Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Soi 24
Expat
Expat

Re: Thaise vriendin

#76 Bericht door Soi 24 » vrijdag 02 april 2010, 08:18

MaVeRiCK007 schreef:Ik heb eigenlijk een vraagje.

Ik ben maar 3 dagen in Bangkok geweest maar wilde daar ook nog een keer gaan stappen naar disco ofzo maar daar is het niet van gekomen. Mijn Thaise vriendin haar moeder deed nogal moeilijk. Constant herhalen dat het gevaarlijk is om te gaan stappen en dat ik overal moet uitkijken. Is dat ook echt zo?

Als ik ga stappen in Bangkok en in de verkeerde wijk terecht kom dan ben ik de ***? of kan je normaal gaan stappen daar zonder je zorgen te maken.
Afgaande op door jou eerder uitgesproken voorkeuren zou jij er het beste aan gedaan hebben een bezoekje te brengen aan Royal City Avenue (RCA) daar zit een verzameling van clubs waar zich vooral jouw Thaise leeftijdsgenoten ophouden. Allemaal clubs die zich laten vergelijken met soortgelijke gelegenheden in andere grote steden van de wereld met vaak gast-optredens van bekende dj-js uit Europa (Tiesto etc).

Gevaarlijk om te stappen in Bangkok? Is mij nog nooit opgevallen.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

tawan
Expat
Expat

#77 Bericht door tawan » vrijdag 02 april 2010, 09:02

Stappen in Bangkok echtwel gevaarlijk

Iedere keer als ik ga alleen of met vrienden ben ik vanalles kwijt

Mijn primitieve sexuele agressie
Mijn minderwaardigheidscomplex
Mijn heimwee naar mijn oude grijze ex

Ga toch liever naar Bangkok dan een discotheek in Nederland
Ben bijna 60 en als ik in een disco in Nederland zit kijken ze me aan of ik wel normaal ben

Tawan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#78 Bericht door carpediem » vrijdag 02 april 2010, 12:36

tawan schreef:Stappen in Bangkok echtwel gevaarlijk

Iedere keer als ik ga alleen of met vrienden ben ik vanalles kwijt

Mijn primitieve sexuele agressie
Mijn minderwaardigheidscomplex
Mijn heimwee naar mijn oude grijze ex

Ga toch liever naar Bangkok dan een discotheek in Nederland
Ben bijna 60 en als ik in een disco in Nederland zit kijken ze me aan of ik wel normaal ben

Tawan
ben het geheel met je eens
pluk de dag (carpediem)

MaVeRiCK007
komt net kijken
komt net kijken

#79 Bericht door MaVeRiCK007 » vrijdag 02 april 2010, 13:34

Goedemiddag,

Ik doelde eigelijk meer op agressie, diefstal etc aangezien ik daar als enige jongen rondloop met m'n vriendin en verder niemand daar ken. die meiden daar red ik me wel mee haha. Daar word je echt niet minder van. Laatst een film gezien (Bangkok Dangerous geloof ik) waar
dus de falang werd beroofd in een park tijdens een wandeling met z'n Thaise vriendin juist omdat die meestal geld hebben(de rest van dat stuk doet er niet toe aangezien de hoofdrolspeler een huurmoordernaar was die beide overvallers van het leven beroofde hehe). Is dat flauwekul of gebeurd dat regelmatig?

Zoals iemand hier voor zei om een keer goed te stappen in Bangkok met me vrienden word een beetje lastig. Ik ga zowiezo met m'n vriendin aangezien ik verder niemand ken in Bangkok:P. Maar wilde het gewoon een keer meemaken maar kwam er niet van(ik was trouwens ook kapot van de vliegreis, de warmte en het eten want de eerste 3 dagen van m'n vakantie waren in Bangkok).

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#80 Bericht door NieTan » vrijdag 02 april 2010, 14:10

Jim schreef:
Mart schreef:
NieTan schreef:Beste Rick
Ik zelf heb ook een Thaise vriendin we wonen nu 2,5 jaar samen in Nederland.
en verder:

Wij praten thuis nog altijd Engels tegen elkaar en soms een beetje Thais, Nederlands leren zit er niet echt in voor mijn vriendin.

:?: :?: :?: :?: :?: Geen MVV :roll: :roll: :roll:
in ieder geval geen inburgeringsdiploma ;)

EU-route gedaan, nietan?

