Demonstraties en Songhkhan

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Demonstraties en Songhkhan

#1 Bericht door soulwy » zaterdag 10 april 2010, 17:43

Vorig jaar rond deze tijd was ik in Bangkok en bij HuaLampong station waren de Roden aan het demonstreren. Op dat moment dacht ik er niet veel bij, want de sfeer was vrij ontspannen.

Vandaag was ik in het Oude centrum van Chiang Mai en zag de Roden in een groep, en de straat afsluiten. Ik had er geen goed gevoel bij. Ik dacht:" Oh oh, als dat maar goed gaat deze week..."

Ik hoop op een vreugdevolle, vredevolle, waterspetterende Songhkran.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Demonstraties en Songhkhan

#2 Bericht door Piehans » zaterdag 10 april 2010, 17:59

Zie ook de andere topic(s), volgens t NRC ook onlusten in Chang Mai en udon

Na uren van geweld kondigde het leger aan zich terug te trekken. Maar inmiddels wordt bericht dat in de steden Chiang Mai and Udon Thani overheidsgebouwen zijn bestormd, uit protest tegen de actie van de ordetroepen.

Wordt dit bericht bevestigd door eigen waarnemingen...?

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door Geert S » zondag 11 april 2010, 02:06

Piehans schreef: Wordt dit bericht bevestigd door eigen waarnemingen...?
Ben gisteren niet in de stad geweest, maar wat ik van anderen hier ter plaatse hoor was het heel rustig. Er is wat meer politie op de been dan normaal en een paar plaatsen zijn afgesloten of wegen omgeleid, maar dat is voor een deel ook normale voorbereiding voor Songkrang. Na het nodige rondvragen schijnt er inderdaad een kleine groep roodhemden in het gemeentehuis te zijn geweest, maar echt opvallend is het niet geweest en aan de meeste mensen is het volledig voorbij gegaan.

Situatie kan echter snel genoeg veranderen, ben er niet helemaal gerust op, met de nodige alcohol en propaganda kan de hele sfeer snel omslaan. Hoop dat beide partijen nu tot bedaren komen en rond de tafel gaan zitten, dit leidt helemaal nergens heen..

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door soulwy » zondag 11 april 2010, 06:38

Weet je, ik volg het nieuws al heel lang niet meer, dus ik weet eigenlijk niet echt wat er gaande is. Maar toen ik op mijn scootertje in het centrum van CM was, kreeg ik gewoon een unheimlich gevoel.
Overheidsgebouwen bestormd...mmm... :|

Oh wacht... nu snap ik ook waarom vliegtuigen(kleintjes) zo laag vliegen en meer in aantal dan een week geleden... misschien uit veiligheidsredenen...
K.S. 2008

jumbo
Expat
Expat

#5 Bericht door jumbo » zondag 11 april 2010, 10:55

soulwy schreef:Weet je, ik volg het nieuws al heel lang niet meer, dus ik weet eigenlijk niet echt wat er gaande is. Maar toen ik op mijn scootertje in het centrum van CM was, kreeg ik gewoon een unheimlich gevoel.

Oh wacht... nu snap ik ook waarom vliegtuigen(kleintjes) zo laag vliegen en meer in aantal dan een week geleden... misschien uit veiligheidsredenen...
misschien zijn ze gewoon het land en/of hetgeen wat verbouw wordt aan het besproeien???
Tassie thuis gelaten dit keer, toelie :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door soulwy » zondag 11 april 2010, 12:28

jumbo schreef:
soulwy schreef:Weet je, ik volg het nieuws al heel lang niet meer, dus ik weet eigenlijk niet echt wat er gaande is. Maar toen ik op mijn scootertje in het centrum van CM was, kreeg ik gewoon een unheimlich gevoel.

misschien zijn ze gewoon het land en/of hetgeen wat verbouw wordt aan het besproeien???
Tassie thuis gelaten dit keer, toelie :D :D
Ik heb nu nog maar 1 rugzakje (die groene is weg, 2 was gewoonweg te veel ;) )
En deze rugzak bengelt zo lekker voor mijn pensje, als een baby die beschermd moet worden voor dieven.

Besproeien...oh om de vuurtjes te blussen in de bergen... ;)
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”