visa en visa-exempt

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: visa en visa-exempt

#16 Bericht door Loe » maandag 19 april 2010, 13:39

Nou hier dan een ervaring van een gedupeerde ;)

Gisteren 1111 gebeld het centraal nummer in Thailand van Imigratie. Het was of die mensen op een andere planeet leefden, ze hadden nog niets gehoord van een sluiting van het luchtruim en zouden mij een uur later terugbellen.
Twee uur later nog niets gehoord en mijn stempel was geldig tot 18 april ik zou vliegen 17 april.
Weer gebeld weer alles uitgelegd want ook deze vriendelijke dame had nog niets vernomen van problemen.
Ik kreeg het advies om vandaag meteen naar imigratie te gaan en daar het verhaal nog maar eens te doen.
Vanmorgen in Jomtien om 8 uur naar de Imigratie, het was een stormloop van jewelste en ik was nummer 164. Na mij kwamen nog veel meer mensen.
Ik wilde 14 dagen omdat ik nog niet zeker wist of ik vrijdag kon vertrekken. Antwoord was nee maximaal 7 dagen tegen betaling van 1900 Baht.
Er was daar ook zo een vrijwilliger, een buitenlander die de mensen inlichtte. Ik zie die man altijd bij de touristpolitie zitten aan het begin van de Walkingstreet.
Vriendelijk stond hij iedereen te woord.
Toen ik zo tegen half twaalf zat te wachtten op mijn paspoort kwam deze man weer binnen gelopen en stond naast mij te praten tegen een thaise beambte.
Ik hoorde hem toen exaxt hetzelfde zeggen als nu op thaivisa staat, maar toch bleven ze gewoon nummertjes uitgeven voor de nieuwe mensen met de woorden, na de lunch terug te komen omdat de beambten gingen eten van 1200 tot 1300 uur.
Dus hoewel men wist dat er geen geld betaald hoefden te worden werden toch meer dan honderd mensen bestolen van 1900 baht.
Ook dit is weer eens Thailand.
Toch ga ik morgen terug om te kijken of die man er nog staat en zal hem dan hierop aanspreken een kijken wat dat opleverd ik denk wel niets :evil:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door elst99 » maandag 19 april 2010, 14:11

Natuurlijk Jumbo heb je gelijk dat ze niet alleen afhankelijk zijn van het toerisme, maar er zijn natuurlijk wel een heleboel plaatsen waar geen industrie is en waar mensen afhankelijk zijn van touristme en dit komt natuurlijk helemaal niet touristvriendelijk over, voor de zoveelste keer. Ik weet het loopt hier niet meer in de duizenden, zoals in dec. 2008, maar er blijft weer iets van hangen en het gaat zich een keer wreken, daar kunnen we met z'n allen vergif op innemen! Dit kun je de roden en de gelen niet kwalijk nemen, maar wel het Goverment.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

jumbo
Expat
Expat

#18 Bericht door jumbo » dinsdag 20 april 2010, 02:32

Jim schreef:misschien heb je gelijk en hebben ze echt geen vakantiegangers nodig.

ze zijn aardig bezig om alle toeristen zo veel mogelijk af te schrikken met rellen en staatsgrepen.
alleen zijn ze vergeten om die jongens van toerisme in te lichten.
ipv gratis visa misschien 2x zo duur maken dan? ;)

Wie is de 'ze' waar je het over hebt; de thaise overheid, de meerderheid of een paar halve zolen in een rood shirt???

Niemand die zegt dat ze geen vakantiegangers nodig hebben anders dan jij die stelt dat vakantiegangers welkom zouden moeten zijn zonder geld?? ;) :lol:

echt thailand.
je bent alleen welkom als je geld uit geeft.

En uiteraard staat het iedereen vrij om kostenloze vakanties te vieren in ehmmm... ja waar kan dat eigenlijk....op vakantie gaan zonder geld uit te geven....

