Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket
Met mijn nieuwe paspoort moet ik naar de immigratie voor een nieuwe stempel (visum) Maar ik ben hier gekomen zonder return ticket. Gaat dit problemen opleveren? Of is het verstandig om van tevoren een trein/-vliegticket te kopen naar een buurland om het te laten zien aan de immigratie? Ik zal het echter niet gebruiken. Ik blijf hier tot 1 juni en was van plan om vanuit Chiang Mai 2 visaruns te doen naar Mae Sai.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008
K.S. 2008
-
- Expat
- Contacteer:
Re: Naar immigratie voor stempel, zonder returnticket
Has je al een visum in je oude paspoort?
Indien ja, dan levert dit geen problemen op (overzetten van visum naar nieuw paspoort).
Indien nee, waarom naar immigratie voor een visum? Immigratie geeft geen visa uit.
Ticket naar buiten Thailand moet officieel een vliegticket zijn, dus treinticket zal je niet helpen.
Indien ja, dan levert dit geen problemen op (overzetten van visum naar nieuw paspoort).
Indien nee, waarom naar immigratie voor een visum? Immigratie geeft geen visa uit.
Ticket naar buiten Thailand moet officieel een vliegticket zijn, dus treinticket zal je niet helpen.
-
- Standaard Lid
Wat voor een brief heb je van de ambassade gekregen? Daar staat als het goed is een verzoek in voor immigratie om je van dienst te zijn met je nieuwe paspoort en de visum stempels.
En weet je je visum nummer nog? Als dat in Amsterdam verstrekt is, dan is het nummer xxxx/2553. Dat nummer kan immigratie opzoeken in de computer en jou hetzelfde visum in je nieuwe paspoort zetten.
En weet je je visum nummer nog? Als dat in Amsterdam verstrekt is, dan is het nummer xxxx/2553. Dat nummer kan immigratie opzoeken in de computer en jou hetzelfde visum in je nieuwe paspoort zetten.
-
- Volwaardig lid
Ik denk dat ik wat gedetailleerder moet zijn.
Ik ben hier naartoe gekomen vanuit Bali en heb een visa-on-arrival. Met een single vliegticket.
Na 30 dagen wilde ik naar Mae Sai voor een visarun om nog wat langer te blijven.
Ik verwachtte geen problemen bij de grens, want daar vragen ze niet naar een returnticket.
Nu ik echter een leeg paspoort zal krijgen zonder stempel van arrival, gaat dat wel vragen oproepen bij de grens. En volgens mijn ben ik verplicht om eerst naar de immigratie te gaan voor een stempel van aankomst.
Een treinticket naar Laos bijv. is een ongoing ticket, net zo geldig als een plane ticket. Het zou alleen voor de show zijn naar de immigratie toe.
Van de ambassade krijg ik geen brief, is althans niet genoemd.
Ik ben hier naartoe gekomen vanuit Bali en heb een visa-on-arrival. Met een single vliegticket.
Na 30 dagen wilde ik naar Mae Sai voor een visarun om nog wat langer te blijven.
Ik verwachtte geen problemen bij de grens, want daar vragen ze niet naar een returnticket.
Nu ik echter een leeg paspoort zal krijgen zonder stempel van arrival, gaat dat wel vragen oproepen bij de grens. En volgens mijn ben ik verplicht om eerst naar de immigratie te gaan voor een stempel van aankomst.
Een treinticket naar Laos bijv. is een ongoing ticket, net zo geldig als een plane ticket. Het zou alleen voor de show zijn naar de immigratie toe.
K.S. 2008
K.S. 2008
-
- Volwaardig lid
Begrijp ik het goed dat je over land terug wilt keren naar Thailand?soulwy schreef:Ik denk dat ik wat gedetailleerder moet zijn.
Bedenk dan dat je dan maar 15 dagen visum exempt krijgt.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Standaard Lid
Dan had je dus geen visum.soulwy schreef:Ik denk dat ik wat gedetailleerder moet zijn.
Ik ben hier naartoe gekomen vanuit Bali en heb een visa-on-arrival.
Klopt.soulwy schreef: Na 30 dagen wilde ik naar Mae Sai voor een visarun om nog wat langer te blijven.
