Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
- Contacteer:
Re: Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket
De verwarring met betrekking tot een visa, een visa-on-arrival en de visa-exempt stamp is wijdverbreid en logisch verklaarbaar. Iemand die een visa-exempt stempel krijgt bij aankomst op de luchthaven denkt vaak dat dit een visa-on-arrival is. Logisch maar incorrect. Wij, Nederlanders en Belgen hebben niets van een met visa-on-arrival. In een eerdere post werd opgemerkt dat wij een visa-on-arrival niet "nodig hebben". Maar sterker nog: wij komen er helemaal nooit voor in aanmerking zelfs als we zouden willen. Slechts de nationaliteiten op een lijst van 21 landen: http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2491 Nederlanders en Belgen echrer moeten een visum altijd vooraf regelen buiten Thailand. Dit zal in de meeste gevallen Nederland of Belgie zijn, maar dat hoeft niet.
Doe je dit niet dan krijg je bij aankomst op de luchthaven dus de zogenaamde visa-exempt stamp; de stempel waarmee je 30 dagen ZONDER visum in Thailand mag blijven. De meesten met zo'n stempel zeggen dan echter (ten onrechte): "mijn visum is geldig tot dan en dan".
Nu echter is sprake van een tweede verwarring. De Thaise autoriteiten hebben aangekondigd dat ze geen boetes zullen opleggen voor overstay ontstaan door gecancellde vluchten vanwege de vulkaanuitbarsting. Geen boete voor overstay is natuurlijk heel wat anders dan kostenloos verlengingen verstrekken. Daar is nooit sprake van geweest. Dus degenen die het zekere voor het onzekere nemen en zich melden bij Immigration voor verlenging zullen gewoon moeten betalen. Aan hun de keuze om geen verlenging te kopen en maar hopen dat ze inderdaad bij vertrek ook daadwerkelijk geen overstay fine hoeven te betalen.
Maar inmiddels lijkt het ergste leed qua vulkaan (voorlopig) geleden. Afkloppen!
Doe je dit niet dan krijg je bij aankomst op de luchthaven dus de zogenaamde visa-exempt stamp; de stempel waarmee je 30 dagen ZONDER visum in Thailand mag blijven. De meesten met zo'n stempel zeggen dan echter (ten onrechte): "mijn visum is geldig tot dan en dan".
Nu echter is sprake van een tweede verwarring. De Thaise autoriteiten hebben aangekondigd dat ze geen boetes zullen opleggen voor overstay ontstaan door gecancellde vluchten vanwege de vulkaanuitbarsting. Geen boete voor overstay is natuurlijk heel wat anders dan kostenloos verlengingen verstrekken. Daar is nooit sprake van geweest. Dus degenen die het zekere voor het onzekere nemen en zich melden bij Immigration voor verlenging zullen gewoon moeten betalen. Aan hun de keuze om geen verlenging te kopen en maar hopen dat ze inderdaad bij vertrek ook daadwerkelijk geen overstay fine hoeven te betalen.
Maar inmiddels lijkt het ergste leed qua vulkaan (voorlopig) geleden. Afkloppen!
We leven op dit moment allemaal in "die goeie ouwe tijd" van de toekomst!
-
- Standaard Lid
Die discussie stond al in dit topic: visa en visa-exempt
-
- Expat
- Contacteer:
Jawel, bij ieder immigratie kantoor kan 7 dagen verlenging tegen betaling van 1900 Baht.jumbo schreef:Naar mijn bescheiden mening kan je een visa exempt niet verlengen, gewoon weg omdat wat niet gegeven is (een visa) niet verlengd kan worden....
- jumbo
- Expat
stevenl schreef:Jawel, bij ieder immigratie kantoor kan 7 dagen verlenging tegen betaling van 1900 Baht.jumbo schreef:Naar mijn bescheiden mening kan je een visa exempt niet verlengen, gewoon weg omdat wat niet gegeven is (een visa) niet verlengd kan worden....
Dat is voor mij de eerste keer dat ik het lees of er van hoor
Eigen ervaringen zijn dat gasten van ons bdrijf die op visa exempt binnenkomen niet in aanmerking komen voor een verlenging van een week of welke andere periode dan ook
Als ik dit niet correct heb dan lieg ik in commissie omdat dit de informatie is van de immigratie officieren.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
- Contacteer:
Ja, je hebt dit niet correct.
-
- Volwaardig lid
Klopt Steven, je kan 7 dgn krijgen voor 1900 Bht.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- jumbo
- Expat
Klopt maar niet helemaal wat jullie zeggen volgens onderstaand regelement???
According to the Interior Ministerial Announcements dated 6 February B.E.2538 (1995) and 8 December B.E. 2541 (1998), and updated December 2002, passport holders from some countries do not require a visa when entering Thailand for tourism purposes if their stay in the Kingdom does not exceed 30 days.
- The applicant must possess instrument of means of living expenses 10,000 per person and 20,000 Baht per family accordingly.
- Please also be advised that passport holders from some countries who intend to engage in certain activities are requested to apply for a visa before entering the Kingdom.
Those who come in without visa can extend the stay for additional 10 days. Change of visa status to Non-Immigrant visa can not be done..
According to the Interior Ministerial Announcements dated 6 February B.E.2538 (1995) and 8 December B.E. 2541 (1998), and updated December 2002, passport holders from some countries do not require a visa when entering Thailand for tourism purposes if their stay in the Kingdom does not exceed 30 days.
- The applicant must possess instrument of means of living expenses 10,000 per person and 20,000 Baht per family accordingly.
- Please also be advised that passport holders from some countries who intend to engage in certain activities are requested to apply for a visa before entering the Kingdom.
Those who come in without visa can extend the stay for additional 10 days. Change of visa status to Non-Immigrant visa can not be done..
-
- Expat
- Contacteer:
Jumbo,
Eerst claim je dat het niet kan, dan ga je zoeken en blijkt het toch te kunnen. Maar volgens jouw informatie 10 dagen in plaats van 7. Ik denk dat de informatie die je hebt oud is, want je krijgt 7 dagen.
Eerst claim je dat het niet kan, dan ga je zoeken en blijkt het toch te kunnen. Maar volgens jouw informatie 10 dagen in plaats van 7. Ik denk dat de informatie die je hebt oud is, want je krijgt 7 dagen.
- jumbo
- Expat
Punt is dat ik via immigratie te horen krijg dat het niet kan, al de gerelateerde sites van ministery en dergelijke vermelden;stevenl schreef:Jumbo,
- According to the Interior Ministerial Announcements dated 1 October B.E. 2545 (2002), 20 December B.E. 2545 (2002), 18 October B.E. 2547 (2004) and 6 May B.E. 2548 (2005), passport holders from 41 countries and 1 special administrative region - Hong Kong SAR - are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days on each visit. If such foreigners enter the Kingdom at the immigration checkpoints which border neighboring countries, they will be allowed to stay for 15 days each time, except Malaysian nationals who cross the borderline from Malaysia whose granted period of stay will not exceed 30 days each time.
- Please note that Tourist Visa Exemption does not apply to foreigners holding Travel Document for Aliens issued by these countries.
- Foreigners entering Thailand under the Tourist Visa Exemption category must possess adequate finances for the duration of stay in Thailand (i.e., cash 10,000 Baht per person and 20,000 Baht per family).
Wat voor mij nog steeds betekend dat het niet kan
Als ik op VISA extension google dan krijg je alleen vermeldingen over de 30-60-90 dagen en niet over exempt
Ik wil, desnoods alleen voor mezelf en het bedrijf waar ik voor werk, gewoon weten hoe het dan werkelijk zit als ik NEE over de telefoon krijg van een immigratie officer
Dat jij er vervolgens problemen mee hebt dat ik een discussie op gang probeer te houden snap ik niet zo goed
Ik heb er nu en nog nooit een probleem mee gehad om aan te geven dat ik het niet bij het juiste eind heb alleen gebeurd dat bijna nooit...
Maar ik ben wel iemand die probeert de meningen te spiegelen..... als me dat door jou gegund is uiteraard....