De keuze is dus vrij, je hoeft hier niet te komen, je mag hier komen en dan moet je een visa kopen of zelfs een visa exempt behoort tot de mogelijkheden, maar je hebt nog steeds geen garantiesteller nodig of een kind/baan/ouders/oma/onroerend goed om aan te tonen dat je terug gaat......
Laatst gewijzigd door jumbo op dinsdag 20 april 2010, 02:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jumbo
Expat
Expat

#19 Bericht door jumbo » dinsdag 20 april 2010, 02:36

elst99 schreef:Natuurlijk Jumbo heb je gelijk dat ze niet alleen afhankelijk zijn van het toerisme, maar er zijn natuurlijk wel een heleboel plaatsen waar geen industrie is en waar mensen afhankelijk zijn van touristme en dit komt natuurlijk helemaal niet touristvriendelijk over, voor de zoveelste keer. Ik weet het loopt hier niet meer in de duizenden, zoals in dec. 2008, maar er blijft weer iets van hangen en het gaat zich een keer wreken, daar kunnen we met z'n allen vergif op innemen! Dit kun je de roden en de gelen niet kwalijk nemen, maar wel het Goverment.

Misschien dat jij wat licht in het donker kunt creeren voor zowel het government en de andere forumleden, indien geinteresseerd, over hoe de huidige situatie te voorkomen of op te lossen en andere evenementen als birdflu,tsunami, staatsgrepen???

Toersten staan bekend om hun notoire korte geheugen......

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Jim » dinsdag 20 april 2010, 06:20

jumbo schreef:
Jim schreef:misschien heb je gelijk en hebben ze echt geen vakantiegangers nodig.

ze zijn aardig bezig om alle toeristen zo veel mogelijk af te schrikken met rellen en staatsgrepen.
alleen zijn ze vergeten om die jongens van toerisme in te lichten.
ipv gratis visa misschien 2x zo duur maken dan? ;)

Wie is de 'ze' waar je het over hebt; de thaise overheid, de meerderheid of een paar halve zolen in een rood shirt???

Niemand die zegt dat ze geen vakantiegangers nodig hebben anders dan jij die stelt dat vakantiegangers welkom zouden moeten zijn zonder geld?? ;) :lol:

echt thailand.
je bent alleen welkom als je geld uit geeft.

En uiteraard staat het iedereen vrij om kostenloze vakanties te vieren in ehmmm... ja waar kan dat eigenlijk....op vakantie gaan zonder geld uit te geven....

De keuze is dus vrij, je hoeft hier niet te komen, je mag hier komen en dan moet je een visa kopen of zelfs een visa exempt behoort tot de mogelijkheden, maar je hebt nog steeds geen garantiesteller nodig of een kind/baan/ouders/oma/onroerend goed om aan te tonen dat je terug gaat......
't is niet zo moeilijk te begrijpen hoor.

om toeristen te lokken geven ze gratis visa. <-- ze gaan geld uit geven in thailand
als die toeristen weer richting huis vertrekken wordt ze een poot uitgedraait. <- ze geven geen geld meer uit in thailand want ze gaan naar huis.

hence -> welkom tot het geld op is.

niet echt rocket science..
nogal een nonargument.
je hoeft ook niet naar europa te komen.
sterker nog, europa heeft liever niet dat je komt als je uit een derde wereld land komt.
dat zie je duidelijk aan de visa regels.
er zijn geen gratis schengenvisa voor toeristen.

thailand verstrek wel gratis toersitenvisa dus willen ze graag dat je komt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jumbo
Expat
Expat

#21 Bericht door jumbo » dinsdag 20 april 2010, 06:36

Ok, tappen we uit dat vaatje....
wordt er inderdaad aan toeristen (met of zonder visa) geld gevraagd indien ze vertrekken??
Ik heb daar geen idee van en dat lijkt me inderdaad wat 'overdone'

Vandaar mijn onbegrip over ht alleen welkom zijn als je geld uitgeeft, want dat lijkt me een criteria wat voor ieder land waar toerisme een deel van de economie uitmaakt een logische zaak.

Het visa exempt maakt alles een stuk makkelijker dan in Europa en ik denk dat je gelijk hebt dat ze eigenlijk niet wllen dat je naar Europa komt vanuit een derde wereld land dan heb je dus geen ruk te besteden......en derhalve niets uit geeft

Het is ook geen rocket sience maar behoefde naar mij toe wel wat duidelijkheid aangaande je stelling en die is er nu :D

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Loe » dinsdag 20 april 2010, 08:23

Vandaag ben ik maar weer eens naar de imigratie in Jomtien gegaan om mijn geld terug te halen :lol: .
Zoals verwacht werd eerst ontkend dat we geen extensie hoefden te betalen en werd ik van het kasje naar de muur gestuurd.
Ineens zag ik de bekende vrijwilliger weer en sprak ook hem hierop aan. Ik had hem immers gisteren al het verhaal dat het gratis moest zijn horen vertellen.
Hij zij dat zij ook alleen van internet wisten dat het gratis was, maar dat ze het nog niet OFFICIEEL binnen was en daarom iedereen moest betalen.

Het is ook teveel gevraagd om even een telefoontje naar bangkok te doen om de mensen die al problemen hebben te helpen.

Als deze trend zo doorgaat zal Thailand voor veel mensen inderdaad verleden tijd zijn.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 20 april 2010, 08:42

Loe schreef:Vandaag ben ik maar weer eens naar de imigratie in Jomtien gegaan om mijn geld terug te halen :lol: .
Zoals verwacht werd eerst ontkend dat we geen extensie hoefden te betalen en werd ik van het kasje naar de muur gestuurd.
Ineens zag ik de bekende vrijwilliger weer en sprak ook hem hierop aan. Ik had hem immers gisteren al het verhaal dat het gratis moest zijn horen vertellen.
Hij zij dat zij ook alleen van internet wisten dat het gratis was, maar dat ze het nog niet OFFICIEEL binnen was en daarom iedereen moest betalen.

Het is ook teveel gevraagd om even een telefoontje naar bangkok te doen om de mensen die al problemen hebben te helpen.

Als deze trend zo doorgaat zal Thailand voor veel mensen inderdaad verleden tijd zijn.
TIT.
In dit soort situaties ben je als buitenlander altijd het haasje.
Even off-topic maar ook een sprekend voorbeeld:
Vorig jaar voor ca. 70.000 baht aan binnenlandse vluchten moeten annuleren omdat mijn broer en zijn gezin niet mee konden naar Thailand omdat mijn broer vlak voor de reis een herseninfarct kreeg. Ondanks het feit dat we een annuleringsverzekering (direkt bij het boeken afgesloten) hadden, dat alle documenten van ziekenhuizen en doktersverklaringen beschikbaar waren, alle kopie paspoorten doorgestuurd enz. konden we fluiten naar ons geld.
Een paar maal het hele dossier per fax opgestuurd, je krijgt simpelweg geen antwoord en als je zelf belt hebben ze de fax niet ontvangen. TIT
Live your dream, don't dream your life.

jumbo
Expat
Expat

#24 Bericht door jumbo » dinsdag 20 april 2010, 09:14

Wouter_Udon schreef: TIT.
Vorig jaar voor ca. 70.000 baht aan binnenlandse vluchten moeten annuleren omdat mijn broer en zijn gezin niet mee konden naar Thailand omdat mijn broer vlak voor de reis een herseninfarct kreeg. Ondanks het feit dat we een annuleringsverzekering (direkt bij het boeken afgesloten) hadden, dat alle documenten van ziekenhuizen en doktersverklaringen beschikbaar waren, alle kopie paspoorten doorgestuurd enz. konden we fluiten naar ons geld.
Een paar maal het hele dossier per fax opgestuurd, je krijgt simpelweg geen antwoord en als je zelf belt hebben ze de fax niet ontvangen. TIT
Niet altijd alleen als buitenlander. Laatst een vergelijkbaar akkefietje waarbij zowel mijn Thaise partner als ik een deposit moesten betalen. Ik kreeg hem binnen 14 dagen retour, zij wacht er nu nog op......TIT
Maar wel een vervelend voorbeeld Wouter en niet om een te verwaarlozen bedragje
Niog niet aan gedacht een locale advocaat in te schakelen en die effe te laten bellen???