Bij het terugkomen in Thailand krijg je dan een stempel in je paspoort waarmee je 15 dagen mag blijven (15 dagen via een landsgrens, 30 dagen via een internationale vlucht)
Als het goed is, heb je een brief gekregen van de ambassade, waarin staat dat je in afwachting bent van een nieuw reisdocument.soulwy schreef: Nu ik echter een leeg paspoort zal krijgen zonder stempel van arrival, gaat dat wel vragen oproepen bij de grens. En volgens mijn ben ik verplicht om eerst naar de immigratie te gaan voor een stempel van aankomst.
Bij je nieuwe paspoort dien je een brief te krijgen, waarin de ambassade aan immigratie vraagt om jouw te voorzien van de benodigde stempels om Thailand uit te reizen. Hiervoor moet je naar het dichstbijzijnde kantoor van immigratie gaan.
Aangezien je geen visum had, zul je waarschijnlijk 7 dagen de tijd krijgen om uit Thailand te reizen.
Aan de grens krijg je je exit stempel. En vanaf dat moment is hetzelfde verhaal als je je oude paspoort nog had gehad:
teruggaan zonder visum betekent maximaal 15 dagen.
Het is aan jou om te bekijken of het de tijd, moeite en het geld waard is om nog enkele borderruns te doen. Als je tot 1 juni wilt blijven, dan worden dat zeker 3 borderruns...
Of je reist naar de dichtsbijzijnde ambassade of consulaat buiten Thailand en haalt daar een tourist-visa. Ik denk dat dat uiteindelijk goedkoper is en minder tijd kost.
-
- Volwaardig lid
Waarom 7 dagen? Ik moet 2 mei het land uit. Dan wilde ik 2 x borderrun doen naar Mae Sai om tot 1 juni hier te kunnen blijven. Kosten zouden zijn 2x750 (visarun service) en 2 x10 USD (grenskosten).Sert schreef: Als het goed is, heb je een brief gekregen van de ambassade, waarin staat dat je in afwachting bent van een nieuw reisdocument.
Bij je nieuwe paspoort dien je een brief te krijgen, waarin de ambassade aan immigratie vraagt om jouw te voorzien van de benodigde stempels om Thailand uit te reizen. Hiervoor moet je naar het dichstbijzijnde kantoor van immigratie gaan.
Aangezien je geen visum had, zul je waarschijnlijk 7 dagen de tijd krijgen om uit Thailand te reizen.
Aan de grens krijg je je exit stempel. En vanaf dat moment is hetzelfde verhaal als je je oude paspoort nog had gehad:
teruggaan zonder visum betekent maximaal 15 dagen.
Het is aan jou om te bekijken of het de tijd, moeite en het geld waard is om nog enkele borderruns te doen. Als je tot 1 juni wilt blijven, dan worden dat zeker 3 borderruns...
Of je reist naar de dichtsbijzijnde ambassade of consulaat buiten Thailand en haalt daar een tourist-visa. Ik denk dat dat uiteindelijk goedkoper is en minder tijd kost.
En ben 2 dagen zoet. Is ok, heb nog (shopping)verlanglijstje voor Mae Sai.
Ik zou idd. ook een vliegreisje naar een buurland kunnen doen, even een paar uur dwalen op het vliegveld en weer terug. Maar vanuit CM is de keuze niet zo ruim als BKK.
K.S. 2008
K.S. 2008
-
- Standaard Lid
Ik weet niet of je 7 dagen krijgt. De duur is volledig afhankelijk van het humeur en de welwillendheid van de immigratie medewerker.
Het belangrijkste is dat je van hen een departure-card in je paspoort krijgt, zodat je het land uit kunt.
Volgens je oude paspoort had je op 2 mei het land moeten verlaten, maar die stempel heb je niet meer! Vergeet die datum dus en wacht af wat immigratie beslist.
Het belangrijkste is dat je van hen een departure-card in je paspoort krijgt, zodat je het land uit kunt.
Volgens je oude paspoort had je op 2 mei het land moeten verlaten, maar die stempel heb je niet meer! Vergeet die datum dus en wacht af wat immigratie beslist.
-
- Volwaardig lid
Een vraagje, kennissen van ons die vorige week vrijdag hadden moeten vliegen en dus nog niet weg kunnen, hebben voor 1900 Bht. 7 dagen gekregen van emigration Hua Hin. Nu ziet her er naar uit dat ze nog niet weg kunnen voor volgende week. Wat nu een visa-run maken of het ticket omboeken naar Kuala Lumpur? Ze vliegen met Qantas naar Londen en van daaruit terug naar A'dam.