Mijn vriendin heeft een aantal jaren in Tsjechië gewoond en heeft daar een verblijfsvergunning, op basis hiervan verblijft ze op een toeristen visum in Nederland. Eigenlijk mag ze hier steeds dus maar 3 maanden zijn, we gaan ook wel bijna elke 3 maanden weg uit NL al is er niemand die het controleert überhaupt. We hebben de moet een beetje opgegeven mbt de verblijfsvergunning hier, zien dan ook liever een toekomst in Thailand!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#81 Bericht door Jim » vrijdag 02 april 2010, 15:16

als ze 5 jaar of langer een verblijfsvergunning voor tjechie heeft, kan ze een EG langdurig ingezetene verblijfsvergunning aanvragen in zwolle.

http://overheidsloket.overheid.nl/index ... _id=900481
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#82 Bericht door Jim » vrijdag 02 april 2010, 17:14

back on topic.. :)
Waarom hij nog steeds een jong ding kan krijgen

Wanneer een man naar de 50 en 60 gaat, verandert zijn hormoonhuishouding en daardoor wordt hij vriendelijker en zachter. Goed, in het verkeer kan hij nog wel uit zijn slof schieten, maar in het algemeen is de oudere man geduldiger en toleranter. Zijn volwassen brein ziet de wereld meer zoals het hij het zag toen hij nog een jongetje was, voor de hormonale veranderingen die zorgden dat de hersengebieden voor boosheid en verdediging werden geactiveerd. Omdat hij minder van het agressieve testosteron heeft, is zijn knuffelhormoon oxytocine in staat hem kalmer te maken. Hij hoeft niet langer te vechten voor zijn plaats in de pikorde. Hij laat zijn emoties meer zien zonder bang te zijn, zijn gezicht te verliezen. Hij kan ook beter luisteren en toont lichamelijk meer affectie. Veel mannen van in de 50 claimen dat ze op deze leeftijd de beste seksuele intimiteit hebben ervaren. Deze man hoeft zichzelf niet meer te bewijzen, hij weet wat hij waard is en is meer bezig met het zorgen en beschermen van zijn naasten. En veel jonge vrouwen zien die voordelen van een stabiele, oudere partner.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_re ... tml?p=12,1
niet alleen in thailand dus..
kan niet wachten tot ik 50 ben ;) :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#83 Bericht door Sert » zaterdag 03 april 2010, 12:47

MaVeRiCK007 schreef:Goedemiddag,

Ik doelde eigelijk meer op agressie, diefstal etc aangezien ik daar als enige jongen rondloop met m'n vriendin en verder niemand daar ken. die meiden daar red ik me wel mee haha. Daar word je echt niet minder van. Laatst een film gezien (Bangkok Dangerous geloof ik) waar
dus de falang werd beroofd in een park tijdens een wandeling met z'n Thaise vriendin juist omdat die meestal geld hebben(de rest van dat stuk doet er niet toe aangezien de hoofdrolspeler een huurmoordernaar was die beide overvallers van het leven beroofde hehe). Is dat flauwekul of gebeurd dat regelmatig?

Zoals iemand hier voor zei om een keer goed te stappen in Bangkok met me vrienden word een beetje lastig. Ik ga zowiezo met m'n vriendin aangezien ik verder niemand ken in Bangkok:P. Maar wilde het gewoon een keer meemaken maar kwam er niet van(ik was trouwens ook kapot van de vliegreis, de warmte en het eten want de eerste 3 dagen van m'n vakantie waren in Bangkok).
Boos worden betekent in deze cultuur gezichtsverlies. Ik heb in Thailand zelden vechtpartijen tussen Thaien gezien. Als je dat al wilt zien, moet je naar een muay thai stadium.
Als een toerist ergens boos om wordt, dan zal de Thai zich doorgaans van hem/haar afkeren - hij wil geen deel uitmaken van die boosheid en wil er zeker niet voor aangekeken worden door andere Thai.

Bangkok Dangerous is slechts fictie, een film. Misschien heb je de documentaires gezien van Bravo? Big trouble in Thailand. Daarin komen nogal wat realistischere problemen naar boven, en het meerendeel betreft dronken toeristen op Walking Street in Pattaya. In hun dronken onwetendheid hebben ze lang genoeg het bloed onder lokale nagels vandaan gehaald wat vervolgens kan eindigen in een paar rake klappen. Naar mijn mening compleet hun eigen schuld - dronkenschap kan nooit een excuus zijn, en onwetendheid is geen excuus om respect opzij te zetten.