Je mag overigens best wel jou geupdate link (of welke dan ook) laten zien waar het vermeldt staat dat een verlenging visa exempt kan, de ondersteuning van Elst die het verschil tussen visa on arrival en exempt nog niet onder de knie heeft lijkt me wat ehh zwak
-
- Expat
- Contacteer:
Ik ben goed thuis in deze regels, en het kan en mag. Als je dat niet aan wilt nemen, jouw keuze.
Maar zoekt en gij zult vinden, je vindt op internet genoeg vermeldingen van mensen die met 7 dagen hebben verlengd.
Je laatste citaat trouwens zegt iets over visa exempt entry, niet over visa exempt verlenging. Je vorige citaat zei iets over visa exempt verlenging, maar dat negeer je nu maar voor het gemak.
Jumbo, schei nou toch uit met perse je gelijk te willen halen, ook al heb je dat niet.
Maar zoekt en gij zult vinden, je vindt op internet genoeg vermeldingen van mensen die met 7 dagen hebben verlengd.
Je laatste citaat trouwens zegt iets over visa exempt entry, niet over visa exempt verlenging. Je vorige citaat zei iets over visa exempt verlenging, maar dat negeer je nu maar voor het gemak.
Jumbo, schei nou toch uit met perse je gelijk te willen halen, ook al heb je dat niet.
- jumbo
- Expat
Ik heb juist aangegeven in dit, voorgaande en andere draadjes dat ik nimmer mijn gelijk wil hebben, ik gewoon vaak gelijkstevenl schreef:Ik ben goed thuis in deze regels, en het kan en mag. Als je dat niet aan wilt nemen, jouw keuze.

