aan iedere teen minstens tien

Ik lig zelf ook goed bij de mannen

Maar dat geeft mij ook al geen kick

Want er is er niet een op de wereld

Die zo goed en volmaakt is als ik

Voor een kerel met zoveel talent (jaja)

Ik wil ook geen filmcarrière

Zoals Hauer, De Gooyer, Krabbé

En dat is voor hun dan weer mazzel

Zo houd ik ze uit de WW

Als ik mijn talenten zou benutten

Dan was ik 'top of the bill'

Hoewel 't gewoon is

Dan krijg je kapsones

En da's nou net wat ik niet wil

't Is moeilijk bescheiden

(Peter Blanker)
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door elst99 » zaterdag 24 april 2010, 02:15

Proost, alaaf dat was 20 jaar geleden bij ons in 't durp een karnavalskraker!
Maar ik heb niet gezien of Jumbo "knap" is dat is natuurlijk van het forum niet af te lezen (uiterlijk) Maar voor de rest ach zou je wel is gelijk kunnen hebben :o :o :o :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”