Natuurlijk vind je in elke uithoek op deze wereld wel een paar rotte appels, maar Thailand is absoluut veiliger om alleen doorheen te reizen dan menig ander land. Voornamelijk omdat respect in deze cultuur een belangrijk goed is.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#84 Bericht door yandre » zaterdag 03 april 2010, 13:34

nu ik voel mij best
nu ik voel mij eigen veilig in bangkok als ik daar
loop avonds zeker in het uitgaans gebied met
mijn vriendin .
ik denk veiliger dan in bepaalde steden in nederland

Akang
Expat
Expat

#85 Bericht door Akang » zondag 04 april 2010, 21:07

Wel lef hoor om op een Thailand forum zo van leer te trekken, nadat je ook eens bent komen kijken in Thailand....

Ben blij dat je geen westerse vrouwen met Thaise mannen bent tegen gekomen, wan t dan was je verhaal vast nog langer geworden en dan was het allemaal nog veel moeilijker te begrijpen geweest. :roll: :roll: :roll:

Sorry mede forumleden, zullen de hormonen wel zijn :lol:
Even the longest journey starts with the first step...

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#86 Bericht door carpediem » maandag 05 april 2010, 06:12

Akang schreef: Sorry mede forumleden, zullen de hormonen wel zijn :lol:
Laat je er vooral niet van weerhouden ons te blijven informeren :lol:
pluk de dag (carpediem)

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#87 Bericht door Emanuel » dinsdag 06 april 2010, 06:29

Een biertje drinken in Bangkok is naar mijn mening gewoon veilig.
Natuurlijk gebeurt overal wel eens wat, maar ik voel me hier veiliger dan in menig buurten in NL.

Dat houdt natuurlijk in, als je het zelf niet opzoekt, want wie zaait zal oogsten.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

jomel17
Expat
Expat

#88 Bericht door jomel17 » zaterdag 10 april 2010, 12:52

@ MaVeRiCK007
Als je Bangkok gevaarlijk vindt ga dan eens in Pai kijken bij Chang mai dat is nog een hippiedorp het gevaarlijkste wat je daar kan overkomen is struikelen over een genietende roker :D
หลงรัก

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#89 Bericht door soulwy » zondag 11 april 2010, 12:34

Ik zal je als female single traveler vertellen dat ik me in Bangkok erg veilig voel. Er zijn altijd mensen op straat. En ook die paar keer dat ik in het donker verdwaald was waar geen kip te bekennen was (enkel tippelende kakkerlakken...), voelde ik me nooit angstig.

En ja, dat van oudere mannen klopt. Die zijn multi-dimensionaler, meer zichzelf en interessanter.
En nee, ik ben niet op zoek.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 61 jaar is niet oud!

#90 Bericht door Single60Parent » woensdag 14 april 2010, 08:08

Ik ben zelf alweer zo'n 13-jaar woonachtig in Thailand, en binnenkort als ongehuwd 61-jaar.
Ik heb één zoon van 17-jaar, en wij gaan iedere week één avond met z'n allen naar de discotheque in onze woonplaats. Mijn zoon en zijn leeftijdgenoten (jongens en meisjes) veelal van dezelfde Thaise governmentschool uit klas M.6. Bij ons hier kan je normaal gesproken pas met 20-jaar en ouder een discotheque binnen komen.,maar onder mijn leiding sleep ik zo'n 15 á 20 jongelui van ca 17-18 jaar mee de disco in zonder enig probleem. Ik ben inmiddels een VIP-member geworden in onze discotheque...mede dank zij mijn zoon die regelmatig (foto)-model is in de discotheque en elders in Thailand. Met mijn haast 61e jaar (05-05-1949) voel ik me écht prettig en op m'n gemak in onze discotheque. De meeste jongelui (18-35) veelal vaste klanten...spreken mij aan met daddy! We zitten wekelijks met z'n allen aan twee aangeschoven tafels, en mijn zoon en z'n vrienden betalen mij een vast bedrag, en daarmee betaal ik dan de whisky, soda, en water. Dat drinken zij allen in een mix van ca 10%-45%-45%. Ik hou alles in de gaten...rustig aan met drinken, geen ruzie maken met anderen, drugdealertjes in de discotheque etc. Iedere week hebben we het er allemaal reuze naar onze zin! Alhoewel je vrijwel niet met elkander een normaal gesprek kan voeren vanwege de muziek (discjockey + band) heb ik het er óók reuze naar m'n zin. Ikzelf drink enkele pijpjes Leo-Bier...Bht 100.= per pijpje...en geniet van het veelal Engelse voetbal op een extreem groot beeldscherm in de discotheque. Mijn klasje vermaakt zich eveneens met dansen etc.
Om ca 3.00 AM gaan we allen weer huiswaarts.,na eerst even te hebben gegeten in een van de vele open nachtrestaurants. Ik denk niet dat dit in Nederland net zo kan als hier bij ons in Thailand.
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”