Je irritatie met mij begrijp en zal wel uit eerder zaken komen dat ik op je te lange flippers heb gestaan. Je moet wat meer aan decompressie gaan doen, makker...

- joepattaya
- Expat
In uitzonderlijke gevallen, zoals bij ziekte, overlijden van een relatie, aswolken, e.d. kan en mag de immigratie steeds met 7 dagen verlengen. Men dient dan wel de nodige bewijsvoering aan te dragen. Dit geldt ook voor visa-exempt. Elke verlenging kost THB 1,900, maar kan ook in sommige gevallen gratis verstrekt worden (aswolk).
Wat ik een beetje mis in de Originele Post is of het nieuwe paspoort een vervanging is als gevolg van diefstal of verlies, OF dat het gewoon een nieuw paspoort is als vervanging van een (bijna) verlopen paspoort.
In het laatste geval, kan het volgens mij al niet dat de poster Thailand binnengekomen is, omdat het oude paspoort al geen 6 maanden geldigheid meer had. Heeft dus gewoon geluk gehad.
Maar goed, de poster is dus in Thailand met een oud en nieuw paspoort; zoals bij ondergetekende, dient hij bij het verlaten van Thaland BEIDE paspoorten aan te bieden bij Immigratie. Dit hoeft NIET binnen 7 dagen, zolang beide paspoorten maar bij elkaar blijven. Bij het uitreizen, krijgt de OP gewoon de 'uitreisstempel' in zijn nieuwe paspoort en klaar is Klara.
De Ambassade geeft geen brief mee met het verzoek aan de Immigratie om mogelijk aanwezige visa over te stempelen. WEL staat er in het nieuwe paspoort een verwijzing gedrukt naar het oude paspoort, althans dat staat er bij mij in en mijn paspoort is afgegeven door MinBuZa NL in Bangkok.
Wat ik een beetje mis in de Originele Post is of het nieuwe paspoort een vervanging is als gevolg van diefstal of verlies, OF dat het gewoon een nieuw paspoort is als vervanging van een (bijna) verlopen paspoort.
In het laatste geval, kan het volgens mij al niet dat de poster Thailand binnengekomen is, omdat het oude paspoort al geen 6 maanden geldigheid meer had. Heeft dus gewoon geluk gehad.
Maar goed, de poster is dus in Thailand met een oud en nieuw paspoort; zoals bij ondergetekende, dient hij bij het verlaten van Thaland BEIDE paspoorten aan te bieden bij Immigratie. Dit hoeft NIET binnen 7 dagen, zolang beide paspoorten maar bij elkaar blijven. Bij het uitreizen, krijgt de OP gewoon de 'uitreisstempel' in zijn nieuwe paspoort en klaar is Klara.
De Ambassade geeft geen brief mee met het verzoek aan de Immigratie om mogelijk aanwezige visa over te stempelen. WEL staat er in het nieuwe paspoort een verwijzing gedrukt naar het oude paspoort, althans dat staat er bij mij in en mijn paspoort is afgegeven door MinBuZa NL in Bangkok.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.
-
- Volwaardig lid
Het oude paspoort waarop ze Thailand was binnen gekomen was gestolen.joepattaya schreef: Wat ik een beetje mis in de Originele Post is of het nieuwe paspoort een vervanging is als gevolg van diefstal of verlies, OF dat het gewoon een nieuw paspoort is als vervanging van een (bijna) verlopen paspoort.
Live your dream, don't dream your life.
- jumbo
- Expat
blijft dus de vraag of je in een niet uitzonderlijk geval een visa exempt kan verlengen.joepattaya schreef:In uitzonderlijke gevallen, zoals bij ziekte, overlijden van een relatie, aswolken, e.d. kan en mag de immigratie steeds met 7 dagen verlengen. Men dient dan wel de nodige bewijsvoering aan te dragen. Dit geldt ook voor visa-exempt. Elke verlenging kost THB 1,900, maar kan ook in sommige gevallen gratis verstrekt worden (aswolk).
Ik had al een link aangeleverd waarin stond dat het mogelijk was, maar A) kwam die niet rechtstreeks van een officiele instantie B) Gaf Steven al aan dat het een verouderde site was
-
- Standaard Lid
Ik heb een aantal voorbeeldjes van visa stempels hier geplaatst, wellicht beantwoordt dat de (eeuwige) visa vragen.
@Soulwy:
In je nieuwe paspoort krijg je waarschijnlijk alleen je exit stempel, voorzien van een aantekening.

Dit voorbeeld is uit mijn huidige paspoort. Onder exit stempel staat dat de aankomst stempel in het oude paspoort staat.
Weet je al wanneer je je paspoort krijgt?
@Soulwy:
In je nieuwe paspoort krijg je waarschijnlijk alleen je exit stempel, voorzien van een aantekening.

Dit voorbeeld is uit mijn huidige paspoort. Onder exit stempel staat dat de aankomst stempel in het oude paspoort staat.
Weet je al wanneer je je paspoort krijgt?