Qantas mag omgeboekt worden. Iemand advies?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Ach so... ik zal idd. geen plannen maken en afwachten op wat de immigratie beslist.Sert schreef:Ik weet niet of je 7 dagen krijgt. De duur is volledig afhankelijk van het humeur en de welwillendheid van de immigratie medewerker.
ThanX.
K.S. 2008
K.S. 2008
-
- Standaard Lid
Die 7 dagen voor 1900 baht is een verlenging van een tourist visa-on-arrival. Compleet ander verhaal dus!elst99 schreef:Een vraagje, kennissen van ons die vorige week vrijdag hadden moeten vliegen en dus nog niet weg kunnen, hebben voor 1900 Bht. 7 dagen gekregen van emigration Hua Hin. Nu ziet her er naar uit dat ze nog niet weg kunnen voor volgende week. Wat nu een visa-run maken of het ticket omboeken naar Kuala Lumpur? Ze vliegen met Qantas naar Londen en van daaruit terug naar A'dam.
Ik begrijp dat die mensen in Hua Hin blijven, immigration zal dat zien als een voortzetting van hun vakantie. Ergo: zorgen dat je een geldig visum hebt.
-
- Volwaardig lid
Sert, je bedoelt dus een visa-run maken? Ze hadden een 30 dgn arrivel en moesten dus afgelopen vrijdag terugvliegen naar Europa, maar zoals je begrijpt geen vlucht, dus diezelfde vrijdag naar de emigratie daar een 7 daagse verlenging gekregen voor 1900 Bht, maar nu kunnen ze nog steeds niet weg, anneer wel, niemand weet het.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- jumbo
- Expat
Hadden ze een ' 30 dgn arrival' wat is dat???elst99 schreef:Sert, je bedoelt dus een visa-run maken? Ze hadden een 30 dgn arrivel en moesten dus afgelopen vrijdag terugvliegen naar Europa, maar zoals je begrijpt geen vlucht, dus diezelfde vrijdag naar de emigratie daar een 7 daagse verlenging gekregen voor 1900 Bht, maar nu kunnen ze nog steeds niet weg, anneer wel, niemand weet het.
Overigens is het niet slim van ze om, indien de reden de vulkaanuiotbasting was, zelf een verlenging aan te vragen, nu hebben ze dus een probleem.
Het was eenvoudiger geweest de boel af te wachten en dan het werkelijke probleem aan te kaarten, Thai hebben geen voorstellingsvermogen anders dan gerelateerd aan soaps op de TV en hun banksaldo....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
- Contacteer:
Nee, dat is een verlenging van een visa exempt entry. Thailand kent geen visa on arrival voor Nederlanders/Belgen.Sert schreef:Die 7 dagen voor 1900 baht is een verlenging van een tourist visa-on-arrival. Compleet ander verhaal dus!elst99 schreef:Een vraagje, kennissen van ons die vorige week vrijdag hadden moeten vliegen en dus nog niet weg kunnen, hebben voor 1900 Bht. 7 dagen gekregen van emigration Hua Hin. Nu ziet her er naar uit dat ze nog niet weg kunnen voor volgende week. Wat nu een visa-run maken of het ticket omboeken naar Kuala Lumpur? Ze vliegen met Qantas naar Londen en van daaruit terug naar A'dam.
Ik begrijp dat die mensen in Hua Hin blijven, immigration zal dat zien als een voortzetting van hun vakantie. Ergo: zorgen dat je een geldig visum hebt.
Thaise immigratie heeft aangegeven overstay voor mensen die door de vulkaanuitbarsting niet weg konden niet in rekening te brengen. Geen probleem dus.
- jumbo
- Expat
Naar mijn bescheiden mening kan je een visa exempt niet verlengen, gewoon weg omdat wat niet gegeven is (een visa) niet verlengd kan worden....stevenl schreef:Nee, dat is een verlenging van een visa exempt entry. Thailand kent geen visa on arrival voor Nederlanders/Belgen.
Thaise immigratie heeft aangegeven overstay voor mensen die door de vulkaanuitbarsting niet weg konden niet in rekening te brengen. Geen probleem dus.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum