Non O Immigrant met Trouwakte

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcel28
kenner
kenner

Non O Immigrant met Trouwakte

#1 Bericht door marcel28 » zaterdag 10 april 2010, 01:17

Inmiddels ben ik gehuwd in Thailand met mijn Thaise vrouw.
Nu kan ik voortaan met een Non O Immigrant met mijn trouwakte naar Thailand afreizen.

Vraag:

1.Ik moet deze trouwakte laten vertalen in Engels......klopt ?
2.Moet ik deze vertaling ook laten legaliseren in Thailand ? (lijkt mij niet)
3.De Non O Immigrant is geldig voor 90 dagen.Ik vraag een multiply aan,waardoor ik langere tijd kan verblijven
Moet ik dan elke 90 dagen grens over of me melden bij immigratiekantoor ????
4 Wat is mijn maximale tijd dat ik kan vertoeven bij mijn vrouw.Dacht zelf 15 maanden,maar ik weet niet hoe ze
hier aan komen ???

thxx
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

travelalone
kenner
kenner

Re: Non O Immigrant met Trouwakte

#2 Bericht door travelalone » zaterdag 10 april 2010, 02:19

1.Ik moet deze trouwakte laten vertalen in Engels......klopt ?
Het is wel handig om je trouwakte te laten vertalen. Toen ik zelf naar het consulaat in Amsterdam ging voor een non O immigrant vroeg men naar de vertaling. Deze vertaling had ik niet maar kreeg toch een visum. Dus voor de zekerheid wel laten vertalen.
2.Moet ik deze vertaling ook laten legaliseren in Thailand ? (lijkt mij niet)
Nee deze vertaling hoef je niet te laten legalieren, dat moet alleen indien je je huwelijk in NL wil laten registreren.
3.De Non O Immigrant is geldig voor 90 dagen.Ik vraag een multiply aan,waardoor ik langere tijd kan verblijven
Moet ik dan elke 90 dagen grens over of me melden bij immigratiekantoor ????
Je moet iedere 90 dagen de grens over, helaas het is niet anders.
4 Wat is mijn maximale tijd dat ik kan vertoeven bij mijn vrouw.Dacht zelf 15 maanden,maar ik weet niet hoe ze
hier aan komen ???
Klopt je kan inderdaad maximaal 15 maanden in Thailand verblijven. Iedere keer dat je de grens over gaat krijg je weer een verlenging van 90 dagen op basis van je Non O visa. Wanneer je vlak voor dat je O visum verloopt nog een border run maakt dan krijg je automatisch weer 90 dagen verlenging. Zo heb je dus maximaal 15 maanden

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Non O Immigrant met Trouwakte

#3 Bericht door prajak » zaterdag 10 april 2010, 16:50

15 Maanden is een misverstand. Het kan rekenkundig niet. Na 89 dagen moet je er uit. Dag 90 er uit, en dag 90 er weer in. Dat is dan ook dag 1. Dag uit en dag in telt dubbel. Je haalt dus maximaal 1x90 en 4x89 is 446 dagen, dat is 365 plus 81. Je verliest altijd 9 dagen minimaal.

Woon je ver van de grens dan is gaan op de laatste dag een groot risico. Je zult maar wakker worden met een schitterende buikloop en geen lange rit kunnen maken. Weg visum ! Of de grens dicht ! Als ze in Laos een belangrijke conferentie hebben gaat de brug dicht. Je kunt Laos wel uit maar niet in. De grens met Cambodja is ook niet rustig als het over die twee tempels gaat.

Het advies is dus een paar dagen extra nemen. Reken op max 14,5 maand.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”