En waarom is Thailand voor veel mensen verleden tijd Loe, omdat jij je geld nog niet terug hebt??? :lol: :lol:

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Loe » dinsdag 20 april 2010, 09:28

Jumbo,
Thailand zal niet snel voor mij "verleden tijd" zijn, ik kom namelijk voor het KLIMAAT ;) en dat is in handen van de natuur.

Maar ik zeg als de negatieve trend in alle berichtgevingen ed zich doorzet, zullen zeker veel mensen besluiten hun vakantie elders door te brengen.

Ik kom nog wel eens in Nederland :) en als ik dan de mensen hoor praten over Thailand zullen ze niet snel kiezen om hier hun vakantie te slijten.

Ik had gisteren ook eventjes een k*t gevoel omdat ik genaait werd :oops: wel een erg mooie woordspeling, maar ik heb snel overgeschakeld om mijn tijd in Thailand niet te laten verprutsen van een systeem waar wij, of in ieder geval ik, toch nooit iets van zal begrijpen.

groetjes Loe,

PS voor mij kwam de wolk als een aangename verlenging, maar ik hoor ook veel mensen die aan hun laatste reserve bezig waren en om dan zo behandeld te worden door Imigrtaie bureaus is toch wel erg pijnlijk.

jumbo
Expat
Expat

#26 Bericht door jumbo » dinsdag 20 april 2010, 09:31

Loe, nogmaals en ik hen het al eens gezegd en gemaatstaaft met vioorbeelden over de laatste 10 jaar, maar nogmaals; Toeristen hebben geen geheugen!!!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Loe » dinsdag 20 april 2010, 09:35

behaalde resultaten uit het verleden, zijn geen enkele garantie voor de toekomst :)

de touristen die ik tegenkom, doen ieder geval alsof ze wel een zeer lang geheugen hebben

maar we zullen pas over enkele jaren weten wie het korste bij de waarheid zat ;)

jumbo
Expat
Expat

#28 Bericht door jumbo » dinsdag 20 april 2010, 09:49

Loe schreef:behaalde resultaten uit het verleden, zijn geen enkele garantie voor de toekomst :)

de touristen die ik tegenkom, doen ieder geval alsof ze wel een zeer lang geheugen hebben

maar we zullen pas over enkele jaren weten wie het korste bij de waarheid zat ;)
Tuurlijk als je ze spreekt op het moment supreme is het altijd negatief, maar voor hen nog miljoenen anderen die hier nog niet zijn geweest..

Twee jaar.... dat weten we het... :lol: :lol:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 20 april 2010, 12:52

jumbo schreef:
Wouter_Udon schreef: TIT.
Niet altijd alleen als buitenlander. Laatst een vergelijkbaar akkefietje waarbij zowel mijn Thaise partner als ik een deposit moesten betalen. Ik kreeg hem binnen 14 dagen retour, zij wacht er nu nog op......TIT
Maar wel een vervelend voorbeeld Wouter en niet om een te verwaarlozen bedragje
Niog niet aan gedacht een locale advocaat in te schakelen en die effe te laten bellen???

En waarom is Thailand voor veel mensen verleden tijd Loe, omdat jij je geld nog niet terug hebt??? :lol: :lol:
Wel een paar keer aan gedacht maar het uiteindelijk maar gelaten voor wat het was. De pijn werd nog enigszins "verzacht" doordat we wat hebben kunnen omzetten en andere namen voor de tickets hebben kunnen invullen. Maar als je alle wijzigingskosten daar weer bij optelt en alle uren die we vanuit Nederland aan de telefoon hebben gehangen met Nok Air dan zullen de kosten niet veel lager geweest zijn. Mijn broer en ik hebben de kosten gedeeld.
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”